צפייה בגרסה מלאה : קניית רכב שטח עם מנוע מוחלף.
השאלה פשוטה, ולכאורה התשובה גם פשוטה - לא.
אבל לאור ריבוי המודעות (לדעתי מעל 50%) חשבתי לשאול לדעת ההמונים - ויותר חשוב המנוסים.
יתרון 1 - מישהו כבר התעסק עם הבלאגן הזה, והשקיע את ההשקעה הראשונית הגדולה (כמובן מדובר רק על החלפה שבוצעה במוסך מסודר ועם קבלות, שטר מכר וכל הבוג'אראס)
חסרונות - (בסדר יורד):
1. מנוע ש"הלך" מעיד להבנתי על רכב שעבד קשה. כלומר כל המכלולים, החל מגיר, תיבת העברה וכלה בציריות וגומיות, עבדו קשה.
החלפת מנוע בלבד לא פותרת את שאר הבעיות.
2. מנוע שהלך מעיד (לפעמים) על בעל רכב שלא דאג מספיק. הדעה הרווחת כאן היא שתחזוקת מנע ולא תחזוקת שבר תגרום אפילו לסופה של דרור להמשיך לנסוע לעד.
לאור הטיעונים הנ"ל - התשובה לכאורה ברורה - לא להתקרב.
אבל אולי, רק אולי, מישהו יכול לסבר את אוזניי ולהאיר את עיניי.
יאללה. שוט.
liontamer84
06-10-15, 11:18
לעניות דעתי, זה מאד תלוי על איזה רכב מדובר.
יש רכבים, שברובם החליפו מנועים, כי יש/ הייתה תקלה כרונית במנועים.
ראה ערך טרופר - שפעם לא ידעו להתגבר על הבעיות במנוע שלהם כמו שצריך, והיום זה פתיר לחלוטין.
לעומת זאת - המנועים של הפטרול עדיין נשארה החידה של מה גורם להם למות. ושם זה גם 40000 מנוע...
יכול להגיד לך שבן דוד שלי למשל, ניסה למצוא גראנד ויטרה חדשה (06 - 13) וכמעט בכולם הוחלף מנוע
בגלל בעיה של סדק בבלוק.
שולץ האיום
06-10-15, 11:22
יכול להגיד לך שבן דוד שלי למשל, ניסה למצוא גראנד ויטרה חדשה (06 - 13) וכמעט בכולם הוחלף מנוע
בגלל בעיה של סדק בבלוק.[/QUOTE]
יש בעיה כזאת?
יש מחלה אופיינית למנועי גראנד ויטרה ?
וכדי לסבך עוד קצת
מחד, מנוע שהוחלף לא מבטיח אורך חיים למנוע, לא ידוע בדרך כלל מה מקורו. ומאידך גם מנוע שעבר קילומטרים רבים לא מבטיח שיעשה זאת גם בעתיד.
השערות והערכות (סעיפים 1,2 ) נדרשות כתחליף כשאין מידע אמין וממוקד על מצב הרכב או המנוע.
כדי להמנע מקבלת החלטה על סמך אותן השערות יש לבצע הליך מקובל בענף ושמו בדיקה פרטנית של הרכב טרום קנייתו.
מידע ספציפי על מצב המנוע ועל מצב שאר מכלוליו של הרכב עדיף לעין שיעור על השערות והערכות.
לעניות דעתי, זה מאד תלוי על איזה רכב מדובר.
יש רכבים, שברובם החליפו מנועים, כי יש/ הייתה תקלה כרונית במנועים.
ראה ערך טרופר - שפעם לא ידעו להתגבר על הבעיות במנוע שלהם כמו שצריך, והיום זה פתיר לחלוטין.
לעומת זאת - המנועים של הפטרול עדיין נשארה החידה של מה גורם להם למות. ושם זה גם 40000 מנוע...
יכול להגיד לך שבן דוד שלי למשל, ניסה למצוא גראנד ויטרה חדשה (06 - 13) וכמעט בכולם הוחלף מנוע
בגלל בעיה של סדק בבלוק.
