PDA

צפייה בגרסה מלאה : ייעוץ לגבי קנייה של רכב שטח



dloungeR
16-10-15, 14:32
שלום לכולם, רוצה להתייעץ לגבי רכישת רכב שטח.
אז ככה, הרכב צריך להיות לשימוש יום-יומי - נוסעת המון, הרבה כביש 6 (עפולה-באר שבע) ונסיעות בין-עירונית.
אני מאוד מחבבת את הפור-ראנר למרות צריכת הדלק האיומה, לקחתי אחת לבדיקה ומצאו הלחמות וריתוכים בקורת אורך- קריטי מאוד?
האם זה בכלל ריאלי להחזיק פור-ראנר כרכב יחיד לשימוש יום-יומי?
אם לא, מה לחפש? רוצה 4X4, נמצאת הרבה בשטח, צריכה משהו שיוכל להתמודד עם מעברי נחלים, בורות (די עמוקים), בוץ (הרבה) ושלא יגביל אם אצטרך יותר.
הרכב מיועד בעיקר לי, אולי איזה +1 אבל... אני לא מחבבת רכבים קטנים, מעדיפה רכב מאסיבי, אפילו טנדר, עם עדיפות גבוהה לידני.
אשמח לכל כיוון שתוכלו להציע, התקציב הוא בערך 80 אבל אשמח לפחות, לא נרתעת (אולי לא בצדק:D) משנתונים ישנים.
תודה מראש למי שצלח את המגילה.

נמרוד
16-10-15, 15:13
מה הקילומטאז' השנתי הצפוי?

Sent from my GT-I9301I using Tapatalk

boaz avrahami
16-10-15, 15:24
רכב כזה יקרע לך את הכיס בהוצאות שוטפות ואחזקה.
זה לא רק דלק, הכול שם הרבה יותר יקר. צמיג אחד של פור ראנר יעלה כמו סט במשפחומטית.

אם אין לך צורך אמיתי להיות עם 4x4 כל יום אז תבדקי אפשרות להחזיק רכב ליומיום ורכב לטיולים אחרת תשלמי המון ותמצאי את עצמך פה ושם באוטובוסים או ברקבת

dloungeR
16-10-15, 15:47
הי נמרוד, הקילומטרז' השנתי הצפוי הוא בין 7,500 ל-10,000 סביר שיהיה יותר בין 8,000-9,500

- - - Updated - - -

לבועז, חשבתי כל האפשרות של שני רכבים אבל הסגנון כניסה שלי לשטח הוא מאוד ספונטני (להגיע לבאר שבע בעניין א' ולצאת לשטח אם התחשק לי)
ולאו דוקא טיולים מתוכננים, להחליט מראש איזה רכב לקחת תמיד יטה את הכף לרכב שמאפשר ירידה לשטח.
מה בכלל ההערכה השנתית של הוצאות על רכב כמו פור-ראנר? בהנחה שהוא במצב מאוד סביר-פלוס

boaz avrahami
16-10-15, 15:57
10000 קמ שנתי זה מעט.
זה 850 קמ לחודש. נסיעה עפולה באר שבע לבדה זה כ 400.
משהו לא מסתדר לי

dloungeR
16-10-15, 16:13
בהחלט יכול להיות, עשיתי איזה שהוא ממוצע והחשבתי גם שנים שבהן נסעתי הרבה (הרבה) פחות.
יוצא לי בחודש להגיע בממוצע כפעמיים לדרום (ב"ש, מצפה רמון, ירוחם).

dloungeR
16-10-15, 17:17
יכול להיות שה"המון" שלי הוא סובייקטיבי, למרות שלא נראה לי, יש הרבה בין עירוניות שבועיות ויומיות בין הגיחות לדרום.
בכל אופן, מישהו יכול לומר האם קורת אורך שרותכה בפור-ראנר הוא עניין שכדאי להתרחק ממנו או שזה עניין יחסית שגרתי לרכב כזה?

boaz avrahami
16-10-15, 17:21
פגיעת שילדה היא דבר מהותי בדרך כלל.
מעט מדי מידע אבל זה דגל אדום.

תעשי שעורי בית היטב על העלויות הצפויות לך. להחזיק כזה רכב שיותר ממשכנתא! ואני לא צוחק בכלל

dloungeR
16-10-15, 17:29
אוקיי, אז מה כן לחפש?

boaz avrahami
16-10-15, 17:33
תמתיני לרענן... הוא יועץ בכיר בנושא התאמת גיפים [emoji1]

אני מנחש שזה יהיה בכיוון של סוזוקי אבל אני לא בקיא בכל האופציות.

dloungeR
16-10-15, 18:02
תודה, אני אמתין. לא בדקתי סוזוקי, קטנים וצפופים לטעמי.

boaz avrahami
16-10-15, 18:12
זה קטן בשבילך?

http://youtu.be/UTESQ3Ga5h0

dloungeR
16-10-15, 18:33
אמרת סוזוקי, קפץ לי סמוראי וג'ימיני, אבל הXL7 נראה מעניין אני אבדוק.

יואב פולס
16-10-15, 21:02
פוראנר כרכב יומי זה רעיון רע. מדובר ברכב שהוא במקרה הכי צעיר בן 19. טוב לא יכול לצאת מזה.
תקציב של 80K יכול אולי / גבולי להספיק ללנדקרוזר קצר מהשנים 2003-2004 (לנדקרוזר 125).
את בוודאות יכולה לרכוש פאג'רו קינג 2005-2008 במצב מצויין
שוב, כרכב יומי - קני את החדש ביותר שאת יכולה.
בק"מ שאת מציינת, גם רכב בנזין יכול לבוא בחשבון - תוצרת ג'יפ על מגוון המכוניות האפשריות.

דניאל מאירי
16-10-15, 21:56
אפשר למצוא גם היילקס נחמד אם גיר ידני לא מרתיע אותך.


Sent from my Vigo

boaz avrahami
16-10-15, 22:00
אני חושד שהנסועה השנתית שלה לפחות פי 3 ממה שהיא מסכמת וזה לפי תיאור היעדים והתכיפות...

רק הנסיעות הארוכות שלה זה לפחות 10 אקמ לשנה...

ishc
16-10-15, 22:05
80 אלף ש"ח, מעט קילומטרים ויכול שטח טובה. תכלס הטויוטה יתן את המורה הכי טובה לכסף.

tom1105
16-10-15, 23:10
80 אלף ש"ח, מעט קילומטרים ויכול שטח טובה. תכלס הטויוטה יתן את המורה הכי טובה לכסף.
לעומת זאת בג'יפ היא תיהיה עם חיוך יותר זמן... בסכום הזה היא יכולה לקנות wk , לשפר אותו ולנסוע עם חיוך (ורדאר לייזר)

sent from my WJ

dloungeR
17-10-15, 00:24
שלום לכולם, תודה על התגובות,
עשיתי חישוב מדוייק יותר של הקילומטרז' בערך 21,000 שנתי, כן כן בדיחות על חשבוני להכניס פה ____________
פרה, פרה: פאג'רו קינג זה פאג'רו ארוך?
אני בודקת צ'רוקי משנים עתיקות יותר.
לא נרתעת מגיר ידני, להיפך, מעדיפה, אפילו מעדיפה מאוד.
ההיילקס בהחלט בא בחשבון, עשיתי נסיעת בדיקה על ניסן ווינר 4X4 אבל אין לי מושג איך הוא בשטח
מה זה wk?

boaz avrahami
17-10-15, 00:50
צירוקי וגרנד צירוקי ( ZJ/WJ/WK/XJ) יקרעו אותך בדלק.
זה רכבים להארד קור של הגיפאים. כאלו שמטפלים לבד ומבינים על מה מדובר.

הטנדרים דיזל בהחלט בסדר. הווינר יופי של רכב מנסיון של 5 שנים ו 180 אלף קמ על שנת 98 עם הרבה טיולים.

הגיפים היפניים הם דיזל והוצאות הדלק טובות אבל החלפים יחסית יקרים

dloungeR
17-10-15, 01:22
אז כדאי להתמקד בטנדרים? ניסן, טויוטה, מיצובישי?

raanan
17-10-15, 07:19
תמתיני לרענן... הוא יועץ בכיר בנושא התאמת גיפים [emoji1]

אני מנחש שזה יהיה בכיוון של סוזוקי אבל אני לא בקיא בכל האופציות.
חחח, אולי אוסיף זאת כחתימה ....

פוראנר זה דרעק !
130 כ"ס שמייצרים רעש ודורשים קירבה משפחתית לתשובה .
בנוסף, לא זכור לי שייובאו ידניות .
מרבית הרכבים כבר "שחוטים" ותוחזקו רע.

