התחברות

צפייה בגרסה מלאה : קפיצי HD



פסטר
07-10-05, 09:40
אי רוצה להחליף קפיצים ברכב
דיסקו 97
האם יש משהו ששם קפיצים של TD או OME במצב HD
שאני יכול לעשות סיבוב להרגיש אותם עובדים

ארז
08-10-05, 03:22
אהלן....
למה HD?
מה המשקל הקבוע ברכב?
בטיולים?
(וחביבי תעשה חשבון אמיתי, אל תזרוק מספרים סתם), יש גגון?הוא עמוס?יש עליו גלגל ספייר?
פגוש קדמי עם כננת/בלי?

כמו שאתה רוצה יש הרבה שאלות שקובעות איזה קפצים בדיוק אתה צריך וזה עוד לפני שנכנסנו בכלל להעדפה אישית(רכב רך או קשה), ולפני שנכנסנו להרגלי נהיגה(נהיגה רגועה או טיסות נמוכות בנחלי הנגב לדוגמה....)

יעקוב60
08-10-05, 19:48
שלום לך ידידי.
לפני כחודש במסגרת מסכת שיפורים לדיסקו 98 התקנתי סט טאף דוג מדיום על הרכב.
בטיול האחרון (הרציני מאז שנרכש הרכב) בשבילים הקופצניים וובבולדרים המאפיניים את רמת הגולן פשוט נהנתי מכל רגע של נסיעה ברכב!
שיכוך מדהים של מערכת המתלים , הרכב אינו מרסק בבורות גם בשבילים המהירים , ומצד שני בנסיעה איטית וטכנית בשבילים מרובי בולדרים מספק את הסחורה , כמובן שבכביש הרכב נעים מאוד ונוח מאוד לנסיעה , אני מרוצה מכל רגע של נסיעה מההחלטה לבחור בטאף דוג.
לגבי דירוג הקושי של הקפיצים - אצלי ברכב באופן קבוע יש מאחור 80 ק"ג ומלפנים פגוש ברזל מקורי של הרכב בתוספת מיגון למוטות ההגה , לא מצריך קפיצי HD , אך התלבטתי בנושא לאחר שההבדל בגובהה בין החלק הקידמי של הרכב לבין האחורי היה כ 1.5-2 ס"מ , שקלתי לבקש החלפה לקפיצי HD שיישרו את הרכב , לאחר שקיבלתי מספר חוות דעת מאנשים בעלי נסיון רב הוסבר כי המצב הינו אידיאלי , וקפיצי HD ללא מספיק משקל מלפנים יגרום לרכב להיות נוקשה מאוד ויהרוס הרבה מאיכות הנסיעה שיש לי עכשיו ברכב.
תעשה את חישובי המשקל היטב , זהו נושא חשוב מאוד במטרה לקבל מערכת מתלים שתתאים לרכב , כמובן שגם סגנון הנסיעה שלך הוא משתנה חשוב.
אם תרצה סיבוב על הרכב אתה מוזמן בכיף .
יעקב

פסטר
10-10-05, 11:14
ארז, תודה על התגובה.
ראשית אני מעדיף יותר נוקשות מהרגיל
כרגע יש לי טמבון של אספיר עם הכנה לכננת ובקרוב תתוסף הכננת
יש לי מדרגות צד שבניתי בעצמי והם די כבדות מהרגיל 15 ק"ג לצד
מאחור יש לי ציוד קבוע ב- 50 ק"ג לא כולל ציוד טיולים
גגון יבנה בזמן הקרוב וכן כוונה לבנות גגון בקרוב.
הנסיעה שלי היא די משולבת, גם מהירה, בכל הזדמנות שניתן לתת בגז, אך גם טכנית.
אני לא אוהב את הרכות המתגלגלת של הדיסקו ומעדיף אותו נוקשה יותר.
כל עזרה ביעוץ תתקבל בברכה אך גם ובמיוחד נסיעה על רכב עם קפיצים קשים.
יעקב תודה על ההצעה, אולי יום שלישי במפגש

zsahi
11-10-05, 21:34
יעקוב עם יד על הלב, יש מצב שרכשת פעם משהו ולא היתה מרוצה ממנו ב100% ?

