PDA

צפייה בגרסה מלאה : גרנד צ'ירוקי " לרדו"-האם זה רכב שטח ?



דידין
23-10-15, 05:14
הוצע לי לרכוש את הרכב בנ"ל -- דיזל 2012 -47000 ק"מ מנכה צהל. שמור ומטופל.

האם זה רכב שטח ? יש חוות דעת עליו ? כמה עביר ? כמה סחיר ?
נראה לי מרווח גחון קצת נמוך !- יש אפשרות הגבהה ?

בתודה

IlanHadar
23-10-15, 08:37
WK2 הוא רכב שטח.
אבל כדי להביא אותו ליכולת שטח אמיתית יש להשקיע הרבה.
הגבהה 2" קיימת בשוק, אבל לא מספיקה.
צריך הגבהה 4" וזה כבר עסק יקר מאוד בגלל צורך להחליף חלקי מערכת מתלים.
כמובן בדוק שזה לא יבוא אישי ללא הילוך נמוך.

דידין
24-10-15, 09:42
תודה -נוותר כנראה

שלמי
24-10-15, 10:45
תוותר,
הלרדו הוא לא רכב שטח
פעם אחת שצירפתי כזה לטיול הספיקה לי
ראה בפוסט... (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/84748-%D7%90%D7%99%D7%9A-%D7%92%D7%95%D7%A8%D7%A8%D7%99%D7%9D-%D7%92%D7%A8%D7%90%D7%A0%D7%93-%D7%A6-%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%A7%D7%99-%D7%9C%D7%A8%D7%93%D7%95?p=576336#post57 6336)

tom1105
24-10-15, 13:54
לרדו זאת רמת גימור...

sent from my WJ

ד ו ר ו ן
24-10-15, 20:38
בהמשך לקישור של שלמי, חילצנו רכב כזה בחוף הים.

היה משעשע שההיילקס ישן עם רבע מהכ״ס של הגראנד צ׳רוקי מושך אותו בחול החוצה משקיעה..

מצד שני..
אחד כזה, בטיול שטח בנחלים הגדולים, הוא היה יעיל למדי בזכות בקרת האחיזה שלו, בשטח שאינו חולי.

בכל מדרגונת היינו חייבים לבנות ולכוון, כי הפלסטיקה מקיפה מכל עבר ומרווח הטעות קטן מאד.

zerez
24-10-15, 21:03
בהמשך לקישור של שלמי, חילצנו רכב כזה בחוף הים.

היה משעשע שההיילקס ישן עם רבע מהכ״ס של הגראנד צ׳רוקי מושך אותו בחול החוצה משקיעה..


בלי להכיר את העובדות נראה לי שבמקרה הזה הייתה בעיית נהג ולא רכב.

ד ו ר ו ן
24-10-15, 21:13
בלי להכיר את העובדות נראה לי שבמקרה הזה הייתה בעיית נהג ולא רכב.

עם להכיר את המקרה, אתה טועה.

מע ההנעה של הרכב פשוט לא הצליחה להתמודד עם החלקה בו זמנית של כלל הגלגלים.

הרכב התחיל לנוע, ראו את בקרת האחיזה מתחילה לבלום לסרוגין גלגלים עד בלימה מלאה של הרכב.
הוא פשוט לא הצליח להתקדם.

בשביל טכני. בו בעיית האחיזה הייתה של גלגל בודד/שניים, זה לא קרה.
אבל שם, הזובור השני נכנס-צמיגים של קורקינט עם דופן רגישה מאד וחוסר יכולת להוריד אויר.

ואגב חילוץ, אכן לרכב אין אזני חילוץ/גרירה.

קשרנו למתלה.

zerez
24-10-15, 21:14
אין אפשרות לבטל את המערכת? כי אם זה המצב אז תהיה לו בעיה דומה גם בשטח בוצי.

ד ו ר ו ן
24-10-15, 21:26
נכון..

ובדשדש..
ובדרדרת..

ו..באמצע הנקרות..

IlanHadar
24-10-15, 22:08
חברים, בשרשור הזה כותבים חלק מאנשים שאין להם מושג במערכות ההנעה של ג'יפ.
מערכת ה QT2 של ג'יפ היא אחת ממערכות ההנעה לשטח, מבוססת בקרת משיכה ע"י בלמים, מהטובות שיש.

