התחברות

צפייה בגרסה מלאה : ויטארה 2.0 כתחליף לטרופר



orend
11-10-15, 10:49
מכובדי הפורום שלום
לאחר שנים ארוכות [כ10 במצטבר] עם טרופר דיזל, אבי היקר מעוניין "להתכווץ" קצת. במסגרת הדרישות והתקציב הצעתי לו את הויטארה 2.0 5 דלתות [בנזין משנתוני 99-2003]. הקאטץ' - יש לו קארוון טיולים [ששוקל בשיאו כ-700 ק"ג].
מה כושר הגרירה של הויטארה 2.0? האם רכב כזה עם מערכת קירור תקינה יכול להתמודד עם נסיעות ארוכות הכוללות עליות?
אין דרישות שטח קיצוניות, אבל דרושה יכולת תנועה בשבילים+ [ללא הקארוון כמובן].
האם יש רכבים דומים נוספים שיכולים להתאים?
אם מישהו מכיר ויטארה ספציפית מומלצת, אשמח אם יעביר לי פרטים.
תודה וברכה
אורן

raanan
11-10-15, 13:31
לא רואה שום יתרון לעשות את השינמוך ....

הוצאות דלק זהות או יקרות יותר יהיו בוודאות עם ה GV בגרירת הקראוון.
צריך לשדרג יכולת ה GV כדיי להביא אותה ליכולת שטח של טרופר סטנדרטי.
ב GV סרן קדמי חלשלוש שהשיפור הראשון רצוי להחליפו לברזל .
ב GV אין מערכת ABS .

היתרון היחידי של הGV זה שיש לה מנוע בנזין אמין שלא מפתיע כמו הדיזל 3.0 של הטרופר. אבל,
אם הוא כבר אצלכם 10 שנים ומתוחזק טוב (כולל החלפת גומיות לשרוולי מזרקים), אין סיבה שיתחיל להתפרע ....

בכלל, תן לו לעשות סיבוב על GV והוא מהר מאד יחליט להישאר עם הטרופר.

רענן

orend
11-10-15, 23:21
היתרון היחידי של הGV זה שיש לה מנוע בנזין אמין שלא מפתיע כמו הדיזל 3.0 של הטרופר.

רענן
פה קבור הכלב ידידי. לאחר כל ישורי הקו והחלפות שרוולי המזרקים [היזומות], עדיין מרחפת מעליו עננת הדיזל הבעייתית משהו. לגבי החוסן הכללי ובשטח - שימושי השטח לא ממש תובעניים, ולכן הויטארה על הסרן הקדמי הפריך שלה, יכולה להוות אופציה. נשארנו רק עם שאלת כושר הגרירה וההתמודדות של הרכב עם משקל הקארוון.
עוד דעות\הצעות\אלטרנטיבות?

OFF-RoaD
11-10-15, 23:51
ב GV סרן קדמי חלשלוש שהשיפור הראשון רצוי להחליפו לברזל .

רענן

רענן, תפוס את החבל, אתה נסחף!

נכון, הוא לא עמיד במיוחד, וגם לא כדאי לשים על האוטו 235 וללכת לתקוף את נחל כמריר, אבל מדבריך משתמע שהוא מתפרק כשרק נוגעים בידית הקטנה לכיוון הlow.

Sent from my GT-I9500 using Tapatalk

raanan
12-10-15, 15:34
רענן, תפוס את החבל, אתה נסחף!

נכון, הוא לא עמיד במיוחד, וגם לא כדאי לשים על האוטו 235 וללכת לתקוף את נחל כמריר, אבל מדבריך משתמע שהוא מתפרק כשרק נוגעים בידית הקטנה לכיוון הlow.

Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
בזמנו כשהובלתי טיולי ויטארות גראנד ויטארות,
לא היה טיול שלא חזרה ויטארה/גראנד ויטארה (אחת לפחות) מדדה הביתה על 2X4 לאחר שבירת הפרונטאקס.

פתרון מס' 1 , להפסיק להרוס לאחרים ...
פתרון מס' 2 , לעבור לטרופר ...

תכלס,
אם ל GV 2.0 מהשנים הללו היה ABS ,
בוודאות הייתי רוכש אחת כזאת, מחליף לה את הפרונטאקס לברזל ומחזיק בה לטווח ארוך.

רענן

אלדר
12-10-15, 18:51
רענן, שבירת הסרן הקדמי תלוי מאוד בנהג ובאופי הטיולים.
הבעיה עם הG.V שקשה למצוא אחת שמורה רובן עם 200 אלף ק"מ +++
מנסיון חפש לך אחת ידנית תהנה מכל היתרונות של ה G.V

ishc
12-10-15, 18:54
בלי להתייחס לדבריו של רענן לגבי הסרן (שאני חושב שהם הגזמה) הייתי מציע לך לשקול XL7 בעיקר בגלל הצורך לגרור. מנוע ה-2.0 חלש קצת ויש מצב שבתם תאמץ אותו ואת הגיר. צריכת הדלק היא בערך 1:8 וב-XL7 עם מנוע V6 אתה אמור לראות צריכה של 1:7 ולרכב יהיה קל יותר לגרור, בנוסף אביך יקבל רכב מרווח וחזק יותר.

