התחברות

צפייה בגרסה מלאה : תהיות לגבי שנורקל



ukiuki
16-09-15, 17:42
הי
למה שנורקל?
אוהב את האויר הנקי והבריא יותר למנוע בנסיעת שטח.
אוהב את האופציה לצלילות התרעננות.
לא אוהב את השריקה של הרוח והפגיעה באוירודינמיות.
לא אוהב את הפוזה.

בית המסנן מקבל את האויר מתוך חלל הכנף,
חלל הכנף סגור לאבק (עד כמה שהצלחתי לראות).
האם יכול להיות שקיים בו פתח מכיוון קיר האש?

אם תחשבו לרגע בעצם כבר יש פה שנורקל כמעט מושלם. רק לייצר פתח אחורי עליון בחלל הכנף ולהוציא צינור (ערובה) עם גרב מתוחה עליו.
בסוף הטיול שולפים את הצינור וסוגרים בפקק.

לדעתי הרבה יותר אסטטי ובטח לא פחות פרקטי.

מה אומרים?

ליאור

ד ו ר ו ן
16-09-15, 18:00
שאתה טועה בהנחות שלך לגבי נקיון האויר בכנף.

המנוע שואב משם אלפי ליטרים של אויר בדקה, ואם נכנס אויר, נכנס אבק.

והכנף בדיוק בגובה הכי מחורבן בו הגלגלים והטבע מרימים את הגיפה בדיוק לגובה השאיבה.

ואם התכוונת לעשות חור בקיר אש ולשאוב אויר מתוך הרכב, תתכונן לרעש איום של שואב אבק תעשייתי.

שנורקל נכון לא שורק בנסיעת כביש.

ishc
16-09-15, 19:39
ליאור אתה נוהג בפאג'רו לא? לפי מה שאני ראיתי אצלי כניסת האויר היא בגריל קרוב יותר פנס בצד הנוסע.

rob
16-09-15, 20:07
קח גם בחשבון שכל הארכה של צנרת היניקה (ע"ע שנורקל) מעלה את מפל הלחץ ולכן המנוע נאלץ להתמודד עם עומד גבוה יותר ומכאן התוצאה שהיא פגיעה בביצועי המנוע ועלייה בצריכת הדלק.

נדב ש.
16-09-15, 20:15
הצינור בכנף שמתחבר לפילטר אוויר לא שווה כלום, ולהרבה כלים יש ביציאה שלו ספוג או רשת, אם תפרק אותו תראה כמה שהוא מלוכלך וסתום, עם התקנת שנורקל הרכב "נושם" יותר והפילטר יישאר נקי לאורך זמן.
השנורקל יעיל יותר לדעתי בשביל מעברי מים(אחרי שראיתי רכב שהושבת בגלל מעבר כזה בגולן לפני הרבה שנים), מאז כל רכב שהיה לי הותקן בו שנורקל, חשוב שהשנורקל יהיה תיקני ושההתקנה תהיה נכונה וטובה, אחרת זה לא שווה כלום.
חשוב לדעת ולזהות מהיכן הרכב שלכם יונק את האוויר בלי השנורקל ומה הנקודה הנמוכה, במעברי מים ה"אף" ניכנס ראשון ומתחיל לצלול עד שהרכב מתיישר, בפג'רו זה מכנף ימין ואם אני זוכר נכון קרוב לוינקר.

- - - Updated - - -


קח גם בחשבון שכל הארכה של צנרת היניקה (ע"ע שנורקל) מעלה את מפל הלחץ ולכן המנוע נאלץ להתמודד עם עומד גבוה יותר ומכאן התוצאה שהיא פגיעה בביצועי המנוע ועלייה בצריכת הדלק.

לדעתי זאת טעות, באף רכב שהיה לי לא היה מה שתיארת.

ד ו ר ו ן
16-09-15, 21:39
קח גם בחשבון שכל הארכה של צנרת היניקה (ע"ע שנורקל) מעלה את מפל הלחץ ולכן המנוע נאלץ להתמודד עם עומד גבוה יותר ומכאן התוצאה שהיא פגיעה בביצועי המנוע ועלייה בצריכת הדלק.
זה נכון כשמאלתרים ולא מתייחסים לסוגיה הנ״ל ותוקעים בכנף צינור גינה או גבריט קטן קוטר.

