התחברות

צפייה בגרסה מלאה : מוט מייצב!אני מתלבט אם להוריד את המוט....



Samu
06-10-05, 14:28
אני מטייל כבר כמעט שנתיים,היה לי ניסאן טראנו ועכשיו יש לי סמוראי כמעט שנה ורק עכשיו התחלתי לשפר אותו לטיולים בשטח,אני מתלבט אם להוריד את המוט כי אני לא יודע בדיוק מה החסרונות של להוריד אותו חוץ מזה שהג'יפ יהיה פחות יציב,האם זה פוגע בבלמים או בקפיצים?...

המהנדס
06-10-05, 16:49
אל תסכן את החיים שלך בגלל שיפור בעבירות ( לדעתי לא ממש תורם לעבירות אבל נגיד) במיוחד עם רכב שמלתחילה הוא הפיך ולא יציב.
רוצה עבירות : קנה נעילה - יתן לך יותר.
תחשוב על זה ככה : אם חס וחלילה תהיה תאונה ואתה תיהיה אשם ויגלו את העובדה המצערת הזו ...

shachar
06-10-05, 16:52
המוט המייצב הקידמי בסמוראי מחובר בשני מוטות דקיקים יחסית לשילדה. אני מניח שמוט פריק יכול להיות אופציה קלה לביצוע.

Samu
06-10-05, 18:53
זה לא חוקי להוריד את המוט המייצב?
???
ולקנות נעילה דיפרנציאל זה הרבה יותר יקר.
....

המהנדס
06-10-05, 19:01
זה לא חוקי להוריד את המוט המייצב?

זה ממש לא חוקי.


ולקנות נעילה דיפרנציאל זה הרבה יותר יקר.

ומשפר את העבירות הרבה הרבה יותר .

החוקר
06-10-05, 19:14
עידן,הורדת המוט מייצב לדעתי כן משפרת את העבירות מהסיבה הפשוטה של מהלך מתלה
גדול יותר.מבחינת החוק אם יחפשו בתאונה(חמסה,חמסה)סיבות, אז גם צמיגי 215
יהוו בעיה גם עם הם ברשיון בגלל שזו מידה שלא מורשה על ידי היצרן/יבואן.
מבחינת נהיגה , מתרגלים לנידנוד בסיבובים ופשוט עושים אותם לאט יותר.
הפתרון האופטימלי הוא כמובן ניתוק מהיר למוט מייצב.
לדעתי הורדת המוט כן גורמת בלאי לקפיצי העלים אבל בזה אני לא ממש בטוח ואשמח לדעת
ממישהו שיודע.

gily2k
06-10-05, 19:15
עידן ,

עד כמה שאני יודע , גם נעילה , היא לא חוקית ....

המהנדס
06-10-05, 19:33
עד כמה שאני יודע , גם נעילה , היא לא חוקית ....

אתה מתכוון לנעילה אוטומטית נכון ?
אתה בטוח ? אם זה ככה אז למה משפרי רכב חוקיים מתקינים אותה ?



עידן,הורדת המוט מייצב לדעתי כן משפרת את העבירות מהסיבה הפשוטה של מהלך מתלה
גדול יותר.

מלפנים.

בוא נקח מקרה קיצוני:
בכמה מקרים נתקלת אתה בצורך בנעילה קידמית ? לא ממש הרבה (אלה אם אתה רוצה ROCKCROWER)
וגם אם תצטרך נעילה קדמית, נעילה אחורית באה הרבה לפני כן.
מהלך מתלה מקדימה לא יתרום כמעט כלום לעבירות, לא במושגים שאנחנו מדברים עליהם.
אם בעליה קשה הגלגל הקדמי מגיע לרצפה אתה באמת חושב שיהיה לו מספיק כוח כדי לסחוב את כל הרכב קדימה ?

אלון_ק
06-10-05, 20:47
תעצרו רגע. עזבו עבירות, אף אחד לא מתווכח על נעילה מול מהלך (בטח לא עם המהלכים המצחיקים של סמוראים). תתרכזו במה שמהלך גדול באמת נותן לכם: נוחות ויציבות בשטח. במיוחד אם אנחנו מדברים על יציבות בהצלבות, שזה אחד הדברים הכי מפחידים בסמוראי.

המוט המייצב הוא קפיץ. יש במוט הזה פיתול מסויים, מוגבל יחסית לקפיץ כמו זה של הגלגלים אבל קיים בהחלט. מטרתו היא לצמצם את מהלך המתלה שלנו, כדי לצמצם זויות גלגול. שיטת העבודה היא מאוד פשוטה: הוא מחובר בכל צד לסרן מצד אחד לשלדה מצד שני, כאשר המוט בין שני חיבורי השלדה הוא שמתפתל. כשצד אחת יורד והשני עולה - כפי שקורה בסיבוב - המוט מתפתל. הוא יגביל את התנועה הזו בהתאם לקבוע שלו (ההתנגדות לפיתול) וע"י כך ימנע מצד אחד של הסרן להתרחק בעוד השני מתקרב לשלדה. זה בדיוק מה שאתם לא רוצים בשטח; כל מילימטר שהסרן זז זה מילימטר שהמתלה משכך לכם תאוצה אנכית ואלוהים יודע כמה זה קריטי בסמוראי.
עזבו עבירות, נוחות. שם ההבדל משמעותי.

אז מה עושים? מוט מייצב מתנתק. יש בכתבה על מערכת מתלים דוגמא לאחד, אפשר גם לנתק מחיבורי השלדה ולקשור עם אזיקון או משהו. חיפוש על מוט מייצב גם יניב תוצאות אם אני זוכר נכון. בכל מקרה, זו הדרך - לא להוריד לגמרי ולא להשאיר לגמרי. זוכים בטוב משני העולמות.

-->