PDA

צפייה בגרסה מלאה : הדיסקברי כבה בעמידה



אסי
12-10-05, 15:58
שלום,

דיסקברי, בנזין, 96'
כאשר אני עומד ברמזור הסל"ד יורד כמעט ל - 0 ואז קופץ בחזרה - או שהרכב כבה.
הצעות ?

asafk
13-10-05, 21:47
נחיל בדבר הכי פשוט- אחרי הAIRFLOWMETER יש צינור גומי שרשורי. אם הוא קרוע- המנוע ידומם בסרק (תתחיל בבדיקה הזו- כי הדברים האחרים יותר יקרים.. )

אסף.

אסי
18-07-06, 12:40
אחרי הרבה חודשים, מוסכים, וכסף - המצב נשאר כמות שהוא ....
לפעמים (ברמזורים) הטורים נופלים ואז קופצים מספר פעמים, לפעמים, לא מצאתי חוקיות.
בבדיקה בחיבור למחשב הכל נראה בסדר, האוטו נבדק אצל גרשון, יענקלה, אורי, אידלסון, הוחלפו: פילטר אויר, דלק, שמן (ובכלל כל השמנים), פלגים, חיישני חמצן, AIRFLOW, ועוד, כיוונים קצת ניקויים ועוד (ובדרך בלמים, תפוחי הגה, רצועה ומותחים ועוד ועוד ועוד).

כמו שאמרתי - המצב נשאר כמות שהוא...
וכמובן, כשאני במוסך אז האוטו מתנהג למופת ! רק אני בדרך הביתה הכל חוזר.

למישהו יש רעיון (פח נפט ? לחזור לסופה ?).

אסי

יובל פ
18-07-06, 20:18
תבדוק אם יש מתח למשאבה בעזרת כלי מאד פשוט
מנורת ביקורת עם כמה מטרים של כבל דו גידי (גם שני חוטים טוב) יעשו את העבודה אני לא יודע היכן ממוקמת המשאבה אך מתוך הנחה שהיא לא בתוך מיכל הדלק תתחבר לשני החוטים של המשאבה (לא לאחד ואת המינוס לקחת בתוך הקבינה כי לפעמים הנתק הוא במינוס)
ותמשוך את הכבל לתוך הקבינה מול העיניים וכשהתקלה תקרה תוכל לדעת אם הבעיה היא במתח למשאבה
אם כן המנורה כבה בזמן הבעיה ישנה אפשרות שממסר המשאבה לא תקין שעובד לא עובד לפי קריזה עצמית
או נתק בחוט שנוגע לא נוגע
בהצלחה
פח נפט זה לא פיתרון טוב לא תמיד נשרף עד הסוף

LAREDO
19-07-06, 04:03
כמעט בוודאות הבעייה שלך טמונה במצערת.
או שהיא צריכה ניקוי או שצריך להחליף ולכוון את מייצב הסרק. אם היית במוסך והחליפו לך חלק מבלי שהדבר פתר את הבעייה תדרוש שיחליפו אותו בחזרה. אתה לא אמור לשלם על ניחושים.

fuksi
19-07-06, 15:06
אם היית במוסך והחליפו לך חלק מבלי שהדבר פתר את הבעייה תדרוש שיחליפו אותו בחזרה. אתה לא אמור לשלם על ניחושים.

אהבתי את המשפט הזה אבל הוא לא תואם את המציאות.
אני משוכנע שאחוז גבוה מהכספים שאנחנו מוציאים במוסכים לא ממש רלוונטים לבעיה.
אבל מדובר בבעיה עקרונית אז לא נתעלק על השירשור הזה...

LAREDO
19-07-06, 16:27
פוקסי ידידי היקר, אני עובד במוסך לא זול בכלל.
אם אני הייתי הבעל בית שלו הייתי לוקח כפול.
אבל אני לא מחליף חלקים סתם. ואני לא מחליף/מחייב על חלקים שאני לא בטוח שיפתרו את הבעייה.

