צפייה בגרסה מלאה : שמן מנוע לדיסקו V8 בנזין
מהוא השמן המומלץ עבור דיסקו בנזין V8, עם 195000 ק"מ?
האם כדאי סינטטי, חצי סנטטי?
15/40
20/50
אחר
אני מחליף כל 8000 ק"מ.
קובי
לפי הספר מומלץ להחליף שמן + פילטר כל 10,000 ק"מ או חצי שנה,
בטמפ' ששוררות כאן כל שמן רב דרגתי החל מ 5/40 סינטטי וכלה ב 20/50 מינרלי בדרגת API SJ ומעלה יעשה את העבודה. אם המנוע שלך שותה 20/50 מינראלי ולא מתלונן - אז שישתה לבריאות, במנוע שמאבד שמן (סביר להניח שזה המצב אצלך) חבל להשקיע בשמן סינטטי שעולה הרבה יותר כסף אם ממילא הוא נשרף במנוע או נוזל ממנו, מה גם שנזילות עלולות להחמיר בשימוש בשמן סינטטי.
אצלי מנוע של 150 אלף ק"מ שלא משאיר שלוליות בחנייה, החל לתקתק (רעש מרימי שסתומים) אחרי החלפה לשמן חצי סינטטי 10/40 מסוג WOLF, שעלה 60 ש"ח לגלון - יכול להיות שמדובר בשמן גרוע, בהחלפה לשמן סינטטי 5/40 שנקרא LIQUI-MOLY ועולה 120 ש"ח לגלון פסקו התקתוקים.
ניר תודה, הנזילות אינן משמעותיות, אני ממלא כ 1/2 ליטר שמן בין הטיפולים בלבד.
רעש מהשסתומים אין.
עם ההבדל בין השמנים מסתכם ב60 ש"ח לגלון, או 120 ש"ח ל7 ליטר, לא עדיף ללכת על סינטטי?
מה הכי בריא למנוע מזדקן?
באיזה שמן אתה משתמש היום ?
ועל הדרך : מה הק"מ השנתי שלך ?
מילוי שמן סינטטי במנוע ישן לא יגרום לנזק ממשי.
התועלת היא בזה שהמנע יעבוד שקט יותר, חלק יותר ואולי אפילו חזק יותר (את החלק של חזק יותר נא לקחת בערבון מוגבל).
בעיות של תיקתוק מרימי שסתומים עשויות להעלם.
טמפרטורת העבודה של המנוע עשויה גם לרדת קצת.
הנזק הפוטנציאלי הוא שהמנוע יתחיל "לאכול" את השמן הסינטטי, עקב הבלאי שנוצר באופן טבעי במנוע עם פז"מ כזה (השמן הסינטטי בעל מולקולות קטנות יותר מהמינרלי ולכן יש לו כושר חדירה יותר טוב בין מרווחים שונים במנוע) או שהשמן יתחיל "לנזול" ממקומות שבהם הוא לא נזל קודם - מכיוון שלשמן הסינטטי יש תכונות המסת משקעים טובות יותר משמן מינרלי - ולכן השמן עלול להמיס משקעים שמשמשים כ"אטמים טבעיים" במנוע.
יש לציין שהתופעות הנ"ל לרוב הפיכות והן נעלמות לאחר חזרה לשימוש בשמן מינרלי/חצי סינטטי.
ולכן המסקנה היא: שווה לנסות להחליף שמן לסינטטי מלא ולבדוק את ההשפעה על המנוע. אם היא טובה ואין תופעות לוואי - להמשיך.
אם לא טוב - לחזור לשמן חצי סינטטי.
בהצלחה.
עד כה השתמשתי בשמן רגיל- לא סנטטי ולא חצי סנטטי, אך שמעתי כל מיני הצעות, לכן החלטתי לשאול כאן.
בשנה כ25000 - 28000 ק"מ
היתרון הכי גדול של שמן סינטטי, הוא שאפשר להחליף אותו כל 30 אלף ק"מ, במקום כל 10000 (שמן מינרלי) או 15000 (חצי סינטטי). אבל אנחנו נוסעים ברכב שטח. זה אומר שאתה מטפל בו בתדירות יותר גבוהה מברכב אחר, וזה אומר שאתה לא תמשוך 30 אלף ק"מ בין טיפולים. אז אין בזה יתרון אמיתי.