המידע חשוב, נכון וידע, אך לאעונה על השאלה.
לאור העובדה שרוב הטרופרים עם מנוע מוחלף - האם כדאי לקנות או לא.
כי מי שהחזיק טרופר עם תחזוקת מנע וידע לטפל בבעיית המזרקים לא היה צריך להחליף מנוע,
וזה מעיד קצת גם על איך שהוא שמר על הרכב בכללי לא?
- - - Updated - - -
וכדי לסבך עוד קצת
מחד, מנוע שהוחלף לא מבטיח אורך חיים למנוע, לא ידוע בדרך כלל מה מקורו. ומאידך גם מנוע שעבר קילומטרים רבים לא מבטיח שיעשה זאת גם בעתיד.
השערות והערכות (סעיפים 1,2 ) נדרשות כתחליף כשאין מידע אמין וממוקד על מצב הרכב או המנוע.
כדי להמנע מקבלת החלטה על סמך אותן השערות יש לבצע הליך מקובל בענף ושמו בדיקה פרטנית של הרכב טרום קנייתו.
מידע ספציפי על מצב המנוע ועל מצב שאר מכלוליו של הרכב עדיף לעין שיעור על השערות והערכות.
מקבל.
כאשר השאלה הנשאלת היא האם בכלל לגשת ולבדוק מצב פרטני של רכב מסוים, נדרשות הערכות מוקדמות.
כמו שאומר לך שרכב אחרי תאונה עם עיקום בשילדה, אין טעם ללכת ולראות אותו, גם אם מצאת אקזמפלר במצב מצויין.
liontamer84
06-10-15, 11:36
יש בעיה כזאת?
יש מחלה אופיינית למנועי גראנד ויטרה ?
אני לא מקור מוסמך לדבר כזה.
בן דוד שלי חיפש רכב כזה, ונתקל בבעיה הזו פעמים רבות.
סוג הרכב מאוד חשוב. סיקס לדוגמא, סיכויי סביר מאוד שעבר החלפת מנוע או אוברול. אם הוא לא עבר, זה רק עניין של זמן.
כעיקרון, רכב שמקבל תחזוקה מונעת חולנית באמת נוסע כמעט לנצח... לפחות עד שאי אפשר יהיה למצוא לו חלפים...
במקרה של מכוניות עם מנועים בעייתיים כמו פטרול או טרופר דיזל או דייהטסו אפלאוז - כל עוד יהיו מנועים זמינים להחלפה (באפלאוז זה לא רק מנוע, הכל שם מתפורר) ולבעלים יהיו מזומנים לשלם, המכוניות הללו ייסעו.
לא כל אוטו זה סופה או לנדקרוזר 70 שחיים לנצח. בהחלט יש מנועים פחות מוצלחים, עם בעיות כרוניות, יקרים לאחזקה ולא אמינים בהגדרתם, שצריך לתקן/לשפץ/להחליף מדי פעם. פטרול זו דוגמה מצויינת.
ככל שמדובר ברכב ישן יותר, החלפת המנוע בעיני לא מעידה על כלום - תעשה לאוטו בדיקה מקיפה כרגיל ותתייחס לכל מכלול לגופו. מה מצבו ברגע נתון וזהו.
למעט אם באמת הביאו מנוע חדש מהניילון ולמוכר יש אסמכתא לזה - כשאומרים לך "מנוע חדש" פירושו בד"כ החלפה למנוע משומש מפירוק - בין אם מקומי ובין אם ייבוא. מבחינת בעל הרכב ששפך שם כסף, אותו מנוע שנוסע אצלו כבר 50-100K ק"מ עדיין נקרא "חדש" (וזה חוץ מה-50-100K ק"מ שעבר ברכב אחר, לפני שהושתל ברכב הזה....) הוא יכול להיות מנוע מצויין לגילו, אבל "חדש" הוא כבר מזמן לא. אז קחו בחשבון.
