PDA

צפייה בגרסה מלאה : מזגן מגמגם



זרקו
16-08-15, 07:34
אהלן
, ביום חם כמו היום המזגן לא מצליח לקרר בנסיעה בעיר.
אם כבר מצליח בקושי אז ברמזורים הוא מפסיק.
כאילו שהקומפרסור מתנתק.
החום מנוע תקין.
בנסיעה מחוץ לעיר של מעל 5 דק מצליח להוציא אוויר קר. אבל ברגע שעוצרים-מפסיק.
בבוקר או בלילה אין בכלל בעיה. ממש מקפיא.
מוכר לכם?
גז יש כי מקרר-בכל מקרה ייבדק
קומפרסור עובד כי לפעמים זה כן.
אולי משהו בטרמוסטט שגורם לו להפסיק לעבוד כי חם מדי?
תודה

boaz avrahami
16-08-15, 08:05
בשביל שמזגן יקרר צריך רוח אפקטיבית על המעבה- רדיאטור המזגם בחזית הגיפ.

בדוק שנקי שם ושהפן קלאץ שלך אפקטיבי.
שטוף עם ברז גינה במצב זרימה ולא לחץ. שכנפי האלומיניום לא יתעקמו.

לא מכיר ספציפית את הצירוקי אבל בעיקרון צריכה להיות אטימה של ספוג/גומי/פלציב בהיקף של הרדיאטורים המשורשרים וזאת על מנת שהמאוורר ימשוך את האויר דרכם ולא מסדקים בהיקף כי אז הרדיאטור פחות אפקטיבי. בדוק שאף אטימה לא התפוררה.
אם כן שים משהו עמיד בחום ושלא ישאב ויחסום את הרדיאטור

נמרוד
16-08-15, 08:53
לא צריך להיות סטטיסטיקאי בשביל להבחין בכמות האדירות של "המזגן לא עובד לי" בשלושה שבועות האחרונים, בכל הפורומים, בכל סוגי כלי הרכב. עשרות שרשורים כאלו. יכול להיות שזה קשור למזג האוויר??

כשחום הסביבה קיצוני, כל מערכת מיזוג שהיא לא 100% חדשה ותקינה מרגישה את זה. אם המעבה לא מצליח לפלוט מספיק חום לסביבה, הלחץ בו עולה, וחיישן הלחץ מנתק את הקומפרסור. עד כדי כך פשוט. חוסר תקינות קטנה - חוסר גז, עודף גז, מעבר קצת סתום, כיפוף קל בצינור או במעבה, לכלוך שסותם את המעבה, לכלוך שסותם את המאייד, התחממות קלה של מערכת קירור המנוע (שלאו דווקא באה לידי ביטוי במד החום והיא לא משמעותית עבור המנוע), ועוד אפשרויות שאני ורובנו לא חושבים עליהם כי אנחנו לא מומחים במיזוג... כל הדברים האלו לא מורגשים במשך עשרה חודשים בשנה, ו12 שעות הקרירות ביממה, אבל בימים הנוראיים האלו, באים לידי ביטוי.

אז כמו שבועז כתב - לראות שמה שצריך להיות נקי נקי. למלא גז. להיזהר מלמלא יותר מדי גז, זה יכול לגרום ללחץ יתר... וכנראה שאין ברירה אלא לחכות בסבלנות עד החגים...

six-86
16-08-15, 10:14
על זה דיברתי לפני כמה ימים בתגובתי לבחור על ה WJ
הייתי כבר אצל 4 בעלי מקצוע ... אותה תשובה : קשור למזג האויר
ראיד

boaz avrahami
16-08-15, 10:48
דווקא בימים שחם המזגן אמור לתפקד.
אם ברכב מקביל הוא נותן תפוקה טובה אז מדובר בתקלה חד משמעית.

יותר קשה אולי לפתור אותה אבל אפשרי. תלוי בנכונות להוציא כסף ובמקצועיות המזגניסט

grand
16-08-15, 11:43
התופעה ידועה במיוחד ב ZJ 93-95, שהרכב מתחמם במיוחד בסיבובי סרק ובנסיעה איטית, ז"א עובר את קו האמצע בשעון החום, אין תפוקת מזגן, מאווררים חשמליים מקדימה עוזרים,

זרקו
16-08-15, 15:49
לדברי בעל המקצוע- החיבור חשמל שמגיע לאזור צינור הגז לא תקין.
.

