PDA

צפייה בגרסה מלאה : רדיאטור לצירוקי xj



offer_levi
23-08-15, 20:36
שלום לכולם
אני עומד להזמין רדיאטור ויצאתי מבולבל יש 2 שורות
ויש 3 שורות חלק ממליצים על 2 חלק על 3
חלק אלומיניום חלק נחושת .
אז מהניסיון שלכם מה מומלץ ?
הרדיאטור המקורי כמה שורות ?

תודה עופר

Saar
23-08-15, 21:06
היתרון של הנחושת הוא שניתן לתקן אותו בקלות יחסית במידת הצורך. נמרוד בטח יענה על זה עוד מעט, מותקן אצלו כזה.
לי היה אלומניום מלא, הייתי מאוד מרוצה. לדעתי, 2 שורות מספיק (ב 3 המעברים צרים יותר ועלולים להסתם בקלות)
לי היה רדיאטור שורה אחת מאוד מסיבי (כמדומני 2״) , עבד יפה מאוד.

omri_t
23-08-15, 22:20
חפש בפורום יש דיון בנושא.

רדיאטור נחושת זה סוס עבודה.
עמידות גבוהה לקורוזיה ויכולת פינוי חום מעולה.

האלומניום כמו הפלסטיק זה גלגולים להוזלת עלויות הייצרן... פשרה...

אני הזמנתי לפני כמה ימים
Csf2671

shay1
24-08-15, 18:01
לכל המעוניינים ברדיאטור לXJ ראיתי פרסום אצל יריב קלר ברוך רדיאטור אלומיניום מלא ב1400 לפני מע"מ , לדעתי המחיר טוב מאוד

סולי
25-08-15, 11:42
עופר,
מניסיון של חבר עם מכסה מנוע מוגבה וכונסים לפינוי חום ואף רדיאטור אלומיניום של גריפין ל-600כס הדבר שהביא לשיפור הכי משמעותי.. הוא החלפת משאבת מים ובית טרמוסטט משופר ודווקא שימור הרדיאטור נחושת המקורי בצירוף פאנקלאצ' חדש נתנו את התוצאות הי טובות.

אגב המנועים האלה עובדים חם. ואם תוריד להם את טמפ העבודה אתה מקצר משמעותית את אורך החיים של המנוע... קר יותר לא בהכרח טוב.

http://go.jeep-xj.info/HowtoWaterpump.htm

תעשה חיפוש בגוגל על שיפור מערכת הקירור בxj ותמצא המון מידע המסתמך על ניסיון ומספרים של בדיקות שנעשו כבר.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

omri_t
25-08-15, 14:46
יש כל מיני משחקים עם משאבות ופולי למשאבות.
אין לי נסיון. לא יודע אם הדרש..

הפחד מלהתחיל עם האצת המשאבה הוא קוויטציה...

סולי
25-08-15, 15:02
עומרי שים לב לקישור שהעלתי.
זו משאבה אחרת לגמרי שמיועדת למנוע הנל ולא משחק עם הפולי.
בנוסף בית טרמוסטת יעיל יותר.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

omri_t
25-08-15, 16:14
אם זה מעלה את מהירות הזרימה... זה עלול לגרום לאותן תופעות שליליות... צריך להבין ולהתעמק...

Saar
25-08-15, 16:22
10 שנים היה לי צירוקי, לא התחמם.
משאבת מים מקורית, טרמוסטט תקין, פאן קלאץ' תקין וכמובן רדיאטור נקי ותקין.

סולי
25-08-15, 20:10
אני מניח שאם עברת לקינג לא יצא לך לזחול יותר מדי... בטח שלא בקיץ עם מזגן.

לא ציינתי באיזו תצורה היה הרכב.
גלגלים 33, סרני דנה 44וקדימה אחורה. נעולים arb ... וכו וכו...

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

dror.f
25-08-15, 20:16
שלום לכולם
אני יכול להגיד לכם מנסיון התקנתי משאבת מים HIGH FLOW. זה לא ממש עוזר.
לדעתי מה שגורם להתחממות המנוע אצלי זה רדיאטור המזגן שעומד לפני הרדיאטור מנוע ובזמן הפעלת המזגן מקרין חום על הרדיאטור מנוע

Saar
25-08-15, 20:53
סרנים מקוריים, לא נעול.
צמיגי 245/75/16, שטח מלא.
זה שעברתי לקינג לא אומר שלא טיילתי גם עם ה xj, הצרכים השתנו ולכן גם הרכב.
(ד"א, הקינג כבר לא אצלי, אני מחפש כרגע אינדיאני או ל"ר לטיולים בלבד...)