- - - Updated - - -
סוג הרכב מאוד חשוב. סיקס לדוגמא, סיכויי סביר מאוד שעבר החלפת מנוע או אוברול. אם הוא לא עבר, זה רק עניין של זמן.
בסיקס, זה יהיה נדיר ביותר אם עבר רק אוברול אחד/החלפת מנוע אחת. בד"כ הם אחרי 5-7 אוברולים/החלפות מנוע קומפלט.
כמעט בכל טרופר דיזל תמצאו בהיסטוריה הרחוקה החלפת מנוע אחת או לפחות ראש על חשבון umi ולא בעל הרכב כתוצאה מ"הרצון הטוב" שהיה בזמנו, על כל שטות של ערבוב נוזלים החליפו מנוע, אלה שאין להם בהיסטוריה החלפת מנוע יהיו כאלה שהרכב עמד יותר מאשר נסע, עשה מעט מאוד ק"מ ולא הגיע לק"מ שבו התחיל בלאי האטמים ואז כבר עברו השנים ולא "זכה" להחליף מנוע, אני מכיר כמה כאלו כולל הטרופר שמכרתי שנוסע עד היום עם מנוע מקורי טפו טפו...
לגבי עיניין החלפת מנוע בכללי:
לעניות דעתי לא רק המנוע החשוב אלא מצב שאר המכלולים.
אם כבר החליפו מנוע בגלל כשל/טעות נהג/בלאי, כדאי לוודא שהמנוע המושתל עבר את כל הטיפול שצריך כדי ש"חבלי הלידה" שלו לא יפלו עליך, וזה אומר- החלפת מחזירי שמן, אטמים וגומיות אם קיימים, משאבת מים, טיימינג, ניקוי אגן שמן וכו'.
שולץ האיום
06-10-15, 15:21
האם מישהו שמע על בעיה סדרתית במנועי גרנד ויטרה?
שני הסנט שלי הם לבחון את הבעיה עפי פרק הזמן שעבר מהחלפת המנוע ועד המכירה. רכב שהוחלף מנוע ונמכר בתוך מספר חודשים קצר, בדכ מעיד על בעלים שאיבד אמון ברכב או שהמנוע החדש לא טוב כמו הקודם, ולמרות ההשקעה ולמרות המנוע ה"חדש״ לא רוצה להחזיק ברכב, ורוצה להעביר את הנבלה לפראייר אחר
Sent from my iPhone using Tapatalk
השאלה שלי היא איך יודעים שהרכב עבר החלפת מנוע? היכן זה מצויין?
האם מישהו שמע על בעיה סדרתית במנועי גרנד ויטרה?
בגראנד ויטארות החדשות (אחרי 2005) יש איזשהי מחלה של התחממות וסדקים בבלוק. ראיתי כבר כמה רכבים כאלו מושבתים על ראש מנוע.
זה לא מצויין בשום מקום, בעל הרכב צריך לציין את זה ובנוסף אם לא רשם את המנוע החדש ברישיון אז לצרף שטר מכר ואישור מוסך על ההתקנה.
מיותר לציין שאפשר ורצוי לבדוק מספר מנוע מתואם עם המספר שכתוב ברישיון הרכב, כנ"ל לגבי שילדה.
כבעלים של גאלופר ארוך שנת 2000 הגיע שלב שהמנוע שבק חיים בסביבות ה-240 אלף ק"מ,
מלבד כ"ס הנחותים שלו ( מבלי לספור את אלו שברחו בדרך ) זוהי בערך תוחלת החיים של המנוע המדובר.
שאר מכלולי הרכב טופלו באופן שוטף ומסור.
לפני כשנתיים בוצעה השתלה של מנוע מגנום כמובן עם כל הקבלות והטפסים המתאימים.
ההשתלה עברה בהצלחה מרובה וראה איזה פלא הסוסון שמשמש אך ורק לשטח מתנהג אחרת לגמרי וכבר עבר חוצה ישראל
( השני בדרך ) וטיולים בני יומיים שלושה בכל סוגי העביריות, כל שבועיים לערך (מלבד יולי אוגוסט) וזאת ללא תקלות ראויות לציון.