נמרוד
16-08-15, 16:08
לדברי בעל המקצוע- החיבור חשמל שמגיע לאזור צינור הגז לא תקין.
.

הוא תקין בערב ובנסיעה מהירה ומתקלקל רק כשחם ובעמידה?

boaz avrahami
16-08-15, 16:17
לדעתי הוא מתכוון לקונקטור על השסתום התפשטות.

מוסיף את הקישור הבא שנראה לי מרפרוף כסקירה איכותית. בעוד כמה שעות אוכל להשקיע בזה יותר זמן

http://www.musach.co.il/forum/showthread.php?t=708

shmulikbg
16-08-15, 16:20
זה הפרסוסטט...לחץ גז נמוך או גבוה מדי.
כנראה שחסר לך גז במערכת.
כמובן שרצוי לבדוק שהמאוורר עובד, כי אם לא, אז הלחץ גבוה מדי.

boaz avrahami
16-08-15, 16:25
יכול להיות מאוורר עובד אבל בתפוקה לא מספקת.
חכול להיות גם כל דבר שגורם שהמעבה לא מתקרר מספיק - ציינתי סיבות למעלה.

יכול להיות גם כמות גז לא נכונה

יכול להיות גם מגע לא תקין על הקונקטור וזה בתורו מכבה את המדחס

shmulikbg
16-08-15, 16:27
עפ"י תיאור המקרה, הסבירות היא לחץ גז נמוך, הווה אומר, חוסר גז.

boaz avrahami
16-08-15, 16:30
לדברי בעל המקצוע- החיבור חשמל שמגיע לאזור צינור הגז לא תקין.
.

שמוליק, שים לב לזה

shmulikbg
16-08-15, 16:34
שמתי לב....ראית מה נמרוד ענה לו?

boaz avrahami
16-08-15, 17:20
כן.
אני נוטה לאבחנה של בעל המקצוע מכל הניחושים שהעלנו.
הוא היחיד שגם מבין וגם מישש

זרקו
16-08-15, 18:24
לא מצליח מהנייד להעלות את התמונה.
אכתוב מה נעשה ומה לא עזר כד כה.
לדבריו דווקא היה עודף גז.
ניקז. רק אחכ נזכרתי שצריך לנקז הכול ולמלא מחדש (נכון?)
לדבריו הקונקטור היה לא תקין. חיבר כך שהמאוורר יעבוד קבוע כשמפעילים את המזגן. אני לא חושב שזה פתרון רצוי.
מעבר לכך המזגן אומנם התחיל לעבוד אבל רק כשהרכב בתנועה. כשעוצרים הוא פשוט רק מוציא אוויר.

shmulikbg
16-08-15, 18:40
זו לא אותה התנהגות שהיתה קודם?

נמרוד
16-08-15, 19:18
זה הXJ כן? המאורר החשמלי אכן צריך לעבוד קבוע עם הדלקת מזגן.


לגבי הגז - אם יש יותר מדי אז זה בסדר לנקז לפי לחץ/בועה, זה מה שבעל מקצוע יודע לעשות. אבל צריך סיבה טובה שיהיה עודף גז - כלומר מילאו לאחרונה.

Sent from my GT-I9301I using Tapatalk

זרקו
16-08-15, 19:37
אכן אותה התנהגות אבל עכשיו המאוורר עובד קבוע.
נמרוד ככה זה בxj? טוב לדעת.
אגב
אתם מפעילים את המזגן על החיווי הראשון בחוגה (מזגן אוויר פנימי) או באחרים?
לא מילאתי גז בכלל בחודשים האחרונים.
מחר ננקז הכול ונמלא חדש.
עוד רעיונות?

נמרוד
16-08-15, 19:43
המזגניסט לפי מה שאתה מתאר נשמע דווקא מבין עניין, ניסה את הדברים ההגיוניים קודם, תמשיך איתו.