נמרוד
25-08-15, 21:07
רכבים מתחילים להתחמם עם הגיל. גם הצ'רוקי שלי לא התחמם במשך 6-7 השנים הראשונות אצלי, ואז התחיל להתחמם כל פעם מסיבה אחרת, אם כי יש לציין שלמעט פעם אחת של פיצוץ דודי הפלסטיק של הרדיאטור במכה אחת בכביש מהיר, אף פעם לא היתה התחממות שלא היה אפשר להסתדר איתה בשטח וגם ביום יום עד התיקון . בהדרגה, בגלל שזה רכב טיולים, החלפתי את כל מערכת הקירור, עד שהוא הפסיק להתחמם. מה היה לנו? פקקי מנוע סדוקים, זה היה המניאק הכי קשה לאיתור. רדיאטור אחד שהתפוצץ, והסיני שהחליף אותו היה זבל וכשהתחיל להסדק העפתי אותו לטובת CSF2671 נחושת מלא 3 שורות מאיביי. פאן קלאץ' גם עשה מתי שהוא צרות והוחלף. חוץ מזה משאבת מים, צנרת ותרמוסטט החלפתי יזום במהלך עשר השנים שיש לי את הרכב. טפו טפו אחרי זה הוא כבר לא התחמם. אבל אני לא נוסע עם הג'יפ הזה לזחול במדבר באמצע אוגוסט...

גם אם מערכת הקירור החיצונית חדשה לגמרי, ורדיאטור החימום הפנימי חדש או פשוט מנותק (ואפשר לנתק אותו בקיץ ולחבר בחורף בקלות), עדיין המנוע לא מה שהיה פעם. מעברי המים נסתמים באבנית, ויעילות המנוע יורדת, כלומר נוצר עודף חום ביחס למצב המקורי. תוסיפו לזה את הקיץ הישראלי הזוועתי, ומאמצים בשטח - ואני לא מכיר רכב שטח ישן שחסין לגמרי מבעיות התחממות.

התחממות זה כמו מחלות לב בבן אדם - זה בא עם הגיל, וזה מה שהורג.

raanan
26-08-15, 13:27
התחממות זה כמו מחלות לב בבן אדם - זה בא עם הגיל, וזה מה שהורג.
מצטער, חולק עליך !
באחזקה יזומה ושדרוג המערכת, המנוע ממשיך לחיות היטב עד שהחלודה מכריעה את הבודי.

אחזקה יזומה :
החלפת כול צנרת הגומי אחת ל 5 עד 7 שנים .
רק באותה החלפה ממלאים מחדש נוזל קירור איכותי .
אם הרדיאטור עם דודי פלסטיק, גם אותו מחליפים באותה הזדמנות.
החלפת רצועות טרם הגיעם למצב סדקים והתפוררות.
משאבת מים ותרמוסטט 100K ועד 150K .

שדרוג מע' הקירור (בהתאם לשיפורים שהוספנו לרכב כגון הגדלת צמיגים):
רדיאטור מתכת מלא HD
פאןקלאטץ' HD
הוספת קולר HD לגיר אוטומטי
הוספת מאוורר חשמלי לקולר והרדיאטור אם ניתן
מפני אוויר חם מתא המנוע .

בהצלחה
רענן

boaz avrahami
26-08-15, 13:34
מודה שאני בעיקרון בעד הגישה של רענן שמבצע תחזוקה מונעת ומהנדס ומחשב כל שינוי לעומת נמרוד שמהתרשמותי יותר נוטה לתחזוקת שבר...
( מקווה שאני לא מעליב חו״ח)

לא פעם אני שואל את עצמי איזה מהגישות נכונה ו/או כלכלית יותר( אולי חש סתירה בין נכונה לכלכלית).

