צפייה בגרסה מלאה : האם המסלול השחור מאום אל-קנאטיר לכיוון כנף עביר לג'יפון מוגבה?
אנחנו מעוניינים לצאת לטיול שטח שיתחיל באום אל-קנאטיר על השחור לכיוון כנף (מעבר מעל נחל סמך) ואח"כ על הכחול לכיוון מעלה גמלה. השאלה היא האם גיפון (XV) מוגבה יצליח לעשות את המסלול הזה? כל השאר בשיירה הם רכבים חזקים מאוד (רובם רנגלרים משודרגים) עם כננות שיוכלו בקלות לעזור לג'יפון אם יזדקק למשיכה, אבל אני לא רוצה להפוך את הטיול לקורס חילוצים ומשיכות. האם לדעתכם תהיה לנו בעייה?
כמה הקטע הזה יותר קשה מהטיפוס לבני יהודה הישנה?
boaz avrahami
09-09-15, 11:44
זה לא קטע קליל אם כי עשיתי אותו גם לבד מספר פעמים עם גרנד צירוקי לא נעול ומוגבה 3.5 .
יש מקומות שדורשים תשומת לב בגלל הסלעים.
לא זוכר מקום שהתחפרתי בו אפילו אבל כל רכב והמגבלות שלו.
אם יש רכבים לגיבוי והנהג מנוסה והרכב ממוגן אז לדעתי כן.
חנן-ג'יפולוג
09-09-15, 11:48
בועז לא התייחס ליחס ההעברה הנמוך, שאין אצלך.
גם מערכת ההינע והגובה שונים מהותית בין הרכב שלו לשלך.
בשורה התחתונה, חבל על הרכב.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
boaz avrahami
09-09-15, 11:51
בועז לא התייחס ליחס ההעברה הנמוך, שאין אצלך.
גם מערכת ההינע והגובה שונים מהותית בין הרכב שלו לשלך.
בשורה התחתונה, חבל על הרכב.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
סליחה, טעות שלי בהבנת הרכב המדובר... חשבתי על משהו אחר.
עם כזה סובארו אל תעבור את המגרש חנייה של אום קנטיר.
זה יהיה כנראה כואב מאוד!
יעבור, יעבור. באחריות. XV זה ג'יפון גיבור.
אבל... תידרש סבלנות מצד הקבוצה, כי אתה תהיה הגורם המעכב בשיירה.
הבעייה שלך אינה בעבירות אלא בפוטנציאל לגירודים/נזקים.
הקטעים המאתגרים לסובארו XV במסלול הזה:
1. בעלייה מהגשרון הסורי לכיוון מטעי האגסים יש מעבר בולדרים שידרוש הכוונה קפדנית ואולי גם קצת בנייה, או משיכה קלה מאחד הרנגלרים.
2. בירידה לכיוון חציית נחל כנף יש קטע בולדרים שמחייב הכוונה מדוייקת ואולי גם הזזת אבנים ובנייה.
תעבדו בשכל ובסבלנות, ולא תהיה בעיה.
אני רק שאלה למבינים
ל XV יש גיר רציף !
מה משמעות העבירות במסלול הנ"ל - שהוא בעליה גם בורות וגם בולדרים ?
הגיר הרציף של סובארו מצוייד בשרשרת ולא בחגורה. אין בעיה.
תודה על התגובות. ננסה את המסלול בשבת עם ה XV ונחזיר רשמים. אני אגב נוהג על הרנגלר, ולכן את בעל ה XV שלחתי לשרשור כאן כדי לקבל ממנו אישור לעשות את המסלול. אחרי הקריאה הוא מוכן לנסות, מקסימום, "הטיול" ישכנע אותו לקדם את שדרוג הרכב שלו לג'יפ כשר למהדרין.
אבני בזלת וחריצים בשביל. גם בירידה וגם בעליה. לרכב שטח סביר זה לא נורא.
חוסר תשומת לב של שניה עלול לגבות מחיר יקר מxv.
אסף.
פוטנציאל הנזק לא שווה את הכיף שבטיול,גם העיכוב שיגרם
מהצורך לגרור/לחלץ גורע מהעניין.