נדב ש.
12-10-15, 19:44
לדעתי האישית סתם הגזמה לגבי הטרופר וה"עננה" שאתה מתאר שמרחפת לה אי שם, אם הרכב שמור ומטופל כמו שאתה מתאר אותו אין לך מה לידאוג לגבי האטמים וכל השאר, אל תחשוב שברכבים אחרים הכל ורוד, כל רכב והצרות שלו.
אם אתם נעולים על להחליף רכב זה משהו אחר, ואם כבר אז כדאי לחשוב על רכב באותו הגודל והיכולות, ואין הרבה כאלה שעונים על הדרישות, כמובן תלוי בתקציב.

amitaikl
12-10-15, 23:43
בלי להתייחס לדבריו של רענן לגבי הסרן (שאני חושב שהם הגזמה) הייתי מציע לך לשקול XL7 בעיקר בגלל הצורך לגרור. מנוע ה-2.0 חלש קצת ויש מצב שבתם תאמץ אותו ואת הגיר. צריכת הדלק היא בערך 1:8 וב-XL7 עם מנוע V6 אתה אמור לראות צריכה של 1:7 ולרכב יהיה קל יותר לגרור, בנוסף אביך יקבל רכב מרווח וחזק יותר.
יש לי XL7, אם בא לך לתאם איזה מפגש כדי לקבל מושג ישיר איך זה נראה

asypeer
13-10-15, 07:46
בXL הסרן גם מגיע מברזל מהיצרן , ככה שסיפורי הזוועות של רענן לא תקפים..


Sent from my iPhone using Tapatalk

orend
13-10-15, 10:25
תודה רבה לעונים. הXL7 לא עלה על הפרק בגלל צריכת הדלק. יש מסקנות מבוססות לגבי התמודדות המנוע הזה עם מערכת גז?

asypeer
13-10-15, 10:26
ימשיך כבודו amitaikl


Sent from my iPhone using Tapatalk

ishc
13-10-15, 11:03
צריכת דלק של 1:7 בערך למנוע ה-V6 ב-XL7 לעומת 1:8 בדגם עם מנוע 2.0 (אוט') אתה רוצה להגיד שההפרש הזה באמת ישנה משהו?

orend
13-10-15, 11:15
צחי, כבוגר מנועי בנזין אלכוהוליסטים - אני יודע בוודאות ש 1:7 זה מספר מאוד אופטימי.

amitaikl
13-10-15, 11:27
הXL7 שלנו (ואישתי מרשה לי להגיד "שלנו") עושה על בנזין 1-8.5/9. גז בערך 1-7. הנסיעות שלנו בעיקר בין עירוניות.
מערכת הגז הותקנה ב2008 ע"י הבעלים הקודם. היא עברה איתו בערך 80,000 ק"מ ואנחנו עשינו איתה בשנתיים האחרונות 45,000 ק"מ.
כל 15,000 ק"מ יש לבצע טיפול הכולל החלפת פילטרים. המערכת הותקנה עם משמנת ידנית והמוסך המטפל הציע להשאיר אותה ולא לעבור לממוחשבת בגלל אמינות. צריכת השמן בטלה ב60.
לפני שנה החלפנו מחשב למערכת בעלות של 2000 ש"ח (אם אני זוכר נכון).
בסך הכל מאוד מרוצים. בגלל שיש תא מטען גדול, גם עם מיכל הגז נשאר מספיק מקום לציוד.
הרחב הוגבה עם הקניה ב2.5" ומוגן
מקפיד על טיפולים בזמן ולא נתקל בבעיות

ishc
13-10-15, 13:19
צחי, כבוגר מנועי בנזין אלכוהוליסטים - אני יודע בוודאות ש 1:7 זה מספר מאוד אופטימי.

ואם זה אחד 1:6 אז זה אסון? העיקרון שאני התכוונתי להדגיש הוא שמנוע ה-2.0 לא חסכוני בכלל.

שגיא S
13-10-15, 13:39
מהטיול האחרון:
ג'ימני/סמוראי לסוגיהם - 18-19 ליטר דלק
גראנד ויטארה אוטומט 2 ליטר - 29-30 ליטר דלק
סיקס - 40 ליטר דלק

זה על נסיעה של 150-160 קמ בערך.שטח וכביש בערך 60/40

gruyon
17-10-15, 23:05
האמת שאני קצת מופתע.
אני גם מגיע ל 1-8 אבל רק במקרים שבהם ביליתי בפקקי בוקר בלתי נגמרים.
מצד שני גם הגעתי ל 1-10.
בעיקר בטיולים שמורכבים נסיעה של 250 קמ רק כדי להגיע לשטח.

אז הייתי אומר ש 1-8 זה המצב הכי פסימי.

-->