PDA

צפייה בגרסה מלאה : מנתק זרם בקרר



דורוןוינ
10-10-15, 11:53
שלום
אין לי מנתק זרם כאשר הזרם במצבר יורד מתחת ל 11.5.

המקרר שלי עובד זמן (כלומר המדחס) בהתייעצות עם מאיר מ"גלים" לא כדאי בשלב זה לטפל בזה
מכיוון שבטיול סכות האחרון לא יכולתי להשאיר את המקרר עובד בהפסקות כשהמנוע כבוי ,היות והרכב התקשה לאחר מכן (30 דקות לערך) להניע.
לכן אני מחפש מנתק אוטומטי ברגע שהמתח יורד מתחת ל 11.5 מנתק את המקרר.

בשיטוט ברשת ראיתי את המוצר הזה :

http://www.ebay.com/itm/Battery-Brain-T1-New-Never-Installed-6-24v-Model-BB112S-B000T3236M-/252079304753?hash=item3ab118f031&vxp=mtr

מה דעתכם יעשה את העבודה ?
משתלם?
אשמח לשמוע חוות דעת ממבינים ומאלו שרכשו מוצר דומה שאינו איזה מוצר סיני עלוב שאין קשר בין הפרסום לביצוע בפועל .

אגב
במידה ואני מנתק את המקרר המתח במצבר 13.5
המצבר איכותי בין שנתיים 95 אמפר ויש מים בתאים .
האם יתכן שהאלטרנטור מזייף או שאני מערבב?
גורון

raanan
10-10-15, 12:07
סיפור ארוך אבל לא ממוקד ועם הרבה הנחות יסוד שלא נראות לי נכונות ....

מצבר בן שנתיים טוב ועוד עם כזה שניתן למילוי , חביבי המצבר שלך כבר "בגבורות" בפרט אם הוא שנפ.
אין מצב שבהפסקות של 30 דקות אתה צריך לנתק את המקרר מחשש שלא תצליח להניע.

מתח 13.5V כשאתה מנתק את המקרר, מתי ? כשהמנוע כבוי ?
אם כן, לא הגיוני !
אם עם מנוע פועל, אז כשהמקרר פועל המתח נמוך יותר ? בכמה ?

בקיצור,
לפני שאתה מחפש אקמול ,
צריך לבדוק מה לא תקין אצלך ברכב (מצבר, טעינה או שילוב של שניהם) .
או שבכלל המקרר "מושך" זרם באופן משמעותי מעבר למקובל .

רענן

גלעד .ג.
10-10-15, 13:24
נשמע מצבר עיייייייף


Sent from my iPhone using Tapatalk

sportage
10-10-15, 13:51
יש לך בעיה עם מצבר עייף או אלטרנטור.

בלי קשר, ממליץ בחום להתקין את המנתק האוטומטי בעיקר אם יש לך מקרר ברכב, אתה נוסע ברכב בודד ו/או נוטה לשכוח אורות דולקים.

התקנתי כזה לפני שנים רבות ומאז יש לי ראש שקט.

מה שכן, במחיר דומה תוכל למצוא זאת בארץ.

sportage
10-10-15, 13:57
http://www.ebay.com/itm/Battery-Brain-Battery-Protector-/291497129828?hash=item43de953764&vxp=mtr

אפילו באי ביי..

יונימוג אדום
10-10-15, 14:28
המצבר סיים דרכו .
להשכלה כללית - מצבר עייף גורם לעומס ובלאי חריג גם על האלטרנטור וגם על הסטארטר , רצוי להחליף ולא לחכות עד שימות ( וכמו שאמר מרפי - זה תמיד , אבל תמיד קורה ברגע הכי פחות מתאים ) .
אצלי בסיקס מצבר ורטה 95A בן שנה , מקרר ( סיני מצוין !! ) +גרלנדה עם ממיר ונורות בהספק כולל 100W - המקרר עובד כל הלילה והתאורה כ:חמש שעות , לרוב המקרר עובד עד הבוקר ( לפעמים המנתק נכנס לפעולה ) , אין שום בעיית התנעה .
המקרר מתוצרת BAYER בנפח 45+10 ליטר ( נרכש מקינן קמפינג ) פשוט מצוין וצריכת הזרם אפסית .
יכול להיות שהמקרר שלך מקצר .

אילן

דורוןוינ
12-10-15, 19:26
שלום
איפה ניתן לרכוש מנתק זרם בארץ ?

Redoren
13-10-15, 07:25
שלום
איפה ניתן לרכוש מנתק זרם בארץ ?

מתעלק על השרשור..
מחפש מנתק זרם או ברז ידני כזה:

102324

לקנות בארץ.
או אם יש לכם פתרון יצירתי אחר..

asypeer
13-10-15, 07:29
יש באיביי בגרושים, אצלי הקוטב השלילי במצבר דק וקטן מדי בשבילו. קח בחשבון.
http://www.ebay.com/ulk/itm/361275172318

אולי זה יתאים לג׳ימני
http://www.ebay.com/ulk/itm/400988708885

Sent from my iPhone using Tapatalk

raanan
13-10-15, 07:40
אתם מסכנים את מחשב המנוע עם השטויות הללו (ספייקים של מתח בניתוק/חיבור ).
צריך מנתק על בסיס רכיב אלקטרוני .

רענן

Redoren
13-10-15, 07:46
אתם מסכנים את מחשב המנוע עם השטויות הללו (ספייקים של מתח בניתוק/חיבור ).
צריך מנתק על בסיס רכיב אלקטרוני .