בנוסף לרדו זו רמת גימור, אין לה קשר ליכולת שטח.
נאמר נכון לעיל לגבי פלסטיקה שחלקה מתפרקת די בקלות.

בעוד מספר שנים עם הוזלת הרכב כמשומש יגיעו מארה"ב מערכות שיפור גם לרכב הזה שקיימות לשטח. כולל ווי גרירה, מתלים, מיגונים, שיפורי מחשב ועוד ועוד. בדיוק התהליך שעבר ה WK, שיש ממנו דוגמאות כאן שיתקשו לעלות על מדרכה ויש כאלה שהגיעו לרמת רכבי שטח הגבוהים ביותר.

לקחת רכב שנהוג היום על ידי מטפסי מדרכות בעיקר, ללא שום הכנה לשטח עם צמיגים דרדלה ולהשליך מזה שזה לא רכב שטח, לא ממש מתאים, בטח לא לחלקכם שאני מכיר.

ד ו ר ו ן
24-10-15, 22:32
אילן,
בעיית יכולת ההתמודדות עם חול עמוק נפוצה בהרבה רכבים שמסתמכים על בקרת אחיזה, כבסיס עיקרי ליכולת תנוע בשטח, לא רק ברכב הזה.
זאת להבדיל ממערכות ״טיפשות״/מכניות שלא מגבילות החלקה/מורידות את סף הרגישות כדי לייצר מומנט התקדמות.

ובשביל החידוד,צמיגי כביש/AT יתפקדו בחול טוב יותר מאשר צמיגי שטח מלא, אז לא הצמיגים אשמים בשיקוע העצמי של הרכב, ולא הנהג.

ולראייה, ברכב טיפש וחלש לא הייתה בעיה לנוע, באותו תא השטח שהרכב המתוחכם דורש נהג עוד יותר מתוחכם כדי לפרש את גחמות תפעול המערכת..

זה מתחיל להשמע כמו תרוצי ״זה לא באג, זה פיצ׳ר״..

grand
24-10-15, 22:44
יש גם wk2 שמגיעים ברמות גימור לימיטד ואוברלנד עם מערכת מתוחכמת יותר של בורר מצבי שטח סטייל לנד רובר 4 ( סלקט טריין) ומערכת מתלים הידראולים
שיודעים להגביה את הרכב ב 2״ בלחיצת כפתור,
מן הסתם רכב כזה ידע להתמודד טוב יותר בשטח טכני מהדגם הפשוט.
עדיין זה לא הופך אותו לרכב שטח אמיתי כמו אחיו הבוגרים.
הוא פחות טוב, אבל לא פחות מפגרו קינג או דיסקברי 4 לצורך העניין.

amit1
25-10-15, 00:15
עם להכיר את המקרה, אתה טועה.

מע ההנעה של הרכב פשוט לא הצליחה להתמודד עם החלקה בו זמנית של כלל הגלגלים.

הרכב התחיל לנוע, ראו את בקרת האחיזה מתחילה לבלום לסרוגין גלגלים עד בלימה מלאה של הרכב.
הוא פשוט לא הצליח להתקדם.

בשביל טכני. בו בעיית האחיזה הייתה של גלגל בודד/שניים, זה לא קרה.
אבל שם, הזובור השני נכנס-צמיגים של קורקינט עם דופן רגישה מאד וחוסר יכולת להוריד אויר.

ואגב חילוץ, אכן לרכב אין אזני חילוץ/גרירה.

קשרנו למתלה.
מנסיוני עם ה TC בדיסקו 2 התופעה שאתה מתאר בה ה TC עצר את הרכב בשטח חולי לא נראית לי הגיונית ואני לא מאמין שגיפ ייצרו מערכת כזאת.

ד ו ר ו ן
25-10-15, 01:22
גם ללנדרובר יש באג רציני עם סיטואציות כאלו של תנועה דרך חומר משוחרר.
תעשה חיפוש על תפקוד המערכת בדרדרת וירידות בשטח.

למקרה הנוכחי, אלו רכבים שונים וההשוואה לא ממש נכונה.

amit1
25-10-15, 11:44
נחמד שאתה מלמד אותי מה קורה בדיסקו 2..:) ...
בהערת אגב לתיקון המידע המוטעה שציינת, דיסקו 2 עם TC+ CDL מתפקד מעולה כמעט בכל תוואי שטח וסוגי קרקע והשלוב המנצח הוא TC+CDL+LSDs.
עניינית להארתך הקודמת, לא מאמין להתכנות התרחיש שתארת בו ה TC עצר את הרכב. נראה שהנהג לא ידע לתפעל את המערכות ברכב.

