PDA

צפייה בגרסה מלאה : טיפול שוטף על בסיס שימוש ולא קילומטראז



shahav
01-09-15, 16:29
למה צריך לעשות טיפול מנוע כל X קמ? ולא כל X סיבוביי מנוע?
יתרה מכך, עכשו שהכול ממוחשב הייתי מצפה טיפול כל X סיבובים בהינתן מאמץ.

ובפרט לעניין שלי, הגיפ שלי עושה הרבה מאוד בין-ערוני במהירות שיוט, מתיי לעשות שמנים? לפי המלצת הייצרן? פחות , יותר?

רבין

omri_t
01-09-15, 16:52
מן הסתם זה הנתון שהכי קל למדוד ומעיד על השימוש.
על כן ייצרני הרכב התבססו עליו.
כידוע גם מציין הייצרן X ק"מ או Y חודשים- המוקדם מבניהם...

בטרקטורים, וציוד כבד- מודדים שעות מנוע לצורך טיפול- מהסיבה שמדד הק"מ פחות רלוונטי לכלי שאינו שמש לנסיעות אלא לעבודה.


בעיקרון נסיעות בינעירוניות "בריאות" יותר לרכב משימוש עירוני שמעמיס את מכלולי הרכב.

מכיר כאלו שעושים "חצאי" טיפול בחצי מהזמן הנתון על מנת לשמור על המנוע- בעיקר החלפת זמנים- במכוניות ספורט למניהן.

בקיצור,
טפל כמו שכתוב בספר, או תחמיר אם ממש בא לך.

ishc
01-09-15, 16:55
מה שאני כותב נובע מתוך השערה ולא מתוך ידע מקצועי של ממש.
אני מעריך שהיצרן עושה ממוצע כל שהוא של קילומטראז שרכבים באותה קטגוריה נוסעים ועפ"י הממוצע הזה הוא מגדיר את מרווח הטיפולים.
אני הייתי מטפל לפי הוראות היצרן, לא יותר ולא פחות.

ד ו ר ו ן
01-09-15, 17:02
בטרקטורים, וציוד כבד- מודדים שעות מנוע לצורך טיפול- מהסיבה שמדד הק"מ פחות רלוונטי לכלי שאינו שמש לנסיעות אלא לעבודה.
זו לא הסיבה.

הסיבה לחישוב שעות מנוע היא שטרקטור או מחפרון או דומה, יכולים לעמוד במקום ולהפעיל ציוד כלשהו יום שלם בלי לזוז, או לנסוע כמה מאות מטרים.
ואז, איך תחשב את מרווח הטיפול?

לפי סל״ד שעות עבודה מצטבר.

לצורך העניין, רכב עם קמ נמוך שנסע כל ימיו או רובם בשטח עירוני, היה הרבה יותר נכון לחשב לו לפי שעות מנוע, ולא ק״מ.

וגם לצורך הבלאי המצטבר, מנוע כזה עבד בפועל בשעות מנוע כמו רכב שנסע כמעט פי 2 ממנו בק״מ המצטבר, אבל בעיקר בנסיעות בינעירוניות.

asafk
01-09-15, 17:16
בצבא הגרמני המודרני, מערכים רבים מטופלים כל ככה וככה ליטרים של דלק. זה שילוב מושלם של שע״מ ומאמץ.
אבל בשביל לעקוב אחרי כמות הדלק צריך להיות גרמני, כנראה.

אסף.

אביעד פ.
01-09-15, 17:19
עם כל מחשב מנוע מודרני שנמצא ברכבים של היום ניתן בקלות לקבל מידע דה פקטו מתי מומלץ לעשות טיפול על בסיס פקטור מסוים שמתחשב בכמות סיבובי המנוע והעומס שבו המנוע עבד עבור כל פעימה. כמו כן, מתי להחליף משאבות וצנרת לפי כמות הזורם שעברה במערכת וטמפרטורות, או כמות דלק ולחץ בצנרת עבור החלפת פילטר דלק וכן הלאה.

לא רק שזה אפשרי, זה מה שעושים בהרבה קבוצות מירוץ של סוגי רכבים שונים.

זה נותן יעילות מקסימלית, ונצילות מלאה של חלקי החילוף. אבל למה שחברות הרכב יפתחו מערכת כזאת שתוריד את ההכנסות שלהם באופן דרסטי? הכי קל להפחיד את הלקוחות להחליף חלקים כל 10,000 ק"מ או מספר שרירותי כלשהו אחר.

אנחנו, היקים של הרכבים שלנו בעיקר שמדובר בג'יפאים (מזן ג'יפולוג), נעקוב אחרי "הוראות היצרן" כמו זומבים, גם ברכבים בני 30 שנה שהוראות היצרן שלהם בערך בני אותו גיל. זה נותן לנו שקט נפשי, והרגשה כאילו נתנו לרכב שלנו את הטוב ביותר.

אישית, אני אמשיך לטפל ברכבים שלי לפי הוראות יצרן, למרות שאני יודע שזאת שטות.

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

shachar
01-09-15, 17:22
כדי לשמור על פרמטר פשוט שיתאים לרוב או ממוצע הרכבים.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

-->