PDA

צפייה בגרסה מלאה : באיזה צמיגים תהיה השחיקה גבוהה יותר ?



sam1g
16-08-15, 15:50
הנתונים:

רכב 4X4 כבד, הנעה אחורית, 4 צמיגי שטח חדשים משתי פירמות שונות, עושה שטח בתדירות גבוהה,
נהג יחיד, סגנון נהיגה די קבוע, הרכב דו"ש גם לשיגרה באספלט מרובה ככרות.

הדילמה:

איפה להתקין את הזוג האיכותי יותר (כל הארבעה חדשים) ?

השאלה:

על בסיס הנתונים שצוינו, אילו צמיגים מועדים לשחיקה גבוהה יותר, הזוג הקדמי או הזוג האחורי ?


תודה, סמי

amit1
16-08-15, 16:10
1.הייתי מתקין את הזוג העמיד יותר בפני שחיקה מאחור.
2.להערכתי, הצמיגים האחוריים יתבלו מהר יותר מהצמיגים הקדמיים.

nickya
16-08-15, 16:20
שחיקת הצמיגים בסרן הקדמי תמיד מהירה יותר אלא אם מאחור יש נעילת דיפ' אוטומטית.
השחיקה המהירה יחסית מלפנים נובעת בעיקר מההיגוי.

raanan
16-08-15, 16:24
בלי כול קשר צמיגים טובים/חדשים יותר מתקינים מאחור.
במקרה שלך השחיקה מאחור תהיה גדולה יותר .
כמובן שזה בתלות בסגנון נהיגה (האצות חזקות ישחקו יותר את האחוריים, בלימות חזקות ישחקו יותר את הקידמיים).

רענן

דרור ברלי
16-08-15, 17:18
מנסיוני הדל, אצלי האחוריים תמיד נשחקו מהר יותר ואני לא מדבר על השפעות של נעילה אוטומטית (נזק ובלאי לקוביות) אלא על רמת שחיקה שאפשר לא רק לראות בעיניים אלא אשכרה למדוד עם סרגל (עומק חריצים).

כדי לקבל אינדיקציה ברורה להבדלי השחיקה צריך להתחיל עם סט של ארבעה צמיגים זהים.
כדי לשמור על שחיקה אחידה תעביר את האחוריים קדימה ואת הקדמיים אחורה אחת לשנה בערך.

nirs
16-08-15, 19:03
מנסיוני הדל, אצלי האחוריים תמיד נשחקו מהר יותר ואני לא מדבר על השפעות של נעילה אוטומטית (נזק ובלאי לקוביות) אלא על רמת שחיקה שאפשר לא רק לראות בעיניים אלא אשכרה למדוד עם סרגל (עומק חריצים).

כדי לקבל אינדיקציה ברורה להבדלי השחיקה צריך להתחיל עם סט של ארבעה צמיגים זהים.
כדי לשמור על שחיקה אחידה תעביר את האחוריים קדימה ואת הקדמיים אחורה אחת לשנה בערך.
גם אצלי.

ד ו ר ו ן
16-08-15, 19:08
שחיקת הצמיגים בסרן הקדמי תמיד מהירה יותר אלא אם מאחור יש נעילת דיפ' אוטומטית.
השחיקה המהירה יחסית מלפנים נובעת בעיקר מההיגוי.

+++
אחת הסיבות העיקריות שרוטציה קדימה/אחורה מסייעת בהשוואת הבלאי.

דרור ברלי
16-08-15, 19:21
הגלגלים האחוריים הם שמניעים את הרכב ביותר מ-90% מהזמן. מומנט רב עבור דרכם לכביש/שביל, בזמן שהקדמיים רק נדחפים/מתגלגלים, בדרך כלל ישר. כמה מהקילומטראז' שלכם הוא בפניות?...:rolleyes: לדעתי, אם מערכת ההיגוי תקינה והפרונט מכוון, לקדמיים יש פחות שחיקה.

אני רואה את זה בעיניים, במשך 26 שנה עם ג'יפים, עם כמה וכמה סטים של צמיגים על ארבעה ג'יפים שונים.
בפעם היחידה שקדמיים נשחקו לי מהר יותר זה היה בגלל פרונט שלא היה מכוון היטב.