נכון לכתיבת שורות אלו אני מרוצה מהמהלך,מה יהיה בעתיד? ימים יגידו.
six 4 life
06-10-15, 16:39
יאללה. שוט.
באיזה רכב מדובר
ג'ק וריאנס
06-10-15, 17:21
לי היה טרופר שטופל באהבה חולנית ותחזוקת מנע.
עד שיום אחד הלך הראש בלי שום הודעה מוקדמת או התחממות.
כשפתחו להחליף את הראש ראו שכל השאר טחון והחליפו במסגרת רצון טוב של היבואן למנוע חדש מהניילון.
החלפתי באותה ההזדמנות את כל המסביב והמשכתי עוד כמה שנים עד שנאלצתי להיפרד מהרכב.
בשורה התחתונה, כמו שכתבו לפניי, תלוי ותלוי.
במקרה שלי היתה היסטוריה ברורה ולכן היה מקרה פחות בעייתי.
רק לציין שלעניות דעתי על פי חוק יש חובה לציין בעת מכירת רכב שהוחלף מנוע ברכב.
היו כבר מקרים שבהם הקונה גילה בדיעבד וזה נגמר בתביעות בבית משפט.
בסיקס, זה יהיה נדיר ביותר אם עבר רק אוברול אחד/החלפת מנוע אחת. בד"כ הם אחרי 5-7 אוברולים/החלפות מנוע קומפלט.
כל 4-6 שנים מנוע..? לרכב שנוסע 5K לשנה..?
אני קונה עכשיו רכב בלי מנוע בכלל...מה זה אומר עליי? :confused:
אני קונה עכשיו רכב בלי מנוע בכלל...מה זה אומר עליי? :confused:
שאתה מלך ;) (ושאני מלא קינאה כבר אמרתי לך?)
ועכשיו ברצינות, כל מקרה לגופו. בכל רכב יכול ללכת מנוע גם אם טופל טוב יכולה להיווצר תקלה נקודתית שיכולה לגרום לנזק בלתי הפיך או שפשוט יותר משתלם לשים מנוע מייבוא מאשר לתקן.
בסביבה שלי אני מכיר כמה רכבים שעברו החלפת מנוע, אחד מהם שלי.
הרכבים טופלו באופן מסודר ובמוסכים מורשים, ולמרות זאת זה קרה. לא הייתי ממהר לקפוץ למסקנות לגבי האופן בו תוחזק.
מה שכן, מנוע שהוחלף, מפרוק או יבוא, כמו כל חלף משומש, קשה לדעת את מצבו ומתי יתפגר. כנ"ל גם לגבי מרכיבי הרכב המקוריים שחגגו בר מצווה..
Sent from my LG-D800 using Tapatalk
בגראנד ויטארות החדשות (אחרי 2005) יש איזשהי מחלה של התחממות וסדקים בבלוק. ראיתי כבר כמה רכבים כאלו מושבתים על ראש מנוע.
לפי הבנתי רק במנועים 2.4 ליטר, בדגמים מ-2008. לא שמעתי על הבעיה במנועי 2.0 בדגמים של 2005-2008
שולץ האיום
06-10-15, 22:05
לפי הבנתי רק במנועים 2.4 ליטר, בדגמים מ-2008. לא שמעתי על הבעיה במנועי 2.0 בדגמים של 2005-2008
והבנתך מתבססת על?
והבנתך מתבססת על?
הדיווחים של אנשים בפורומים השונים בארץ ובעולם.
שאתה מלך ;) (ושאני מלא קינאה כבר אמרתי לך?)
ועכשיו ברצינות, כל מקרה לגופו. בכל רכב יכול ללכת מנוע גם אם טופל טוב יכולה להיווצר תקלה נקודתית שיכולה לגרום לנזק בלתי הפיך או שפשוט יותר משתלם לשים מנוע מייבוא מאשר לתקן.