הרבה מזה בכלל קשור באופי אבל בהנחה שהיינו יכולים לבחור, מה עדיף ?[emoji1]

raanan
26-08-15, 14:47
הרבה מזה בכלל קשור באופי אבל בהנחה שהיינו יכולים לבחור, מה עדיף ?[emoji1]
לא חושב שזה קשור לאופי, אלא לחינוך/תרבות אשר נרכש בצבא במהלך שנים רבות.

רוב חבריי לספסל הלימודים התגייסו לחיל חימוש,
אני זוכר שלא הייתי מצליח להבין את הסיפורים של, הלך מנוע באמצע תרגיל וכו' ...
אני הכרתי הלך מנוע בגלל מפגש עם ציפור בגובה נמוך.
או רשלנות צ"ק בשכיחת כלי (דבר נדיר ביותר שממש הוכחד עם תרבות ניהול וביקורות חדרי כלים).
כמובן שעייפות חומר או כשל תכנוני היו גם כגורמי הפתעה. אבל,
בכול מקרה כזה הושקע כסף רב לאיתור שברים (כולל הזמנת אוניה מיוחדת מחו"ל עם רובוט תת ימי)
שאיתן היו מאתרים הרכיב הסורר ומיידית היו מתכננים ומייצרים (היצרן מטוס/מנוע) תחליף עמיד יותר.
גם במחיר השבתת מערך מאימונים (מבצעי המשיך כרגיל) עד לממצאי וועדת החקירה.

רענן

boaz avrahami
26-08-15, 15:03
יחי ההבדל במחיר הגיפ לעומת מחיר המטוס...

אתה מחזק את הגישה של נמרוד על הקרקע

raanan
26-08-15, 15:13
יחי ההבדל במחיר הגיפ לעומת מחיר המטוס...

אתה מחזק את הגישה של נמרוד על הקרקע
לדעתי, אין קשר למחיר .
תראה עכשיו את התגובה 35 בשרשור הזה (זאת דוגמה קלאסית) :
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/93576-%D7%92%D7%B3%D7%99%D7%9E%D7%A0%D7%99-2006-%D7%9E%D7%90%D7%91%D7%93-%D7%9E%D7%99%D7%9D/page3?p=651942&viewfull=1#post651942
תראה את התוצאה בתגובה 42 :
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/93576-%D7%92%D7%B3%D7%99%D7%9E%D7%A0%D7%99-2006-%D7%9E%D7%90%D7%91%D7%93-%D7%9E%D7%99%D7%9D/page3?p=651996&viewfull=1#post651996

זה קלאסי מדגים התנהלות אחזקת שבר ....
אני מניח שמנוע או ראש מנוע ממש לא בא בטוב לבעל הרכב עכשיו !

רענן

asypeer
26-08-15, 15:58
מודה שאני בעיקרון בעד הגישה של רענן שמבצע תחזוקה מונעת ומהנדס ומחשב כל שינוי לעומת נמרוד שמהתרשמותי יותר נוטה לתחזוקת שבר...
( מקווה שאני לא מעליב חו״ח)

לא פעם אני שואל את עצמי איזה מהגישות נכונה ו/או כלכלית יותר( אולי חש סתירה בין נכונה לכלכלית).



הרבה מזה בכלל קשור באופי אבל בהנחה שהיינו יכולים לבחור, מה עדיף ?[emoji1]


גם לי יצא לחשוב על זה לאחרונה. לאור מחיר התחזוקה המונעת (ואני מכליל בזה גם את הזמן שזה גוזל, מעבר לעלות החלקים והעבודה)
יש לי הרגשה שגם אם תיסע על מי ברז, תמרח מרווחי טיפולים ותתעלם מרעשים חדשים (או מרעשים בכלל) בלונג ראן - אם תחזיק את הרכב מספיק זמן ותמכור אותו למישהו שלא יבדוק בציציות - הרווחת בגדול.
מצד שני - מדובר על רולטה רוסית. בארה"ב כנראה שהיית משאיר את האוטו לגריטה. פה אנחנו מעט יותר קשורים לברזלים והם יותר קשורים למצב העו"ש שלנו.