אני כן גובה כסף עבור דיאגנוסטיקה, בעיקר אם הלקוח בוחר לא לתקן אצלי.

וקורים מקרים רבים, בהם עקב הזנחה של תקלה אחת, מצטברות תקלות נוספות. ואז כן יש צורך להחליף מספר חלקים שנראים לעיתים לא קשורים.

fuksi
20-07-06, 17:27
אמיר ידידי היקר
דוגמא מס' 1:
לפני כ 3 שנים בדיסקו רעידות בהגה במהירות 80קמ"ש+
הלכתי לכמה מוסכים מהטובים ביותר (כולל גורויים) כל אחד פחות או יותר אמר שצריך לבדוק שיכולים להיות הרבה גורמים למצב.
עד כאן מקובל. בחרתי ללכת לרונן מאשקלון, בדק הפך טרח ועבד
התוצאות: יושר מוט שפור,הוחלף מוט הגה, הוחלפו כל מיני תושבות למניהם.
תוצאות: 2 נסיעות לאשקלון (הרבה דלק), יומיים חופש מהעבודה (הייתי שם מבוקר עד ערב). הרעידות נשארו.
כאשר התמרמרתי על התשלום קיבלתי מכתב תביעה והלכו בערך 2000 ש"ח. אגב כיום אני עדיין עם הרעידות ,למדתי לחיות עם זה.

דוגמא מס' 2:
כבר 3 שנים פעם בכמה חודשים הדיסקו נכנס לקריז ובמשך יומיים נשנק בעמידה ו/או ובנסיעה.
הלכתי לגרשון שהיה מספיק ישר והגון ואמר, שיכולות להיות הרבה סיבות. איירפלו,משאבת דלק, חיישן חמצן, למדה, דלק מהול ועוד.
אמר לי שאם אני רוצה להשאיר את הרכב ליומיים והוא יעשה סידרה של בדיקות ואולי אם יהיה לנו מזל נפתור את הבעיה.
אמרתי תודה החלפתי בתור התחלה את תחנת הדלק הקבועה (סונול גלילות) ואני מחכה להתקף הבא שגיע כנראה מתישהו.

2 הדוגמאות הפוכות וקיצוניות
בראשונה החלפתי ותיקנתי חלקים שילמתי וקיבלתי כלום....

LAREDO
20-07-06, 17:38
פוקסי - דוגמאות לא חסר.
גם ברכב של אישתי עשו לנו את זה.
בגלל זה עכשיו רק אני מטפל בו.

אני רק אומר שלא צריך לעבוד עם מוסכים לא מקצועיים, ולא לאפשר למוסך ללמוד על הגב והכיס שלנו.
ניתן וצריך לערוך מעין חוזה עבודה עם המוסך. בו יש לפרט מה אתה רוצה שיתקנו לך ברכב.
אם מה שרצית לא תוקן, את מי זה מעניין מה המוסך תיקן? הרי לא ביקשת את זה. אז גם יש לך אסמכתא משפטית. אני יכול לומר שבכמעט 100% מהמקרים, מי שחוסך משלם בסוף ביוקר.

asafk
20-07-06, 18:44
פוקסי- זה שרונן יישר לך מוט שפור עקום- הוא עשה עבודה, גם אם היא לא פתרה את הבעיה הספציפית, הוא תיקן תקלה שהיתה ברכב, ותיקון שלה הוא פעולה מקדימה לאיתור התקלה עליה התלוננת. זה לא שהוא החליף לך נורה שרופה בקשר לבעיה עליה התלוננת- במקרה כזה, למרות שהוא תיקן תקלה, זה לא קשור למה שביקשת.