האופציות שלך :

א. פאג'רו Q קצר עד שנת 2000 .
עכשיו נשאר להחליט במזין או חולר ...
כשהיית בפנטזיה של "עשרת אלפים" (במבטא של סרג'ו קונסטנטה ...) אז התשובה הייתה וודאית, בנזין !
למרות שהם רק אוטומטיים ואת מעדיפה גיר רגיל.
מכיון שבמציאות מדובר ב 21000 קמ' שזה בערך 1800 ש"ח בחודש רק לבנזין,
הייתי ממליץ על דגם הדיזל 2.8 עם אינטרקולר , גם ה 2.5 לא רע (סוחב פחות) ויש כאלו חצי פתוחים עם ברזנט.

יתרונות הפאג'רו Q,
ידני בלבד, מנוע אמין. חלקים ל 2.5 יש בשפע ובזול.
שילדה ורכבת כוח חסונים .
עם סט בולמים טוב , ההתנהגות בכביש טובה ולא הרגשת משאית.
יחסית שורד את השנים מבחינת פלסטיקה.
חסרונות,
צריך להיות סבלניים ולחכות עד למציאת "הדוגמן" השמור והמטופל.
הרכב הכי צעיר שניתן למצוא יהיה בגיל 15 שנה.

ב. איסוזו טרופר דיזל 3.0 קצר ידני משנת 99 עד 2004 .
יתרונות,
כלום כסף (כ 25 אלף ש"ח) לרכב מפנק ונוח ולמרות שהוא קצר הוא מרווח ובעל תא מטען הכי גדול בחבורה.
בנוי קשוח לשטח ועם רכבת כוח (חוץ מהמנוע) הכי חזקה בקטגוריית ה SUV .
שורד היטב את השנים בפרט בתא הנוסעים .
חסרונות,
מנוע עם היסטוריה פרובלמטית ונוטה להפתיע (לרעה) בתחזוקה חאפרית (יכול גם להפתיע גם בתחזוקה טובה).
התנהגות כביש לא משהו (משאית קלה), בלמים לא הכי חזקים, היגוי מעורפל ללא פידבק .

ג. לנדקרוזר 90 (פראדו) או לנדקרוזר 120
יתרונות,
סחירות ושמירת ערך.
בכביש מתנהג הכי טוב בקטגוריית ה SUV. הגה מתקשר בזכות מסרק הגה.
בלמים עם רגש .
בשטח עדיף מהפג'רו בזכות מהלך מתלה אחורי, עדיף מהטרופר בגלל נעילה אחורית מקורית.
חסרונות,
בפראדו תא הנוסעים מקרקש ...
רכבת הכוח חלשה יותר (לא באופן משמעותי) מהטרופר (בוודאות) ומהפג'רו.
יש רק אוטומט .
צריך להתאמץ ולהיות סבלניים למציאת דוגמן עם קמ' שלא מקיף את הירח וחזור לכדה"א ...
יקר ביחס לתמורה . כ 50 אלף ש"ח וצפונה ....

ד. אופציית הפנטזיה ....
לנדקרוזר 73 עם קיט טורבו (תוספת לא מקורית) .
יתרונות,
אפשר לבנות כ SUV הכי טוב ועביר לשטח .
מנוע דיזל אמין מאד . סרן קידמי "חי" ששם אותו בליגה אחרת מבחינת עבירות בשטח.
תא נוסעים שורד. גיר רגיל בלבד.
חסרונות,
יגמור לך את התקציב (אולי יידרש גם תוספת) אבל יהיה לך רכב יחודי .
חלקי חילוף קשה יותר להשיג (הרכב לא נפוץ) ומחירם יקר.
צריך לקחת בחשבון השבתה של X ימים עד לקבלת חלק אם נדרש ייבוא.

זה המידרוג שלי שכמובן ניתן לערעור .

בהצלחה
רענן

boaz avrahami
17-10-15, 07:41
יש גם את ה Jeep גרנד צירוקי WJ בשנים 99-04.
יש דגם דיזל עם נפח מנוע 2700 של מרצדס. מוצלח וחסכוני בדלק.
אין הרבה כאלו ובשביל יכולת שטח טובה צריך קצת שיפורים אבל תמורה מצויינת.

אני מנחש שהוא לא יעמוד הרבה

למשל
102411

erezgur
17-10-15, 10:18
אני עדיין לא השתכנעתי שכולם מדברים על אותה רמה של שטח קשה.
לאחד קשה זה זיק ולשני קשה זה עליה דרדרתית על תל. תוכלי לתת דוגמא ל"שטח קשה"? האם בטיולים אלו הרכב יהיה בודד או שהכוונה להצטרף לרכבי שטח אחרים (אם יהיו עוד רכבים, שזה יותר ממומלץ בטיולים כאלו, איזה רכבים?)

קיבלנו הערכה לתקציב, הבנו שהרכב מיועד ל1-2 אנשים, הבנו שלא רוצים רכב קטן, הבנו שחייבים רכב נח לנסיעות יומיומיות בכביש עם יכולות שטח.
צריך לקבל מושג טוב יותר לדרגת הקושי המצופה ממנו ובנוסף - צריך להדגיש שוב שרכב יחיד המשמש לנסיעות שטח (בעיקר שטח שאינו קל) - צריך להיות מוכנים שיבלה לעיתים במוסך לאחר טיול ולא יהיה זמין - הן מבחינת עלויות תחזוקה והן מבחינת רכב חלופי לנסיעות השוטפות.

dloungeR
17-10-15, 13:47
הי לכולם, תודה על התגובות המעמיקות.
בואו נדבר קודם על השטח, ככה, רוב זמן השטח - בדרום. רכב יחיד, הוא אני והמדבר (והרועה הבדואית, הילדים שלה, העיזים ושני כלבים) אבל ברצינות, כן רכב יחיד בשטחים שבהרבה מקרים אין בהם קליטה סלולרית.
אני מניחה שהשטח הוא פחות טכני, העליות לא אנכיות מדי, הנחלים (הממ... הביוב?) בזרימה חלשה-בינונית, יש הרבה מקומות שניתן לנסוע בהם עם פרייבט די בקלות אבל הכניסה אליהם בעייתית, ויש את דיונות החול כמו מדרום לרמת חובב שהכניסה אליהן כמעט בלתי אפשרית עם פרייבט, כמובן חניוני לילה בדרום, אני אשמח להרחיב את האופציות גם לחניוני 4X4 אה ובוץ, בוץ ועוד בוץ, במיוחד באזור העמק. שוב, אין הרבה טיולים טכנים שידרשו ממנו להיות עז הרים אבל אני אשמח לדעת שהכלי לא מפחד (יותר מדי) להיות עז. כבר היו לי הפתעות בשטח שדרשו פירואטים בשטחים צרים וגבוהים, יהיה נחמד לצמצם את כישורי הבלט ולהתרכז בכשורי התקדמות :D. אם נחוץ אני אוכל להוסיף תמונות מגיחות קודמות.
לנדקרוזר 73 זה לנדקרוזר סדרה 70?
לרענן, אין ברשימה שום טנדר, למה בעצם?

asafk
17-10-15, 16:35
כיוון שמדובר ברכב יומיומי מהסוג שאם הוא נתקע אז את מוגבלת - אני מציע לחפש רכב חדש ככלה אפשר.
למשל - במחיר של לנדקרוזר אפשר לקנות פג'רו חדש בכמה שנים.
נשמע לי פג'רו קצר דווקא, לא ארוך. בשביל נוסעת בודדת אין טעם להוציא את ההפרש בשביל ארוך. גם לנדקרוזר קצר, אם את מוצאת בתקציב שלך אחד במצב סביר (אני רואה רק נבלות מגעילות למכירה לצערי).

אגב.. לנדקרוזר 73 שהוזכר כאן, הוא מכונה נהדרת אבל לנהוג בו זה מעייף ומתיש - משאית קטנה.

אסף.

opl
17-10-15, 19:08
למה להמליץ למישהו שהתקציב שלו הוא 80 אלף Q? אולי בעודף יקנה עוד אחד :-).