יריב קלר ברוך
26-08-15, 18:25
הי אני נסעתי בצירוקי שלי שנה וחצי עם רדיאטור אלומיניום מלא 3 והיה תענוג ללא התחממיות בשום מצב והכב עבד קשה מאוד בכל מקום עד שהלך לי הפן קלאץ !
אי טיפול בזמן הוביל להתחממות פקונג ראש וזבל מהמנוע עקב התחממות שהוביל ל החלפת מנוע רדיאטור ופאן קלאץ.
לסיכום כל תקלה צריכה לקבל טיפול מיידי זה תמיד חוסך כסף

omri_t
26-08-15, 20:03
חבר'ה קצת פרופורציה

לא כל רכב בן 10 או 15 שנה מתחיל להתחמם.
תחזוקה רגילה והחלפה לפי הספר ישמרו על הרכב כשיר גם אם החלפתם גודל צמיגים.
לא חייבים לשדרג את כל המכלולים כדי לשמור על כשירות.

אני בהחלט מבין מי שמנסה לשפר ולייעל ולשמור על הרכבים. כמובן שהם מזדקנים.

אבל במרבית המקרים והרכבים הנורמאליים אם מתחזקים כמו שצריך ושומרים על שגרת טיפולים- הרכב מתפקד 100%

להגיד שמי שלא מחליף את כלל המכלולים ל hd עושה תחזוקת שבר- זה ממש ממש הגזמה.

גם לא צריך להיכנס להיסטריה על בעיה שאולי נובעת מתקלה קטנה וברת פתרון.

קוריוז:
מערכת הקירור בצירוקי שלי על פניו תקינה.
נוזל הקירור עכור.
האוטו לא מתחמם.
הרכב מ2001

בסופה שלי מ 93 המים צלולים רדיאטור מבריק. טמפ 93-4 ב 99.9% מהזמן
לא מתחמם ולא הוחלף כלום פרט לנוזלים איכותיים וניקוי עצמי לפני כמה שנים.


להזניח אוטו זה לירות לעצמך ברגל.
התעלמת מתקלה ברכב שטח- אתה עלול להיתקע בשטח!
נכון שלא כל דבר רצים מיידית לתקן במוסך מרכזי אבל חייבים להבין מה קרה ומה החומרה ובהתאם לטפל.


אגב, נכנסתי לפורומים לחפש xj עם בעיות התחממות- לא התרשמתי שזו בעיה נפוצה בכלל בניגוד לאחיו הגדולים.

לא צריך למצוא בכוח פגמים במקום שאין.

ד ו ר ו ן
27-08-15, 09:46
ב 3 המעברים צרים יותר ועלולים להסתם בקלות)

אין קשר למספר השורות.

היתרון בשורה הנוספת הוא נפח נוזל קירור גדול ב-30-40%, ומעברים בגודל זהה.

השורה השלישית מתווספת לשורות הקיימות, לא נדחסת באותו הנפח.

יש גם רדיאטורים 2 שורות עם מעברים גדולים מאד, בנפח כמו של 3 שורות, אבל בסוף זה משחק בתרמודינמיקה ויחס בין שטח פנים לקירור ונפח הנוזל.

offer_levi
27-08-15, 17:46
היי
אני לא מחליף את הראדיאטור בגלל שהרכב מתחמם
אני רוצה להחליף בגלל שקראתי כאן על דודים מתפוצצים
ומאז כל פעם שאני בשטח אני בחששות
בקשר למספר השורות ידוע לי שלא תמיד זה טוב יותר שורות
כי המים עוברים מהר ולא מספיקים להתקרר.
האם מישהו יודע מה מספר השורות של המקורי ?

Saar
27-08-15, 18:25
דורון,
הנפח מוגבל עקב הצפיפות, כך שעל נפח זהה למדי יש חלוקת שורות שונה.
היה לי רדיאטור שורה אחת מאלומיניום, מאוד מסיבי ורחב, עבד נהדר עד שנפרץ עקב בעיית ראש מנוע.(ואז עברתי לצ'מפיון 2 שורות שגם הוא עבד יפה מאוד)
עופר,
נוזל הקירור לא עובר מהר יותר, ורדיאטורים המשופרים יש מקום ליותר נוזל.
אם הטרמוסטט סגור, הנוזל ישאר הרדיאטור עד שיפתח...

