צפייה בגרסה מלאה : שמירה על מנועי דיזל
בתור אחד שקנה רכב ראשון עם מנוע דיזל הייתי שמח אם תוכלו לתת עצות וטיפים כיצד לשמור על מנוע דיזל תקין ושיזכה לאריכות ימים. איזה דברים כדאי לעשות בשיגרה ודברים יזומים שכדאי לעשות. תודה!
כמו כן באיזה תחנות מומלץ לתדלק ואיזה סולר נמצא הכי טוב לשימוש מנועי דיזל?
טיפולים בזמן, שימוש בשמנים איכותיים ממותג מוכר, שימוש בפילטרים מקוריים.
לגבי הסולר- בארץ הקומבינות הכל אפשרי, אבל עדיף ומומלץ לתדלק בתחנה מוכרת, סולר זה לא כמו בנזין, קל למהול ולזייף, סולר מלוכלך ייגרום נזק למערכת הדלק ברכב.
איזה שמן מנוע איכותי הכי מומלץ למנועי דיזל איזו חברה?
לא ציינת איזה רכב יש לך, מה הדגם...
אוקטביה 08 1.9 tdi
בנוסף איזה שמן גיר מומלץ לגיר dsg 6?
פילטרים מקוריים של סקודה או פולקסוואגן?
לעניות דעתי כמה עצות כלליות;
1. בסוף נסיעה לעמוד שתי דקות בסלד סרק, לסירוגין בסוף הנסיעה להקפיד לא להעלות סלד. המטרה פה זה למנוע מצב שבו הטורבו מסתובב ולא מקבל שמן.
2. נושא הטיפולים בכלל ובפרט החלפת שמן מנוע בזמן חשוב ביותר ברכב דיזל.
אני חשבתי שהמטרה לעמוד קצת בסרק אחרי נסיעה מאומצת/ארוכה היא לעזור לקרר את הטורבו ולא לכבות מיד על מנת שהשמן שנמצא שם לא ישרף מהחום הגדול שבמכלול.
להבנתי, טורבו ממשיך להסתובב. את השימון הוא מקבל מהמנוע.
טורבו מסתובב ומנוע כבוי= טורבו מסתובב ללא שימון.
אכן לחכות מעט בסיום נסיעה בסל"ד גבוה, אבל 2 דקות זה המון ומייגע, חצי דקה כבר תשפר מאוד, במיוחד אם לפני העצירה במאות מטרים האחרונים נוהגים בסל"ד רגוע ודי גולשים.
המקום הבעייתי הוא בתדלוק בכביש מהיר, היות ועוברים מסלײד גבוה לכיבוי בלי להמתין, שם יש מקום להמתין יותר.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
six 4 life
01-10-15, 20:06
הרעיון בלתת למנוע לעבוד במקום עוד דקה-שתיים אחרי נסיעה היא לקירור של הטורבו.
מה שכתבת אבינועם (כדי למנוע שהטורבו יסתובב בלי שמן כי המנוע כבוי והוא ממשיך להסתובב מהאינרציה שלו עד שהוא נעצר) יקרה גם אחרי שתעמוד במקום 2 דקות.
לפות"ש - כמו שכבר כתבו הדבר הכי חשוב וקריטי לכל מנוע זה שמן מנוע איכותי ופילטרים מקוריים, טיפולים בזמן ורצוי גם לפניי.
http://www.turbotech.co.il/?page_id=101
מאיזה סל"ד הטורבו נכנס לפעולה? האם בכביש מהיר במהירות שיוט 110-120 הטורבו נמצא במצב עבודה תמידי?
אכן לחכות מע בסיום נסיעה בסל"ד גבוה, אבל 2 דקות זה המון ומייגע, חצי דקה כבר תשפר מאוד, במיוחד אם לפני העצירה במאות מטרים האחרונים נוהגים בסל"ד רגוע ודי גולשים.
המקום הבעייתי הוא בתדלוק בכביש מהיר, היות ועוברים מסלײד גבוה לכיבוי בלי להמתין, שם יש מקום להמתין יותר.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
אכן לחכות מעט בסיום נסיעה בסל"ד גבוה, אבל 2 דקות זה המון ומייגע, חצי דקה כבר תשפר מאוד, במיוחד אם לפני העצירה במאות מטרים האחרונים נוהגים בסל"ד רגוע ודי גולשים.