הייתי הולך על אופצייה ג של רענן.

dloungeR
17-10-15, 21:31
אוקיי, שבוע חדש אוטוטו (או ג'יפופו :D), יאללה לחיפושים

דניאל מאירי
18-10-15, 12:37
בתקציב הזה תוכלי לקנות היילקס 06-07.
הוא יהיה זול משמעותית מכל לנד קרוזר משנתון דומה.
גיר ידני הוא יתרון גדול אם את חיה איתו בשלום (אין תיקונים יקרים, צריכת דלק טובה בהרבה, אמינות).
נעילה אחורית מקורית (בגיר הידני בלבד) שאין לאחרים ותוציא אותך ממצבים קשים.
מקום אחסון אינסופי.
רכב חסון שבנוי נכון ולא נשבר כל כך מהר (שריד משמעותית מכל הטנדרים האחרים).
להמשיך ?

dloungeR
18-10-15, 20:57
תודה לכולם, עדיין אין התקדמות משמעותית, יכול להיות שתפתח אפשרות לדסטר חדש, כדאי?

ishc
18-10-15, 21:57
משטח קשה ובוץ עברת לדאסטר?
רק לי יש הרגשה שאת לא יודעת מה את רוצה?

dloungeR
18-10-15, 22:06
אני לא יודעת כמה פעמים בחייך הציעו לך רכב מהניילונים 0 קמ"ש, 4X4 ידני ושאפילו בדף הפורום הזה (שם למטה) יש עליו ביקורות לא רעות בכלל,
אז כן, אני חושבת על זה, תתבע אותי.
אה, ולא התיימרתי לדעת מה אני רוצה בדיוק, רק בגדול, זו הסיבה שפתחתי את הדיון הזה.

ishc
18-10-15, 22:09
הביקורות עליו מצוינות ואני גם בטוח שהוא נוסע מעולה אבל מפה ועד לרכב לעבירות, טיולי יחיד במדבר והרבה בוץ יש שמיים וארץ.

dloungeR
18-10-15, 22:14
אוקיי יופי, אני לא מתיימרת להיות מבינה גדולה ברכבי שטח, אני כן יודעת מה אני צריכה אבל לא סגורה על איזה סוג רכב מתאים לזה

ishc
18-10-15, 22:24
הגדרת צרכים מצויין.
80 אש"ח, בערך 20000 ק"מ בשנה, רצוי ידני, יכולת שטח גבוהה, מטיילת לבד, לא מחפשת עבירות אבל רוצה להיות מסוגלת לעבור שאת נתקלת.
והמליצו לך פה על מגוון SUV קצרים, פאג'רו, פראדו וכו' שהם בחירה סבבה לגמרי ויעבירו אותך 99% מהמסלולי טיול בארץ.

דאסטר ובכלל כל הג'יפוני קרוסאובר כבודם במקומם אבל הם לא רכב שטח שווה ערך ל-SUV שמגיע עם צמיג בקוטר 31/32 אינץ, עם הילוך כוח ובהרבה מקרים עם נעילת דיפ' רוחבית אחורית.

עכשיו תעשי את חושבים אם את צריכה את כל הדברים האלו או שאת יוצאת לטיולי שבילים והדאסטר/פורסטר ודומיהם יעשו את העבודה.

boaz avrahami
18-10-15, 22:27
אהיה שוביניסט ואומר שזו התנהגות נשית טיפוסית... [emoji23]

dloungeR
18-10-15, 22:37
וואו, זה היה תיאור קולע במיוחד של הצרכים במיוחד ה"לא מחפשת עבירות אבל רוצה להיות מסוגלת לעבור כשאת נתקלת"
אז לא, בטוח לא שבילים (תנחומים לכל השיחים שדרסתי עם גחון נמוך מדי :D) אבל אתה יודע, הרבה היצע, כל אחד אומר ששלו יותר טוב, לא מספיק ידע בתחום, מבלבל.

boaz avrahami
18-10-15, 22:40
תנקי את רעשי הרקע. דחי את הרכישה האימפולסיבית ושבי לברר את המטרה והשימוש האמיתי אליו את מכוונת.

קחי בחשבון שככול שהרכב יהיה קשוח יותר, עלות האחזקה החודשית והפשרות היומיומיות יהיו גבוהות יותר בשיעור

dloungeR
18-10-15, 22:46
אני לא שומעת אותך בכלל עכשיו בועז, התנהגות נשית טיפוסית... זהו נעלבתי :cool:

יואב פולס
18-10-15, 22:47
הדאסטר הוא רכב מצויין, מפתיע מאוד ביכולות שלו. הוא לא SUV בגודל מלא, אבל בגירסת 4X4 הוא ממש לא בליגה של הג'יפונים, הוא בליגה משלו, ולא רואה גם את ה XV ממטר. אוכל אותו בלי מלח.
הנה שתי כתבות על הדאסטר:
http://www.jeepolog.com/forums/content.php/3478-%D7%9E%D7%91%D7%97%D7%9F-%D7%93%D7%A8%D7%9B%D7%99%D7%9D-%D7%93%D7%90%D7%A6-%D7%99%D7%94-%D7%93%D7%90%D7%A1%D7%98%D7%A8-4WD-2015-%D7%93%D7%99%D7%96%D7%9C

http://www.carsforum.co.il/cars/%D7%9E%D7%92%D7%96%D7%99%D7%9F-%D7%A8%D7%9B%D7%91/2068/%D7%9E%D7%91%D7%97%D7%A0%D7%99%D7%9D/%D7%93%D7%90%D7%A6'%D7%99%D7%94-%D7%93%D7%90%D7%A1%D7%98%D7%A8-%D7%93%D7%99%D7%96%D7%9C-4X4--%D7%9E%D7%91%D7%97%D7%9F-%D7%93%D7%A8%D7%9A

erezgur
18-10-15, 23:04
יש לי ניסיון מצויין מטיול של שבוע, 5 דאסטרים ברומניה.
אבל זה בהחלט לא שקול ל-SUV-ים שהוזכרו כאן ובוודאי לא להיילקס, דיפנדר או סופה.

את הטעית אותנו קצת עם הגדרת הדרישות שכתבת בתחילת השרשור, אבל אחר כך כבר היה די ברור שלא כל מה שכתבת במילותייך שלך מתאים למה שאנו שומעים. אם אני טועה, נסי לתת דוגמא ספציפית למקום שהיית בו והוא שטח קשה שכמוהו את רוצה להיות מסוגלת לעבור ונוכל להתאים את קנה המידה.

"שטח קשה" לא ממש מוגדר אצלך מלבד משחקי בוץ ולחצות ואדיות. יתכן בהחלט שדאסטר מתאים בול למה שאת צריכה גם אם אנחנו הבנו בהתחלה אחרת את הדרישות שלך.

dloungeR
18-10-15, 23:05
הא, כן, אני יכולה לשים כמה תמונות שאולי יעזרו, הממ מכירים את השטח שמאחרי חצרים? דרומה ומערבה
השטח שדרומית לרמת חובב, צאלים, בגלל בעייתיות של הרכב לא ממש הגעתי אבל מתכוונת להגיע למדבר יהודה102468102469102470102471

boaz avrahami
18-10-15, 23:14
אני לא שומעת אותך בכלל עכשיו בועז, התנהגות נשית טיפוסית... זהו נעלבתי :cool:

ממתי בעמק נעלבים בכזו קלות??
העיקר שתבחרי נכון. בהצלחה!

יואב פולס
18-10-15, 23:17
דאסטר יושב עליך פרפקט. בהצלחה.
אל תיעלבי מבועז. יש לו נשמה של ברבור.

dloungeR
18-10-15, 23:19
אוקיי, לכל המקומות האלו הגעתי עם פרייבט, אני מניחה שאשמח למדרגה אחת או שתיים מעל
אהה, ברוח טובה, מאוד מעריכה רת ההשקעה

tom1105
18-10-15, 23:34
היתה כאן הצעה איפהשהו למעלה... דחי את הרכישה , תביני מה את באמת רוצה (לא צריכה , רוצה!).
אני מציע שתטיילי עם כמה חבר'ה שמוציאים טיולי שטח בשביל שתקבלי מושג איזה רכבים עוברים איפה ואז תחזרי עם הממצאים...
נ.ב זה שעברת בהרבה מקומות עם פרייבט לא אומר כלום... (אחד הציטוטים שרצים בפורום הוא "גם כדור מפונצ'ר יורד את *****")...

sent from my WJ

dloungeR
18-10-15, 23:49
הממ, קצת בעייתי מבחינתי לדחות את הרכישה אבל לך תדע, לטייל בכמה טיולי שטח כדי לקבל מושג זאת הצעה מצויינת, לא חשבתי על זה.
לא התכוונתי שזה יאמר משהו, זאת פשוט עובדה, הגעתי לשם בפרייבט לא עפתי לשם ;)

shmulikbg
19-10-15, 00:41
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/93792-%D7%9C%D7%9E%D7%9B%D7%99%D7%A8%D7%94-%D7%A7%D7%99%D7%A0%D7%92-%D7%90%D7%A8%D7%95%D7%9A-%D7%93%D7%99%D7%96%D7%9C-2005

raanan
19-10-15, 06:42
קשה לקחת ברצינות משתמש שנכנס לפורום עם דיי החלטיות ומגדיר דרישות
שאח"כ יש פער גדול בינם למציאות .
בכלל כול היומרנות הזאת לאחר יום וחצי של תכתובת ברשת למצוא רכב,
נשמע פנטזיוני או שהמשתמש "ילד" ...
הערה- בכוונה כותב בלשון זכר כי יש לי קושי מול כינוי ולא שם בסוף פוסט שמעלים.