אין שום פגיעה בביצועים עם שנורקל מתוכנן נכון.

rob
16-09-15, 22:02
כל מעבר של זורם בצינור גורר מפל לחץ!
מפל לחץ גורר בזבוז אנרגיה על מנת להתגבר עליו
ברכב מקור האנרגיה הוא המנוע,
ולכן הירידה בביצועים.
כל זה נכון בנסיעת כביש, לגבי נסיעת שטח נוספים פרמטרים חדשים שמשנים את המשוואה.

אז נכון ששנורקל שבנוי נכון מזיק פחות לביצועי המנוע, אבל עדיין בנסיעת כביש אם הרכב ינק אוויר דרך הפתח המקורי שנמצא בדרך כלל מאחורי הפנס - המנוע יפיק יותר סוסים וצריכת הדלק תרד.

נדב ש.
16-09-15, 22:07
אתה שוכח שהפתח יניקה בכנף כמעט תמיד מלא ג'יפה, או סתום, אוויר חם ולא נקי וכו'.
לעומת זאת שנורקל בגובה גג הרכב ועם פתח לכיוון הנסיעה=נסיעה בכביש אוויר ניכנס עוד יותר הרבה ויותר בקלות.
קח פעם דף נייר A4 ותצמיד לרכב עם שנורקל שמונע, אם השנורקל מורכב נכון תראה מה יקרה.

rob
16-09-15, 22:28
אם הרכב לא מתוחזק נכון, אז אין ויכוח - תדאג לנקות את מעברי האוויר כמו שאתה דואג לנקות/להחליף את הפילטר.

אוויר קר שווה יותר מאוויר חם (מנקודת המבט של כס)
ולכן תמיד יצרני הרכב דאגו למשוך את האוויר ממקום קר ולא מתוך תא המנוע.

לגבי זרימת האוויר לתוך השנורקל, על מנת להתחיל ולהרוויח מזרימת אוויר מאולץ, אתה תצרך לנסוע ב 300קמש כדי להתחיל ולהזיז משהו לכ"ס.

ד ו ר ו ן
16-09-15, 22:46
ערן,
אתה טועה.
שנורקל מתאים לא משפיע על המנועים שלנו.
אולי למנוע פורמולה 1 בסל״ד גבוה מאד תהיה השפעה, לא אצלנו.

הספיקה האפשרית משנורקל שמתאים למנוע ספציפי גבוהה יותר מהדרישה של המנוע.

גם יצרני הרכב מבינים את זה והרבה מאד רכבי עבודה מגיעים עם שנורקל מקורי מהיצרן.

אני נוסע שנים רבות עם שנורקל, ואין שום השפעה ביחס לנתוני הצריכה לפני ואחרי.

הפתח המקורי תמיד בקוטר קטן יותר מפתחי השנורקל, וכמעט תמיד מאחורי הפנס, או אלמנט אחר שלא מאפשר זרימה ישירה אליו, אלא דרך מעקף כלשהו.

נדב ש.
16-09-15, 22:50
אם הרכב לא מתוחזק נכון, אז אין ויכוח - תדאג לנקות את מעברי האוויר כמו שאתה דואג לנקות/להחליף את הפילטר.


לא מכיר אנשים שפרקים את הכנף או בית גלגל כדי לנקות שם.


אוויר קר שווה יותר מאוויר חם (מנקודת המבט של כס)
ולכן תמיד יצרני הרכב דאגו למשוך את האוויר ממקום קר ולא מתוך תא המנוע.

באמת? מתוך הכנף זה הכי אידיאלי... :-)

[/QUOTE]
לגבי זרימת האוויר לתוך השנורקל, על מנת להתחיל ולהרוויח מזרימת אוויר מאולץ, אתה תצרך לנסוע ב 300קמש כדי להתחיל ולהזיז משהו לכ"ס.[/QUOTE]
[/QUOTE]
איך מצד אחד אתה אומר את זה
[/QUOTE]

אז נכון ששנורקל שבנוי נכון מזיק פחות לביצועי המנוע, אבל עדיין בנסיעת כביש אם הרכב ינק אוויר דרך הפתח המקורי שנמצא בדרך כלל מאחורי הפנס - המנוע יפיק יותר סוסים וצריכת הדלק תרד.
[/QUOTE]
ומצד שני את זה?