המקום הבעייתי הוא בתדלוק בכביש מהיר, היות ועוברים מסלײד גבוה לכיבוי בלי להמתין, שם יש מקום להמתין יותר.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
משתנה ממנוע למנוע אך אין ספק שבמהירויות שיוט בכביש מהיר הטורבו כבר בשימוש .
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
משתנה ממנוע למנוע אך אין ספק שבמהירויות שיוט בכביש מהיר הטורבו כבר בשימוש .
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
יש דרך לדעת או להרגיש את זה? אם כך בעת דימום מנוע לאחר שימוש בטורבו אפשר לשמוע את המניפה מסתובבת אם יהיה שקט מוחלט?
הטורבו מפסיק לגדוש עם דימום המנוע אך המניפות ממשיכות להיסתובב לכמה שניות, השניות האלה הם הקריטיות כי אין שימון.
לא ניתן לישמוע את המניפות.
במנוע דיזל הטורבו ניכנס לעבודה כמעט מיד בתחילת נסיעה ולאורך כל טווח הסל"ד, בלי טורבו במנוע כזה כמעט ולא תהיה סחיבה, הרכב לא יגיב טוב ולא יאיץ כמו שצריך.
כדי לעשות סדר.
הטורבו מסתובב כמעט כל הזמן. בסרק הוא מסתובב לאט מאוד ולכן יעצור מייד עם דימום המנוע מסרק.
כשהמנוע ב3000, הטורבו עשוי להסתובב ב60 אלף או 90 אלף סל״ד ! זה המון ולוקח לו זמן להאט.
אבל
במנועי טורבו דיזל מודרניים וקטנים לכל זה כמעט אין משמעות כי יש במערכת השימון מה שידאג לטורבו גם עם עצירת המנוע בלי לחכות מעבר לשניות בודדות בסרק. כל יצרן עושה זאת אחרת.
בכל זאת, חשוב לחכות שניה מהתנעה ועד להעלאת סלד משמעותית, וכדאי לחכות כמה שניות בסרק לפני דימום. זה תמיד נכון.
החשוב ביותר הוא שמן איכותי במפרט ובצמידות לפי הוראות היצרן, והחלפה בזמן. מסננים מקוריים או oem. החלפת מסנני סולר או ניקוי שלהם לפי שגרת הטיפולים.
בקיצור... לעבוד לפי הספר ולא לחפף. כל תקלה כתוצאה מחיסכון של עשרות שקלים תעלה אלפים. זה העידן המודרני...
אסף.
כדי לעשות סדר.
הטורבו מסתובב כמעט כל הזמן. בסרק הוא מסתובב לאט מאוד ולכן יעצור מייד עם דימום המנוע מסרק.
כשהמנוע ב3000, הטורבו עשוי להסתובב ב60 אלף או 90 אלף סל״ד ! זה המון ולוקח לו זמן להאט.
אבל
במנועי טורבו דיזל מודרניים וקטנים לכל זה כמעט אין משמעות כי יש במערכת השימון מה שידאג לטורבו גם עם עצירת המנוע בלי לחכות מעבר לשניות בודדות בסרק. כל יצרן עושה זאת אחרת.
בכל זאת, חשוב לחכות שניה מהתנעה ועד להעלאת סלד משמעותית, וכדאי לחכות כמה שניות בסרק לפני דימום. זה תמיד נכון.
החשוב ביותר הוא שמן איכותי במפרט ובצמידות לפי הוראות היצרן, והחלפה בזמן. מסננים מקוריים או oem. החלפת מסנני סולר או ניקוי שלהם לפי שגרת הטיפולים.
בקיצור... לעבוד לפי הספר ולא לחפף. כל תקלה כתוצאה מחיסכון של עשרות שקלים תעלה אלפים. זה העידן המודרני...
אסף.
תודה.. אז השמן מנוע זה בעצם אותו שמן שמשמן את המייסבים של הטורבו ומקרר אותם נכון? מה לגבי שמן גיר של dsg, איזה מומלץ?
שמן גיר יעודי ל DSG כמו זה
http://www.autostore.co.il/%D7%A9%D7%9E%D7%9F-%D7%92%D7%99%D7%A8-Castrol-Transmax-Dual.html
http://www.justmotor.co.il/products/726495/%D7%A9%D7%9E%D7%9F-%D7%92%D7%99%D7%A8-%D7%90%D7%95%D7%98%D7%95%D7%9E%D7%98-%D7%A6%D7%94%D7%95%D7%91-FEBI-DSG
יש בחנויות חלפים גדולות
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.