PDA

צפייה בגרסה מלאה : עזרה - נורות תקלה נדלקו באמצע בטיול



Ranvahaba
25-09-15, 10:05
שלום לכולם

אתמול קרתה לי תקלה מוזרה ברנגלר רוביקון, שנתון 2013

לאחר שימוש של כמה שעות בממיר מתח לצורך חיבור תאורה, הנעתי את הרכב והתחלתי בנסיעה עם אורות דולקים ומזגן

לאחר דקה נדלקה לי נורת המצבר ואחרי כמה שניות גם נורות נוספות כמו esp, מערכת עזרה לירידה במדרון ונורת מוט מייצב ואולי עוד כמה.
עצרתי בצד וכיביתי את האור והמזגן . כשהמזגן היה במצב כבוי הוא לפתע התחיל לעבוד ללא המדחס והזרימת אוויר הייתה דרך יציאה שונה בכל פעם .

אני רוצה לציין שבהנעה הראשונה לא הייתה בעייה של מצבר חלש והאוטו הניע חלק. הבעייה התחילה רק אחרי דקה .

כיביתי את הרכב והנעתי 3 פעמים והבעייה המשיכה . ההנעה עדיין הייתה חלקה, אבל בכל פעם שוב נדלקה נורת המצבר ואז שאר הנורות. השארתי את האוטו מונע כמה דקות, כיביתי לכמה דקות ואז הנעתי שוב ( פעם רביעית ) והכל היה בסדר.

חשבתי לעצמי שאולי המצבר היה חלש בגלל השימוש בממיר מתח לכמה שעות ולכן מערכות לא חיוניות כבו עד שהמצבר נטען. השאלה שלי היא האם זה הגיוני מכיוון שאחרי ההנעה האלטרנטור אמור להטעין ואז אמור להיות מספיק מתח מהאלטרנטור למרות שהמצבר עדיין חלש או שאני טועה ??
אם זאת הייתה הבעייה זה הגיוני שהיה למצבר מספיק כח בשביל ההנעה ?

נראה לי שחשוב לציין שלפני כמה חודשים הייתה לי תקלת טעינה ובמוסך גיפ אמרו שזה בגלל בעייה בצמה וחיברו לי מעקף ( הבנתי מהם שזה בגלל שהאפשרות השנייה היא לפרק את כל הצמה וזה כאב ראש ) . בכל מקרה זה פתר את הבעייה .

הבעייה שלי היא שאני באמצע טיול ליד אילת והאם כדאי להסתובב ולחזור הבייתה או שזאת תקלה הגיונית ושהמצבר שלי סה"כ היה צריך להיטען קצת .

אני צריך להחליט מחר אם להתקפל או להמשיך בטיול אז ממש אשמח לקבל עזרה

תודה רבה

IlanHadar
25-09-15, 10:20
רן, מה שאתה מתאר זה מצבר גמור, המחשבים של ג'יפ רגישים לתת מתח.
בדוק מים מזוקקים במצבר והמשך בטיול, בלילה אל תעמיס על המצבר.

Ranvahaba
25-09-15, 10:40
תודה. מקווה שבאמת זאת הבעייה. המצבר בן פחות משנה מהסוג שאי אפשר להוסיף להם מיים. כנראה שפרקתי אותו חלקית עם התאורה.

יובל48
25-09-15, 11:10
לי נראה כבעייה באלטרנטור,בכל מקרה בבדיקת
מצב המצבר יש לבדוק אם הטעינה תקינה.

Ranvahaba
25-09-15, 16:51
בדקתי דרך מתאם OBD2 אחרי שעתיים של נהיגה. המצבר היה על 12 והטעינה על 14. כנראה שזאת באמת הייתה בעיית מצבר חלש. בגדול הג'יפ לא יכול להיות מונע רק אל האלטרנטור ללא מצבר, או שזה יעבוד רק בלי מזגן, אורות ועוד מערכות חיוניות ??

shmulikbg
25-09-15, 16:54
אלטרנטור תקין יחזיק ויפעיל לך את כל המערכות גם אם המצבר חלש, אלא אם המצבר מקצר ואז ישנן תקלות במערכת.
בכל מקרה, בשום פנים אל תתן למנוע לעבוד אם ניתקת מצבר. הוא חייב להיות מחובר למערכת.

IlanHadar
25-09-15, 19:55
אם המצבר מקצר הרכב לא היה מניע.
סע לשלום הכל בסדר. אל תפרוק המצבר.

Ranvahaba
25-09-15, 22:33
התקלה שוב חזרה. מסתבר שיש לי טעינת יתר לסירוגין. האלטרנטור נותן 16-18 בהתאם ללחיצה על הגז, כאילו שאין ווסת טעינה.השאלה הגדולה היא איפה הבעייה. אני מתאר לעצמי שזאת יכולה להיות בעייה של חיבור חשמלי, אלטרנטור או מחשב. בתקווה שזאת תקלה פשוטה. זאת תקלה לא קבועה אלא תקלה שמופיעה לסירוגין ואחרי כמה דקות הכל מסתדר. בקיצור, כאב ראש בדיוק בתקופת הטיולים. אני מקווה שזה יפתח בחצי יום במוסך בראשון בבוקר.

Asi33
25-09-15, 22:44
רן,
גם לי זה נראה כמו בעיית מצבר .
לפני חודשיים נדלקה לי נורת צ'ק אנג'ין אחרי התנעה ולאחר זמן מה כבתה.
קריאה של הלוג הצביעה על בעיית תקשורת של המחשב עם אחד המודולים. המוסך קשר את זה מיד למצבר חלש ואכן בדיקה הראתה שהמצבר די גמור למרות שלא הרגשתי בעיה מיוחדת בהנעה.
בקיצור, תהיה רגוע ותהנה בטיול.