Sent from my GT-I9301I using Tapatalk

boaz avrahami
16-08-15, 19:57
גם אצלי לפני שלוש שנים הוא מילא לפי הכמות המומלצת ואחרי ריצה של רבע שעה הוא הוסיף עוד טיפה ואז המזגן נתן את התוצאה הרצויה מאז ועד היום.
אני מניח שהשנה או בשנה הבאה נחזור על עניין הוואקום והמילוי מחדש.

זרקו- אם הוא רק הפחית מכמות הגז אין צורך לבצע וואקום ומילוי מחדש.


JEEP GC V8 98 IR 3.5
Honda 300ex

AvinoamNa
16-08-15, 20:20
אגב, לפעמים לחץ גבוה לא מעיד על עודף גז אלא על מדחס לא תקין, לא שזה בהכרח התקלה פה.
וכן, בפשטות, מזגנים בימים חמים כאלה לא מצליחים לתפקד כמו שצריך לפעמים גם כשהכל תקין.

ד ו ר ו ן
16-08-15, 21:00
לחץ גבוה יכול לנבוע גם מסוללה סתומה.

Saar
16-08-15, 23:16
בצירוקי 2001 הוונטה החשמלית לא מתחילה לעבוד יחד עם המזגן.
בזמנו התקנתי מפסק ידני וכאשר הייתי מפעיל מזגן הייתי מפעיל את הוונטה ידנית, זה היה משפר את הקירור.
בכל אופן, התנהגות כמו שאתה מתאר נשמעת בעייתית ולדעתי ישנה תקלה כלשהי. המזגן אמור לקרר גם בימים חמים כאלו.

omri_t
17-08-15, 03:41
אגב בניגוד לפריווט הxj מרגיש כאילו השמש שורפת דרך השמשות
אולי כי הן לגמריי שקופות ופלג גוף ממוקם גבוהה
זה כבר עניין של תחושה אישית שלי..

omri_t
17-08-15, 03:48
היום בצהריים הייתי בת"א

גם אצלי כמו שכתב סער הוונטה לא עובדת קבוע עם הפעלת מזגן

האוטו קירר כם בנסיעות איטיות וקצרות.
לא הקפיא אבל היה בסדר גמור.

xj 2001

זרקו
17-08-15, 06:44
סער, ונטה לא עובדת מיידית בכלל או בגלל האפשרות של המזגן?
אסביר כי זה נשמע מוזר.
באופציה הראשונה של המזגן (זורק אוויר רק באמצע ובסירקולציה של פנים הרכב בלבד) זרימת האוויר חזקה משמעותית מהאפשרות הבאה בתור שהיא ככל הנראה עם אוויר מחוץ לרכב.
גם אצלך?
קשור לוונטה שע6בדת עם הפעלת המצב הראשון או לא?

זרקו
17-08-15, 07:22
עדכון מהבוקר:
עכשיו זה קורה גם בבוקר. משמע אין ממש משמעות ליום הצהריים הכבד.גם בנסיעה בין עירונית לא ממש מקרר.
מחשבה-יש קשר אולי למערכת חשמל? המצבר חדש אבל אולי אלטרנטור עייף?

omri_t
17-08-15, 07:31
אני התכוונתי לוונטה החדמלית שבתא המנוע.

לגבי שאלתך מהבוקר- יתכן ויש שינוי בגלל הפעולות שעשה המזגניסט?

אם הלחצים תקינים. וקודם המזגן כן קירר- משהו חשמלי.
לדעתי לא אלטרנטור. תמדוד מתח על המצבר אולי מפריע לאיזה פיקוד אם ממש נמוך.

צריך לבדוק אם מנתק ךחץ גבוה/ נמוך מוציא את המדחס בגלל לחצים או בעיה חשמלית.

נמרוד
17-08-15, 07:31
סתם ליתר בטחון, עכשיו שהזכרת אלטרנטור... יכול להיות שרצועת המנוע רפויה ומחליקה?

omri_t
17-08-15, 07:33
בבורר המצבים אני נוסע על השלב הראשון.
הסונומה זה מוגדר max ac ולא שמתי לב שבצירוקי זה מיזוג סירקולציה פנימית.