עכשיו- לפותח הדיון יש תקלה, אף אחד לא הצליח לאתר אותה או לפתור אותה. החלפת חלקים כאמצעי לאיתור תקלות היא שיטה לא מקצועית. החלפת פילטרים היא משהו שנדרש על מנת "ליישר" את פעולת המנוע, וממילא נדרש אחת לכמה אלפי קילומטרים. אין שום סיבה להחליף חיישן חמצן. אני יכול לחשוב על לפחות שתי דרכים לדעת עם הוא תקין- החלפתו אינה אחת מהן, וכן הלאה לגבי חלקים רבים אחרים שהוחלפו.
ההבדל בין בעל מקצוע לבין חובבן אינה ביכולת להחליף חלקים, אלא קודם כל ביכולת לאתר תקלות בלי להחליף חלקים מיותרים.
אל תבין לא נכון- אם המכונאי שלך עשה עבודה של איתור תקלות, ולא הצליח לאתר את התקלה- עדיין מגיע לו תשלום על העבודה. אבל אין שום סיבה לשלם על החלפה של חלק תקין, גם אם נותנים לך את החלק שהוחלף- אתה לא מחסן חלפים.

עכשיו לבעיה עצמה- לפי התיאור מדובר או בבעייה באיירפלומטר, או במצערת. שים לב למה שכתבתי בהתחלת השרשור- הרבה פעמים המכונאים לא שמים לב לקרע בצינור שיוצא מהאיירפלומטר לכיוון המצערת- תבדוק אתה לבד את הצינור, גם מלמטה, וגם מבפנים (פרק אותו מהמקום). גם אם אחד הבנדים רופף והצינור לא מהודק- זה יהיה הסימפטום. תבדוק גם את החיישנים בבית המצערת- קודם כל ניקוי ובדיקה שמייצב הסל"ד (מנוע צעדים? אני לא זוכר איך זה עובד בדיסקברי) אכן עובד ופותח את המעקף של המצערת כשצריך, ובדיקה של חיישן מצב המצערת.



אסף.

סוזי המשתוללת
20-07-06, 22:29
אסף
לדעתי אתה טועה
מה זאת אומרת -עבד ולא פתר את התקלה עדיין מגיע לו כסף
אני פונה לבן אדם שטוען שהוא מסוגל לפתור את התקלה
אם הוא הגון מספיק ולא מסוגל לפתור אז הוא יגיד אבל אם הוא לא הגון ולא באמת יודע מה התקלה אלא רק חושב שהוא יודע ובכל זאת לא מצליח אז על מה אני צריך לשלם - על האפשרות ללמוד על הגב שלי?
זה הכל סיפורים
כשהייתי צעיר וחדש עם הסוזוקי הייתה לי תופעה מוזרה בברקס של משיכה לאחד הגלגלים
פניתי לכל מיני מוסכניקים שדי סמכתי עליהם וכל אחד הציע להחליף משהו אחר
לא נעים לי להגיד אבל עד היום אחרי 10 שנות עבודת פרך נשארתי עם החלקים שהמליצו לי להחליף כי מלחתחילה לא הייתי צריך להחליף כלום
מי שלא יודע בודאות איך לפתור תקלות או שיילמד על הגב של עצמו ועל הזמן של עצמו ועל החשבון של עצמו או שיישא באחריות (לעבוד יום שלם על פתרון בעייה שלא נפתרה ולא לקבל תמורה זה סוג של לקיחת אחריות )

LAREDO
20-07-06, 22:41
אם לא מצאתי את הפתרון = לא לקחתי כסף.
אם מצאתי את הבעיה ואתה לא רוצה לתקן (מכל סיבה שהיא) = אני גובה כסף עבור איתור.
אם מצאתי את התקלה בזמן סביר, בדר"כ פחות משעתיים ואתה מתקן את הרכב, אני גובה רק עבור התיקון ולא עבור האבחון.