- - - Updated - - -

לא ראיתי את ההודעה האחרונה שלך. מקווה שתפתור את התקלה מהר.

Ranvahaba
25-09-15, 22:52
לנסוע עם הבעייה זה בלתי אפשרי כי כל המערכות של הרכב משתגעות מהמתח הגבוהה. בנוסף אני כנראה אשרוף גם כמה פיוזים או אפילו אגרום נזק יותר חמור.
כרגע הפיתרון הוא להמשיך מחר נהיגה אחרי שפירקתי את הצמה של האלטרנטור ולנסוע על המצבר, אם יהיה צורך מקסימום אני אטעין לסירוגין .

בכל מקרה אני בספק שזה המצבר כי הוא בן 10 חודשים ומסוג טוב. בנוסף, כבר הייתה לי תקלת במערכת הטעינה לפני כמה חודשים, אז זה הטעין ולא הטעין לסירוגין . במוסף קבעו שזה מנקודה רופפת בצמה אבל בגלל שלא מצאת את הנקודה חיברו לי מעקף ישירות למחשב. בכל מקרה, אם זה רק צמה או משהו בסגנון יצאתי בזול . אני מקווה מאוד שזה לא מחשב. .

תודה לכל העוזרים ולילה טוב. אני עדכן שוב אחרי ביקור במוסף .

raanan
26-09-15, 01:00
תחליף אלטרנטור !
אל תמשיך כך לנסוע, אתה עלול לשרוף אחד או יותר ממחשבי הרכב.

רענן

kobiarava
26-09-15, 05:25
לבטל מיד את המעקף שאילתרו לך במוסך! ברכב בן שנתיים עושים קומבינה בצמה הראשית? לדעתי אחת התקלות שלך זה מוסך דפוק, תחליף גם אותו בהקדם! סביר להניח שהבעיה היא במערכת הטעינה, ויסות הטעינה במערכות מודרניות מבוצע על ידי המחשב ולא בווסת מתח חיצוני. אולי הנתק שעקפו לך היה קשור לויסות, ואולי לא, אבל בהחלט אסור לקמבן בדברים האלה. מתח גבוה מדי יכול לגרום וגורם בפועל לנזק בלתי הפיך לרכיבים אלקטרונים, והקורבנות המידיים עלולים להיות מחשבי הרכב, מערכת הסאונד, מכשירים חיצוניים שמחוברים לשקע המצית....

קובי

mrnativ
26-09-15, 16:32
הרכב לא עדיין באחריות?

Ranvahaba
27-09-15, 13:10
אני כבר עם 114k. האחריות של מכשירי תנועה היא עד 60. בדיעבד זאת בושה גדולה ליבואן. באתר של היצרן בארה"ב הם נותנים אחריות של 100000 מייל ועל חטיבת ההנעה 200000 מייל. בארץ כרגיל דופקים אותנו. כבר החלפתי לפני חצי שנה משאבת שמן ונאמר לי במוסך שזה ממש נדיר. על חשבוני כמובן. ונצרף לזה את בעיית הטעינה מלפני כמה חודשים שגם על התיקון שלה שילמתי. בקיצור, פעם הבאה אני אעשה ייבוא אישי. אין שום ייתרון בקנייה מקומית. בקשר למוסך, זה המוסך הראשי של ג'יפ בבש אז אין לי הרבה אפשרויות. כרגע האוטו מושבת ואני מקווה שבשלישי יתנו לי פיתרון. תכננתי לנצל את החופש לחוצה נגב אז יותר גרוע ממצבי כרגע לא יכול להיות.

kobiarava
27-09-15, 16:43
מי אמר שאתה צריך לטפל במוסך "הראשי שך ג'יפ" בב"ש? טוב אני לא רואה שיוצא לך מזה, האחריות חלפה לה מזמן, ויש מוסכים טובים בהרבה.... אצלנו לא נהוג להושיט את הלחי השניה אחרי הסטירה, ככה לפחות אומרים

חג שמח-קובי

Ranvahaba
27-09-15, 16:54
אני מטפל אצלהם כי לצערי אין יותר מדי מוסכים יודעים להתעסק עם הרנגלרים. אני לא מדבר רק על המכאניקה אלא יותר על בעיות חשמל, תקלות מחשב וכיו"ב. עדיף לטפל אצל מישהו שמכיר את סוג הרכב ויש לו ניסיון. אם למישהו יש המלצות על מקום יותר טוב אשמח לשמוע.

OFF-RoaD
27-09-15, 18:19
קובי ממוסך נשר. אם אתה מתעקש על מורשה...

Sent from my GT-I9500 using Tapatalk

איל מ
27-09-15, 18:57
אני חושב שג'יפ העולמית ישמחו מאוד לדעת על הפתרונות של ה"מוסך המרכזי".
מייל אחד יכול להביא לשינוי גישה מאוד משמעותי של היבואן.

mrnativ
28-09-15, 14:22
אני חושב שג'יפ העולמית ישמחו מאוד לדעת על הפתרונות של ה"מוסך המרכזי".
מייל אחד יכול להביא לשינוי גישה מאוד משמעותי של היבואן.

באמת נשמע ששווה לנסות. לעיתים פנייה על הWALL של הפייסבוק שלהם יעילה אף יותר - חשוב שתהייה מתומצתת.

-->