רענן

רענן אפשר הסבר?

raanan
13-10-15, 08:06
חיבור וניתוק מתח מצרכנים עובדים (המחשב מחובר קבוע) גורם לקשת חשמלית
ועליית מתח ריגעי לערכים מאוד גבוהים (מאות וולטים)
לכן מאוד לא רצוי להתעסק בניתוקי מצבר באופן תדיר.
תחשוב מה יקרה לטלויזיה אם תנתק ותחבר אותה כול הזמן כשהיא עובדת.
תנסה להוציא ולהכניס תקע חשמלי של מוצר עובד בחושך ותראה את הקשת החשמלית.

עקרונית המחשב אמור להתמודד עם זה עם מעגל הכניסה והייצוב.
העניין הוא שהמעגל בנוי בין היתר מקבלים אשר סופגים מתחי ספייק אלו . אבל,
הקבלים עם השנים מתייבשים וכושר הספיגה שלהם אובד .
במצב הקיצון הקבלים הינם מוליך מלא ומעבירים את הספייק ישירות למעגל האלקטרוני.
אגב, זה גם הסיבה שעם השנים הקבלים הגדולים במכונת כביסה/מקרר מקצרים.

לעומת זאת, בניתוק ע"י רכיב הכולל בתוכו מוליך למחצה (אין מגע מתכתי) לא מתקיימת הקשת החשמלית ההרסנית.

רענן

Redoren
13-10-15, 08:34
חיבור וניתוק מתח מצרכנים עובדים (המחשב מחובר קבוע) גורם לקשת חשמלית
ועליית מתח ריגעי לערכים מאוד גבוהים (מאות וולטים)
לכן מאוד לא רצוי להתעסק בניתוקי מצבר באופן תדיר.
תחשוב מה יקרה לטלויזיה אם תנתק ותחבר אותה כול הזמן כשהיא עובדת.
תנסה להוציא ולהכניס תקע חשמלי של מוצר עובד בחושך ותראה את הקשת החשמלית.

עקרונית המחשב אמור להתמודד עם זה עם מעגל הכניסה והייצוב.
העניין הוא שהמעגל בנוי בין היתר מקבלים אשר סופגים מתחי ספייק אלו . אבל,
הקבלים עם השנים מתייבשים וכושר הספיגה שלהם אובד .
במצב הקיצון הקבלים הינם מוליך מלא ומעבירים את הספייק ישירות למעגל האלקטרוני.
אגב, זה גם הסיבה שעם השנים הקבלים הגדולים במכונת כביסה/מקרר מקצרים.

לעומת זאת, בניתוק ע"י רכיב הכולל בתוכו מוליך למחצה (אין מגע מתכתי) לא מתקיימת הקשת החשמלית ההרסנית.

רענן

או קיי תודה!
(אגב, בדיוק היום קראתי מאמר על הבעיה הזאת בדיוק במטענים של סמארטפונים.. מעניין)
אז בקיצור, אם אני לא רוצה להשקיע במנתק זרם שעולה יותר ממצבר (בין 650-850 זה מה שמצאתי..)
אז מה עלי לעשות?

רק לציין - שבזמן הקרוב הרכב יעמוד לכמה ימים מדי פעם (אשתי תהיה בחופשת לידה אז אני אסע לעבודה עם הפרייבט..)

asypeer
13-10-15, 09:13
אם המצבר תקין ואין זליגת זרם אז למה לנתק? יש מנתק כמו בלינק ששלחתי עם נגד שממשיך להזין צרכנים קטנים.


Sent from my iPhone using Tapatalk

boaz avrahami
13-10-15, 09:55
הבטרי בריין הוא מנתק חרום ולא אביזר לשימוש יומיומי.

אם תפרוק את המצבר על לזרם שהוא מנתק לא יקח הרבה זמן עד שהמצבר ימות!

לגבי מה שרענן רשם, בהתחשב בכמות ההפעלות אני לא רואה שוני לעומת חיבור מצבר חדש. משהו שהרכב מתמודד איתו יפה בסך הכול.
לגבי הגנת פריקה על מקרר- יש מוצרים חיצוניים שעושים את העבודה

http://www.ebay.com/ulk/itm/281815961981

opl
13-10-15, 10:07
חשמלאי טוב יחבר לפני החלפת מצבר ישן מצבר משלו במקביל על מנת להגן על הרכיבים החשמליים.

raanan
13-10-15, 10:23
לגבי מה שרענן רשם, בהתחשב בכמות ההפעלות אני לא רואה שוני לעומת חיבור מצבר חדש. משהו שהרכב מתמודד איתו יפה בסך הכול.
החלפת מצבר פעם ב 3 או 4 שנים זה לא כמו שיש לך לחצן שמישהו פה יתחיל לנתק כול לילה ....



אז מה עלי לעשות?

רק לציין - שבזמן הקרוב הרכב יעמוד לכמה ימים מדי פעם (אשתי תהיה בחופשת לידה אז אני אסע לעבודה עם הפרייבט..)
מצבר תקין ורכב עם צרכנים תקינים , אין בעיה גם בשבוע ללא הנעה.
אם בכול זאת אתה מעוניין להיות שקט, חבר מטען חכם או פאנל סולארי.

רענן

boaz avrahami
13-10-15, 10:26
לעניות דעתי, הסכנה שתגרום לקצר באופן הזה מוחשית יותר מהספייק.

קוטב פלוס חי מסתובב לו חופשי ...