איך אויר חם ומלוכלך מתוך הכנף יעיל יותר מאוויר בגובה גג הרכב?

ukiuki
16-09-15, 23:02
תדה על התגובות

בדקתי שוב
החלל בכנף סגור מכל צדדיו .
לחלל ישנה כניסה ויציאה. הכניסה מקבלת צינור שמגיע מקידמת הרכב בין צד הרדיאטור לפנס.
היציאה מתחברת לבית המסנן.
יכול להיות שהכנף מאכלסת או משמשת כמלכודת גסה לאבק לפני המלכודת הבנוייה בבית המסנן (לפני המסנן).
החלל נוצר בין 3 משטחים : הכנף החיצונית, הכנף הפנימית (דופן תא המנוע) והסגירה שמעל לגלגל (גם כן ממתכת וסגור הרמטית).

מה שמחזיר אותי לשאלה המקורית,
מדוע לא לנצל את החלל הסגור של הכנף כחלק מהנתיב של השנורקל? החלל אמור להיות נקי היות והוא סגור. האבק שמרים הגלגל לא נכנס אליו.
מדוע אני צריך את גוף הצינור של השנורקל תלוי חיצונית לכנף כאשר יש לי נתיב פנימי מובנה.
כל מה שנותר לעשות זה ליצור פתח בחלק האחורי של חלל הכנף, רצוי במשטח העליון ולהוציא צינור עליו יורכב המסנן / רשת רק בזמן טיול שטח ובמקביל יאטם / ינוטרל צינור הכניסה המקורי שליד הרדיאטור.
לאחר הטיול יחזור הרכב לתצורה המקורית עם כל יתרונותיה.

ד ו ר ו ן
16-09-15, 23:35
מדוע אני צריך את גוף הצינור של השנורקל תלוי חיצונית לכנף כאשר יש לי נתיב פנימי מובנה.
כל מה שנותר לעשות זה ליצור פתח בחלק האחורי של חלל הכנף, רצוי במשטח העליון ולהוציא צינור עליו יורכב המסנן / רשת רק בזמן טיול שטח ובמקביל יאטם / ינוטרל צינור הכניסה המקורי שליד הרדיאטור.
לאחר הטיול יחזור הרכב לתצורה המקורית עם כל יתרונותיה.
לגבי מה נשאב למנוע, בשטח בעיקר, כתבתי פעם באריכות כאן, לגבי מה מתרומם בשטח והתפלגות חלקיקים ולמה המיקום המקורי הוא המחורבן ביותר- תעשה חיפוש קצר.

לגבי התהייה של ניצול החלל הקיים, אני בכל מקרה הייתי מנתב דרכו צינור פנימי, כי אתה לא יכול להסתמך עליו כעל אטום, לא לאבק ולא למים.
להניח שהוא אטום יהיה בחזקת "ללכת בלי ולהרגיש עם".

אני העברתי את מרבית השנורקל בתוך הכנף, ורק הקצה בולט החוצה.
ראיתי כאלו שביציאה מהכנף התקינו פרה-קלינר או ראש שנורקל ישירות על הכנף, בחזקת הגבהה קטנה של נקודת השאיבה.
101593

יוסי56
17-09-15, 00:01
האם צריך עם שנוקרל לנקוט משנה זהירות מכניסת מים אליו? בנסיעה בגשם וברחיצת הרכב שהעובד עם הגרניק שוטף ללא הבחנה...(ראיתי כלים שסיבבו את הכניסה של השנוקרל נגד כיון הנסיעה)

ד ו ר ו ן
17-09-15, 00:27
חשבון פשוט של כמות גשם ממוצעת במכפלת שטח הכניסה לשנורקל מציגה כמות מים זניחה מאד, ובהתחשב שהיא נשאבת למנוע ברסס דרך הפילטר אויר, אין לה השפעה.

רק להזכיר שיש מנועים עם מערכת הזרקת מים לסעפת היניקה כמרכיב מובנה להעלאת הספק.

אני לא מסובב את השנורקל בגשם.

עובד שמשפריץ בכוונה מים מצינור לתוך השנורקל?
זה כבר "כוח עליון"..
אם אתה לא סומך עם האידיוט שלא ישפריץ ישירות לתוך השנורקל, תסובב אותו.

rob
17-09-15, 06:17
טוב, אז אני מבין שבעזרת פיזיקה ומתמטיקה לא הצלחתי לשכנע אתכם.

