התחברות

צפייה בגרסה מלאה : גיפ WJ, אמינות, מוסכים והתאמה לשטח



ariel-ro
05-10-15, 22:02
שלום לכולם,
לפי כ-4 שנים מכרנו את הפוראנר, ונשארנו בלי רכב שטח. לאחרונה הוחלט לרכוש רכב שטח.
הכיוון כרגע הוא WJ V8(במידה ולא יימצא אז ZJ)
מכיוון שאיני מכיר כ"כ את הרכבים הללו, רציתי לשאול כמה דברים:
1. אמינות - איזה מכלולים ברכב הזה רגישים? מה המחלות שלו? האם המנוע רגיש למערכת גז?
2. מוסכים - איזה מוסכים מומלצים ע"י חברי הפורום באזור המרכז יש?
3. התאמה לשטח - במידה ואמצא אקזמפלר "בתול", ארצה לשפר אותו במעט. הגבהה - 3.5-4.5' וצמיגי שטח בתור התחלה. כדי שאדע לבנות את התקציב לעניין טוב יותר, מה העלויות להגבהה בסדרי הגובה הללו? איזה סדנאות מומלצות יש לעניין?
בנוסף, האם הרכב מגיע עם מיגוני גחון מהמפעל? או שיש למגן אותו?

אשמח לעזרתכם,
אריאל

danny_aaron
05-10-15, 22:34
היי אריאל .
לא אוכל לענות לך לגבי wj .
אבל כן אוכל לענות לך לגבי מוסכים .
יש את אודי מזרחי בצומת בילו שאני מאוד מסופק ממנו .
יש את ארז ארבע על ארבע בחולון .
ויש את מוסך נשר בת"א .
יש המון מידע פה באתר לגבי הwj .
כנ"ל גם בנושא גז או לא גז .
עבורי גז לא היה על הפרק כי זה רכב עבור טיולים בלבד כך שלא היה לי כדאי להשקיע במערכת גז.
לגבי מיגונים אני יודע שבגלל שהרכב עם שני סרנים חיים אז לא ממש ניתן למגן . אבל למשל אצלי בZJ יש מגן מנוע ,מגן לטרנספר ולמיכל דלק שמגיעים היישר מהמפעל .
גילוי נאות - אני חושב על למכור את הZJ שלי . אם תהיה מעוניין המודעה שלי איפה שהוא שם בלוח למכירה.
בהצלחה .

tom1105
05-10-15, 23:23
אריאל היי..
דני סיכם את עניין המוסכים .
לגבי נקודות חולשה... המנועים האלו לא אוהבים חום , בחלקם הוחלף המאוורר לחשמלי.
כמו שבטח אתה יודע מדובר על רכב בלי שילדה ( יוניבודי) .
סרנים מאלומניום (44/30)
וזהו בגדול.
עלויות לגבי הגבהות, בשביל הגבהה של 2.5" נדרש להחליף רק בולמים וקפיצים (כ7000 , או לחילופין לשים ספייסרים 800 שח) ואתה מסודר , 4" מצריך בנוסף לקפיצים ולבולמים גם מוט פנהרד מתכוונן , זרועות קדמיות (רצוי גם אחוריות) ,הארכה של המוטות מייצבים והנמכה של זרועה הA האחורית. הקיטים מתחילים בכ10000 ועולים צפונה.
מעל ל4" כבר מדובר על long arm . זה כבר אופרה אחרת.
לגבי צמיגים , המחירים זהים לכל הרכבים כ750 - 1000 שח לצמיג טוב .
יש המון רכבי wj על גז , בגדול המערכות היום (תלוי במתקין) אמורות להיות אמינות, אל תשכח שמדובר על רכב בן 10-15 שנה , מערכת גז לא תוסיף לאמינות ...
בכל מקרה , יש קבוצה מאוד מגובשת של wj , המון ידע זמין ברשת ולפי דעתי זה אחד הרכבים לנהיגה ...

sent from my WJ

ariel-ro
06-10-15, 18:55
תודה לעוזרים.
לאחר קריאה מעמיקה הבנתי את עניין מערכת ההנעה קאוודה דרייב עם הורילוק בדגם זה . עכשיו נותר לחפש מועמד.
בכל אופן במקביל אני מחפשV8 ZJ בין 1996-1998.
שתי שאלות עליו-
איך הוא עם מערכת גז? מקריאה הבנתי שה5.2 v8 שורדים משמעותית טוב יותר מהV8 בWJ.
עם איזה טרנספר הוא מגיע? 5 מצבים?

boaz avrahami
06-10-15, 21:38
מנועי 5.2 מאוד אמינים ועשויים מראשי ברזל ולא אלומיניום. שורדים יפה עם גז אם כי צריך מתקין מיומן לעניין החשמל.

הטרנספר המקורי הוא 247 אם אני לא טועה.
בכל מקרה, 3 מצבים עם הילוך כך שנועל את הדיפרנציאל המרכזי בצורה ויסקוזית.
כשהו נגמר יותר משתלם להחליף ל 5 מצבים.
242 הוא מועמד ראוי אבל חש עוד כמה אחים למשפחה

talw
06-10-15, 22:45
zj 96-98 מגיע עם 249 במקור,4X4 HIGH קבוע שמחלק ויסקוזי אחראי על חלוקת המומנט בין הסרנים,במעבר ל LOW "הדיפרנציאל" המרכזי ננעל 100%,מכאנית,שני המצבים הנ"ל מספיקים בד"כ למטייל הסטנדרטי.
ב WJ החל משנת 99 עברו ל 247.שגם נועל מכאנית ב LOW.
היה גם 249 דרעק מ95 ומטה שלא היה נועל ב LOW.

boaz avrahami
06-10-15, 23:24
טל מדייק ושלח אותי לעשות שעורי בית.
מצאתי את זה ונראה לי שיעניין רבים

http://jeep.wikia.com/wiki/List_of_Jeep_transfer_cases#NV247

ariel-ro
08-10-15, 18:36
תודה רבה לעוזרים.
אם במקרה מישהו שומע על ZJ/WJ למכירה, אשמח אם תגידו.
אם יש עוד דברים מעניינים שאתם יכולים לספר על הרכבים הללו אשמח לשמוע.

-->