מחזק את דבריך, הג'ימני שלי מטופל ברמה מאוד גבוהה, בסוכות שעבר הלך לי מנוע בגלל שהפן קלאץ' הפסיק לעבוד ולא שמתי לב לכך (מה שהיה יכול למנוע את ההתחממות שלו). לכן כל מקרה לגופו וזה ממש לא מעיד על בעלים שהזניחו. אגב, היה לי גרנד ויטרה 2009 מנוע 2.4 שהבעלים הקודמים החליפו לה מנוע בגלל סדק בבלוק, בעיה ידועה שאיך שהוא עברה מתחת לרדאר..
השאלה פשוטה, ולכאורה התשובה גם פשוטה - לא.
אבל לאור ריבוי המודעות (לדעתי מעל 50%) חשבתי לשאול לדעת ההמונים - ויותר חשוב המנוסים.
יתרון 1 - מישהו כבר התעסק עם הבלאגן הזה, והשקיע את ההשקעה הראשונית הגדולה (כמובן מדובר רק על החלפה שבוצעה במוסך מסודר ועם קבלות, שטר מכר וכל הבוג'אראס)
חסרונות - (בסדר יורד):
1. מנוע ש"הלך" מעיד להבנתי על רכב שעבד קשה. כלומר כל המכלולים, החל מגיר, תיבת העברה וכלה בציריות וגומיות, עבדו קשה.
החלפת מנוע בלבד לא פותרת את שאר הבעיות.
2. מנוע שהלך מעיד (לפעמים) על בעל רכב שלא דאג מספיק. הדעה הרווחת כאן היא שתחזוקת מנע ולא תחזוקת שבר תגרום אפילו לסופה של דרור להמשיך לנסוע לעד.
לאור הטיעונים הנ"ל - התשובה לכאורה ברורה - לא להתקרב.
אבל אולי, רק אולי, מישהו יכול לסבר את אוזניי ולהאיר את עיניי.
יאללה. שוט.
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
לא כל אוטו זה סופה או לנדקרוזר 70 שחיים לנצח.
לא לקחת סמים בכלל כשרשמת את המשפט הזה. :-)
אני קונה עכשיו רכב בלי מנוע בכלל...מה זה אומר עליי? :confused:
זה שאתה דפוק זה לא חדש.
האמת גם אבא שלי קנה פעם איזה רכב שהורד מהכביש עם מנוע תקין ורכב תקין ללא מנוע וביצע השתלה.
תודה לכולכם על התשובות.
הפתרון, כרגיל, כנראה מורכב יותר.
אבל המסקנה היא שכל מקרה לגופו. ואם מדובר באדם/רכב מטופל, עם מנוע מוחלף בצורה מסודרת, שנמכר אחרי אי אילו קילומטרים אז אפשר לבדוק.
שולץ האיום
07-10-15, 14:03
הדיווחים של אנשים בפורומים השונים בארץ ובעולם.
אוקיי, קראתי באמת מספר שרשורים בחול בנושא.
בארץ כנראה עדיין לא מדובר בתופעה רחבה.
אני חושב שכדאי לשתף בגיפולוג דברים מהסוג הזה, וכל מי שיש לו ידע בנושא מוזמן לשתף.
אוקיי, קראתי באמת מספר שרשורים בחול בנושא.
בארץ כנראה עדיין לא מדובר בתופעה רחבה.
אני חושב שכדאי לשתף בגיפולוג דברים מהסוג הזה, וכל מי שיש לו ידע בנושא מוזמן לשתף.
היה על זה גם דיון קצר בפורום השכן:
http://www.jeeptrip.co.il/start/forum/start.asp?p=1&ForumId=9&id=946164
אישית, הייתי קונה רכב שהחליפו לו מנוע רק בנסיבות מאד יוצאות דופן.
כך כך יוצאות דופן שקשה לי למען האמת לחשוב על מצב כזה, ככל שמדובר ברכב נפוץ ולא נדיר, ישן או מיוחד.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.