בפרייבטים המודרניים זה כמובן שונה. כל ארבעת הגלגלים אמנם תומכים במשקל, אבל רק הגלגלים הקדמיים גם מניעים וגם אחראים על ההיגוי. האחוריים "סתם" נגררים.

ד ו ר ו ן
16-08-15, 20:32
הקדמיים נושאים בנטל העיקרי לבלימה, ובכל שינוי כיוון.

כעובדה, כשלא ביצעתי רוטציה, היה מאד ברור שהבלאי מקדימה מהיר יותר מהאחוריים.

לשאלתך, הפרונט מכוון פיקס.


גם הפרייבטים זה מאד בולט, שהקדמי ים נשחקים לפני האחוריים.

בסופות שראיתי שהגלגלים האחוריים היו יותר שחוקים, זה היה נטו בגלל עצלנות לשילוב הנעה קדמית בדרכי עפר או מעבר ״קצר״ בשטח, בחזקת ״זה רק כמה מטרים״, וכו׳.

sam1g
16-08-15, 21:10
חברים תודה

ושוב - שתי פירמות שונות, שני זוגות צמיגים, חדשים לחלוטין, אבל שונים.
זוג אחד מפירמה טובה, מוכרת ובעלת איכות מוכחת (toyo)
הזוג השני מפירמה מוכרת פחות ונקנה מחוסר ברירה.

איזה צמיג להתקין מלפנים, איזה מאחור ?


דרור, אמרת "כדי לקבל אינדיקציה ברורה להבדלי השחיקה צריך להתחיל עם סט של ארבעה צמיגים זהים.


כדי לשמור על שחיקה אחידה תעביר את האחוריים קדימה ואת הקדמיים אחורה אחת לשנה בערך."



עד היום לא היה צמיג שהחזיק מעמד אצלי שנתיים.

ד ו ר ו ן
16-08-15, 22:00
אני משתדל לבצע רוטציה כל 10K ק"מ.

זה מוכיח את עצמו בגדול מבחינת אחידות השחיקה ואורך חיים גדול יותר של כל הארבעה.

לפני כן, הגעתי למצבים בהם זוג אחד היה שחוק במידה רבה יותר מהשני.

דרור ברלי
16-08-15, 22:24
חברים תודה

ושוב - שתי פירמות שונות, שני זוגות צמיגים, חדשים לחלוטין, אבל שונים.
זוג אחד מפירמה טובה, מוכרת ובעלת איכות מוכחת (toyo)
הזוג השני מפירמה מוכרת פחות ונקנה מחוסר ברירה.

איזה צמיג להתקין מלפנים, איזה מאחור ?


דרור, אמרת "כדי לקבל אינדיקציה ברורה להבדלי השחיקה צריך להתחיל עם סט של ארבעה צמיגים זהים.


כדי לשמור על שחיקה אחידה תעביר את האחוריים קדימה ואת הקדמיים אחורה אחת לשנה בערך."



עד היום לא היה צמיג שהחזיק מעמד אצלי שנתיים.







כתבתי "סט צמיגים זהים" כי יש הבדלים בין צמיגים ממותגים שונים ודגמים שונים. יש רכים שנשחקים מהר יותר באותם תנאים, ויש קשים שנשחקים פחות.
יש הבדלים במשקלי כלי הרכב השונים וכמובן בק"מ השנתי. ולכן כדי לקבל אינדיקציה ברורה לשחיקה על הרכב הספציפי שלך - כל ארבעת הצמיגים צריכים להיות זהים בדגם ובגיל.

אני עושה רוטציה אחת לשנה אבל עד היום הק"מ השנתי שלי היה נמוך יחסית והאוטו גם לא חונה בשמש, לכן סט צמיגים מחזיק כשלוש-ארבע שנים בכיף (מצד שני יש בלאי מוחשי של נסיעה בשטח טכני קשה - קוביות מרוטשות וכו' וזה בגלל שהאוטו נעול בנעילה אוטומטית מאחור. מצד שלישי, שני הסיקסים שהיו לי לפני הרבה שנים לא היו נעולים בכלל, אבל גם שם הצמיגים האחוריים סבלו - ונשחקו - יותר מהקדמיים...)

-->