ארז
11-10-05, 23:02
הרושם הכללי הוא שאתה צריך קפיצי HD לקדימה(בגלל הכננת העתידית) ובגלל גגון עתידי(גגון עם ציוד עליו אני מתאר לעצמי) גם HD אחורה ,לכל חברה יש קפיצים בעלי עומס אחר למרות שההגדרות דומות, יש קשים וחזקים יותר ויש פחות.
כמו כן לבולמים יש חשיבות עליונה בריסון הרכב במיוחד עם קפיצים קשים,עוד נקודה ,כמה אתה רוצה להגביה את הרכב שלך (ההגבהות נעות בין 1" לבין 4")והאם על הדרך אתה מעוניין בתוספת של מהלך מתלה(על כל המשתמע מכך לטוב ולרע)

פסטר
13-10-05, 20:26
השילוב שחשבתי הוא של טאפ דוג HD ובולם קוני(עם אני לא טועה) מתכונן כך שבעזרת הבולם אני יכול למצוא איזה שהוא שילוב טוב.
לגבי הגבהה אני מתלבט בין 2" שזה הסטנדרט ל- 3" ועוד לא החלטתי לגבי זה
מהלך מיתלה נראה לי שנעילה עדיף כי בלי מוטות מייצבים וקפיצים קשים המהלך מיתלה מספק,
אבל אני עדיין חושב עם צריך את המהלך הנוסף, ואני קורא את היסטורית המאמרים של מהלכי מיתלה משופרים ומתחבט.

ארז, איך נראה לך השילוב של הקפיצים בולמים שציינתי?
האם יש בהם אופציה של 3"?
ב3" אני מבין שלא צריך לעשות שינוי במרכיבי הדריישפטים ומכלוליהם וכן בסרנים ומכלוליהם,נכון?
אם יש רצון למהלך מתלה משופר אז צריך בולמים אחרים מהקוני מתכוננים סטנדרט?
ותודה לך על העזרה.

ארז
18-10-05, 21:16
השילוב שחשבתי הוא של טאפ דוג HD ובולם קוני(עם אני לא טועה) מתכונן כך שבעזרת הבולם אני יכול למצוא איזה שהוא שילוב טוב.
לגבי הגבהה אני מתלבט בין 2" שזה הסטנדרט ל- 3" ועוד לא החלטתי לגבי זה
מהלך מיתלה נראה לי שנעילה עדיף כי בלי מוטות מייצבים וקפיצים קשים המהלך מיתלה מספק,
אבל אני עדיין חושב עם צריך את המהלך הנוסף, ואני קורא את היסטורית המאמרים של מהלכי מיתלה משופרים ומתחבט.

ארז, איך נראה לך השילוב של הקפיצים בולמים שציינתי?
האם יש בהם אופציה של 3"?
ב3" אני מבין שלא צריך לעשות שינוי במרכיבי הדריישפטים ומכלוליהם וכן בסרנים ומכלוליהם,נכון?
אם יש רצון למהלך מתלה משופר אז צריך בולמים אחרים מהקוני מתכוננים סטנדרט?
ותודה לך על העזרה.


השילוב בין קפיצי טפדוג לבולמי קוני מצוין ומבחנתי הוא המועדף....
נעילה תמיד תהיה עדיפה מבחינת עבירות, העניין שכאן אתה משקיע כסף במערכת מתלים, על הדרך יש לך אפשרות לקבל גם מהלך מתלה טוב יותר, לדעתי כדאי.
אופצית ה3" היא לא סדנדרטית ולכל סדנא יש את המתכון שלה להגיע לזה, להגיע למהלך מתלה גדול יותר מהסטנדרט יש צורך בבולמים אחרים מאשר בולמי קוני (או כל חברה אחרת)המתוכננים לל"ר מוגבה/סטנדרטי.
כאן נכנס הידע של הסדנא איתה אתה עובד(או הסבלנות ועומק הכיס שלך לנסויים).

-->