אנסה גישה אחרת:
יצרני הרכב הופכים עולמות על מנת להוריד את צריכת הדלק
אם באמת שנורקל היה כזה פתרון קסם ויניקה של האוויר הקסום שנמצא חצי מטר מעל הכנף היה שווה יותר - כבר מזמן היינו רואים שנורקל על כל טויוטה קורולה והונדה אקורד.

opl
17-09-15, 08:09
אבל אנחנו כן רואים שנורקל על כל משאית כמעט, לא?

omri_t
17-09-15, 08:26
טוב, אז אני מבין שבעזרת פיזיקה ומתמטיקה לא הצלחתי לשכנע אתכם.

אנסה גישה אחרת:
יצרני הרכב הופכים עולמות על מנת להוריד את צריכת הדלק
אם באמת שנורקל היה כזה פתרון קסם ויניקה של האוויר הקסום שנמצא חצי מטר מעל הכנף היה שווה יותר - כבר מזמן היינו רואים שנורקל על כל טויוטה קורולה והונדה אקורד.

היה פיזיקה איפשהו?

ייצרני הרכב גם עושים מאמץ להוריד עלויות ייצור, לשמור על העיצוב, להעלות הכנסות (מחלפים למשל) ועוד מליון ואחד דברים.


שנורקל הוא אביזר שמאפשר העלאת נקודת היניקה של האוויר והפחתת האבק הנכנס.
אין שום סיבה לשים שנורקל על קורולה או אקורד- הם לא עושים שטח, הם לא עוברים במעברי מים... וכו...
אם נבנה נכון, ההפסדים שהתייחסת אליהם זניחים, בטח לא ניתן להרגיש אותם בספק אם תוכל למדוד אותם בביצועים.



חפרתם......

ד ו ר ו ן
17-09-15, 08:28
טוב, אז אני מבין שבעזרת פיזיקה ומתמטיקה לא הצלחתי לשכנע אתכם.

אנסה גישה אחרת:
יצרני הרכב הופכים עולמות על מנת להוריד את צריכת הדלק
אם באמת שנורקל היה כזה פתרון קסם ויניקה של האוויר הקסום שנמצא חצי מטר מעל הכנף היה שווה יותר - כבר מזמן היינו רואים שנורקל על כל טויוטה קורולה והונדה אקורד.
א. לא צריך את זה לכל רכב (לפרייבטים זה גם ככה לא יעיל במיוחד כי גובה הגג שלהם מאד קרוב לגובה הגיפה באויר).
ב. זה עולה כסף, והיצרן חוסך איפה שאפשר (ראה סעיף א').
ג. OPL צודק.. ולראייה לרכבים רלוונטיים זה מגיע מהמפעל..
ד. אם בפיזיקה עסקינן, יש הבדל גדול בכמויות האבק בין גובה מכסה מנוע ממוצע וגובה הגג (גובה שאיבת השנורקל).

rob
18-09-15, 09:24
אני חייב להודות שהדיון הזה מאתגר, אני מרגיש קצת כמו הילד שצועק המלך עירום.

רק אחזור ואציין שאני מדבר על רכבים שנוסעים בכביש ולא בשטח - בשטח השיקולים לשנורקל משתנים.

אז ככה, קצת מספרים:

ניקח לדוגמא מנוע בנפח של 2500 סמ"ק עם מנוע שמסתובב ב 2500 סל"ד.
צריכת האוויר של מנוע כזה תהיה בערך 185 מק"ש.
אם לרכב הזה מותקן שנורקל בקוטר של 70ממ עם אורך כולל של 1 מטר וכיפוף אחד של 90 מעלות אז מפל הלחץ בצינור כזה יהיה כ- 2 מיליבר.

יצרני הרכב מגדירים יניקת אוויר פתוחה (פילטר אוויר חדש ולא סתום) כמפל לחץ של כ - 3.5 מיליבר.

אם נחזור לשנורקל שלנו, אז כבר עם התקנת השנורקל "ביזבזנו" כ- 55% ממפל הלחץ האפשרי.

או במילים אחרות:
לפילטר שלנו יש מפל לחץ ראשוני - גם כשהוא חדש
לבית הפילטר עם הצנרת המקורית שמתחברת אל המנוע יש מפל לחץ
הסכום של שני אלא צריך להיות קטן מ- 3.5 מיליבר על מנת שהמנוע יעבוד בצורה אופטימלית.