זרקו
17-08-15, 22:46
מעדכן:
1. נוקז גז ומולא חדש - אין שום שינוי.
2. נבדקו והוחלפו יוניט לחץ ועוד אחד שאחראי על זה שהוונטה תעבוד רצוף- אין שום שינוי.
3. התופעה שהיתה רק בצהריים כשממש חם קוראת בכל שלב של היום.
4.שמתי לב שהטורים לא יציבים- כלומר מתניעים והם נמוכים מבדרך כלל (מתחת ל750) אבל לא יציבים. מפעילים מזגן והם יורדים עוד יותר סביב ה-600.
5. מחר נבדוק החלפת טרמוסטט מזגן.

אני לא יכול שלא לחשוב שבכל זאת יש משהו שלא נמצא רק במזגן אלא במשהו נוסף.

עוד רעיונות?

Saar
17-08-15, 22:47
סער, ונטה לא עובדת מיידית בכלל או בגלל האפשרות של המזגן?
אסביר כי זה נשמע מוזר.
באופציה הראשונה של המזגן (זורק אוויר רק באמצע ובסירקולציה של פנים הרכב בלבד) זרימת האוויר חזקה משמעותית מהאפשרות הבאה בתור שהיא ככל הנראה עם אוויר מחוץ לרכב.
גם אצלך?
קשור לוונטה שע6בדת עם הפעלת המצב הראשון או לא?
לא בטוח שהבנתי את השאלה.
הוונטה החשמלית נכנסת לפעולה ב 105 מעלות למיטב זכרוני . ללא קשר למזגן.
אני הוספתי פיקוד ידני על מנת לשפר את הקירור.

נמרוד
17-08-15, 22:52
אצלי (דגם 1994 ישן יותר משלכם) הונטה החשמלית עובדת מיד עם הדלקת המזגן, מה שמאד הגיוני, למען האמת...

זרקו - אני כותב שוב רק ליתר בטחון - בדוק שרצועת המנוע שלך תקינה! כתבת שיש בעייה גם עם האלטרנטור נדמה לי...

אם הבעייה היא של לחץ יתר (מכל מיני סיבות אפשריות) - כשאתה רואה שהמדחס לא עובד, שפוך בקבוק מים על המעבה - המדחס אמור לחזור מיד לחיים. כך אתה יודע לפחות שחיישן הלחץ עובד והוא זה שמנתק את המדחס, ונותר למצוא את הסיבה.

זרקו
18-08-15, 07:26
נמרוד-
הרצועת מנוע נראית תקינה ומתוחה במידה הרצויה.
לגבי האלטרנטור-זו היתה העלאת חשד ולא מידע מתוקף.

katsirz
18-08-15, 07:57
אם הוונטה עובדת כמו שצריך, הייתי בטדק את שסתום הלחץ היחידה הפנימית. גרגיר אבק והוא מתחיל לזייף. החלפתו, יחד עם ניקוי הייידה הפנימית והמייבש. לא מכיר את העבודה שכרוכה בכך אצלך, אצלי זה היה כלום עבודה. אותה תופעה: פעם מקפיא ופעם מחמם

boaz avrahami
18-08-15, 09:08
זרקו, אני מאבד אותך טיפה.
תמקד את המידע שיש לנו.

1. מי מבצע את האבחון אצלך?
2. מה התופעה שגורמת לתקלה?
מדחס מתנתק מסיבה לא מוסברת?

ytzur
18-08-15, 09:33
ב - xj 1999 הוונטה מתחילה לעבוד עם חיבור המזגן או עליית הטמפ' ל- 105 מעלות.
המערכת מתוכננת כך שכאשר מפעילים את המזגן הוונטה נכנסת לפעולה .
בנוסף גם כאשר המזגן אינו מופעל אם הטמפ' מעל 105 מעלות הוונטה מתחילה לפעול.

חנן-ג'יפולוג
18-08-15, 10:28
אתה משאיר מקום רב לניחושים, כי אתה לא מפרט מה קורה כשהמזגן לא מקרר.
המדחס פועל קבוע בזמן הזה? מתנתק לעתים קרובות?

הערה לא אגבית: 600 סל"ד זה נמוך, וגורם לספיקה חלשה של המדחס גם כשהכול פיקס. צריך לטפל בייצוב הסל"ד. כשאתה מרים סל"ד בעמידה, ל 1000-1200, המזגן פועל טוב יותר?

Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk

six-86
18-08-15, 12:05
נמרוד אתה עם ZJ 94 ?
אתה עושה נסיעות בצהרי היום (בגל החום שפוקד אותנו בשבועיים האחרונים) ? והמזגן עובד פיקס ?
אני לא מדבר על נסיעת בוקר לעבודה וחזור בשעות אחרי הצהריים שהטמפרטורות יורדות קצת !!!
זרקו ,
אתה עובר אותם ייסורים שאני עובר בשבועיים האחרונים ! אין משהו שלא נבדק ...

boaz avrahami
18-08-15, 12:21
עד שתמצאו מזגניסט הגון

100637

זרקו
18-08-15, 16:21
1. מי מבצע את האבחון אצלך? -טיפל לי במזגן, אדם שטיפל לי בעבר בשאר הרכבים בהיבט המזגנים. להגיד שהוא יודע הכול? כנראה שלא. אבל תמיד עושה רושם של אדם יסודי.
2. מה התופעה שגורמת לתקלה? התופעה מחריפה- בהתחלה רק לעיתים בעמידה ברמזור המזגן היה מפסיק להוציא קור אלא רק אוויר. כרגע זה קורה בכל פעם שעומדים והיום אף החריף וכמעט בכל מצב הוא לא מוציא קור
מדחס מתנתק מסיבה לא מוסברת?[/QUOTE]


היום בדקנו את האוגר נוזלים של המזגן שגם עליו יש מד לחץ. הוחלף.

זה משום מה פתר את נושא המדחס שהיה מתנתק.

אבל- זה לא פתר את בעיית המיזוג. כשהרכב עמד אצל המזגניסט הוא הוציא קור (לא משהו להתעלף ממנו) ברגע שנכנסתי לרכב ושילבתי הילוך רוורס וברקס אחרי 3 מטרים הפסיק לקרר ועבר להוציא רק אוויר.

אני חושב שזה קשור לטורים בדרך כלשהי.
הם נמוכים מבדרך כלל.

הדברים היחידים שלא הוחלפו עד כה זה המדחס והטרמוסטט.

מחר אלך למוסך (מוסך נשר קרוב אלי לעבודה- חוות דעת תתקבל בברכה) אחר לבדוק את נושא הטורים ואולי גם הם ידעו לתת מענה/רעיון בנושא המיזוג.


לחנן-
אתה משאיר מקום רב לניחושים, כי אתה לא מפרט מה קורה כשהמזגן לא מקרר.

המדחס פועל קבוע בזמן הזה? מתנתק לעתים קרובות?
***כשהמזגן לא מקרר המדחס עובד, כרגע נראה שתקין.

הערה לא אגבית: 600 סל"ד זה נמוך, וגורם לספיקה חלשה של המדחס גם כשהכול פיקס. צריך לטפל בייצוב הסל"ד. כשאתה מרים סל"ד בעמידה, ל 1000-1200, המזגן פועל טוב יותר?

*** 600 סלד זה נמוך בהחלט. אם הרכב לא נוסע ומעלים טורים המזגן מקרר קצצצצת יותר טוב****

- - - Updated - - -


ב - xj 1999 הוונטה מתחילה לעבוד עם חיבור המזגן או עליית הטמפ' ל- 105 מעלות.
המערכת מתוכננת כך שכאשר מפעילים את המזגן הוונטה נכנסת לפעולה .
בנוסף גם כאשר המזגן אינו מופעל אם הטמפ' מעל 105 מעלות הוונטה מתחילה לפעול.

אתה מתייחס לוונטה של המזגן שנכנסת לעבוד ב-105 מעלות? המזגניסט טוען שזה אמור להיות ב-220 או משהו כזה.

חנן-ג'יפולוג
18-08-15, 16:26
המדפים אצלך מופעלים ע"י וואקום?

יתכן שתקלה כלשהי במנוע פוגעת ביעילות העבודה שלו, מה שמייצר וואקום חלש, ומכאן גם תפקוד לקוי של המדפים, שאולי מערבבים לך אוויר חם עם האוויר המקורר.