בהצלחה בכול מקרה
רענן

נמרוד
19-10-15, 07:26
התשובה האחת והמדויקת לשאלה היא סוזוקי ג'ימני.

raanan
19-10-15, 07:43
התשובה האחת והמדויקת לשאלה היא סוזוקי ג'ימני.
סותר את הדרישה

אני לא מחבבת רכבים קטנים, מעדיפה רכב מאסיבי, אפילו טנדר, עם עדיפות גבוהה לידני.
רענן

boaz avrahami
19-10-15, 07:44
הדרישה מלאה סתירות ולא מגובשת.
אם כבר xl7 לדעתי

raanan
19-10-15, 07:53
הדרישה מלאה סתירות ולא מגובשת.
אם כבר xl7 לדעתי
דווקא הדרישה הראשונית ללא סתירות ומגובשת !
אחר כך זה ....
בעצם כתבנו/רמזנו דעתנו .

רענן

נמרוד
19-10-15, 07:55
צריך לדעת לקרוא מפרט דרישות.

זו בבירור דרישה "רכה".

Sent from my GT-I9301I using Tapatalk

boaz avrahami
19-10-15, 08:33
דווקא הדרישה הראשונית ללא סתירות ומגובשת !
אחר כך זה ....
בעצם כתבנו/רמזנו דעתנו .

רענן

שים לב שכבר בדרישה הראשונה יש הגדרת נסועה לא נכונה.

גימני זה לא כלי נעים לנסיעות דו חודשיות לדרום ואין בו מקום.

אם זה לא יחשב כחוצפה לנסות להיכנס לראש שלה אז לדעתי זה צריך לדעתי להיות -

רכב במידה משפחתית
עבירות שבילי קקל פלוס טיפה ( כן הילוך כח)
נסועה שנתית 25000
פספסתי משהו?

raanan
19-10-15, 09:31
אם זה לא יחשב כחוצפה לנסות להיכנס לראש שלה

102473

Gildor
19-10-15, 10:32
מה לגבי גראנד ויטרה?

amotzg
19-10-15, 10:43
שלושת השקלים שלי מזווית של חדש פה, לא מזמן שאלתי שאלות דומות.

1. אחת ההמלצות הכי טובות שקיבלתי פה היא "לך עם הלב". רכב שטח, בעיקר כמו שאת מתארת, כשיש דחף לצאת לשטח ספונטני בסוף/אמצע יום עבודה. כל הסיפור הזה מראש יקר ולא הגיוני, ברגע שמבינים את זה אפשר לקצץ קצת בטיעוני המחיר לקילומטר.
נשמע לי, שגם אם ההגדרות לא מדויקות מדעית, תרגישי מספיק טוב בכביש שש גם בקבינה של היילקס רק בגלל שאת בטנדר.
אני קניתי היילקס ולא מצליח לנצל אותו מספיק, אבל נוסע עם חיוך ענק לעבודה בבוקר. ולא מעניין אותי כמה יכול להיות לי יותר נוח ברכב הפרטי.

2. למרות זאת, כדאי להקשיב לחברה המנוסים פה וגם לנסות קצת, הסבלנות חשובה בקניה. אחת הדרכים לנסות היא להגריל מוכרים מהרשת וללכת לנסיעת בדיקה. לא תגיעי ככה לשטח קשה אבל תקבלי הרגשה (קחי אותם לדרכי עפר). תאספי שאלות ותחזרי לפורום, מי יודע, אולי תצאי עם רכישה מאחת הבדיקות (סבלנות וזהירות עם זה).

3. אני גם היית מקשיב בקשר לכבישטחים הקצרים. לא ג'ימיני (פשוט לא בקטגוריה), אבל נראה שפג'רו, איסוזו ולנדקרוזר קצרים יתגמלו אותך הרבה יותר גם מבחינת הכביש וגם העבירות. כנסי לאחד, תראי כמה מרווח. בכל זאת, אם הרגש ממש עוקץ קני טנדר, אפשר גם להגיע לשנתונים גבוהים יותר.

אני אומר, עזבי אותך מנסועה או מג'יפונים. אנחנו לא בתחום של ההגיון הצרוף פה, לכי לאן שאת מרגישה. זה גם לא אסון למכור רכב אחרי שנה. לומדים.

* הפורום הזה ממש נעים, שומרים פה על רמה גבוהה. אפשר לבוא לפה עם שאלות שכבר שאלו מאה פעמים ועדיין לקבל יחס אישי ודיון מעמיק מאנשים ברמה של בוני רכבים. יש פה סובלנות נהדרת. עזבו אותכם מהערות שוביניסטיות למישהי שאתם לא מכירים. גם אני אוהב שאנשים מזדהים בשם, אבל דווקא פה יש הזדמנות להתייחס רק לכינוי, בלי דעות קדומות.

דרור ברלי
19-10-15, 11:56
הנסועה הזו, בין אם 8,000 בשנה (מעט מאוד) ובין אם 21,000 בשנה (מעט מעל לממוצע) זה כי את חייבת (עבודה) או סתם כי בא לך לטייל?...

אמינות:
כשזה "רק" טיול, אז לא קרה כלום אם יש תקלה ברכב. תדחי את הטיול לפעם אחרת.
אם זו עבודה - את תלויה באמינות של האוטו. מהעמק לנגב ובחזרה זה מאות ק"מ בלגימה אחת, זה מוציא מהמשוואה שלך את הכלים הישנים שכבר סוחבים מאות אלפי ק"מ בתחת. אוטו ישן הוא תמיד שק מלא בהפתעות, רובן לא לטובה - אז תוותרי על כלים בני 20 ועל כל SUV עם 300-400 אלפי ק"מ. לא פאג'רו משנות ה-90, דוגמן או שלא, ולא טרופר דיזל 3.0 ובטח לא פוראנר!!!

נוחות:
נסיעות של מאות ק"מ ברציפות מוציאות מהמשוואה כל רכב קטן/צפוף/פתוח/רועש ובכלל כל רכב עם ערכי NVH גבוהים (noise, vibrations, harshness). אחרת תגיעי לאן שתצטרכי להגיע כשאת מותשת ומפורקת. זה לא לעניין. אז בטח לא ג'ימני - אבל גם לא ויטארה ובוודאי לא סופה ולא דיפנדר ולא טנדרים ישנים.

עלויות:
בק"מ הזה (21,000 ק"מ בשנה), ההוצאה על דלק היא משמעותית. רדי מהאינדיאנים (צ'רוקי/גרנד צ'רוקי) ומהיפניים הגדולים עם מנועי בנזין. את צריכה מנוע טורבו-דיזל שיידע להוציא 11-12 ק"מ מכל ליטר סולר בשיוט רגוע על כביש 6.

אוטומט:
רוב הכלים בשוק הם אוטומטיים. ככה זה בישראל - שילוב של פינוק-יתר, עצלנות ויכולות נהיגה נמוכות ביותר של רוב העדר. גיר אוטומטי זה בעיקר רע - לא אמין, מבזבז דלק והופך אותנו לנהגים איומים ונוראים. את יותר מאשר צודקת כשאת מעדיפה ידני, אבל זה מצמצם משמעותית את המבחר.


מה נשאר לנו? אמין, חסכוני יחסית, גדול יחסית, מרווח, נוח ושקט יחסית עם תא נוסעים מבודד, ממוזג היטב בקיץ ומחומם בחורף, דיזל וידני?
הכיוון שלך הוא טנדר יפני כלשהו, חדש ככל שתוכלי.
טויוטה היילקס/ויגו הוא קנייה בטוחה, אבל בטויוטה התקציב הנתון תמיד זורק אותך אחורה למודלים ישנים ושחוטים עם ק"מ עצום.
יש איסוזו, ניסאן ומיצובישי - לכאורה הם פחות עמידים מההיילקס, אבל באותו תקציב הם הרבה יותר צעירים ועם הרבה פחות ק"מ, כך שזה מתאזן. אני לא מכיר אותך ובהנחה שאת לא ענקית, יהיה לך בסה"כ די נוח מאחור יהגה של טנדר יפני (למעט ניסאן נווארה, כל הטנדרים היפניים/תאילנדיים הם כמעט בלתי אפשריים עבור אנשים במידות מערביות. היחס בין מושב-גלגל הגה-דוושות מתוכנן על אסיאתים קטנים בגובה 1.60 עם רגליים קצרות, לא על ישראלי מגודל של 1.90)
נגע הגיר האוטומטי פשה גם בטנדרים, אבל עדיין אפשר למצוא היילקס, האנטר או דימקס ידניים. זה הכיוון שלך.

elibaba
19-10-15, 12:39
את יכולה בערך בחצי מהתקציב למצוא סאנגיונג אקטיון ידני שיהיה גם סביר האחזקה ובצריכת הדלק וגם שילוב לא רע של שטח וכביש. רכב בן 6-7.

