התחברות

צפייה בגרסה מלאה : חיישן TPS משתגע



iben
28-09-15, 22:04
שלום לכולם

מזה שנתיים שאני אם הרכב יש לי תקלה חוזרת בחיישן ה TPS. פעם ראשונה שהופיעה הבעיה החלפתי לחיישן חדש, הרכב היה בסדר למספר שבועות והבעיה חזרה, פעם שנייה כבר החלפתי בית מצערת+מנוע. שוב האוטו היה בסדר מספר שבועות והתקלה חזרה. בפעם השלישית ניסיתי שוב את החיישן הראשון שהגיע עם האוטו ולהפתעתי הוא נתן מתחים נכונים ושוב הבעיה חלפה למספר שבועות.
אז כרגע המצב הוא כזה שאני כל פעם מחליף בין שלושת החיישנים (זה שהגיע עם הרכב, זה שקניתי, וזה שהגיע עם בית המצערת) ובכל פעם הבעיה נעלמת למספר שבועות ולאחר מכן חוזרת.

יש רעיונות?

תודה

בן

Luckies
28-09-15, 22:35
האם בית המצערת רטובה משמן?

wonderd
28-09-15, 22:49
1. באיזה רכב?
2. חשבת שאולי החיווט לחיישן לא תקין?

נדב ש.
28-09-15, 23:46
תבדוק טוב את הצמה והחיווט לחיישן.
תוודא שהאטמים תקינים כולל ה o רינג של החיישן והאטם בקונקטור ושלא ניכנס אדי שמן.

iben
29-09-15, 11:03
העסק די יבש והאטמים בסדר אבל היום באתי שוב להחליף בין החיישנים ומצאתי שעכשיו יוצא מתח 5V מהמחשב מכניסת חיבור sign של החיישן (j1-18). בדקתי זאת ישירות מיציאה של המחשב לאחר שניתקתי את החוט המגיע מהחיישן. כמובן שהפעם הבעייה לא נפתרה בהחלפת חיישנים. כרגע בקונקטור של החיישן מגיעים שני +5V ומינוס אחד

רעיונות?

נדב ש.
29-09-15, 12:24
לפני שנתיים היה ריקול אחרון לרכב לגבי חיישן המצערת, הוסיפו חיווט(-) , האם הרכב עבר את הריקול הנ"ל?

iben
29-09-15, 13:08
לפי הרישום ב UMI עבר את כל הריקולים

נדב ש.
29-09-15, 13:16
תסתכל על הקונקטור האמצעי הגדול במחשב, צריך להיות שם חוט שחור עטוף בשרשורי בודד, זה הריקול, תעקוב מהקונקטור על כל הצמה עד ל tps , בדוק שאין נתקים או קצרים.
כנ"ל מהקונקטור של ה tps, החיווט שם נוטה להיתייבש ולהישבר, אפילו שזה ניראה מחובר.

iben
29-09-15, 13:41
את החוט של הריקול לא מצאתי אצלי ברכב, את קונקטור של ה TPS בדקתי מספר פעמים היטב אפילו היום, והוא אף הוחלף פעם אחת. אבל כל זה לא מסביר מדוע המחשב מוציא מתח 5V מהפין שאמור להיות ה input של החיישן?

נדב ש.
29-09-15, 16:01
תשמע, כל זה אומר שהיתעסקו שם בעבר עם הצמה והחיווט, צריך לעקוב לפי השירטוט חשמל בספר ולבדוק שהכל מחווט בדיוק לפי מה שכתוב והחיווט תקין.
אם תרצה בערב אני יכול לעלות לך שירטוטים מהספר.
אם אין לך את החיווט הנוסף בשרשורי בודד ניפרד בקונקטור מחשב כניראה שלא בוצע ריקול, או ששוב בחזרה לתיאוריה שמישהו לפניך היתעסק שם.

חנן-ג'יפולוג
29-09-15, 17:24
אתה לא אמור לבדוק מתח בסיגנל כשהחיישן מנותק, כי זה מתח שחוזר מהחיישן, ולא כפי שכתבת: מתח מהמחשב.
אין משמעות לבדיקת מתח סיגנל מהמחשב.

חבר את החיישן ובדוק שוב. אם החיישן מקבל מתח רפרנס חמישה וולט ומתח אדמה תקינים ובתמורה מוציא חמישה וולט בסיגנל, אז או שהחיישן לא תקין, או שיש קצר בצמה או במחשב.
על מנת לבודד את האופציות נתק את פין הסיגנל מהצמה ובדוק שוב ביציאה מהחיישן. אם חזר להיות נורמלי, בעיה בצמה או במחשב. אם עדיין לא תקין, בעיה בחיישן.

Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk

iben
29-09-15, 23:13
ברור שמתח הסיגנל אמור להגיע מהחיישן, זה הבעיה שיש מתח חוזר מהמחשב שלא אמור להיות. המתח נמדד ישירות ביציאה מהמחשב כך שהבעיה היא בו ולא קצר בצמה בין מתח ההזנה לחיישן לבין הסיגנל, השאלה אם הבעיה היא ישירות במחשב או משהו מחוצה לו אשר גורם לו ל"השתגע"

- - - Updated - - -

נדב מה הריקול נועד לעשות? לפתור איזה בעיה?

חנן-ג'יפולוג
29-09-15, 23:16
אני חולק עליך. מכיוון שיש חיבורים בחצאי מוליכים בתוך המחשב, אתה מקבל בפין הסיגנל מעין מתח צף, אבל הוא לא אמיתי ולא רלוונטי. זה פין של קלט ולא של פלט, וכשאין לו מתח נכנס אין טעם לבדוק אותו, ולכן הבדיקה בפין המחשב כשהמוליך מהחיישן מנותק היא חסרת משמעות.

הצעתי לך איך לבצע את הבדיקה ואיך להסיק מסקנות. מכאן הבחירה היא שלך איך להמשיך.

Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk

נדב ש.
30-09-15, 00:10
What are the defects?
Poor earthing connection within the main engine wiring harness.
Where the product was sold
Nationally
Supplier
GM Holden Ltd
What should consumers do?
Owners of affected vehicles will be contacted by letter.

Owners are advised to contact their authorised dealership for reworking of the main engine wiring harness.

הריקול כולל הרכבת חיווט חדש מהמחשב לחיישן המצערת(-) , כדי למנוע הדלקת נורת צק אנגין בגלל זיופים בחיישן מפיח ותקנות זיהום אוויר.
http://m.recalls.gov.au/content/index.phtml/itemId/1003878

iben
30-09-15, 21:56
חנן עשיתי כדבריך, כאשר חוט הסיגנל מנותק מהמחשב נמדד עליו מתח המשתנה עם סיבוב החיישן (בין 0-5), כאשר החוט מחובר למחשב יש מתח יציב של כמעט חמש ללא תלות במצב החיישן. איך היית מתקדם?

חנן-ג'יפולוג
30-09-15, 22:01
הניתוק נעשה ליד המחשב? יש קצר במחשב.


הניתוק נעשה ליד החיישן? מציע לחבר את הניתוק, לנתק ליד המחשב, ואם עדיין התופעה זהה, יש קצר במחשב. אם זה משתנה בהתאם לנקודת הניתוק, יש קצר בצמה.

Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk

-->