אם המדפים מופעלי וואקום, הייתי בודק וואקום במנוע, בעזרת סורק תקלות או עם שעון. במידה והוואקום חלש הייתי בודק צנרת וואקום, אטימת בוסטר בלם, דליפת דיאפרגמות במגבירי סל"ד למיניהם, אם יש.

Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk

katsirz
18-08-15, 16:28
איפה אתה גר?

boaz avrahami
18-08-15, 17:14
זה רכב obs1 לא חושב שסורק ידע לתת תוצאה לוואקום


JEEP GC V8 98 IR 3.5
Honda 300ex

זרקו
18-08-15, 17:30
חנן- לא יודע. אבדוק.

גר בפתח תקווה ועובד בתל אביב

חנן-ג'יפולוג
18-08-15, 17:37
זה רכב obs1 לא חושב שסורק ידע לתת תוצאה לוואקום



JEEP GC V8 98 IR 3.5
Honda 300ex


אפילו בcj שלי, עם הזרקת דלק מgmc ספארי 89,היה בסורק נתון של חיישן MAP.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk

נמרוד
18-08-15, 17:46
זרקו

אתה אומר שהמדחס עובד, מסתובב, אבל לא יוצא אויר קר. אז זה לא בעייה של לחץ יתר.

הכיוון של חנן אומר שיש בעיית בוואקום שמתבטאת בכמה כיוונים - גם בסל"ד הנמוך וגם בזה שהמדפים לא מתפקדים בצורה תקינה. חנן חזק באבחונים מרחוק, את זה אני אומר מנסיון רב שנים :rolleyes: עכשיו אני נזכר שגם אני הייתי פעם בסרט הזה עם הXJ... אם זה לא שונה מהותית בין השנתונים שלנו, אז צינורות הואקום לא קשים מדי למעקב ובדיקה. מה שנכנס לתא הנוסעים לשליטה על המדפים נמצא על קיר האש מצד ימין של המנוע, והוואקום מגיע מצנרת בצד ימין של תא המנוע. אמור להיות מיכל ואקום באזור הפגוש הקדמי מימין - אצלי הוא היה בכלל חסר כשקניתי את האוטו ואיזה בורג חלוד תקוע במקומו...

בכל מקרה כדי לדעת אם הבעייה היא שהמדחס לא מייצר אויר קר (ואז כנראה שהכיוון הוא החלפת מדחס וטיפול יסודי במערכת המיזוג) או שאולי באמת אויר חם מתערבל עם אויר קר למרות שהפקד נמצא על מקסימום קור, יש ברז "ארבע דרך" שמחבר את צינורות רדיאטור החימום לקדמת המנוע, הברז הזה בניגוד למה שההגיון אומר מצבו הטבעי פתוח, הוא גם מופעל ואקום, אבל אתה יכול ביד לשחק איתו ולנתק את רדיאטור החימום הפנימי, ככה תדע שחום לא נכנס לתא הנוסעים.

boaz avrahami
18-08-15, 17:46
בנתיים השתדרגתי לסנפאון יותר משוכלל מהקודם עם פלג מתאים.
מוכן לסיע לבדיקה בהתנדבות

אוסיף על מה שנמרוד אמר-

ניתן לראות אם האקטואטור של דלתות הערבוב מסתובב ואם מיכל הוואקום ( קניסטר) מתקתק תכופות

נמרוד
18-08-15, 17:49
נמרוד אתה עם ZJ 94 ?
אתה עושה נסיעות בצהרי היום (בגל החום שפוקד אותנו בשבועיים האחרונים) ? והמזגן עובד פיקס ?
אני לא מדבר על נסיעת בוקר לעבודה וחזור בשעות אחרי הצהריים שהטמפרטורות יורדות קצת !!!
זרקו ,
אתה עובר אותם ייסורים שאני עובר בשבועיים האחרונים ! אין משהו שלא נבדק ...

לי יש XJ מודל 94, ולא, אני לא נוסע איתו בצהריים או בכלל בימים אלו... :rolleyes:

shmulikbg
18-08-15, 17:49
אם המדחס מייצר קור ניתן לבחון בשבריר שניה.
לגעת בצינורות יציאה ממנו. אחד חם והשני קר.

