PDA

צפייה בגרסה מלאה : התחממות מנוע בג׳ימני



Yashar
06-09-15, 22:28
אהלן,
היום טיילתי עם הג׳ימני (שנת 2005 ידני , שקניתי לפני כשבועיים) בחולות באזור פלמחים.
במהלך הנסיעה בשטח הרכב לא הראה סימנים של התחממות, למרות שהנסיעה היתה במהירות נמוכה ועושה רושם שהיה לו לא פשוט כל האירוע.
בחזרה הביתה על הכביש, תפסתי את מחוג הטמפ׳ גולש לכיוון האזור המדאיג, כאמור הדבר קרה בעצירות ורמזורים, וברגע שהרכב שוב האיץ חזר המד לאזור המרכז שם מקומו.
שהגעתי הביתה פתחתי את המכסה מנוע לראות מה שלום הרדיאטור - שכן עבר שטיפה ובדיקת לחץ לגבי נזילות לפני שבוע.
מיכל העיבוי היה מלא כמעט עד הסוף, השארתי את הרכב מספר דקות להתקרר ושחזרתי רציתי להעביר את נוזל הקירור ממיכל העיבוי חזרה לרדיאטור, אך הדבר לא התאפשר משום שמיכל העיבוי היה ריק לאחר 10 דקות בלבד שהשארתי את הרכב להתקרר.

כמו שכבר אמרתי קניתי את הרכב לפני כשבועיים, וכן הבעלים הקודמים לא נהגו בו כראוי, לפני השטיפה שביצעתי לא השתמשו בנוזל קירור כנראה וכן יומיים אחרי שקניתי אותו נתקלתי בבעיה דומה בנושא התרוקנות מיכל העיבוי.

לאן המים הולכים? האם הגיוני שגם שהמנוע כבוי מתבצעת יניקה שלוקחת מים ממיכל העיבוי? נזילה כנראה אין אז מה כן? ומדוע מיכל העיבוי מתמלא ככה כפי שתארתי לאחר התחממות המנוע?

אשמח להכוונות בנושא טיפול הבעיה.

תודה,

omri_t
06-09-15, 23:04
אכן הרדיאטור שאב את הנוזל בחזרה. זה בסדר.

בדוק את כלל מערכת הקירור:
טרמוסטט יש תקין?
מכסה רדיאטור
מצב משקעים בכלל המערכת
משאבת מים
רדיאטור פנימי
צנרת כללית

כל מה שיש ספק- מחליפים.

לגבי מאוורר או פאן קלאצ על הרדיאטור- יש לבדוק תקינות חשמלי/מיכאני בהתאמה.
לא זוכר מה יש בגימיני.

בדוק מים ברדיאטור ושמן לוודא שאין פריצה...

בדוק שהפעלת מזגן מפעילה מאוורר...

omri_t
06-09-15, 23:05
מומלץ לעשות חיפוש.
התחממות היא נושא שנידון הרבה לרבות בגימיני- אפילו היום.


נראה שהגמד הזה חמום מוח רציני...

asafk
06-09-15, 23:11
התחממות או עלייה מעט מעל החצי?
זה בסדר, במיוחד בימים חמים, שטמפרטורת המנוע עולה מעל לרגיל אחרי מאמץ. המבחן הוא האם מדובר במגמה - טמפרטורה ממשיכה לעלות, או בהתייצבות - טמפרטורה מתייצבת ומערכת הקירור מורידה אותה חזרה כשהמאמץ יורד.
כאמור, כיוון שהיה שימוש במי ברז במערכת, בדוק הכל, דגש על תרמוסטט תפוס, וניקוי טוב של המערכת עוד פעם אחת לפחות בעוד כמה זמן, אחרי שנוזל הקירור מתחיל לפורר לכלוך ואבנית (יש בו חומר ניקוי).
אם הטמפ' עולה רק בעצירות יש מה לחשוד במצמד המניפה וגם במשאבת המים.

אסף.

boazgutman
07-09-15, 05:54
כל מה שכתבו למעלה נכון.. תחליף פקק לתקני ומקורי של סוזוקי. האם כאשר המיכל עיבוי היה ריק היו מים על הרצפה מתחת לאוטו? אם כן באיזה אזור?.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Yashar
07-09-15, 09:00
לא היתה נזילה כלשהי לאחר התרוקנות המיכל.
ולגבי מה שאסף אמר, המחוג עלה לאזור האדום בעצירות ושחזרתי ליסוע המד חזר לאט לאט למרכז.ולכן קשה לי להגיד האם היתה מגמה או שמדובר בהתייצבות, משום שזה לא קרה בזמן מאמץ.

אגב למישהו יש תרשים של הרדיאטור על מנת שאוכל לבדוק את כל הדברים שנרשמו מעלה, חלקם - אין לי מושג כל מה מדובר ואשמח ללמוד.

הכוכב הכחול
07-09-15, 18:23
http://www.jeepolog.com/forums/content.php/25-%D7%9E%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%9F-%D7%9E%D7%95%D7%A0%D7%97%D7%99%D7%9D

http://www.suzukiinfo.com/jimny/

בהצלחה וברוך הבא :)

asafk
07-09-15, 18:57
עלה לאדום - יש לך תקלה.
כיוון שזה קרה בעמידה החשודים המיידיים הם מצמד המניפה ומשאבת המים.
מציע בנוסף להשקיע את הקצת שזה עולה ולעשות ניקוי רדיאטור ומחליף חום של החימום במכון רדיאטורים.
תרמוסטט להחליף בכל מקרה אם עוד לא החלפת.
אל תתפתה לעשות חצי עבודה. אתה במקום שדורש טיפול יסודי.

אסף.

-->