Sent from my m1 note

נמרוד
19-10-15, 18:19
פות"ש היקרה, אל תתני לכולם כאן לבלבל את עצמם ואותך...

אני אכתוב את הדרישות שלך ואת הפתרון. אם אני טועה בקטנה, אנא תקני אותי. אם פספסתי בגדול, עוזב ומודה ירוחם :rolleyes:

את מחפשת רכב לסטודנטית לנסיעות יומיומיות בבאר שבע, לנסיעות תקופתיות למשפחה בצפון הארץ. בנוסף נדלקת על המדבר ובא לך לטייל. זהו.

הרכב הנכון לדורות של סטודנטים ישראלים ב25 השנים האחרונות זה סוזוקי קטן. סמוראי והמחליף שלו, ג'ימני.

ג'ימני יקח אותך לכל מקום בכל הארץ כמו כל מכונית מיני אחרת. לאט אבל בטוח. יש בו די והותר מקום לזוג וציודו. בכל סכום רכישה ג'ימני יהיה רכב השטח החדש ולכן האמין ביותר, וגם החסכוני ביותר בדלק, לעומת כל רכב 4X4 אמיתי אחר. מדובר על רכב שטח אמיתי, בלי פשרות, לא ג'יפון. אם התקציב שלך מאפשר רכישת דאצ'יה דסטר חדש, הוא מאפשר גם רכישת ג'ימני חדש מהניילון - אין בכלל מה להשוות את השני הרכבים! לטובת הג'ימני, בתור רכב סטודנטים.

תטיילי בסביבה. תתחברי לקבוצות בעלי סוזוקי מטיילות, ויש כאלו פעילות בפורום ובפייסבוק וסביב אוניברסיטת בן גוריון. רוב חבריהן באופן טבעי הם סטודנטים צעירים עם רכבים כאלו בדיוק. אם תידלקי על נושא הטיולים ובעתיד תביני שאת רוצה רכב גדול יותר? אחלה. אולי תרדי מנושא הטיולים בכלל ותעדיפי פרייבט? גם אחלה. ג'ימני הוא גם רכב מבוקש שקל למכור בלי להפסיד הרבה.

כל נושא הנוחות/רעש/ויברציות - לא רלוונטי לאנשים צעירים. חלק מזקני הפורום פשוט שכחו מה זה להיות צעיר, יפה ורווק.

זהו.

boaz avrahami
19-10-15, 18:35
אם אתה צודק אז PW יכול לקחת אצלה קורס איך לחוד חידות

ד ו ר ו ן
19-10-15, 18:36
כחלק מזקני הפורום פשוט שכחו מה זה להיות צעיר, יפה ורווק. .
ואתה כן זוכר?
בדגש על ה״יפה״.,

נמרוד
19-10-15, 18:39
אני עדיין צעיר ויפה [emoji6]

ד ו ר ו ן
19-10-15, 18:47
דעות של הורים לא תופסות בסוג המחמאות האלו.

dloungeR
19-10-15, 21:35
שלום לכולם, שוב תודה על ההשקעה
וואי, וואי וואי ;) ואני חשבתי שהייתי ברורה, לא הבנתי למה אתם מוצאים כל כך הרבה סתירות, נראה לי שאולי זאת התנייה חברתית של מארס ונוגה או משהו כזה ודוקא לא מצידי.
לא זכור לי שרשמתי שטח קשה או רך רק ניסיתי לתאר את השטח, את הפוראנר אני פשוט מחבבת, משהו ברכב הזה מדבר אלי חוץ מזה שיש לי חיבה לרכבים קצת עתיקים. בגלל זה הוא הראשון שבדקתי, אבל רומנטיקה ופרקטיקה לא תמיד הולכות יחד, אז ניחא, אני ממשיכה לחפש.
לנמרוד, הממ... לא :D
כן סטודנטית, לא בבן גוריון ושנות העשרים מאחרי כבר ככה וככה שנים, לא הכל מתאים לסכמה כל הזמן :cool:
אני מאוד מעריכה את התגובות, קוראת, משתדלת לעשות סדר וגם בודקת רכבים על הדרך.

oferc
25-10-15, 10:07
dloungeR (http://www.jeepolog.com/forums/member.php/27288-dloungeR)
קראתי את השרשור וחשבתי לעצמי , עד היום את מטיילת עם רכב רגיל , שדרוג לגיפון רך סטייל סוברו פורסטר או טיוטה ראב 4 מהמודלים הקודמים יתן לך אפשרות לטייל במקומות חדשים , אמנם אלו לא מכוניות למעלות קשים אבל שטח ברמה של שבילים מסומנים לא תהיה לך בעיה, בלי שום קשר לטייל לבד בשטח קשה לא מומלץ גם אם קנית רכב שטח מעולה .

לאחר הקניה קחי קורס שטח אישי על מנת להבין מה היכולות האמיתיות של הרכב שקנית .

לגבי צריכת הדלק , הבדל של ק"מ לליטר בצריכה על 21000 ק"מ בשנה יעלה לך בכמה אלפי שקלים (הפרש מ10 ק"מ ל9 יעלה כ1500 ש"ח יותר אבל מ5 ל4 יעלה 7000 ש"ח יותר)

dloungeR
26-10-15, 16:13
הי עופר, בעקבות כל מיני גורמים החיפוש קצת מתעכב אבל בכל מקרה אני חושבת שהכיוון הפך לטנדר ולא ג'יפ, אני לא חושבת שאני מטיילת בשטח קשה מדי (גם בגלל העובדה שאני מסתובבת לבד) אבל הוא לגמרי לא רק שבילים.
אני משתדלת להיות מודעת לעניין צריכת הדלק למרות שהחישובים שלי בלבלו אפילו אותי.

oferc
26-10-15, 22:09
103018
עלויות שנתיות של צריכת הדלק , על הנייר זה נראה אחרת.
בהצלחה עם הקניה .

asafk
26-10-15, 22:38
אל תקני טנדר אם את לא חייבת. זה לא נעים ולא מועיל בשום דרך. כביש, חורף, רטוב, הנעה אחורית בלי משקל בארגז, סיבוב, הופה את בשוליים. שביל, נסיעה רגועה, את מותשת אחרי רבע שעה מהטילטולים של מתלי המשא הקשים מאחור והמתלה הסמרטוטי מלפנים. מגיעה לעיר, אין איפה לחנות. חצי שנה כזו ואת חוזרת לפרייבט. חבל.

אני מסתכל ביד2 ויש מלא פג'רואים קצרים דור 3 ( "קינג" ) למכירה במחירם סבירים.

וג'ימני. מה רע בג'ימני?

אסף.

ד ו ר ו ן
27-10-15, 07:13
אם את לא צריכה את יכולת ההעמסה, עזבי טנדר.

התאור של אסף לגבי נסיעת כביש קיצוניים ומוגזמים לדעתי. אבל בשטח, ללא משקל ניכר בארגז, טנדר זה דבר לא נוח ומעייף,

בשביל להביא טנדר לרמת נוחות של רכב שוח סטנדרטי צריך להשקיע לא מעט.

dloungeR
28-10-15, 00:12
לעופר, נראה לי שהלינק שבור אני מגיעה להודעת שגיאה
לאסף ודורון, בדקתי כמה רכבים (ג'יפים) לקחתי אותם לסיבוב עירוני וקצת שטח, בדקתי טנדרים - רק עירוני
אחרי הנסיעות היה די ברור שהטנדרים (וליתר דיוק במיוחד אחד ספציפי) הרגישו אחלה, אם לא היה לאותו טנדר קילומטרז' גבוה מדי יכול להיות שהייתי מפרסמת הודעת התחדשתי.
למה אתם מתכוונים כשאתם מדברים על נוחות בשטח? עם פרייבט מן הסתם היה מאוד לא נוח וגם רק קצת יותר נוח יהיה ממש בסדר מבחינתי

ד ו ר ו ן
28-10-15, 00:32
קמ גבוה בטנדר זה לא בהכרח משהו רע.
תלוי מה הוא עשה ואיך טיפלו בו.
אלו רכבי עבודה, שעושים קמ למחייתם, ודווקא קמ נמוך יחשוד שיש קומבינה.