ד ו ר ו ן
28-08-15, 02:38
יש לי הרגשה שגם אם תיסע על מי ברז, תמרח מרווחי טיפולים ותתעלם מרעשים חדשים (או מרעשים בכלל) בלונג ראן - אם תחזיק את הרכב מספיק זמן ותמכור אותו למישהו שלא יבדוק בציציות - הרווחת בגדול.
ההרגשה שלך מוטעית, "דברי במספרים גיברת"..
וזה בדיוק הפוך, אם תגיד שקנית רכב לשנה, ואתה נפטר ממנו, אז יש מצב שזה יעבור לך בשלום (אלא אם מי שמכר לך את הרכב חשב כמוך, ואז אתה חוטף את הקומבינה מהצד שלו..).

אבל אם בכסף עסקינן, איך אתה מכמת/מחשב את ערך השעות שלך בהמתנה לתיקון תקלות תחזוקה?

זה עוד לפני שמביאים בחשבון את הנזק המוחי מליקוק חומרים כימיים רעילים מהרדיאטור.


להזניח אוטו זה לירות לעצמך ברגל.
התעלמת מתקלה ברכב שטח- אתה עלול להיתקע בשטח!
נכון שלא כל דבר רצים מיידית לתקן במוסך מרכזי אבל חייבים להבין מה קרה ומה החומרה ובהתאם לטפל.
.
++
נק' האיזון שלי נוטה יותר לכיוון של רענן, מהבחינה שאני כן מחליף באופן יזום מכלולים מסוימים בטיפולים הגדולים מאד (צנרת קירור לדוג'), אבל לא משתגע בבד"חים שבועיים, ולא עסוק בחיפוש נקודות תורפה.

תחזוקה רציפה היא מתכון בדוק לאריכות חיים ואמינות של רכבים, ולהבדיל, תחזוקת שבר, אולי מ רגישה שהיא חוסכת כסף, אבל טומנת בחובה סכנה כפולה:
הראשונה שאתה תחטוף את הזובור של מרכיב משמעותי שיידרש לתיקון, ולא בעל הרכב הבא אחריך, שדפקת ביודעין, והשני שזה יתקע אותך בשטח, בסיטואציה הכי פחות נוחה.

בשבילי, האמינות של הרכב, והיכולת שלו להגיע לשטח ולחזור, שווה את ההשקעה בתחזוקה השוטפת, ובחלקה המונעת.

נמרוד
28-08-15, 14:30
לא שאני נעלב בועז... אני בוודאי לא דוגל בתחזוקת שבר. כמובן שאני גם לא בקצה הסקלה כפי שמציג אותה רענן. להחזיק רכב קרקעי באותה רמה של מטוס קרב לא כלכלי ולא ריאלי ואפילו לא אפשרי. אם הצ'רוקי היה מטוס אז את הרדיאטור היה צריך להחליף כל שנה, לא כל שבע שנים, לפי הMTBF בפועל.
בעצם בחיים לא היו מכניסים למטוס רכיבים כמו שמכניסים למכוניות. כל ההשוואה הזויה, כשחושבים על זה קצת יותר...

מטפלים במכונית לפי הוראות היצרן, עוקבים כדי לגלות תקלות ולתקן בעוד מועד. כשמכונית מתיישנת - עשר, חמש עשרה, עשרים שנה על הכביש... מתחיל להיות קשה להמנע מתקלה פה ושם. מזל שמכוניות לא מתרסקות כמו מטוסים. המנוע קצת מתחמם? עבורנו שמבינים קצת, לא קרה כלום. עוצרים, מקררים, מוסיפים נוזל או מתקנים זמנית את מה שצריך כדי לסיים את הטיול. צריכה להתווסף לזה טעות אנוש משמעותית של חוסר תשומת לב כדי לגרור נזק משמעותי. וגם אז, הנזק הוא בסך הכל כספי ומוגבל.

אני בעשרים שנה של ג'יפאות חזרתי על גרר פעם אחת כאמור כשרדיאטור הפלסטיק של הצ'רוקי הפתיע אותי. וגם אז לא קרה שום אסון, לא כספי ולא רגשי...

raanan
28-08-15, 16:15
נמרוד,
קצת נסחפת בהערכה אליי ....
אני ממש לא פריק אחזקה ודיי מודע גם לצד השלילי הנקרא אחזקת יתר !
אני לא מחליף נוזל בלמים ונוזל קירור שלא עקב אחזקה באותה מערכת .
אצלי נוזל בלמים חי מצויין כול החיים !
נוזל קירור מוחלף עם צנרת המים / רדיאטור אחת ל 6 עד 7 שנים
(כמובן מקפיד על נוזלים איכותיים).

