התחברות

צפייה בגרסה מלאה : סאניונג קורנדו מול סוזוקי ויטרה



Erez J
29-09-15, 16:55
שלום לכולם!
אני מעוניין לקנות ג'יפ שישמש רק לנסיעות שטח (אמיתי) בסופ"ש עם המשפחה (ילדה אחת ואפשרות להרחבה).
התקציב הוא 25k וחשוב לי שהוצאות האחזקה יהיו נמוכות ככל האפשר.
אני מתכוון לעשות את הטיפולים לבד. אף על פי שאני חסר ניסיון בנושא, חלק מהעניין בעבורי בלקנות רכב זול הוא להתאמן עליו.
לאחר עיון בפורום אני מבין שויטרה מהשנתונים הישנים הוא הרכב האידאלי בשבילי.
האם אני צודק ?
האם בתנאים האלו כדאי לשקול גם רכבים אחרים ?
תודה
ארז

gruyon
30-09-15, 08:55
שלום לכולם!
אני מעוניין לקנות ג'יפ שישמש רק לנסיעות שטח (אמיתי) בסופ"ש עם המשפחה (ילדה אחת ואפשרות להרחבה).
התקציב הוא 25k וחשוב לי שהוצאות האחזקה יהיו נמוכות ככל האפשר.
אני מתכוון לעשות את הטיפולים לבד. אף על פי שאני חסר ניסיון בנושא, חלק מהעניין בעבורי בלקנות רכב זול הוא להתאמן עליו.
לאחר עיון בפורום אני מבין שויטרה מהשנתונים הישנים הוא הרכב האידאלי בשבילי.
האם אני צודק ?
האם בתנאים האלו כדאי לשקול גם רכבים אחרים ?
תודה
ארז

לא מכיר את הקורנדו מבחינה מכנית רק יודע שהוא 3 דלתות שזה יכול להיות בעיה עם ילדים.
ויטרה ארוכה יתן לך את הנוחות עם הילד ואת האפשרות לשפר כמה שתרצה.

מצד שני ויטרה אולי רכב שכבר מתיישן אז אולי עדיף גרנד ויטרה 5 דלתות כמו שלי.
אמינות מעולה וצריכת דלק בערך כמו הויטרה אבל עם מנוע גדול יותר.
נראה לי שרכבים לא משופרים נמכרים סביב ה-25 אבל אני לא כל כך מעודכן במצב השוק...

ishc
30-09-15, 11:35
בתקציב הזה ואם באמת אתה מתכוון לעבוד על הרכב לבד הייתי מחפש סיקס ארוך מ-86. אפשר למצוא רכב סביר בתקציב הזה וכרכב נטו לתחביב הוא יהיה הרבה יותר מספק (ולפעמים הרבה יותר מעצבן).

raanan
30-09-15, 11:45
רק לנסיעות שטח אמיתי (ההגדרה של פותח השרשור),
תקציב נמוך,
מעונין לתחזק לבד .

אז המלצה שלי, סמוראי ארוך !

רענן

elibaba
30-09-15, 12:35
אני כידוע חסיד סאנגיונג מבחינת most bang for the buck. תקבל באותו כסף רכב יותר חדש עם מכניקה טובה (מנוע מרצדס שאפשר לתדלק גם בשמן מאכל, סרני דנה שאפשר לנעול בזול). מבחינת אמינות שני המוסואים שעברו תחת ידי ובאחרון אני נוסע יום יום הם מעולים, מעולם לא תקעו אותי ותקלות אם היו- היו זניחות וקלות לפתרון עצמי.

Sent from my m1 note

שגיא S
30-09-15, 13:55
רק לנסיעות שטח אמיתי (ההגדרה של פותח השרשור),
תקציב נמוך,
מעונין לתחזק לבד .

אז המלצה שלי, סמוראי ארוך !

רענן

רענן! אני רואה הנסיעה שלנו יחד בסמוראי הארוך שלי השאירה עלייך רושם חיובי...אמנם היה לפני כמה שנים אבל האפקט של הרוח בשיער לא עוזב אותך ;)

בכל מקרה דווקא בגלל שהוא רוצה לטייל עם המשפחה, סמוראי ארוך פחות מתאים...זה רכב לזוג וציוד, אלא אם הוא מחפש להתגרש ואז שווה לשים את האישה והילדים מאחורה בסמוראי ארוך ;)

אני דווקא חושב שרכב סיקס ארוך יכול להיות נקודת פתיחה טובה...יכולת שטח גבוהה במקור, אפשרי ביותר לתחזוקה טובה לבד, וכל טיול הוא חוויה...