טנדר נועד לשאת משקל, ובלי משקל הקפיצים שלו, בעיקר האחוריים די קשים.

כדי לרכך טנדר לרמת נוחות טובה, צריך להשקיע כמה אלפים טובים בסט קפיצים+בולמים.

זה אפשרי, לא מסובך אבל לא זול.
אחרי סידור כזה, ובמיוחד עם משקל ציוד לטיול, הם יכולים להיות מאד נוחים בשטח.

dloungeR
28-10-15, 00:49
קיוויתי למצוא טנדר עם קילומטרז' של עד 250 אפילו 300 אבל הקילומטרז' שלו היה גבוה יותר, יד רביעית
כמה בתכלס חסרון של סט כזה מורגש?

ד ו ר ו ן
28-10-15, 07:30
קיוויתי למצוא טנדר עם קילומטרז' של עד 250 אפילו 300 אבל הקילומטרז' שלו היה גבוה יותר, יד רביעית
לאיזה שנתון?


כמה בתכלס חסרון של סט כזה מורגש?
הרבה אנשים שנוסעים עם טנדרים במצב המקורי. וטוב להם.
זה לא החסרון של סט אלא התוספת שלו.

צריך לעשות סיבוב על רכב במצב מקורי ורכב משופר כדי להרגיש את ההבדל, לדעתי הוא גדול,

אפשר לגם לקנות רכב שמישהו כבר שיפר, רק סבלנות ומיקוד בחיפוש.

dloungeR
28-10-15, 22:40
2008 או 2009

אני חושבת שבכל מקרה אין יותר מדי סיכוי שבחצי שנה-שנה הראשונה אני אשפר את הרכב (מיגון תחתון נחשב שיפור? כי אם אין לו מלכתחילה זה ייעשה) בעיקר בגלל שאין לי מספיק כלים להבין מה באמת חשוב לי, ואיפה כדאי או צריך להשקיע.
רכב משופר תמיד בא בחשבון רק ששוב, לא מזיק שם קצת יותר ידע.

dloungeR
29-10-15, 02:40
ידע מצידי הכוונה

ד ו ר ו ן
29-10-15, 07:16
2008 או 2009.

250-300 זה נורמלי לגמרי לרכב עבודה.

מתחת ל200 הייתי חושד בתיקון ספידומטר.

אבל נשארת השאלה אם טנדר זה הפתרון.

KOOKE
29-10-15, 08:15
מרוב עצים (עצות) לא רואים את היער.

ברכישת רכב שטח (שלא ממש למטרות עבודה בשטח) אין שום הגיון או שום דבר מעשי פרט לרצון ולתשוקה לטייל מחוץ לכביש אחת ל....

לכן העיצה הכי טובה שלי אם לא ניתנה כבר קודם לכן לכי על הרכב שאת הכי מתחברת אליו והכי חושקת בו.... לא מסתדר מקסימום מוכרים.

בכל זאת לא מתאפק ומוסיף את דעתי, תשקלי רכישת צ׳רוקי - בכביש הוא נותן תחושה של פרייבט ובשטח הוא יחסית דיי גיבור ויענה על כל צורך שפוי אפילו במצב סטנדרטי. החיסרון היחידי זה שנתון ישן יחסית - יש רק עד שנת 2001 וצריכת בנזין גבוהה שעומדת בממוצע על 5 ק״מ לליטר.

בהצלחה.

dloungeR
29-10-15, 21:02
לדורון, לטנדר שעליו דיברתי היה קילומטרז' של מעל 350

KOOKE - זה בדיוק העניין, מצאתי רכב (טנדר) שמאוד התחברתי אליו והוא מה שאני אחפש ברגע שיהיה לי קצת יותר זמן, נסעתי קצת על צ'רוקי (בלי ההילוך כוח) רכב מרשים, אבל הבנתי שצריך להית מאוד בררנים בחיפוש שלו. בכל אופן אני חושבת שאני כבר די ממוקדת לגבי הטנדר אבל ימים יגידו.

Saar
29-10-15, 22:39
לפי התואר שלך נסעת על גראנד צירוקי, לא צירוקי xj כמו שהציע שלמה (kooke)

boaz avrahami
29-10-15, 22:48
או ליברטי

נמרוד
30-10-15, 12:32
לאיזה טנדר התחברת?

Sent from my GT-I9301I using Tapatalk

dloungeR
31-10-15, 00:27
כן, גראנד צ'רוקי
לנמרוד - DMAX

נמרוד
31-10-15, 00:57
לא מתוך כוונה לבאס, אבל את כנראה הבן אדם הראשון שהתחבר לאיסוזו דימקס...

בכל מקרה זה כלי נפוץ שנמכר הרבה (אם כי בעיקר בגרסה האוטומטית) אמינות סבירה... למה לא?

Sent from my GT-I9301I using Tapatalk

dloungeR
31-10-15, 01:17
עד כדי כך הא? :D
מעניין למה, אני מאוד נהניתי לנסוע איתו

opl
31-10-15, 06:44
תתנחמי, מבין הטנדרים אני גם מעדיף אותו ליום יום, אבל לשטח נראה לי שעדיף האנטר, בזכות הנעילה האחורית.

נדב ש.
31-10-15, 08:18
טנדר דימקס מעולה, מכלולים בריאים וחסונים, בפנים אלגנטי ונעים ומרגיש כמו פרייבט.
נכון אין לו נעילה אחורית, אבל יש לו מוגבל החלקה שאם תקין עובד יפה, קצת הגבהה ושיפורים קטנים לעלים מאחורה ואפשר לקבל מכונה מספיק טובה להכל.

ד ו ר ו ן
31-10-15, 08:37
הטנדר די מעאפן לשטח.
עבדתי בשטח וכביש עם אחד כזה.
בכביש באמת נוח יחסית לטנדר.
אבל בשטח פשוט אכזב.

נמוך מאד, גחון מסודר לא טוב (גשר גיר עוד יותר נמוך משאר הרכב, ובולט למטה), מתלים קדמיים רופסים שגורמים לחלק הקדמי לנגח דברים בשטח כל הזמן.

לדעתי, כדי לנסוע איתי בשטח חייבים הגבהה, מיגון ושיפור מתלים, אחרת הוא מאד מוגבל ועם פוטנציאל נזק לא קטן.

גם אז, זה יביא אותו לנק פתיחה טובה ולא יותר.
המתחרים הישירים הרבה לפניו, בזכות סידור מקורי מהמפעל טוב יותר.

dloungeR
31-10-15, 22:45
אני מניחה שהוידאו הזה לא ממש מדוייק אבל הוא נורא שיעשע אותי
http://www.youtube.com/watch?v=S6fq3BTfWJA

amotzg
01-11-15, 11:55
אשאיר למומחים לדון בהבדלים בין האמר לאיסוזו טנדר.
בלי להתייחס לסרטון המסוים, אני ממליץ לא לסמוך על סרטונים כאלה כדי להחליט איזה רכב רוצים או להבין מה הולכים לקבל.
לרוב מי שמשקיע בסרטונים כאלה גם השקיע הרבה ברכב וזה כבר לא קרוב למה שתקני ביד2.

אני נעזרתי גם במאמרים מהפורום כדי להבין את ההבדלים בין הטנדרים השונים (למשל האנטר, דימקס, ויגו, מוסו :)).
אם התמקדת באיסוזו דימקס זאת התקדמות.
עכשיו נשאר לחרוש את הפורום (ולא את יו טיוב) כדי ללמוד על הדגמים והמאפיינים הספציפיים. אח"כ לחזור לשאול שאלות מדויקות יותר בשרשור נפרד.
קחי בחשבון (כמו שכתבו כבר למעלה), אם יגיע הזמן ותרצי קצת יותר בשטח, כמו למשל נעילה אחורית ושיפורי מתלים, יתכן ותרצי לעבור לטנדר אחר.

המון סבלנות בקניה. אפשר ליפול די בקלות אם לחוצים ולא שמים לב.

