Alon
10-10-05, 18:53
זוהיא התחלה של פרויקטון דברים יתווספו בהמשך סבלנות.
הכל התחיל מהשירשור הזה:
http://www.jeepolog.com/jp_forum/viewtopic.php?p=40442&highlight=#40442
ואחר כך הגיעו דיונים נוספים על האלקטרוניקה כמו זה:
http://www.jeepolog.com/jp_forum/viewtopic.php?p=47645&highlight=#47645
לאחר קריאה של הרבה חומר יש הסכמה גורפת שבשטח מעבר לשבילי קק"ל כדאי לנעול דיפרנציאל מרכזי ולכן בסופו של דבר החלטתי להתחיל לחקור את נושא הנעילה המרכזית.
הרשת מלאה תיאורים של אילתורים מאילתורים שונים.
לדוגמא:
מערכת חשמלית:
http://www.discoparts.com/Products/CDL_Kit/cdl_kit.html
מערכת מכנית לתוך חלל הרכב:
http://www.erikburrows.com/index.php?node=Greg+Davis+CDL+Linkage
מערכת מכנית שמופעלת מחוץ לרכב:
http://www.rovershoppe.com/cdl_handle.html
ידית תחליפית:
http://www.ashcroft-transmissions.co.uk/part_18.html
ואחרון חביב:
http://www.boothroyd.com/cdl.htm
בסוף ננעלתי על הדגם שאני רוצה והוא האחרון חביב.
יתרונות לדעתי:
זול
פשוט מאוד להתקנה ואם צריך לפרוק
לא משפיעה על יתר מיכלולי הרכב
חסרונות לדעתי:
אין
איסוף ורכישת החלקים:
את הלשונית שמיתלבשת על הטרנספר קניתי מאלי שחר בסכום פעוט.
את הכבל מצאתי בחנות חלקי רכב צריך לחפש כבל עם מהלך תנועה גדול וכבל פנימי עבה יחסית להפעלת הרבה כוח (על הלשונית).
התקנה
פה מתחילה החגיגה ולא מצאתי את הציטוט של נמרוד "אז איזה אדיוט כתב באינטרנט" ואכן כך.
הבעיה הראשונה היא שצריך לקבע את השרוול שבתוכו זז הכבל הפנימי פנימה והחוצה.
אחרי שניתקלתי בבעיה חזרתי לאתר שממנו לקחתי את הרעיון לראות כיצד הוא פתר את הבעיה וראה זה פלא אין שום איזכור לבעיה ולפתרונה.
אילתרתי משהוא קבעתי את השרוול, והגעתי לבעיה השניה, את הכבל יש למשוך ולדחוף כדי להפעיל את הלשונית שעל הטרנספר, לאחר מספר משחקים כבל הפלדה הצליח להתעקם ולהפסיק להזיז את הלשונית.
חזרה לשולחן השירטוטים
מפני שעמדתי לפני טיול החלטתי לממש את הפתרון השלישי מלמעלה
מערכת מכנית שמופעלת מחוץ לרכב:
http://www.rovershoppe.com/cdl_handle.html
השתמשתי בלשונית שהייתה לי והוספתי לה מוט אלומיניום למשיכה ולדחיפה.
יש לשים לב להרכיב את הלשונית כשהחלק הנא מכוון לאחורי הרכב אחרת הלשונית פוגעת באחד מברגי הטרנספר ומפריעה לתנועה של השילוב וההחזרה.
לסיכום
"אחלה שיפור" שילוב הנעילה המרכזית ו ETC עובד מאפשרים לעלות את מעלה רמון בעדינות ובשליטה בהשוואה לניסן טרנו ושני פגרואים נעולים אחורה שנאלצו "להאבק" בעליה.[/b]
הכל התחיל מהשירשור הזה:
http://www.jeepolog.com/jp_forum/viewtopic.php?p=40442&highlight=#40442
ואחר כך הגיעו דיונים נוספים על האלקטרוניקה כמו זה:
http://www.jeepolog.com/jp_forum/viewtopic.php?p=47645&highlight=#47645
לאחר קריאה של הרבה חומר יש הסכמה גורפת שבשטח מעבר לשבילי קק"ל כדאי לנעול דיפרנציאל מרכזי ולכן בסופו של דבר החלטתי להתחיל לחקור את נושא הנעילה המרכזית.
הרשת מלאה תיאורים של אילתורים מאילתורים שונים.
לדוגמא:
מערכת חשמלית:
http://www.discoparts.com/Products/CDL_Kit/cdl_kit.html
מערכת מכנית לתוך חלל הרכב:
http://www.erikburrows.com/index.php?node=Greg+Davis+CDL+Linkage
מערכת מכנית שמופעלת מחוץ לרכב:
http://www.rovershoppe.com/cdl_handle.html
ידית תחליפית:
http://www.ashcroft-transmissions.co.uk/part_18.html
ואחרון חביב:
http://www.boothroyd.com/cdl.htm
בסוף ננעלתי על הדגם שאני רוצה והוא האחרון חביב.
יתרונות לדעתי:
זול
פשוט מאוד להתקנה ואם צריך לפרוק
לא משפיעה על יתר מיכלולי הרכב
חסרונות לדעתי:
אין
איסוף ורכישת החלקים:
את הלשונית שמיתלבשת על הטרנספר קניתי מאלי שחר בסכום פעוט.
את הכבל מצאתי בחנות חלקי רכב צריך לחפש כבל עם מהלך תנועה גדול וכבל פנימי עבה יחסית להפעלת הרבה כוח (על הלשונית).
התקנה
פה מתחילה החגיגה ולא מצאתי את הציטוט של נמרוד "אז איזה אדיוט כתב באינטרנט" ואכן כך.
הבעיה הראשונה היא שצריך לקבע את השרוול שבתוכו זז הכבל הפנימי פנימה והחוצה.
אחרי שניתקלתי בבעיה חזרתי לאתר שממנו לקחתי את הרעיון לראות כיצד הוא פתר את הבעיה וראה זה פלא אין שום איזכור לבעיה ולפתרונה.
אילתרתי משהוא קבעתי את השרוול, והגעתי לבעיה השניה, את הכבל יש למשוך ולדחוף כדי להפעיל את הלשונית שעל הטרנספר, לאחר מספר משחקים כבל הפלדה הצליח להתעקם ולהפסיק להזיז את הלשונית.
חזרה לשולחן השירטוטים
מפני שעמדתי לפני טיול החלטתי לממש את הפתרון השלישי מלמעלה
מערכת מכנית שמופעלת מחוץ לרכב:
http://www.rovershoppe.com/cdl_handle.html
השתמשתי בלשונית שהייתה לי והוספתי לה מוט אלומיניום למשיכה ולדחיפה.
יש לשים לב להרכיב את הלשונית כשהחלק הנא מכוון לאחורי הרכב אחרת הלשונית פוגעת באחד מברגי הטרנספר ומפריעה לתנועה של השילוב וההחזרה.
לסיכום
"אחלה שיפור" שילוב הנעילה המרכזית ו ETC עובד מאפשרים לעלות את מעלה רמון בעדינות ובשליטה בהשוואה לניסן טרנו ושני פגרואים נעולים אחורה שנאלצו "להאבק" בעליה.[/b]