זרקו
18-08-15, 23:25
נמרוד- צד ימין של המנוע כשעומדים מול הרכב?

איך נראה הברז "4 דרך"?

boaz avrahami
19-08-15, 00:13
צד ימין זה צד נוסע

סרטון שמתאר טיפול בקו שהולך לחימום

http://youtu.be/aqFMmehRHUY

אמור להיות כזה לפי האינטרנט ( אצלי זה שונה ב zj)

100658

זרקו
19-08-15, 06:21
המיכל הזה נבדק והוחלף בו החיישן לייתר ביטחון

boaz avrahami
19-08-15, 07:01
זרקו, תזהה את הצינורות של המיים החמים שעוברים את קיר האש- קוטר של כ 1-2 סמ אחד מעל השני.
אלו הצינורות כניסה ויציאה של מיים חמים לרדיאטור החימום בדש בורד.
קצת לפניהם, באזור מדיד השמן, יש ברז עם פיקוד ואקום שסוגר את מעבר המים החמים לתוך האוטו.
יש חשד שהברז תקוע על פתוח ( חימום).
לפי התאור של נמרוד יש על הברז הזה ( שלו 4 חיבורי צינורות) מנוף שמאפשר לסגור את הברז.

אגב, הפעלת האיוורור במצב קר ללא הפעלת מזגן ובשעות שקריק בחוץ, נותנת אוויר קריר או חם?

ytzur
19-08-15, 07:23
- - - Updated - - -



אתה מתייחס לוונטה של המזגן שנכנסת לעבוד ב-105 מעלות? המזגניסט טוען שזה אמור להיות ב-220 או משהו כזה.[/QUOTE]


כן לוונטה של המזגן . 105 מעלות צלזיוס זה 221 פרנהייט.

raanan
19-08-15, 08:48
זרקו,

איך אתה יודע שהמדחס עובד ?
(אם אפשר תתאר את כול הסמנים שבאמצעותן קבעת שהמדחס עובד)

רענן

זרקו
20-08-15, 21:13
100686

boaz avrahami
20-08-15, 21:32
נועם לא רואים דבר

זרקו
20-08-15, 22:07
או קיי,
אתחיל מהסוף אבל מהדבר הכי חשוב- תודה על כל התמיכה (בעיקר בימים חמים אלו זה ממש חשוב..) שלכם.

אז ככה- המזגן מקרר יופי יופי.
זה היה שילוב של המון דברים ואנסה לרכז.

ראשית- יש את היוניט לחץ (אגב, אם אני טועה בשמות נא תקנו) שלא עבד ככ טוב ולכן הוונטה של המזגן לא עבדה כפי שצריכה להיות.
לא הצלחתי להשיג מקורי ולכן הוחלף לחליפי.
מצ"ב תמונה: רואים אותו שם מאחורי הצינור של המזגן

זרקו
20-08-15, 22:16
שנית,
היוניט על המיכל אגירה/מיחזור נוזלים של המזגן ככל הנראה לא היה תקין (אני לא בטוח לגבי זה- אז הוא הוחלף).

בינתיים שני שלבים אלו לכשעצמם לא שינו כלל את המצב.

זו היחידה על המיכל (איפה שהצבע הכחול)

זרקו
20-08-15, 22:24
שוב רוקנו גז, ווקום ומילאנו גז חדש- נאדה לא מקרר.

פה שמתי לב לתופעה נוספת:
בהתנעה הטורים מתחילים ב-650 סלד וכשמדליקים מזגן או משלבים להילוך ורגל על הברקס הם יורדים לכ-520.
מזכיר שהמזגן היה מפסיק לעבוד ישר כשלוחצים על הברקס ברמזור (לא שהוא ממש עבד קודם לכן)

בשלב הזה הרכב עבר אחר כבוד למוסך נשר .

שם עשו לבקשתי את הדבר הבא:
חיברו למחשב, בדקו טורים- אכן היו נמוכים והם הועלו (כעת בהתנעה עומד על 1000 ויורד אח"כ ל 750 וגם עם מזגן אין שינוי)
וטיפלו במנוע צעדים.