נדב ש.
01-11-15, 14:21
חולק עליך, וגם על דורון.
דימקס הוא טנדר קשוח מאוד, נכון הוא לא גבוהה במקור כמו המתחרים, ונכון אין לו נעילה מקורית, אבל בנסיעה שלו, מרחב פנים, עיצוב(לטעמי, בדגם LS) הוא מרגיש הכי נעים, ותתפלאו כולה הגבהה קלה (ויש כאלה שהלכו יותר מיזה) והוא לא פראייר.
אם מתאהבים ברכב מסויים משקיעים בו, אין בעיה לנעול אותו מאחור, ויש דימקסים נעולים.

opl
01-11-15, 15:10
קיבלתי היום את הדימקס החדש (יותר) שנת 2013, לצערך הוא חורג מהתקציב... מאוד נעים ורובוסטי בפנים.

מתחת לא ראיתי משהו בולט יתר על המידה ממה שאני רגיל.
http://images.tapatalk-cdn.com/15/11/01/b4e005e016cfe8568dbd869d278686a7.jpg
http://images.tapatalk-cdn.com/15/11/01/deaea3e8b1b68bf73f77b60e25535b20.jpg

http://images.tapatalk-cdn.com/15/11/01/2840ccd2c79acd50491b8643df493fd6.jpg
http://images.tapatalk-cdn.com/15/11/01/2be747de13d153cfe3d1c884d28c9a6f.jpg

Sent from my LG-D802 using Tapatalk

amotzg
01-11-15, 16:03
חולק עליך, וגם על דורון.
דימקס הוא טנדר קשוח מאוד, נכון הוא לא גבוהה במקור כמו המתחרים, ונכון אין לו נעילה מקורית, אבל בנסיעה שלו, מרחב פנים, עיצוב(לטעמי, בדגם LS) הוא מרגיש הכי נעים, ותתפלאו כולה הגבהה קלה (ויש כאלה שהלכו יותר מיזה) והוא לא פראייר.
אם מתאהבים ברכב מסויים משקיעים בו, אין בעיה לנעול אותו מאחור, ויש דימקסים נעולים.

לוקח בחזרה. לא התכוונתי להתווכח עם הקשיחות של הדימקס.

ככל שאני מבין, עם האנטר ובטח עם היילקס יותר קל ללכת רחוק יותר. גם בגלל זמינות המידע והחלקים וגם בגלל נקודת הפתיחה.
זה לא העניין, רציתי דווקא להעביר שדימקס הוא בחירה טובה. אבל לא בגלל סרטון ביו טיוב, אלא בגלל מכלול השיקולים שהוצגו.
וגם שחשוב להמשיך ללמוד פרטים על הדגמים לפני הקניה, גם אחרי ההחלטה על שם של טנדר מסוים.

נדב ש.
01-11-15, 16:10
לא מתווכחים, יש דיון...
לכל הדעות המתחרים בנקודת פתיחה יותר גבוהה, גם בגלל גובה(יחסי) וגם בגלל נעילה מקורית, אבל אם מתייחסים לצורך של פותח הדיון, אז הרוב נסיעת כביש, ולדעתי בלבד היילקס בכביש לא נוח, האנטר קצת יותר אולי, אבל הדימקס הרבה יותר.
שוב, נכון שהוא צריך יותר השקעה בשיפור, אבל בשביל מה שצויין פה במיוחד להתחלה לדעתי מספיק(בכלל אני חושב שהיא לא צריכה טנדר).

asafk
01-11-15, 16:44
כמעט כל הטנדרים נרכשו ביד הראשונה כדי לעבוד ולהחזיר את ההשקעה במקסימום תפוקה. רוב רכבי הפנאי שטח ובמיוחד הקצרים נרכשו לפוזה או לטיולים מזדמנים.
מה אני מנסה לומר? למצוא טנדר שמור שלא עבד קשה וטופל כהלכה ועם קילומטרז נמוך - זה לא קל. למצוא רכב פנאי שטח כמו פג׳רו דור שלישי או כמו ג׳יפ צ׳רוקי ליברטי או ג׳ימני שיהיה שמור ומטל עם קילומטרז נמוך מ200 אלף יהיה לא קשה.
ולכן... אני אחזור על מה שכתבתי קודם. טנדר זה רק למי שצריך טנדר. או למי שכבר מנוסה דיו כדי לדעת למה הוא נכנס.

אסף.

dloungeR
01-11-15, 19:47
אוקיי, כמה דברים:
אני קיוויתי לקנות את הרכב לפני תחילת הלימודים ומכל מיני סיבות היה דחוף לי "כאן ועכשיו", זה לא ממש הסתדר בסופו של עניין ויצא שקצת נכפתה עלי סבלנות ואולי זה לא נורא :D
אני משתדלת לאסוף מידע שקול על הDMAX, מן הסתם פה בשרשור, באתר וגם בכלל (ע"ע יוטיוב) במיוחד בגלל העובדה שהתחברתי אליו כ"כ מהר ונהניתי לנסוע איתו עד כדי כך שישנה נטייה להתעלם ממה שלא כדאי להתעלם ממנו.
מכאן נגזרת התשובה לשאלה למה טנדר, החיבור הזה היה די נדיר בחיפוש אז למה לא בעצם?

Saar
01-11-15, 20:08
אסף הסביר יפה מאוד למה לא.
מצד שני, הגיון ורכבי שטח בד״כ לא הולכים ביחד (מי כמו גולשי האתר הזה יודע זאת... ;) )

dloungeR
01-11-15, 20:20
תגידו, סתם בשביל הסקרנות זה לא נראה לכם עניין תרבותי? (טנדר זה רק למי שצריך טנדר) בארה"ב הוא כ"כ שגרתי מחוץ לעיר (לא שכחתי שיורד שם יותר שלג) ובכל זאת...
אה וסליחה אם השרשור נהיה קצת מפלצתי וזה לא לעניין

נדב ש.
01-11-15, 20:39
כי פה לכל דבר יש צורך, וטנדר זה מצרך, ואם לא צריך אז זה פשוט לא.
אני מצד שני אהבתי מאוד את הטנדרים שהיו לי, גם כי זרקתי בארגז(פעם גם היה מקוצר) כל מה שבא לי ויצאתי לטייל, וגם כי הייתי לבד מקסימום + אחת :-)
חוץ מיזה שהם שימשו גם בעסק... פרט שולי... חחח

ד ו ר ו ן
01-11-15, 20:42
תגידו, סתם בשביל הסקרנות זה לא נראה לכם עניין תרבותי? (טנדר זה רק למי שצריך טנדר) בארה"ב הוא כ"כ שגרתי מחוץ לעיר (לא שכחתי שיורד שם יותר שלג) ובכל זאת...
אה וסליחה אם השרשור נהיה קצת מפלצתי וזה לא לעניין
אני עם טנדר כרכב פרטי מעל 15 שנים.
אבל אין לי בעיית חנייה..

amit1
01-11-15, 20:46
סתם בשביל הסקרנות, מציע לך לבדוק את עלות הרכב ואחזקתו בארה"ב בהשוואה לארץ הקודש. תגלי שההשוואה לא רלבנטית.
דבר נוסף, שימי לב לחתימה של דורון...

ד ו ר ו ן
01-11-15, 20:47
לא מתווכחים, יש דיון...
לכל הדעות המתחרים בנקודת פתיחה יותר גבוהה, גם בגלל גובה(יחסי) וגם בגלל נעילה מקורית, אבל אם מתייחסים לצורך של פותח הדיון, אז הרוב נסיעת כביש, ולדעתי בלבד היילקס בכביש לא נוח, האנטר קצת יותר אולי, אבל הדימקס הרבה יותר.
שוב, נכון שהוא צריך יותר השקעה בשיפור, אבל בשביל מה שצויין פה במיוחד להתחלה לדעתי מספיק(בכלל אני חושב שהיא לא צריכה טנדר).
בתחביב הזה, הרכב הראשון יכול להיות לשון מאזניים אם ממשיכים הלאה או נוטשים..

אם נוטשים, ניחא.

אם מגלים מהר שזה לא הרכב הנכון, באסה.
אם אתה מסכים שבשביל להגיע לנק הפתיחה של הטנדרים האחרים בשוק, אתה צריך לשפר את הדימקס מעט (אני חושב שקצת יותר ממעט), זה רק מחדד את הפער.

תיקח טנדר אחר, ותשקיע בו מעט, והדימקס לא יוכל להתקרב אליהם בלי מקצה שיפורים מאסיבי.

לדעתי רכב שטח קצר הרבה יותר יתאים כנקודת פתיחה.