Redoren
13-10-15, 10:33
יש באיביי בגרושים, אצלי הקוטב השלילי במצבר דק וקטן מדי בשבילו. קח בחשבון.
http://www.ebay.com/ulk/itm/361275172318

אולי זה יתאים לג׳ימני
http://www.ebay.com/ulk/itm/400988708885


באיזה מהם יש נגד?

Sent from my iPhone using Tapatalk

באיזה מהם יש נגד?

asypeer
13-10-15, 10:34
באחד שקניתי לפני שנתיים ואותו אני לא מוצא כעת..


Sent from my iPhone using Tapatalk

asypeer
13-10-15, 14:11
באחד שקניתי לפני שנתיים ואותו אני לא מוצא כעת..


Sent from my iPhone using Tapatalk

הנה לך:
http://www.ebay.com/itm/Richbrook-Discarnect-Car-Immobiliser-Battery-Master-Cut-Off-Switch-/321881670811?hash=item4af1a4849b

raanan
13-10-15, 15:28
וואלה !
לא מבין מה זה נותן. או שאני לא מבין איך מחברים את מעקף הפיוז.
בעצם, מה נתוני הפיוז ?

רענן

opl
13-10-15, 15:41
נראה שזה סוג של גימיק נגד גניבות. תנסה להניע ותשרוף את הפיוז.

asypeer
13-10-15, 15:45
איך תשרוף את הפיוז אם הסטרטר לא אמור לעבוד ..?


Sent from my iPhone using Tapatalk

opl
13-10-15, 15:47
אולי לא הבנתי, מי סיפר לו שהוא לא אמור לעבוד? יש שם חיבור חשמלי, זרם עובר שם רק שיש הגבלה בדמות פיוז, תחרוג מההגבלה תשרוף את הפיוז, לא?

raanan
13-10-15, 15:52
אולי לא הבנתי, מי סיפר לו שהוא לא אמור לעבוד? יש שם חיבור חשמלי, זרם עובר שם רק שיש הגבלה בדמות פיוז, תחרוג מההגבלה תשרוף את הפיוז, לא?
או שזה פיוז פלא שאני לא מכיר מהספרות ....
לדעתי גם הפעלת אורות או מע' סטריאו תשרוף אותו.

אבל אם לא טועים ומפעילים צרכן כאשר הקוטב מנותק ע"י הבורר,
אכן זה פתרון זול למניעת הקשת החשמלית .

רענן

amit1
13-10-15, 16:08
איזה מדחס מותקן מקרר?

asypeer
13-10-15, 20:24
יש לי במקרה אחד כזה שלא התקנתי בגלל שהקוטב השלילי שלי דק מדי., אנסה ואחזור עם הממצאים. ממה שאני זוכר זה נגד בכלל שאמור (חוק אוהם וזה) לאפשר זרם מסוים כשהברז מנותק לצרכנים קטנים.


Sent from my iPhone using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
13-10-15, 23:39
ניתוק מצבר זו הנחיית יצרן לפני ביצוע של עשרות סוגים של פעולות ברכב.
רק בתחום האחריות שלי יש 32 מוסכים שמבצעים את זה שנים רבות במאות אלפי רכבים, כולל מרכז הכנה למסירה של כמה עשרות אלפי רכבים בשנה שמנתק מצבר בכל אחד מהרכבים בזמן ההתקנות, ואם היתה בעיה עם זה הטלפון שלי כבר היה נחנק מהעומס. זו הסטטיסטיקה הפרטית שלי על הסיכון שהוזכר כאן.

אתם אומרים שכשהמחשבים מתיישנים הסיכוי לנזק גדל? לא יודע לסתור את זה, אבל מבחינתי, לאור הסיכונים הלא קיימים עד זניחים, זו התעמקות מיותרת, מסבכת ומייקרת. אני, בכל אופן, מנתק מצבר בכל פעם שאני מחנה את הרכב לפני טיסה לחו"ל, וכנראה שאמשיך לעשות את זה גם לאחר קריאת השרשור הזה.


הוזכר כאן מתן מתח ממצבר גיבוי בזמן החלפת מצבר. הסיבה שעושים את זה היא בשביל לחסוך את פעולות הלימוד שנדרשות בחלק מהרכבים לאחר ניתוק מצבר, כמו לימוד מצערת, סאן רוף, חלונות חשמל, גיר, תחנות ברדיו, צימוד בלוטות' ועוד.




גם בהיילקס יש לי מפסקי זרם למצברים, אבל הוא באמת לא דוגמא עם מגוון המחשבים שמותקנים בו [emoji3]