סוזי המשתוללת
20-07-06, 23:38
אמיר
אכן נוסחה הוגנת
במוסך פיאט למשל כתוב בפירוש דיאגנוזה 250 ש"ח
יום אחד נכנסתי עם בעייה בהזרקה שידעתי די בודאות על פתרונה מפורומים זרים אבל רציתי חוו"ד שניה
נכנסתי לשם ובגלל שעלות החיישן הייתה מצחיקה מחיר הדיאגנוזה בלבד בד"כ כלל במיקרה הנ"ל גם את החיישן והעבודה להחלפתו ומכיוון שגם באתי עם כיוון מדוייק מאד של פתרון הבעייה אי אפשר היה לעבוד עליי

אסי
21-07-06, 12:12
הבעיה היותר קשה היא שאף אחד מה"גורויים" בארץ לא מספיק מקצועי - ובטח לא מספיק רציני בכדי לפתור בעיה שהיא קצת יותר מסובכת.
חלק מהמוסכים גבו עבור "דיאגנוסטיקה" גם כאשר הם סיכמו שהם לא יודעים מה התקלה ...
אף אחד מהמוסכים לא היה מוכן להתחייב שימצא בסופו של דבר את התקלה (אני הייתי מוכן לשלם עבור הדיאגנוסטיקה "המלאה" - אבל בתנאי שבסופו של דבר תמצא התקלה). מוסך אחד התחייב - אבל אחרי כמה תיקונים "חזר בו".

אצל כולם שילמתי כסף על דיאגנוסטיקה שלא הצליחה / החלפת חלקים שלא היה בהם צורך / תיקונים אמיתיים שעשינו "על הדרך". אבל בסופו של דבר כולם התחמקו: אחד אמר שזה אולי הדיסטרוביוטר ושאני אלך ואקנה דיסטרוביוטר ואביא לו בכדי לנסות, שני הציע לפרק את המנוע (בעלות מתאימה), שלישי הציע שאשאיר לו את הרכב לדיאגנוסטיקה (כאשר דובר על אלפי שקלים - אבל ללא התחיבות לתיקון), ורביעי שולח אותי בכל פעם לקנות חלק אחר

אגב כולם ניסו לשכנע אותי באיזה שלב "לחיות עם זה".

אין מה לעשות, היוקרה של LANDROVER בארץ, וההערצה המטופשת שנוצרה לאותם גורויים סביב ה LANDROVER הביאה לכך שכל תיקון טריוויאלי שכל מוסך של מיצובישי עושה נחשב לגאוניות באותם מוסכים, וכל תיקון יותר מעייף מחשב לבלתי אפשרי ....

אגב - בג'יפים אחרים זה לא כך.