גם בנוחות, גם במעשיות, וגם בפוטנציאל לשיפור.
ואם טנדר, אז לכל הפחות לנסוע על המתחרים, גם בשטח!!, ורק אז להחליט.

dloungeR
01-11-15, 22:50
אוקיי, עלויות אחזקה גבוהות יותר ולפחות לפי הרשת מחיר זול יותר (באנגליה DMAX 2012 ב80K אם מישהו מעוניין)
נכון, רכב הוא מצרך אבל בהנחה שאתה מבלה בו לא מעט זמן אני בעד קצת שאר-רוח בכל הצורך הזה.
לדורון למה שתהיה? אתה בבית :cool:
נסעתי על היילקס ו-ווינר רציתי לנסות גם את ההאנטר אבל זה קצת בעייתי לבקש ממוכרים לקחת את הרכב שלהם לסיבוב בשטח רק כי בא לי לבדוק מה מתאים לי...

נמרוד
01-11-15, 23:42
לא בעייתי בכלל ומקובל לבדוק רכב שטח גם בשטח. לא שטח קשה אבל שבילי שדות, לשלב 4x4, הילוך כוח, איזו עליה קטנה אם יש - בהחלט מקובל ואפעלו חובה.

ד ו ר ו ן
01-11-15, 23:50
דבר נוסף, שימי לב לחתימה של דורון...
אני רק מניח שאתה מתכוון לציטוט של מי מראה למי את האגזוז בשטח..

;)

נדב ש.
02-11-15, 08:48
dlounger נסעת על היילקס, ווינר, דימקס, מה ההיתרשמות? חוץ מיזה שהיתאהבת בדימקס, למה נינעלת דווקא עליו?

amit1
02-11-15, 09:04
אני רק מניח שאתה מתכוון לציטוט של מי מראה למי את האגזוז בשטח..

;)
ברור וגם בהתייחס לסייפא...:)

dloungeR
02-11-15, 19:11
נמרוד - זה מאוד מקובל לעשות בדיקה בשטח לרכב שטח שאתה הולך לקנות אני מניחה שפחות מקובל לעשות סקר התאמה אישי על חשבון המוכר, כשאני כבר מגיעה לבדוק רכב אצל מוכר אני ארצה לבדוק את מצב הרכב הספציפי (גם בשטח כמובן) בהנחה שאני כבר יודעת שזה הרכב שאני רוצה.

נדב - ככה, נסעתי (לא בשטח) על היילקס היא הרגישה כמו משאית, גדולה כבדה ובהיעדר מילה אחרת אני אקרא לה אונייתית (מלשון אונייה) בגלל הטלטול האיטי הזה שנורא נפוץ אצל משאיות.
הווינר לא השאיר אצלי שום רושם לטוב או לרע ובגלל זה הוא גם נשאר אופציה, הנחתי שאין לי איתו שום בעייה אבל גם לא משיכה מיוחדת.
עכשיו לא יודעת אולי קמתי טוב באותו בוקר, מהרגע הראשון שנכנסתי לDMAX הכל פשוט הסתדר, כאילו נסעתי איתו שנים, הוא מרח לי על הפרצוף חיוך כזה דבילי ומרוצה. הוא היה נוח, הרגיש קל, רצה להאיץ הסתובב באלגנטיות ובאופן כללי היה פשוט כיפי, בחיי שרציתי לחבק אותו בסוף הנסיעה, חבל שלא יצא לי לקחת אותו לשטח. בתור מישהי שרגילה מדי לרכבי פרקטיקה זאת לא הרגשה שיכולתי להתעלם ממנה :)

נדב ש.
02-11-15, 19:31
הווינר טנדר מצויין, פשוט ופרקטי, הטויוטה באותה קטגוריה, ו"הבעיה" שלהם זאת הנוחות, אמנם צריך להיתרגל אולי אבל ככה זה, הדימקס לעומתם יותר מעודן ונוח וגם לא פרייאר עד גבול מסויים ללא שיפורים מיוחדים, עכשיו השאלה מה המטרה של הרכב ואיזה רמת עבירות.
ועוד דבר, לדעתי צריך להישקל ולבדוק גם כמה מועמדים קצרים כמו פג'רו, פראדו וכו', אולי זה ייתן כיוון אחר לפני שהולכים סופית על טנדר.

dloungeR
03-11-15, 00:53
אני בהחלט אמשיך לבדוק (בינתיים אני קוראת כל מיני שרשורים רלוונטים וגם כאלה שפחות :cool:) אם תרצו אני אעדכן, שוב הרבה הרבה תודה לכולם!

דניאל מאירי
05-11-15, 08:17
בוקר טוב.
אם טרם רכשת, מציע לך להציץ במכרז שנפתח היום :
http://rechev.mof.gov.il/NR/exeres/8F64AD1C-205B-4673-8FAB-F87A6613EC6E.htm
יש שם מספר אפשרויות בשבילך.
ניתן ללכת לראות את הרכב, לקרוא הסטוריית טיפולים, לראות טופס בדיקה ולדעת באיזה גוף שירת "אותנו".
בהצלחה,
דניאל

asafk
05-11-15, 13:50
אני מלא התפעלות מהעובדה שיש מישהו שמתחבר לטנדר איסוזו. זה כל כך נדיר, מיוחד, אפילו הזוי - שאין ברירה. זה זיווג משמיים.
אני חושב שבהחלט יש כאן גם מועמדת רצינית להחליף את אייל במבחני דרכים לטנדרים...

אסף.

dloungeR
05-11-15, 17:19
דניאל - תודה רבה על המידע, שאלה קטנה הם לא נחשבים רכבים שעברו קצת יותר מדי בחייהם?

אסף - אתה צודק, אין כזה דבר, אני בעצם סוכנת איסוזו סמויה ובאתי לשטוף את מוחותיכם הסרבנים בפרסומת (ארוכה) לאיסוזו
ואם לא כתבתי את זה מספיק (מי שמאוד רגיש לתכנים סמויים בפרסומות מתבקש לעצום עיניים עכשיו)
איסוזו! איסוזו! איסוזו!

נדב ש.
05-11-15, 17:23
תכף יקפצו עליך מנגד ויצעקו טויוטה טויוטה טויוטה!

dloungeR
05-11-15, 17:27
מה זה טויוטה? אפשר לאכול את זה?

tom1105
05-11-15, 17:56
מה זה טויוטה? אפשר לאכול את זה?
השאלה צריכה להיות : מה זה טויוטה ? יש לזה תרופה?

sent from my WJ

asafk
05-11-15, 17:57
בזהירות. זה מתפרק בבטן.

אסף.

raanan
06-11-15, 07:01
יש לי הרגשה שאני יודע מי זאת העלומה שכותבת,
השם מתחיל באות 'מ' ???

רענן

erezgur
06-11-15, 08:31
יש לי הרגשה שאני יודע מי זאת העלומה שכותבת,
השם מתחיל באות 'מ' ???

רענן

ס.נ.?
חחח יש משהו בדבריך ...

dloungeR
06-11-15, 13:07
הממ... לא

דניאל מאירי
08-11-15, 08:59
250 אלף להיילקס שננהג בידי נהג אחד וטופל לפי הספר, הוא קנייה מעולה.
בניגוד למוכר פרטי שעשוי לחסוך בהחלפת מכלולים מסוימים, כאן אין מושג כזה.
בנוסף, הכל חשוף לך כבר באינטרנט. היכן הוא בילה את חייו, האם שירת ביחידה מרובת נהגים (לא מומלץ) או נהג יחיד.
הסטוריית טיפולים מלאה וטופס בדיקת מכון קנייה.
זו הסיבה שהרכבים הללו יוצאים משם במחירים קרובים מאוד למחיר המחירון (במידה והם במצב טוב, כמובן).
את מוזמנת לראות פליט כזה שנת 2008 אצלי (נרכש עם 225 אלף ק"מ לפני 3 שנים).
דניאל (קחי בחשבון שרק היום ומחר ניתן לראות ולתת הצעה, מחר בסוף היום המכרז נסגר).

dloungeR
09-11-15, 13:01
הי דניאל, כן אני מודעת לעובדה שכבר מאוחר, אני לא חושבת שהייתי מגישה כרגע הצעה גם בגלל ששמתי את חיפוש הרכב על הולד ובעיקר בגלל חוסר היכרות עם המערכת הזאת, אולי עם הרכב הבא (כל כמה זמן מכרז כזה מוצע?) בכל מקרה הרבה תודה על פתיחת אופציה נוספת.

וOFF נ.ב מישהו יכול לומר למה בנייד השרשור מגיע רק עד עמ' 8?

raanan
09-11-15, 15:30
נ.ב מישהו יכול לומר למה בנייד השרשור מגיע רק עד עמ' 8?
כי הנייד יותר תכליתי ...

רענן

איל מ
09-11-15, 17:48
לגבי הזהות שרשמתם לא מתאים.
גם המצב המשפחתי לא מסתדר ובעיקר העובדה שאין תמונות
;-)

-->