eliv1
14-10-15, 07:15
זהירות חפירה בדרך . קשת חשמלית לכשעצמה היא לא הגורם לעליות המתח. כאשר מחברים רכיבים אלקטרוניים אשר כוללים בתוכם פילטרים שונים או קיבול כניסה גבוה עבור ספקי כח, נדרשת בד"כ דרגת קיבול גבוהה יחסית כי כד לממש את הפילטר או הספק בממדים קטנים. כידוע לכולכם כאשר קבל אינו טעון, וכאשר מחברים אותו למקור מתח( אשר נחשב אין סופי מבחינתו למשל מצבר רכב אשר יכול לספק זרם קצר של כמה מאות אמפרים) הוא מתנהג כקצר מלא, הקצר המלא הזה לפרק זמן קצר מאוד אך דורש מהמקור אנרגיה קרי המצבר זרם אין סופי או לפחות זרם הקצר שהמקור יודע לספק. הבעיה בפועל היא אינה עצם העובדה שיש זרם קצר למספר בודד ש"ח מיקרושניות אלא שהמערכת היא מורכבת בד"כ גם מרכיב השראותי, הן של המקור והן של העומסים והכבילה עד העומסים. כתוצאה מעליית הזרם המהירה על ההשראות הטורית במערכת נוצר קצב שינוי בזרם אשר גורם בתורו לעליית מתח על פני ההשראות במערכת(זרם על סליל חייב להיות רציף) ולכן נוצרת עליית מתח רגעית שתלויה בעצם בגודל קיבול המערכת. זוהי נקראת תופעת סדר שני במעגלי RLC. עד כאן בתיאוריה. בפועל הרכיב הראשון בנימוק בד"כ הם קלים אשר החוזק הדיאלקטרי שלהם נמוך מכמות האנרגיה שנמצאת על הקבל כלומר המתח למשך פרק זמן מסוים. בפועל אם נשים במחשב הרכב ובצרכנים קבל עם חוזק שגבוה מאוד מעוצמת הפיק הצפויה יהיה שקט גם בזמן חיבור מצבר בצורה תכופה. ברור מאוד שפעולות כאלו אינן מומלצות על בסיס יומי כי כאשר המצבר מחובר הקבלים במערכת נשארים טעונים ואורך החיים שלהם יהיה ארוך. וכנראה שיצרנו המחשבים והרכב דואגים לתכנן נכון את המערכת נדד רוב המקרים אך מומלץ לא לבצע ניתוקים וזריקת הקיבול על בסיס יומי.

חנן-ג'יפולוג
14-10-15, 07:31
הסבר מעניין, אלי. תודה על ההשקעה.
אני שולח את הקישור לשרשור הזה לבעלים של מעבדת מחשבי רכב מעולה שאני עובד איתה.

Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
14-10-15, 08:05
אלי, אני נכנס לחפירה שלך ומעמיק אותה:

השראות בטור למחשב, דווקא תקטין את פיק הזרם למעגל, כי זה מה שסלילים עושים: הם מתנגדים לשינויי זרם. אם כבר, אז דווקא בניתוק הוא ימשיך את הזרם, ובכך יגרום לעליית מתח, כי המעגל פתוח ואין לזרם לאן ללכת. אתה כתבת שעליית המתח היא בחיבור, וזה הפוך ממה שאני מבין.

Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk

raanan
14-10-15, 08:14
ניתוק מצבר זו הנחיית יצרן לפני ביצוע של עשרות סוגים של פעולות ברכב.
רק בתחום האחריות שלי יש 32 מוסכים שמבצעים את זה שנים רבות במאות אלפי רכבים, כולל מרכז הכנה למסירה של כמה עשרות אלפי רכבים בשנה שמנתק מצבר בכל אחד מהרכבים בזמן ההתקנו]
חנן,
אתה אחראי על 32 מוסכי מרצדס בגרמניה ?
אם לא, הרשה לי לומר לך, הצחקתני !!!
המקום היחידי שעובדים בארץ BY THE BOOK הוא בתעשיית הייצור של מוליכים למחצה (בעיקר באינטל) .
בכול הייתר קיימת המנטאליות המזרח תיכונית ....

רענן

OFF-RoaD
14-10-15, 08:16
חנן,
אתה אחראי על 32 מוסכי מרצדס בגרמניה ?
אם לא, הרשה לי לומר לך, הצחקתני !!!
המקום היחידי שעובדים בארץ BY THE BOOK הוא בתעשיית הייצור של מוליכים למחצה (בעיקר באינטל) .
בכול הייתר קיימת המנטאליות המזרח תיכונית ....

רענן

זה בדיוק מה שהוא אמר, לא עובדים "ביי דה בוק", מנתקים מצבר של עשרות אלפי רכבים, ואין תקלות כלל, סטטיסטיקה שקצת סותרת את התיאוריה שלך...

Sent from my GT-I9500 using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
14-10-15, 08:21
רענן, למרות הסגנון הקנטרני, אני אענה לך בצורה עניינית:

ציון ה32 מוסכים לא בא לומר שהם עובדים לפי הספר, אלא לומר שסטטיסטית, אם מתוך מאות אלפי ניתוקי מצבר בשנה, לא הולך גם מחשב אחד, כנראה שהסיכון הוא לא כזה גדול, אם בכלל קיים.

מעבר לזה, ובפיסקה נפרדת, ציינתי שהספר אומר לנתק מצבר לפני עשרות סוגים של פעולות ברכב.

חיברת בין שתי הפסקאות, ערבבת, ועשית עם זה מה שבא לך.

Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
14-10-15, 08:24
זה בדיוק מה שהוא אמר, לא עובדים "ביי דה בוק", מנתקים מצבר של עשרות אלפי רכבים, ואין תקלות כלל, סטטיסטיקה שקצת סותרת את התיאוריה שלך...

Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
הפוך. הבוק אומר לנתק מצבר.

חנן-ג'יפולוג
14-10-15, 08:32
אגב, יצא לי לפני כחודש לתקן שלושה מחשבי מנוע, הלחמתי בכל אחד מהם שני מוליכים, ברכבים שבהם ביצעו עבודת חשמל ללא ניתוק מצבר, בניגוד להנחייה שלי.

Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk

raanan
14-10-15, 08:40
לא קנטרני בכלל !
פשוט בין מה שמגדיר היצרן ובין מה שעושים פה בפועל יש אוקיינוס !
אז מבטיח לך שברוב הפעולות שמוגדר ניתוק מצבר , לא מנתקים .
כנ"ל לגביי הרבה פעולות שנדרש ידית מומנט .

לעצם העניין שלא קורה, אז אולי לא זהית תופעה במיידית,
אבל לעיתים זה נזק מצטבר.
שוב זה גם תלוי בגיל של הרכב . למרות שדווקא במחשבים ישנים התיקון פשוט וקל יותר.