מזכיר לי טיול שבו קבוצה עלתה לפנינו במעלה אברהם ואחד הרכבים
שלהם היה סנטה פה,שבכל מדרגה,סיבוב עם דרדרת נגרר ועיכב
2 קבוצות.
לא בא להשוות בין 2 הרכבים,כנראה שהסוברו טובה יותר בשטח,
אבל העיקרון הוא אותו האחד,למסלול קשה לא יוצאים עם רכב
שלא מתאים.
זאת בדיוק השאלה, האם המסלול הזה הוא באמת קשה? לפי כל הסיפורים שאני קראתי על המקום הוא נשמע בינוני-קל (לרכב שטח) ולא קשה. שימו לב שאני מוותר על הטיפוס של האדום מנחל אל-על\סמך לאום אל קנאטיר בגלל שהבנתי שהוא יותר מורכב לג'יפון. נניח בזמנו עלינו עם ה XV הזה מהכנרת לבני יהודה הישנה בלי שום בעייה גדולה (למעט דחיפה קטנה באיזה מדרגה שהייתה שם). אבל באמת שאין לי פרספקטיבת קושי למסלול הנ"ל כי לא הייתי שם. יש למישהו מסלול מעניין אחר באזור שיתאים לג'יפון? (את העלייה לעין תאופיק כבר עשינו)
boaz avrahami
09-09-15, 19:06
הירידה מאום קנטיר לכיוון הגשרון מלאה סלעים ומדרגות לא חביבים לרכב רך.
גם העליה אחר כך לכיוון הבריכה של כנף מלאה אבנים אבל האתגר אולי יהיה ענפים שלא ישרטו את הצבע מצד ימין.
רכב כזה יקר ולא הכי מתאים לתוואי זה לא רעיון הכי מוצלח.
אני אוהב את האזור ובדר"כ עולה מהאדום של נחל אלעל לכיוון אום קנטיר או כנף - אחד המסלולים האהובים עלי ברמה.
כולל רביצה בגבים של אלעל למטה ותחת הגשרון.
הבריכה של כנף כבר כמה שנים המונית מדי
לפי ההגדרה היבשה הדרך עליה הנך מדבר מתאימה לגיפ עם הילוך כח רצוי מוגבה וממוגן וצמיגים טובים.
מאידך רוב הקטע הקשה והמבולדר הוא במגמת ירידה.
לכן הסובארו יעבור אותו , לא בקלות
והשאלה כאן היא רק מחיר הסיכון לנזק או התקעות עקב שגיאה
האם במידה ואנחנו מבינים שזה לא בשבילו אפשר יהיה להסתובב ולחזור, או שאחרי הירידה מאום אל קנאטיר יהיה קשה לחזור את העלייה עם ה XV חזרה לחניון ונהיה חייבים להמשיך הלאה?
תודה אגב על כל התגובות
הציר הזה אף פעם לא היה קשה לרכבי שטח אמיתיים.
גם בין הג'יפונים יש הבדלים - XV מוגבה וממוגן זה לא סנטה פה. הפער ביכולות ביניהם, לטובת הסובארו, לא פחות מתהומי.
זה לא אומר שיהיה קל - הנהג יצטרך לפקוח עיניים ולהיות עירני ומרוכז, פה ושם יצטרכו בנייה/הזזת אבנים ואולי משיכה קלה מהרנגלר, אבל לעבור הוא יעבור. פוטנציאל הנזק הוא קוסמטי, לא מכני - וגם את זה אפשר למנוע אם עובדים בשכל.
אז עשינו בסוף בסופ"ש את המסלול הזה עם ה XV המוגבה ואכן הוא לא היה קל ל XV, אבל גם לא הציב אתגר קשה מידי. עדיין, הרכב קיבל פנצ'ר בנקודה הכי קשה במסלול שזאת העלייה מהגשר בסמך לכיוון כנף (יש שם מספר מדרגות עם הצלבה שדווקא אחריהם הוא התיישב על סלע שקרע את הצמיג). סה"כ אפשרי לג'יפון מוגבה עם רכבי שטח לעשות את המקטע הזה.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.