בשלב הבא הוסיפו ריליי (מצב תמונה) - האמת ששכחתי עכשיו כבר למה....

מצב תמונה

- - - Updated - - -

- - - Updated - - -

boaz avrahami
20-08-15, 22:26
טוב, ההודעה שלך בנתיים ענית על השאלה שלי.

הריליי הוא בטח למאוורר החשמלי שידלק כשהמזגן מופעל.

הצינור נראה לי מהמסך של האיפון כמו צינור הואקום הראשי מראש המנוע

זרקו
20-08-15, 22:28
והשלב האחרון גילו צינור שחוק עד קרע מינורי (אבל משפיע).
קובי אמר שלא מצאו במכשירי תנועה מקורי ולכן שמו חליפי.

זה הצינור (הכי נקי במרכז התמונה)

לסיכום כנראה השילוב של כל הדברים היה הבעיה.

עכשיו קר באוטו :-)

- - - Updated - - -


זה בתמונה השניה נראה כמו ה״מיבש״ שתפקידו לספוח לחות מתוך המערכת גז ולסנן חלקיקים זרים...

אם שני אלו לא שינו דבר כיצד המזגן מקרר כרגע? יש המשך
מה עוד עשית?

האם התיקון היה במוסך נשר? אכן כן בת"א

boaz avrahami
20-08-15, 22:32
טוב, ההודעה שלך בנתיים ענית על השאלה שלי.

הריליי הוא בטח למאוורר החשמלי שידלק כשהמזגן מופעל.

הצינור נראה לי מהמסך של האיפון כמו צינור הואקום הראשי מראש המנוע

אלו כנראה שני הדברים שבגללם המזגן לא קירר.

לדעתי כבוד לדיאגנוזה של חנן על הואקום וכמובן למוסך נשר שגילה מקצועיות

זרקו
20-08-15, 23:13
עכשיו שאלה קטנה-
נכון שהמדפים ברכב הם מופעלי וואקום?
יש את הפתח שזורק על השמשה הקדמית- הוא מחולק לשני חלקים: חלק שזורק ימינה וחלק שזורק שמאלה.
אצלי בכל שלב של המזגן הצד הימני מוציא אוויר.

כשמעבירים למוד רק של שמשה קדמית אז יוצא משני הצדדים של הפתח שמשה קדמית.

יתכן שמעבר אחד נתפס?
אין משחררים אותו?

תודה

opl
20-08-15, 23:34
בחייאת, למה לקשור ריליי עם אזיקון לצנרת חשמל? רק לי זה מפריע?

omri_t
21-08-15, 06:46
אני הייתי מעדיף אזיקון מול בורג עוד בורג קודח= מעודד חלודה ולא הפיך.

Saar
21-08-15, 06:49
בחייאת, למה לקשור ריליי עם אזיקון לצנרת חשמל? רק לי זה מפריע?

קצת מזכיר את הפרסומת שהייתה לא מזמן (לא זוכר למה), עם מכונאי המטוסים שמדביק את המנוע עם מסקנטייפ, כשהקרבניט רואה ושואל מה זה, הוא שואל לאן הוא טס, כיוון שהטיסה קצרה, הוא עונה לו "יגיע"...

חפריות ישראלית במיטבה.

Yosim
21-08-15, 15:09
חזרת למקורות או שאתה עדיין עם המלוכסנים?
יוס

boaz avrahami
21-08-15, 15:38
לקרוא לנשר חפרים זה קצת מרחיק לכת...
גם אני בעד אזיקון מבורג פח

Saar
21-08-15, 17:53
חזרת למקורות או שאתה עדיין עם המלוכסנים?
יוס

בדרך חזרה ;) (כרגע אני עם אוכלי השבלולים, האינדיאני הבא יהיה לטיולים בלבד)

בועז,
לא שמתי לב מי עשה את זה, אני משוכנע שיכלו להיות פתרונות טובים יותר (אזיקון פלסטיק נוטה להתייבש ולהשבר, אתה רוצה ריילי מטייל בתא מנוע? )
יש מעל הריילי את האומים של ציר מכסה המנוע, האם לא הייתה אפשרות להתלבש על אחד מהם? אולי אפילו בתוספת "אוזן" מאריכה?

-->