אני שולח את הקישור לשרשור הזה לבעלים של מעבדת מחשבי רכב מעולה שאני עובד איתה.

Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
אתה הולך להכניס את בעל המעבדה לניגוד עיניינים.
מקור הפרנסה זה גם מתקלות שמייצרים בלי משים לב.


אגב, יצא לי לפני כחודש לתקן שלושה מחשבי מנוע, הלחמתי בכל אחד מהם שני מוליכים, ברכבים שבהם ביצעו עבודת חשמל ללא ניתוק מצבר, בניגוד להנחייה שלי.

Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
אני חושב שאם נחפש בארכיון נמצא דיון בסגנון הזה של כאלה שטוענים שאין בעיה
לרתך על הרכב בלי ניתוק מצבר .
אני מקווה שהיום כבר בקונצנזוס שחובה לנתק מצבר.

Redoren
14-10-15, 08:50
תודה לכולם על הדיון האינטיליגנטי והמקצועי.

מנסיוני האישי בלבד - חנן אינו טועה.

ולכן, חוזר רגע לשאלה המקורית - איפה אפשר לקנות כזה בארץ?

חנן-ג'יפולוג
14-10-15, 08:53
חנן טועה, בגדול, והרבה יותר מפעם אחת.
שאף לא יקח את דבריי כתורה מסיני.

Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk

Redoren
14-10-15, 08:55
חנן טועה, בגדול, והרבה יותר מפעם אחת.
שאף לא יקח את דבריי כתורה מסיני.

Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk

לא תורה ולא סיני.
התרשמות כללית ואישית.
אל דאגה - כשישרף הרכב לא אבוא אליך בטענות
(אולי רק בתביעה.. :p
)

eliv1
14-10-15, 16:44
אלי, אני נכנס לחפירה שלך ומעמיק אותה:

השראות בטור למחשב, דווקא תקטין את פיק הזרם למעגל, כי זה מה שסלילים עושים: הם מתנגדים לשינויי זרם. אם כבר, אז דווקא בניתוק הוא ימשיך את הזרם, ובכך יגרום לעליית מתח, כי המעגל פתוח ואין לזרם לאן ללכת. אתה כתבת שעליית המתח היא בחיבור, וזה הפוך ממה שאני מבין.

Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
חנן. אני לא אמרתי שאתה טועה אלא שאם לא נשרפים מחשבים זה רק כי המחשבים והמערכת מתוכננת כנראה טוב. בכל מקרה לענייננו הסלילים הם לא הבעיה, הבעיה היא שהקבל מתחיל בקצר וגורר שינוי גדול מאוד בזרם. כתוצאה מזה המתח על פני ההשראות עולה בצורה קיצונית בגלל שינוי מהיר של הזרם. אני מדבר על התגובה הדינמית ועל מקדם הריסון של המערכת. מקדם הריסון קובע כמה אלימה תהייה התגובה למדרגה ותוך כמה זמן היא תעלם.
במקרה שלנו עלול להיות מצב של תגובה אלימה בפרק זמן קצר מאוד. בסופו של דבר זה אנרגיה שהרכיבים יכולים לעמוד בהם והיא מוגבלת.

חנן-ג'יפולוג
14-10-15, 16:54
לעניות דעתי, מה שאתה כותב הוא לא נכון, והמתח המקסימלי שיתפתח על ההשראות בעת חיבור המעגל הוא מתח מצבר.
המתח הזה שמתפתח הוא בכלל הפוך לכיוון הזרם. זו הסיבה שהוא מתנגד לעלייה המהירה שלו.
המתח שמגיע למחשב זה מתח המצבר מינוס המתח שמתקבל על החלק ההשראותי.

המצב שבו כן יכול להתפתח על ההשראות מתח גבוה ממתח מצבר זה מצב של ניתוק זרם.


זוכר הצתת פלטינות?
הניצוץ במצת מתרחש בניתוק הפלטינה. לא בחיבור שלה.



לא שהדיוק הזה משנה לצורך העניין, כי זה משנה באם נגרם נזק, אם זה בחיבור או בניתוק?


במחשבה נוספת, אני מתקן את עצמי. בחיבור המעגל הקבלים מתמלאים. זה לא מייצר מתח חריג על הקטע ההשראותי. ברגע שהם מלאים, הזרם נעצר, וזה השלב שבו יכול להתפתח מתח גבוה על המעגל. עדיין, בשלב הזה המעגל מחובר למעגלים החשמליים בשאר הרכב ולמצבר. לא מדובר על קטיעת מעגל כמו בניתוק מצבר, ולכן זה לא נראה לי מצב בעייתי.





Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk

דידו
14-10-15, 17:45
סליל- בניתוק זרם ישר יצור קפיצה גדולה רגעית במתח (ע"ע סליל הצתה , צ'וק לנורות ועוד)
סליל מהווה נתק או התנגדות גדולה בזרם חילופין (או שינויים רגעיים) וקצר או התנגדות נמוכה לזרם ישר.
סליל אוגר זרם
קבל אוגר מתח

קבל מהווה קצר או התנגדות נמוכה לזרם חילופין ונתק (ואוגר מתח כמו מצבר) בזרם ישר

אבל בעצם נראה לי שאת זה כולם יודעים....
רק קצת סדר

zerez
14-10-15, 22:40
רק שעם כל התיאוריות שכחתם את המציאות.
מדובר על מעגל rlc שבו ההתנגדות וההשראות הן כל כך נמוכות וזניחות היחס לקבל שלדעתי ה"ספייק" לא מגיע אפילו לוולט אחד כאשר בזמן טעינה המתח מגיע ל 14 וולט.