נועם צרפתי
21-07-06, 21:43
לאסי
אני אנסה מאיזה שהוא נסיון שניתקלתי בו בעבר בשני מקרים בסוג תקלה דומה בדיסקברי בנזין. אחד המקרים שאותו אני אפרט הגיע לבית המשפט בפ"ת.
הרכב המדובר שייך למישהו מת"א שלא הכרתי, אלא הכרתי את אחיו. באחד הימים אני מקבל טלפון מהאח והוא מודיע לי כי אחיו ניתקע בצורה לא סדירה. הרכב יכול לעבוד יום, שעות, ימים וכל פעם הרכב
פתאום ניכבה כאשר אין אחידות בהופעת התקלה. הבחור ניכנס מספר פעמים לחברת המזרח והתחבר
למחשב על מנת לנסות לאתר את התקלה. כל פעם לקחו כסף על בדיקה והודיעו לו שלא מצאו שום דבר,וכך זה נימשך 7 חודשים. לאחר שבעה חודשים נתנו הצעת מחיר לתיקון בגובה 7K לערך כולל החלפת חלקים.
בדיוק באותו היום של הטלפון הייתי באזור המרכז (אני גר בדרום- אשלים) והודעתי לו כי אין בעיה אני אגיע ואנסה למצוא את התקלה. לאחר מספר דקות של חיפוש נימצא חוט חשמל עם עובי גיד גדול יחסית
שחתכו אותו בעבר והלחימו בין שתי הקצוות חוט חשמל עם עובי גיד יותר קטן. אני משער שזה היה בשביל מערכת אזעקה או משהו דומה.
ביצענו חיתוך והלחמה מסודרת של שתי קצוות החוט עם העובי הגדול ומאז הרכב נוסע והתקלה לא חזרה. ההסבר פשוט מאד, החוט הדק היה מתחמם ולא מסוגל להעביר מספיק חשמל דרכו.
לאחר התיקון להגיד לך שהייתי בטוח שזאת התקלה, אני לא יכול להגיד לך ולכן גם לא רציתי כסף. היות
ואחיו חבר טוב שלי אמרתי לו שאם פתרנו את התקלה ישלם לי 100 שח בהזדמנות וכך היה.
הדבר היותר מעניין היה המשפט שהוא ניהל נגד חברת המזרח ולא בשביל הכסף (לא חסר לו) אלא
בשביל ללמד אותם והוא ביקש ממני לתת עדות (הוא קרה לזה עדות מומחה) במישפט. למרות שבחברת
המזרח מכירים אותי טוב החלטתי כי חשוב שאני אתן עדות לאור הזילזול שהם מפגינים ללקוחות של
לנדרובר (לא אלי כי אני לא צריך אותם). מי שמכיר את ציון ברוך מנהל השירות של לנדרובר, הוא זה
שהופיע במשפט מטעם החברה. אני חייב לציין כי השופטת העמידה את ציון ואת המוסך באור שלילי לגבי
מקרה זה.
גם שניסיתי לשאול את ציון מיד בסיום המשפט למה הזילזול הזה בלקוחות, תשובתו היתה מזלזלת.
ואני שואל את עצמי - למה חברת המזרח היתה צריכה להגיע לבית המשפט על שטיות ולגרום לנו קודם
כל נזק כבעלי לנדרובר. ואני מתאר לעצמי שישנם הרבה מאד מקרים דומים.
לאסי- חפש קודם כל ובסבלנות חוט חשמל רופף, חצי קרוע, מולחם לא טוב, מחובר לא טוב, מקצר ותחפש טוב.
תעשה לא במוסך אלא בעצמך כי מוסכניק לא אוהב להתעסק עם זה והסבר פשוט.יש בעיה לחייב על חיפוש ארוך ולתקן אם נימצא בדקה. אם לא נימצא המוסכניק מצייר כלא מקצוען ובשני המקרים הוא יוצא לא טוב. מסקנה נוספת מהמקרה למעלה שמחשב לא יכול לעלות על כל תקלה.
אני חושב שלמצוא נוסחת עבודה בין מוסך ללקוח זה דבר לא נכון ולא ניתן. הדבר מושפע משני הצדדים
ומהאמון ששני הצדדים נותנים אחד לשני. החוכמה של המוסכניק זה לתת ללקוח את ההרגשה שהוא לא שבוי שלו ברגע שהרכב ניכנס אליו וליידע כל פעולה מראש על הרכב. תיקון תקלה יכול לפעמים להעשות
בשלבים וקורה שחלקים טובים מוחלפים בגלל הערכה לא נכונה, וזה קורה גם למוסך הכי טוב. העניין
שהמוסכניק צריך ליידע את בעל הרכב לפני כל מהלך ולהסביר לו את ההשלכות ולא לתת ללקוח את האפשרות להרגיש רע. עדיף למוסך לא לסדר תקלה עם הוא מרגיש כי הלקוח יצא בהרגשה רעה.
נועם

ALONSOF
06-09-06, 22:15
לאסי
גם אצלי היתה בעיה זהה . הטורים משתוללים בסרק עולים ויורדים בפראות.
גם אצלי היה בא והולך כל פעם, וכל נסיון "לתפוס על חם" את הבעיה נכשל.
לא יודע אם הבעיה נפתרה לתמיד אבל לפחות חצי שנה או יותר זה לא חזר על עצמו.
מה שעשה את זה בסוף (אני מקווה שזה הסוף,בדיסקו אף פעם לא יודעים) פרקתי מנוע צעדים
ממקומו,פתחתי או יותר נכון שברתי את המכסה האחורי שלו ובעזרת ספריי מגעים פשוט שטפתי
אותו סגרתי הדבקתי את המכסה חזרה וכאמור הבעיה נעלמה כבר חודשים.
כמובן שמחר ברמזור זה יחזור.

-->