צפייה בגרסה מלאה : בעית חשמל בסופה
שלום לכולם!
יש לי סופה ארוכה שנת 94.
בתקופה האחרונה הסופה עושה בעיות: באמצע הנסיעה היא נכבת ללא הודעה מוקדמת.
החלפתי משאבת דלק.
אך הבעייה לא נפתרה: היום, שוב, במהלך הנסיעה היא נכבתה.
הסופה נכבת ללא התראה מוקדמת.
נראה שכל החשמל מתנתק: התחנות בטייפ מתאפסות.
האם יש למישהו רעיון מה עליי לעשות, מה עליי לבדוק?
:?: :?:
תודה רבה מראש!
מכיוון שכל החשמל מתנתק כדבריך, כולל הרדיו, תתחיל מבדיקת ונקיון המגעים על המצבר. משם תעקוב אחרי חיבור המינוס לג'יפ, ואחרי חוט הפלוס הראשי, סביר להניח שיש מגע רופף כבר "בהתחלה".
גם אני מחזק את ידו של נמרוד. סביר להניח שאו הפלוס או המינוס, נמצאים עם מגע רופף.
זה יכול להיות או במחברים למצבר, או בחיבור הכבר עצמו למחברים, בחיבור ההארקה (מינוס) לגוף או בחיבור הפלוס הן לפיצול של הסטרטר והן לחיבורו לתיבת הריליים.
תודה לכל העונים
:lol:
בדקתי את המינוס והפלוס ואת הפיוזים והכל נמצא תקין.
:wink:
יכול להיות שהחשמל למשאבת דלק מפסיק מידי פעם? (המשאבה הוחלפה לחדשה)
איך אפשר לבדוק את זה?
אולי יש בעיה אחרת?
תודה רבה מראש!!
אם בדקת לכל אורך הפלוס והמינוס...ההפניה הבאה הינה לכניסה לצמה...
סתם לצורך בדיקה, תניע את הסופה, תפתח מכסה מנוע, עכשיו בצד הנוסע נמצאת הצמה שאליה מגיע הפלוס יחד עם בית הפיוזים. נער אותה בעדינות ותראה עם האוטו נכבה או מגמגם בפתאומיות.
לגבי משאבת הדלק, אין לדעתי קשר במידה והרכב נכבה וגם שאר החשמל מתנתק (התחנות ברדיו טייפ וכו').
הרמז היחיד ובעל המשקל הוא העובדה שהתחנות ברדיו מתאפסות.
זה אומר שבאיזשהוא שלב המתח יורד ל אפס וולט להרבה זמן.
1) תמצא לאן מחוברים החוטים של הרדיו טייפ ותגיד.
2) יש לבדוק לא רק את הדקי המצבר. תבדוק את כל החוטים העבים, שמחוברים למצבר, לקופסאת הפיוזים, לסטארטר, את חיבורי האדמה למנוע ולגוף.
3) האם יש אזעקה פעילה ועובדת?
4) עוד אפשרות שאני חושב עליה עכשיו היא שהחוטים של הרדיו עושים קצר והם מחוברים למצבר ללא פיוז. בקיצור חזור לסעיף 1.
אלון
תודה רבה לכולם!!!!
עברתי על הדקי המצבר מההתחלה ועד הסוף וחיזקתי את כל הברגים.
שיחקתי בשתי הצמות (ליד קיר האש וליד קיר האש שבמנוע) והכל תקין.
אז החלטתי לנתק את האזעקה ואת הרדיו שמחוברים על פיוז מספר 3 בתא הנוסעים.
בנתיים האוטו לא נכבה.
אז תודה רבה שוב לכולם ויום טוב!
:lol: :roll: :roll:
החוט + מהמצבר נכנס לקופסת ממסרים שגם מפצלת את החשמל לכל הרכב. החוט מחובר לקופסה עם סופית ובורג, הבורג בצד הקופסה מתחת למכסה שחור. אם לא תחפש אותו- לא תמצא. נסה שם.
אסף.
שלום לכולם ותודה אך הבעיה לא נפתרה!
הרכב נכבה שוב תוך כדי נסיעה (כאשר האזעקה הרדיו והמזגן היו מנותקים).
גיליתי שיש בעיה עם המצבר: האלטרנטור טוען ב-14 וולט אך המצבר חלש.
זה מתבטא בהרבה סטרטרים וברגע שנותנים סטרטר המתח של המצבר יורד ל - 9.3 וולט.
גיל המצבר הוא 5 שנים.
האם יכול להיות שהמצבר עושה קצר/ניתוק ברכב?
ברצוני לציין שהתופעה מתרחשת רק בבוקר.
נבדקו כל החוטים כולל תיבת הפיוזים כולל נסיעה פרועה בשטח והרכב לא נכבה.
האם יש קשר כלשהו למצבר?
הבאתי מצבר חדש לנסיון: הרכב הניע חלק מתמיד.
האם יכול להיות שהמצבר גורם לכיבוי האוטו במהלך הנסיעה?
המון תודה מראש!!
חנן-ג'יפולוג
03-08-03, 12:25
ברגע שהרכב כבה ושום חשמל לא מגיע לצרכנים זה זמן מצוין לאתר את התקלה. בדוק עם מולטי מטר או נורת ביקורת היכן נקטע מעגל המתח. התחל מקטבי המצבר, והמשך הלאה עד שתגלה נקודה שאליה לא מגיע מתח. מכאן והלאה הדרך קצרה ופשוטה לגילוי הנתק.
בכל מקרה, אם המצבר בן חמש שנים לא תפסיד כסף אם תחליף אותו. אם הוא לא הלך עכשיו הוא ילך בזמן הקרוב, וכן, מצבר יכול לגרום לנתק/קצר.
אגב, גם ברכב תקין לחלוטין, נפילת מתח ל9.3 וולט בזמן סיבוב המתנע לא מעידה על בעייה אקוטית כלשהי.
הי לכולם!
הסופה ממשיכה להכבות. וזאת לאחר שהוחלף לה מצבר שהיה בסוף חייו, הוחלף כהל (וגם הוחלפה משאבת דלק)
הסופה נכבית כל פעם באותו מקום (כלומר לאחר מרחק נסיעה קבוע היא נכבית). וזה קורה בד"כ בהילוך סרק ובהמתנה לרמזור.
הסופה נכבית במכה אחת.לאחר שהיא נכבית היא לא מניעה ישר ואין ניצוץ (לכן הוחלף כהל).
לאחר המתנה של בין 1 ל-5 דקות הסופה מניעה.ואז לפעמים (לא תמיד) לאחר מס' ק"מ היא נכבית שוב.
המחשב מראה תקלה מס' 11 (חיישן גל ארכובה).
האם הבעייה היא בחיישן?
או אולי משהו אחר?
תודה מראש (המיואש) :(
תקרא כאן
http://www.jeepolog.com/jp_forum/viewtopic.php?t=1349
זה יענה לך
אלון
שלום לכולם
רציתי להודות לכולם על העזרה.
לאחר החלפת חיישן גל אכובה נפתרה הבעייה!
אז תודה ושלום!
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.