חנן-ג'יפולוג
14-10-15, 23:01
לא שכחנו, אבל לאור העובדה שאין כאן סכימות וערכים אמיתיים, הכול נשאר בגדר הערכות ותיאוריות, ולמען האמת גם ההערכה שלך, של הוולט בודד, היא, נו, הערכה [emoji12]

boaz avrahami
14-10-15, 23:08
עד היום טפו טפו טפו, מלח מיים....

חיברתי וניתקתי ונתתי ספייקים בלי חשבון ושום מחשב רכב עדיין לא הלך לעולמו.

amit1
16-10-15, 09:36
שלום
אין לי מנתק זרם כאשר הזרם במצבר יורד מתחת ל 11.5.

המקרר שלי עובד זמן (כלומר המדחס) בהתייעצות עם מאיר מ"גלים" לא כדאי בשלב זה לטפל בזה
מכיוון שבטיול סכות האחרון לא יכולתי להשאיר את המקרר עובד בהפסקות כשהמנוע כבוי ,היות והרכב התקשה לאחר מכן (30 דקות לערך) להניע.
לכן אני מחפש מנתק אוטומטי ברגע שהמתח יורד מתחת ל 11.5 מנתק את המקרר.

בשיטוט ברשת ראיתי את המוצר הזה :

http://www.ebay.com/itm/Battery-Brain-T1-New-Never-Installed-6-24v-Model-BB112S-B000T3236M-/252079304753?hash=item3ab118f031&vxp=mtr

מה דעתכם יעשה את העבודה ?
משתלם?
אשמח לשמוע חוות דעת ממבינים ומאלו שרכשו מוצר דומה שאינו איזה מוצר סיני עלוב שאין קשר בין הפרסום לביצוע בפועל .

אגב
במידה ואני מנתק את המקרר המתח במצבר 13.5
המצבר איכותי בין שנתיים 95 אמפר ויש מים בתאים .
האם יתכן שהאלטרנטור מזייף או שאני מערבב?
גורון
במידה והמקרר לא סיני רוב הסיכויים שהמדחס תוצרת דנפוס ואז יש לך מערכת בקרה מובנית שאמורה לנתק את הזרם. המתח בו נעשה הניתוק מבוקר ע"י נגד כששינוי ההתנגדות של הנגד משנה את מתח הניתוק.
לכן המלצתי שקודם כל תבדוק איזה מדחס מותקן במקרר כי בהחלט ייתכן שהנגד ניזוק, לא מתפקד והחלפתו תפתור את הבעיה.

חנן-ג'יפולוג
16-10-15, 14:19
מצבר שנגמר לאחר חצי שעה עבודת מקרר הוא מצבר לא תקין, או לא טעון, וזה לא תלוי במנגנון ההגנה במקרר.



אגב, אצלי, ניתקתי את הנגד הזה, ולמעשה ביטלתי את ההגנה, או ליתר דיוק הורדתי אותה ל10.4 וולט. זה לא הפריע לי לעבוד השבוע באילת במשך שעות ארוכות, עם המצבר הצנוע של הרכב הפרטי שלי, עם מנוע כבוי, ולהתניע ללא בעייה.



Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk

boaz avrahami
16-10-15, 16:00
למה ביטלת את ההגנה?
היה חסר לך בדיוק נגד כזה?

חנן-ג'יפולוג
16-10-15, 16:24
בגדול, אם כי לא בכל מקרה, אני אוהב להיות בשליטה ידנית על דברים, להבדיל ממערכות אוטומטיות.

החסרון של מערכת ההגנה הזו, הוא שיש לה היסטרזיס, כלומר, פער בין מתח ההגנה הנמוך בכיבוי ובין המתח הגבוה שנדרש כדי שהיא תחזור לפעולה.
בעברית זה אומר שבכל פעם שאתה מחזיר לה מתח אתה צריך להתניע את הרכב לכמה שניות כדי לאתחל אותה. מתח המצבר במנוע כבוי לא מספיק לזה אם רמת ההגנה היא על המקסימום.
למי שמחובר באופן קבוע למצבר אין בעייה. הוא מאתחל את המערכת פעם אחת, וזהו.
זה המצב בהיילקס שלי. חיבור קבוע.

רוב הזמן המקרר נמצא ברכב הפרטי שלי. ברכב הראשון שהייתי עם המקרר דאגתי לחיבור מתח קבוע.
מאוחר יותר למדתי שאין צורך בזה, ובדאגה שמתלווית לכך מעצם העובדה שיש צריכה מהמצבר בזמן שהרכב עומד.
ברכבים הבאים כבר לא טרחתי לעשות חיבור קבוע, אלא המקרר מקבל זרם משקע המצית המקורי שנמצא בתא המטען, והוא מקבל מתח רק כשהסוויץ' פתוח. הטמפ' על מינימום, מינוס 18 מעלות, ובממוצע בין נסיעה לעמידה, השתייה והאוכל שלי הם קרים, כמעט קפואים, בכל שעות היום והלילה, ללא שאני מעמיס כלום על המצבר.

לכן אני לא צריך הגנה, ואני מבסוט מכך שברגע שאני מחבר את המקרר למתח, בין אם זה בפרטי או בהיילקס, המקרר עובד, בלי חוכמות ובלי תלות אם התנעתי או לא.