עכשיו - אם הפילטר שלנו קצת נסתם, אז מפל הלחץ עליו עולה.
במידה ולא מותקן שנורקל אנחנו בעצם יכולים להשתמש במפל הלחץ ש"מתבזבז" על השנורקל בשביל לחסות על פילטר שלא יצא כרגע מהמדף.
במידה ומותקן שנורקל, אפשר להתייחס למפל הלחץ על השנורקל כמפל לחץ כולל במערכת או פשוט כפילטר לא חדש (סתום חלקית)

אז נכון, המספרים הם לא אסטרונומיים ורכב שמותקן עליו שנורקל לא יצרוך פי 2 דלק מרכב ללא שנורקל וגם ההספק של המנוע לא ירד בעשרות סוסים.
אבל לצורך הדיון הזה, אפילו ירידה של סוס אחד = התקנה מיותרת כאשר לא מתכננים לבלות בשטח כל ספ"ש.

ד ו ר ו ן
18-09-15, 09:36
בתאוריה אתה צודק בעובדות היבשות שהארכת הצינור משפיעה על הספיקה.

אבל..
כשמגדילים בהתאמה את הקוטר הבעיה לא קיימת.

ד ו ר ו ן
18-09-15, 10:39
תזכור שאתה מבטל חלק מהצנרת המקורית הצרה של הרכב כדי לחבר את השנורקל, אז החישוב שלך לא כולל את הנתונים הנכונים.

בהתקנה הראשונה של השנורקל, הוספתי את השנורקל (קוטר 3״), לצנרת הקיימת, שאמנם קצרה ב40 ס״מ מהשנורקל, אבל צרה באינצ שלם.
באמת הייתה הרגשה של חנק, והתצרוכת דלק עלתה.
אבל זו הייתה תוצאה של טעות שלי בתכנון הצנרת.

כשביטלתי את הצנרת המקורית שהולכת מאחורי הפנס, וחיברתי ישירות לבית הפילטר, עם הצנרת הגדולה, הרכב חזר לעצמו, והתצרוכת דלק זהה, ואני עוקב אחריה כל הזמן.

התוספת לאורך צנרת האויר הייתה כ-40 ס״מ בלבד, אבל הקוטר עלה ב-40%.


הממוצע צריכת דלק נשאר זהה.

rob
18-09-15, 11:54
דורון, אני מבין שלא תסכים איתי בדיון הזה, ולא משנה כמה נוסחאות וחישובים אתן לך.

אם אתה רוצה באמת לדעת מה ההשפעה של השינוי שאתה ביצעת אז תבדוק:

את מפל הלחץ בצנרת שביטלת מול מפל הלחץ בצנרת החדשה.

או במילים אחרות
1. מה היה אורך הצנרת שביטלת
2. מה היה הקוטר שלה
3. האם היו קשתות
4. מה אורך הצנרת שהוספת
5. כמה קשתות יש בקונפיגורציה החדשה
6. מה קוטר הצנרת החדשה

עכשיו אתה יכול לשבת עם מחשבון ולבדוק בדיוק האם מפל הלחץ בשנורקל גבוה או נמוך מזה של הצנרת שביטלת.

נדב ש.
18-09-15, 12:46
1.בחיבור המקורי גם יש זוית של 90 מעלות, ואפילו לא אחת אלא יותר.
2.בחיבור המקורי ברוב המקרים החיבור שיוצא מהבית פילטר נעשה יותר צר.
3.התקנה נכונה זה בחיבור ישיר לבית פילטר שהוא תמיד בקוטר גדול יותר מהיציאה בכנף.
4.מהפילטר ליציאה בכנף יש צנרת מקורית(וצרה) באורך שנע בין 30 ס"מ ל 50 ס"מ , שונה מיצרן ליצרן, ולא כולל זויות, התקנת של השנורקל בדרך כלל מחליפה את הצנרת המקורית הצרה ומתווסף צינור החיצוני להלן "השנורקל".


101628101629101630101631

ד ו ר ו ן
18-09-15, 13:21
אם אתה רוצה באמת לדעת מה ההשפעה של השינוי שאתה ביצעת אז תבדוק:

את מפל הלחץ בצנרת שביטלת מול מפל הלחץ בצנרת החדשה.