לגביי שיפורים (מתייחס בעיקר לדורון),
כשרכשתי הטרופר בנזין זהיתי מספר נקודות תורפה (את היתרונות נעזוב כעת) :
א. מוטות הגה מקשרים חלשלושים.
ב. מע' בלימה שלא תואמת את ה 2 טון עצמי ויכולת הדחף של המנוע.
ג. מע' היגוי לא מתקשרת כמו בפראדו וכמובן לא כמו בפרייבט.
ד. גיר אוטומטי מגבלתי לכוח המנוע ומשקל הרכב.

עבור א' הפתרון פשוט ביותר בדמות החלפה למוטות קשיחים יותר או עיבוי חומר מסביב המוטות.
עבור ב' לא התעמקתי יותר מידיי. מאמין שניתן לבצע הסבה לדיסקים וקליפרים מוגדלים
(אולי גם החלפת משאבה ראשית לגדולה יותר) .
החלטתי שאני חי עם מע' הבלימה הזאת כמו כולם רק שומר יותר מרחק.
עבור ג' לא חשבתי כלל על אופציית שינוי למסרק הגה (בטיחותית, חוקית וכלכלית).
עבור ד' הגעתי למסקנה שהטורק הוא עקב האכילס שמייצר חום כמו תחנה גרעינית (בגלל שהוא קטן מאד)
ולכן פניתי לכיוון קירור מסיבי של הגיר . בינתיים (טפו טפו ) העסק מוכיח את עצמו !
אגב, יש בחור (שכמעט לא כותב פה) ששידרג את מע' קירור הגיר שלו עוד יותר "פסיכי" ....

לסיכום,
אני מקפיד על שיגרת טיפולי היצרן למעט בהחלפת נוזלי קרור ובלמים.
אני מחמיר ומבצע אחזקה מונעת לרכיבי גומי (צינורות נוזל קירור)
שקריסתן עלולה להיות יקרה ו/או תצריך חזרה על גרר.
מקפיד להשתמש בחומרים וחלקי חילוף איכותיים (לאו דווקא מקוריים).
וכמובן כשנדרש, רק ידיים מקצועיות (ארנון) מתחזקות הרכב .

רענן

omri_t
04-09-15, 00:20
לפותח השירשור-
אם עוד לא הזמנת צור איתי קשר.

הגיע לי הרדיאטור. מפה לשם יש מצב שישלח אלי אחד נוסף.

דבר איתי אולי אוכל לסייע לך.

omri_t
04-09-15, 12:03
הרכבתי אתמול בלילה את הרדיאטור
CSF 2671
אליו התייחסתי שנרכש בהמשך להמלצה בפורום.


הרדיאטור בנוי טוב.
מתיישב למקום בול בלי בעיות.
שעה החלפה בערך.
יש מחבר של הצינור שמן גיר שהצריך ממני התעמלות בוקר לפתוח.

לצערי מצב המערכת הקירור לא להיט.
מים של פרסטון עם הרבה זבל אדמדם של הזנחה.
טרמוסטט מקורי לדעתי. בן 13 בערך...
הצנרת כנראה הוחלפה לא מזמן מה שמרמז על טיפול קצת לא מקצועי של המוסך ( להחליף צנרת כשכך ניראת המערכת ולא לטפל)

הוחלף בית טרמוסטט וטרמוסטט
המערכת נשטפה טוב טוב ועכשיו עושה כביסה עם אבקה לצורך ניקוי.

אחכ יכנס וולווליין זרקס שהוכיח עצמו מעל ומעבר בסופה.
הוזמנה משאבת מים מופר כדי לסגור יישור קו.

נכון לעכשיו, עמדתי עם רכב מונע בחניה חצי שעה. הטמפ נמוכה מעט ממקודם ורחוקה יותר מ ה 100 מעלות.

asypeer
04-09-15, 12:04
אל תשכח לפתוח את החימום


Sent from my Ass

offer_levi
06-09-15, 22:46
היי
לא ביקרתי כאן מספר ימים ,
בכול אופן תודה על ההצעה.
אני הזמנתי רדיאטור נחושת 3 שורות csf
לפני ממספר ימים .

-->