גם בטיולים עם ההיילקס זה נוח, כי אני מנתק לפני השינה את מפסקי המצברים, וכשאני קם אני מחבר את המפסקים, והמקרר מתחיל מיד לעבוד, בלי שאני צריך להתניע את ההיילקס ולהעיר או לעשן את שותפיי לחניון.

Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk

Asaf-a
16-10-15, 18:27
אוסיף עוד טיפ פרקטי לעבודה עם מקרר שאינו עובד כאשר הסוויץ סגור, אני שם קרחום קפוא קטן או בינוני תלוי כמה מקום נותר בתא ההקפאה של המקרר והוא עוזר כאשר המקרר אינו פועל ותורם לשמירה על טמפ נמוכה.. עובד לי מצויין בשלוש השנים האחרונות...

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

wonderd
16-10-15, 18:34
אתה מחבר את המקרר לשקע מצית מקורי שבא עם הרכב? לא החלפת כבלים?
אני שואל כי חבר עכשיו קנה מקרר (וירטיפריגו 41L עם מדחס דנפוס 35), שהגיע עם כבל שמתחבר לשקע מצית.
בהוראות של המקרר כתוב שהוא צורך מקסימום 100W ב 12V ועל השקע כתוב 120W..
לי נראה מספיק לחבר עם הכבל המקורי וגם בבדיקה של רבע שעה הפעלה הכל עבד תקין והמקרר הגיע לטמפ יפה בלי שהחוטים התחממו.
למרות זאת כמה אנשים כבר אמרו שזה לא מספיק וצריך לפחות כבל 6 מ"מ ולהעביר ישירות מהמצבר..
מה דעתך בענין?


לגבי המקרר - גם אני התקנתי אחד לאחרונה בחיבור קבוע, מקרר עם דלת קדמית (ממש אוהב את זה..), לא היתה לי בעיה והמצבר החזיק יפה גם לאחר לילה שלם. למרות זאת - לפני כשבועיים המצברים נדפקו והראשון שהרגיש את זה היה המקרר שהפסיק לעבוד. כשהמצבר נטען שוב המקרר חזר לעבוד מעצמו וזה היה מצוין בשבילי. יש למק/ר אחלה הגנה לדעתי ואולי צריך רק להעלות את המתח שבו המקרר מתנתק כי אצלי זה היה כבר ממש גבולי עם יכולת ההנעה (במקרר שלי אפשר פשוט להחליף נגד אחד לפי הצורך).

boaz avrahami
16-10-15, 18:44
איבדתי אותך חנן.
אם ההגנה כיבתה את המקרר אז עד שלא תטעין את המצבר אין טעם להמשיך לקרר.
אני הרבה פעמים מכניס את המקרר בשעות הצהרים לטמפרטורה נמוכה על גבול ההקפאה ובלילה מכבה אותו.
בבוקר כשאני מדליק אותו הוא יתחיל מייד כי המצבר מעל רף ההגנה. אין צורך להתניע.
זה עדיף לדעתי מאשר לרוקן מצבר בלי כוונה

חנן-ג'יפולוג
16-10-15, 18:59
ההגנה לא כיבתה את המקרר. באופן רגיל המקרר לא צורך מתח מהמצבר בכלל, כי הוא מקבל מתח רק עם סוויץ' פתוח.

המקרר כבה כי סגרתי סוויץ' והפסקתי לו את המתח. במצב כזה כשהמקרר עם מערכת הגנה מקורית, פתיחת סוויץ' לא תפעיל את המקרר, כי צריך להתקבל מתח של מעל ל12.7 וולט.

אצלך הוא חוזר לעבוד מיד עם ההדלקה כי לא ניתקת אותו מהמתח בלילה.


המקרר אצלי באוטו הפרטי הוא כמו המקרר בבית. סוג של שגר ושכח. לא מתעסקים איתו. לא מכבים ולא מדליקים. אף פעם. רק מכניסים מוצרים ומוציאים מוצרים. הוא תמיד עם כפתור במצב דלוק, תמיד קר, ולעולם לא מעמיס את המצבר.

Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
16-10-15, 19:01
Wondered
אני עם שקע מצית מקורי, וגם כשיוצא לי לעתים קרובות לעבוד עם רכבים שלא שלי, המקרר עובר איתי, ומתחבר לשקע המצית המקורי שלהם. עובד פיקס, יום יום, כבר הרבה שנים.

מכיר את ההנחייה לכבלים של 4-6 קוואדרט, ובעבר עבדתי לפיה עם חיבור קבוע למצבר. זה גם המצב בהיילקס שלי.

אבל, בפועל זה עובד גם בשקע מצית המקורי, וגם כשזה עובר דרך מפצל וכבל מאריך ארבעה מטרים 1.5 קוואדרט שמגיע עד לתא המטען.

המקרר שלי עם דנפוס 35, כמו זה שציינת.

Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
16-10-15, 19:05
אסף, אני לא יודע אם זה כך בכל המקררים, אבל בשלי, indel b, יש קרחונים בתוך הדפנות, וזה מה שמאפשר למקרר לאגור קור לתקופות ארוכות.
יתכן שאם תבדוק לעומק, תגלה שזה המצב גם אצלך, ואין צורך להוסיף קרחומים.

Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
16-10-15, 19:16
אני חייב להעיר משהו: מי שסומך על מערכת ההגנה שלו ומשאיר מקרר עובד בלילה, זה סביר להפעלה של פעם ב כשמטיילים. תעשו את זה ביום יום ולאורך זמן זה יפרק לכם את המצבר. מצברים אוהבים להיות טעונים למאה אחוז וכל ירידה מזה מורידה מתוחלת החיים של המצבר.