שמן, כל שמן, מאבד את התכונות שלו עם הזמן. נכון, ששמן סינטטי הוא בעל מעלות רבות על פני שמן מינרלי. אבל אם תשתמש בשמן מינרלי מ"בית טוב", שעומד בדרגת האיכות הגבוהה ביותר שיש- API SL, ודואג להחליף אותו כל 10000 ק"מ - אתה מכוסה.
לגבי צמיגות- 15W40 מבית טוב, ייתן לך פשרה מצויינת. גם מספיק דליל בטמפ' נמוכות בשביל לשמן את כל מערכת השסתומים, וגם עמיד וחזק בטמפ' גבוהות. כמובן, ש10W40 או אפילו 5W40 יעשו עבודה יותר טובה- אבל כאלה יש רק סינטטיים, אז לדעתי, חבל על הכסף.
אסף.
מסכים עם אסף,
אם עד עכשיו השתמשת במינרלי והמנוע עובד טוב, תמשיך עם זה. אתה עושה מספיק ק"מ בשנה כדי להחליף שמן בין פעמיים לשלוש, לא מדובר ברכב שעומד הרבה, תחליף שמן ופילטר פעם ב 10K בתנאי שאתה משתמש בשמן מינרלי איכותי ולא ישן (דרגות SF ומטה) או ממוחזר.
שמן מינראלי מפירמה מוכרת בדרגת SJ לפחות יעשה את העבודה.
היתרון הכי גדול של שמן סינטטי, הוא שאפשר להחליף אותו כל 30 אלף ק"מ, במקום כל 10000 (שמן מינרלי) או 15000 (חצי סינטטי). אבל אנחנו נוסעים ברכב שטח. זה אומר שאתה מטפל בו בתדירות יותר גבוהה מברכב אחר, וזה אומר שאתה לא תמשוך 30 אלף ק"מ בין טיפולים. אז אין בזה יתרון אמיתי.
שמן, כל שמן, מאבד את התכונות שלו עם הזמן. נכון, ששמן סינטטי הוא בעל מעלות רבות על פני שמן מינרלי. אבל אם תשתמש בשמן מינרלי מ"בית טוב", שעומד בדרגת האיכות הגבוהה ביותר שיש- API SL, ודואג להחליף אותו כל 10000 ק"מ - אתה מכוסה.
לגבי צמיגות- 15W40 מבית טוב, ייתן לך פשרה מצויינת. גם מספיק דליל בטמפ' נמוכות בשביל לשמן את כל מערכת השסתומים, וגם עמיד וחזק בטמפ' גבוהות. כמובן, ש10W40 או אפילו 5W40 יעשו עבודה יותר טובה- אבל כאלה יש רק סינטטיים, אז לדעתי, חבל על הכסף.
אסף.
אסף - אני מניח שאתה מתיחס רק לבנזין - בדיזל (אולי לא כולל את המנועים החדישים מאוד) לשמן יש תפקיד חשוב בהמסת הפיח ולא הייתי מושך איתו יותר מ 10K
בהילקס אני מחליף כל 5K
הדיון הוא על בנזין... בדיזל, ובמיוחד טורבו דיזל- הסיפור אחר, כמו שכתבת (ולכן סיווגי האיכות של שמנים לדיזל שונים משל בנזין).
אסף.
לא יודע אם זה יעיל בשבילכם... זאת אומרת בשביל הג'יפים
אבל כבר השתמשתי בו מספר פעמים למספר רכבים שהיו ברשותי...
האתר של LM (Liqui Moli(. חברת שמנים מאוד טובה שאני אוהב את המוצרים שלה... למרות שלבנתיים מצאתי רק את השמן מנוע שלה בחנות בת"א וגם זה לא תמיד קיים במלאי.
הקיצר, שמים שם את הרכב, סוגו ומנועו ומקבלים את כל השמנים שצריכים לרכב מבחינת תאימות לדלילות השמן (ככה זה נקרא?) וכמובן כמות לכל מקום בג'יפ שצריך שמן (מנוע, טרנספר, גיר, סרנים, הגה כוח, נוזל בלמים)
כמובן לכל הרכבים, או לפחות לרובים כך שזה מאוד שימושי
רמי
http://berater.liqui-moly.de/liquioil/index.jsp?LANGUAGE=en
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.