או במילים אחרות
1. מה היה אורך הצנרת שביטלת
2. מה היה הקוטר שלה
3. האם היו קשתות
4. מה אורך הצנרת שהוספת
5. כמה קשתות יש בקונפיגורציה החדשה
6. מה קוטר הצנרת החדשה

עכשיו אתה יכול לשבת עם מחשבון ולבדוק בדיוק האם מפל הלחץ בשנורקל גבוה או נמוך מזה של הצנרת שביטלת.
ביטלתי צינור אחד בקוטר 2״, באורך כ-40 ס״מ, שמגיע לכונס מאחורי הפנס, שבעצמו מהווה הפרעה לזרימה.
ביטלתי צינור מקורי נוסף בקוטר 2״, באורך כ-30 ס״מ, שמקיף את בית הפילטר עם קשת של 270 מעלות בקוטר כ-40 ס״מ, ויוצר סוג של צקלון להעיף חלקיקים גדולים לפני הכניסה לבית הפילטר.

הוספתי את השנורקל בקוטר 3 אינצ לכל אורכו, שיש לו 2 זויות 45 וזווית 90, וקוטר גדול בכמעט 50%.

אם אני זוכר נכון, התוספת לאורך הצנרת הוא כ-40 ס״מ סה״כ, אבל בקוטר הרבה יותר גדול, עם מעברים גדולים יותר בעיקולים.

עכשיו תעשה חשבון מה יותר מפריע..

YoavR
18-09-15, 15:18
דורון, אני מבין שלא תסכים איתי בדיון הזה, ולא משנה כמה נוסחאות וחישובים אתן לך.

אם אתה רוצה באמת לדעת מה ההשפעה של השינוי שאתה ביצעת אז תבדוק:

את מפל הלחץ בצנרת שביטלת מול מפל הלחץ בצנרת החדשה.

או במילים אחרות
1. מה היה אורך הצנרת שביטלת
2. מה היה הקוטר שלה
3. האם היו קשתות
4. מה אורך הצנרת שהוספת
5. כמה קשתות יש בקונפיגורציה החדשה
6. מה קוטר הצנרת החדשה

עכשיו אתה יכול לשבת עם מחשבון ולבדוק בדיוק האם מפל הלחץ בשנורקל גבוה או נמוך מזה של הצנרת שביטלת.

ממש לא נכון. זה חטא של מתמטיקאים שנאחזים בנוסחאות בכל מחיר.
אם אתה רוצה באמת לדעת מה ההשפעה של השינוי מה שצריך לעשות עם המחשבון זה לבדוק צריכת דלק לפני ואחרי. זה הכל.
המציאות מוכיחה ההפך מהחישובים שלך באין ספור אפליקציות.
אני לא מומחה גדול בפיזיקה אבל לדעתי ישנם כנראה כמה משתנים שאתה לא לוקח בחשבון.
IMHO
יואב

א


Sent from my iPhone using Tapatalk

amit1
18-09-15, 19:48
אני יודע שבצבא נעשתה עבודה מסודרת בנושא ואולי אסף יוכל להרחיב.

- - - Updated - - -


ביטלתי צינור אחד בקוטר 2״, באורך כ-40 ס״מ, שמגיע לכונס מאחורי הפנס, שבעצמו מהווה הפרעה לזרימה.
ביטלתי צינור מקורי נוסף בקוטר 2״, באורך כ-30 ס״מ, שמקיף את בית הפילטר עם קשת של 270 מעלות בקוטר כ-40 ס״מ, ויוצר סוג של צקלון להעיף חלקיקים גדולים לפני הכניסה לבית הפילטר.

הוספתי את השנורקל בקוטר 3 אינצ לכל אורכו, שיש לו 2 זויות 45 וזווית 90, וקוטר גדול בכמעט 50%.

אם אני זוכר נכון, התוספת לאורך הצנרת הוא כ-40 ס״מ סה״כ, אבל בקוטר הרבה יותר גדול, עם מעברים גדולים יותר בעיקולים.

עכשיו תעשה חשבון מה יותר מפריע..
דורון, השנורקל שלך נראה פיצוץ. מי היצרן?

boaz avrahami
18-09-15, 19:51
דורון הראה לך את השנורקל?

amit1
18-09-15, 20:10
ברור בתמונה...

ד ו ר ו ן
18-09-15, 21:24
אני מנפנף בשנורקל בכל הזדמנות,
היו שנים שזה השתלם לא רע.

בנימה יותר רצינית, תוצרת בית.