Erez J
01-10-15, 15:15
תודה לכל המגיבים עזרתם מאוד,
הסמוראי אכן נראה לי מעט קטן - בעיקר לאור מגמות ההתרחבות של המשפחה.
יש לי 2 שאלות:
1) לגבי ה CJ שקלתי אבל אני קצת חושש מטסט פעמיים בשנה. האם זה באמת בעייתי ?
2) לגבי הסאניונג האם אין בעיית חלפים?

שוב תודה

TsA
01-10-15, 15:34
היי ארז,

היה ברשותי סמוראי (קצר אמנם) במשך 5 שנים עד שנגנב, ולאחר תום שנת האבל התלבטתי כמוך בין ויטרה ארוכה לבין קורנדו.
מאחר וקשה עד בלתי אפשרי למצוא ויטרה ארוכה ידנית, בדקתי כמה אוטומטיות (שהרגישו לי טיפה חלשות ועייפות) וגם שני קורנדו אוטומטים (שהיו מוכים ועברו חיים קשים ולכן נדחו על הסף) ואחד ידני (שכמעט כמעט נפלתי חזק שם, בעלים סופר נחמדים שהיה מוכן למכור בזול כי הוא יורד מהארץ ובסופו של דבר גיליתי שם ניסים ונפלאות).

את שני הרכבים אני מכיר (לאבא שלי יש מוסו כבר 15 שנה, הרכב מסרב להתפגר) והבחירה בסופו של דבר נפלה אחרי שבדקתי קורנדו שהיה פשוט מושלם- רכב תקין וללא רבב שהסכמתי לשלם עליו אפילו טיפה מעל המחירון לשנת 2005 עם מנוע הטורבו דיזל.

אני בינתיים כ-6 שבועות עם הקורנדו ושני טיולים ארוכים ביחד ובסך הכל אני מרוצה. החיים בכביש מתנהלים בקצב רגוע (חיים בצוותא עם הסמוראי לימדו אותי שגם ב-90 קמ"ש בסופו של דבר מגיעים) אבל כשרוצים כח, הוא זמין, צריכת הדלק סבבה + (1:10 בכביש, 1:8 משולב עם צמיג 235) והביצועים בשטח לא מאכזבים גם במצב המקורי (והזמני בהחלט).

באשר לדאגה שלך מזמינות החלפים, היא מוצדקת בהחלט... אין שום ספק שלהשיג חלף מזדמן לויטרה יהיה הרבה יותר פשוט, מהיר וזול מאשר לקורנדו, אבל... ופה מגיע אבל גדול. יש פער של עשור בין השנתונים של הרכבים בתקציב שלך ובתחזוקה נכונה, ובעיקר בנהיגה נכונה, אין סיבה שתרוץ לחפש חלף כל כמה חודשים. פה ושם יהיה בלאי סביר שבסופו של דבר יתמצה ביום חיפוש ממוקד בפירוקיות או בהזמנה יקרה מהמוסך המרכזי של חלק חדש.

תעשה את החישובים שלך מה משתלם יותר, לדעתי הבלאי של רכב מתחילת/אמצע שנות התשעים יהיה גדול משמעותית מרכב מעשור מתקדם יותר המתוחזק כראוי ונוסע רק בסופי השבוע.

שורה תחתונה- שב על לוחות המודעות (יש הצפה של קורנדואים כרגע, רובם זבל עופות, אבל לך תדע...), סנן שניים-שלושה אקזמפלרים מכל דגם ותרכז את נסיעות המבחן לשני סופ"שים שלאחריהם תקבל החלטה מושכלת שתהיה שלם איתה. המון המון בהצלחה ואתה כמובן מוזמן לנסיעת מבחן בזמנך הפנוי. חג שמח!

ishc
01-10-15, 17:08
תודה לכל המגיבים עזרתם מאוד,
הסמוראי אכן נראה לי מעט קטן - בעיקר לאור מגמות ההתרחבות של המשפחה.
יש לי 2 שאלות:
1) לגבי ה CJ שקלתי אבל אני קצת חושש מטסט פעמיים בשנה. האם זה באמת בעייתי ?
2) לגבי הסאניונג האם אין בעיית חלפים?

שוב תודה

לגבי שני טסטים, חפש אחד שנת 86 ותוך חודשיים תעבור לסטטוס אספנות, טסט פעם בשנה ואפילו תהנה מביטוח וטסט מוזלים

אלדר
09-10-15, 09:41
לגבי שני טסטים, חפש אחד שנת 86 ותוך חודשיים תעבור לסטטוס אספנות, טסט פעם בשנה ואפילו תהנה מביטוח וטסט מוזלים

איפה מוצאים cj שעוד רגע אספנות במחיר כזה?

Erez J
14-10-15, 15:16
המון תודה על התשובה המפורטת - עזרת לי מאוד

-->