המקרר מוריד לכם אחוזים נכבדים מתכולת המצבר במהלך הלילה, ולמרות שהרכב יתניע ללא בעייה לאחר מכן, זה גורם לנזק ארוך טווח אם זה נעשה על בסיס יומיומי.

Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk

wonderd
16-10-15, 21:44
גם אם במקרה של טרופר יש שני מצברים?

חנן-ג'יפולוג
16-10-15, 22:21
העקרון הוא אותו עקרון, אבל כמובן שככל שקיבול המצברים גדול יותר, ההשפעה קטנה בהתאם.

Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk

erezgur
17-10-15, 10:38
גם אם במקרה של טרופר יש שני מצברים?

בטרופר (דיזל) שני מצברים קטנים, יחסית (60-70AJ), המחוברים במקביל במקום מצבר אחד גדול שיש ברכבי דיזל דומים (90-100AH), להבנתי בשל תכנון המקום בתא המנוע. כאשר אחד מהם נחלש - הוא פוגע גם בשני ואם לא עולים על זה מהר - אתה מחליף את שניהם.
לא מדובר במערכת שני מצברים בהם אחד משמש להתנעת הרכב והשני לאביזרים, כמו שעשו כאן בלא מעט פרוייקטים כאלו. לכן אין קשר לעובדה זו לגבי הנאמר בשרשור זה. אולי אפשר לתכנן מערכת שתדאג בעת חנייה בטיול לנתק את אחד המצברים ולהקצות אותו לשמירת המצבר / תאורה, אבל צריך לחשוב כיצד לא להגיע למצב בו אחד המצברים נחלש ומתחיל לפגוע בשני...

Asaf-a
17-10-15, 12:44
למיטב ידיעתי השקע בתא המטען הוא שקע כוח כך שאמור לתמוך בהספקים כאלו, כך אומר החשמלאי שלי, אך לא נכנסתי לפרטים עד כה.
חנן, המקרר שלי סיני עלום שהתגלגל אלי בדרך לא דרך אך מבצע המשימה, יתכן שאכן הבידוד מספיק, אם נותר לי מקום אז אני מוסיף קרחום קטן שיהיה.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

גלעד .ג.
17-10-15, 14:03
מה זה שקע כח? על סמך מה הוא קבע את זה?
כבילה עבה יותר , פיוז גדול יותר?


Sent from my iPhone using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
17-10-15, 14:04
אני משתמש גם בשקעים קדמיים, עם או בלי כח.

Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk

Asaf-a
17-10-15, 14:24
טען שיש לו כבלים עבים יותר

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

גלעד .ג.
17-10-15, 16:49
בפרייבט של החברה אני מחבר בשקע המקורי, אצלי ברכב יש שקע ייעודי של מצית עם כבלי 8 ממ שזה אוברקיל למטרה...



Sent from my iPhone using Tapatalk

דורוןוינ
20-10-15, 19:55
ואם נחזור לתחילת השרשור
המצבר נבדק על ידי מד זרם אלקטרוני מדויק ונמצא בתקין 13.5 וולט כול התאים 100%
הרכב הוא היילקס 97 כך שמחשבי מנוע וכו' הם סינית עבורי.
היכן ניתן לרכוש מנתק זרם בארץ .
דורון

חנן-ג'יפולוג
20-10-15, 20:02
ככה לא בודקים מצב מצבר, ובכל מקרה מצבר לא מוציא מעל 12.8 וולט, ולכן כנראה מדדת SURFACE CHARGE, ולא טעינה אמיתית.
אני מניח שבדקת בתוך פרק זמן של פחות משעתיים מהטעינה או הנסיעה האחרונה.
גם אם היית רואה 12.8 וולט, זה לא היה מעיד על קיבול המצבר אלא על מצב הטעינה שלו.

גם נסיבתית, המצבר שלך לא תקין, מכיוון שלא משנה אם המקרר עם או בלי הגנה, מצבר לא נגמר בחצי שעה בגלל עבודה של מקרר, אלא לאחר חצי יום במקרה הרע.

אתה יכול לקנות מנתק, ומגן וכו', אבל בקרוב, אם לא תחליף מצבר, אתה תתקע עם מצבר ריק, בלי קשר למקרר.

raanan
20-10-15, 20:25
ואם נחזור לתחילת השרשור
כן כבר בתגובה 2 אפשר היה למצות !
לא מבין מדוע אתה שואל אם אתה עונה לעצמך ?

בהצלחה במעבר החורף עם מצבר זה.

רענן

ד ו ר ו ן
20-10-15, 22:44
גם נסיבתית, המצבר שלך לא תקין, מכיוון שלא משנה אם המקרר עם או בלי הגנה, מצבר לא נגמר בחצי שעה בגלל עבודה של מקרר, אלא לאחר חצי יום במקרה הרע.

אתה יכול לקנות מנתק, ומגן וכו', אבל בקרוב, אם לא תחליף מצבר, אתה תתקע עם מצבר ריק, בלי קשר למקרר.
אני גם עם היילקס 97, ומקרר.
והתופעה שתיארת תואמת כמעט בדיוק מה שהיה אצלי כשהמצבר התחיל לזייף.
מה שנקרא: ״המקרר ראה את זה לפני כולם״.

עם מצבר חדש/טרי, לא הייתה לי בעיה להשאיר מקרר לחלה שלם.

בשביל המושג הכללי כמה המצבר שלך מת, תקרא בשרשור שלי לגבי מארז אנרגיה ותראה כמה (מעט) צורך מקרר, ותבין מה מצב המצבר שלך.

-->