עמית,
תוצאות הבדיקות בצבא הן שנורקל לרכבים רבים שלא היה להם בעבר, ודווקא בגלל אבק, ולא מים.

amit1
18-09-15, 21:36
נכון, זה מה שסיפרו לי יודעי דבר בצבא...בנוגע לשנורקלך, יצירת אומנות יש לומר.

rob
19-09-15, 20:54
ממש לא נכון. זה חטא של מתמטיקאים שנאחזים בנוסחאות בכל מחיר.
אם אתה רוצה באמת לדעת מה ההשפעה של השינוי מה שצריך לעשות עם המחשבון זה לבדוק צריכת דלק לפני ואחרי. זה הכל.


מתמטיקאי :) רחוק מזה....
אבל אתה צודק, טעות שלי.

הרי זה ברור שהדרך הנכונה לבדוק את השפעת השנורקל היא באמצעות נסיעה ובדיקת צריכת הדלק.
איך לא חשבתי על זה קודם, הרי אם תסע עם רכבך לפני התקנת השנורקל ואחרי, הפרמטר היחיד שמשתנה זה רק המצאות השנורקל.
ללחיצה שלך על דוושת התאוצה, תנאי הדרך, מזג האוויר באותו היום ועוד ועוד..... - אין שום משמעות.

היית צריך לייעץ לכל המתמטיקאים שסתם מבזבזים את זמנם בחדרים חשוכים במקום לצאת לנסיעות כיף ולהוכיח את כל הנוסחאות המשעממות שלהם בדרך הרבה יותר נכונה.

ד ו ר ו ן
19-09-15, 21:19
ערן,
גם מבחינה מתמטית, הגדלת קוטר הצינור ושינוי הזויות בדרך תאפשר פיצוי באיזון הנוסחא לנפילת הלחץ.

amit1
19-09-15, 21:22
rob, היות ואני משוכנע שלשנורקל יתרון בהגנה על המנוע מפני אבק הפודרה המדברי מעניין אותי לדעת מה הגורם המשמעותי ביותר בתכנון השנורקל להקטנת מפל הלחץ והשגת ביצועים מיטביים? אם אתה הייתה מתכנן שנורקל כיצד הייתה מעצב/מתכנן אותו?

rob
19-09-15, 22:02
ערן,
גם מבחינה מתמטית, הגדלת קוטר הצינור ושינוי הזויות בדרך תאפשר פיצוי באיזון הנוסחא לנפילת הלחץ.

נכון, מסכים איתך (והפעם אפילו לא ציני).

amit1 באף שלב לא הייתי נגד שנורקל לרכבים שבאמת יורדים לשטח, רק רציתי להציף את העובדה שלשנורקל ישנם גם חסרונות.
תכנון נכון של שנורקל יהיה כזה שמחליף לפחות חלק מהצנרת המקורית שהייתה בצנרת בעלת קוטר גדול יותר (על מנת לקזז עם האורך שגדל), ועם כמה שפחות קשתות ועיקולים בדרך.

ישנם הרבה שנורקלים בשוק שבגלל אילוצי מקום משתמשים בצנרת כמו בתמונה שפרסם נדב
101725

המקטע הזה לבדו שווה בערך כ-7 מטר של צינור ישר מבחינת מפל לחץ

amit1
19-09-15, 22:29
rob, האם כדאי לוותר על בית הפילטר המקורי, להתחבר לפני ה MAF עם צינור נגיד בקוטר 5 צול ולמקם פילטר חיצוני גדול על הגגון? ראיתי יישום כזה אצל אחד מחברי (מכונאי ואיש שטח מנוסה) ועכשיו אני מבין את המוטיבציה.

rob
19-09-15, 22:36
עמית, אין צורך להגזים לאף כיוון.
הגדלה מוגזמת של הצנרת תגרור מהירות זרימה נמוכה שתגרום לגרגרי האבק לשקוע בצינור ולא להאסף על הפילטר, שקיעה כזו יכולה להוביל בסוף לסתימת הצינור.
הייה הגיוני וצא לטייל :)

amit1
19-09-15, 22:49
עמית, אין צורך להגזים לאף כיוון.
הגדלה מוגזמת של הצנרת תגרור מהירות זרימה נמוכה שתגרום לגרגרי האבק לשקוע בצינור ולא להאסף על הפילטר, שקיעה כזו יכולה להוביל בסוף לסתימת הצינור.
הייה הגיוני וצא לטייל :)
נחמד, אהבתי. העלתה סוגיה מעניינת וניתחת אותה בצורה נבונה. תודה.
דרך אגב, אני תמיד מצויד בפילטר אוויר רזרבי ולאחר סיום קטעים ארוכים בפודרה,בחניון הלילה, מחליף פילטר.

-->