IlanHadar
25-10-15, 12:32
כמו שכתבתי כותבים כאן אנשים שאין להם מושג במערכות הרכב המדובר.
לקחת דוגמא של נהג, יושב בית קפה, שנתקע בחוף הים מחוסר ידע, בטח לא הוריד אוויר אפילו, לעשות מזה כאילו מערכת המשיכה לא יודעת לתפקד, זה הזוי לטעמי.
מערכת ה- QT2 של ג'יפ היא אחת הטובות שיש, מתמודדת היטב עם חול, סלעים, דרדרת וכו'.

דרור ברלי
25-10-15, 13:59
כולכם שוכחים את מערכת בקרת היציבות ESP. היא זו ש"עוצרת" את הרכב בשטח חולי/דרדרתי.
כיבוי ה-ESP בכניסה לשטח זה הדבר הראשון שעושים לפני שיורדים לשטח ברכב כביש-שטח מודרני. החל מסובארו XV ועד רוביקון.

תיכנסו לשטח טובעני ולא תכבו ESP - תקבלו את כל התופעות שדורון ציין. בפשטות - הרכב לא יסכים לנסוע.

IlanHadar
25-10-15, 14:12
דרור בג'יפ כאשר משלבים Low ה ESP נכבה בעצמו ובקרת המשיכה עוברת למצב שטח מיידי. מקבלים חיווי על כך, אכן אם הרכב נכנס לא בהילוך נמוך לחול אז חובה לכבות ה ESP על ידי לחיצה של 10 שניות על הכפתור.

בהילוך נמוך המערכת מאוד יעילה בחול, מונעת חפירה מגלגל סורר, מעבירה כוח לגלגל עם אחיזה.

נדב ש.
25-10-15, 14:12
גם ללנדרובר יש באג רציני עם סיטואציות כאלו של תנועה דרך חומר משוחרר.
תעשה חיפוש על תפקוד המערכת בדרדרת וירידות בשטח.

למקרה הנוכחי, אלו רכבים שונים וההשוואה לא ממש נכונה.

מהניסיון הקצר שלי עם המערכות בלנדרובר ה- TC וה- HDC (בקרת ירידות או איך שלא קוראים לזה) עובדים נהדר בשבילי הדרום.
טרם ניסיתי בחולות וכניראה גם שלא יקרה, אני שונא חול, לפני הרבה שנים מכרתי ניסן טרנו שירדנו איתה לחוף הים עם הילדים והפכה לארגז חול, אחרי כמה זמן מכרנו אותה.... וניראה לי שעד היום הבחור נוסע עם חול באוטו... :-(

דרור ברלי
25-10-15, 17:48
דרור בג'יפ כאשר משלבים Low ה ESP נכבה בעצמו ובקרת המשיכה עוברת למצב שטח מיידי. מקבלים חיווי על כך, אכן אם הרכב נכנס לא בהילוך נמוך לחול אז חובה לכבות ה ESP על ידי לחיצה של 10 שניות על הכפתור.

בהילוך נמוך המערכת מאוד יעילה בחול, מונעת חפירה מגלגל סורר, מעבירה כוח לגלגל עם אחיזה.



לא רק בג'יפ, אלא בכל רכב שטח מודרני שיש לו Low. גם בג'ימני.
אבל להבדיל מהג'ימני, גרנד צ'רוקי לא מוכרח Low בשביל לנסוע בחולות.
מכבים ESP, נותנים גז והאוטו טס לאן שרוצים בלי שום בעיה.

הכל כפי שאמרת - מתחיל מחוסר ידע, אי הבנת צורת הפעולה של מערכות אלקטרוניקה ברכב כביש-שטח מודרני בכלל ואי הכרת הרכב הספציפי בפרט. בתקווה שלא נגרמו נזקים כלשהם.

יובל48
25-10-15, 18:11
והשלוב המנצח הוא TC+CDL+LSD
צריך את כל האותיות האלה בשביל לטייל בשטח?

asafk
25-10-15, 18:18
תעבור יעמיסו לך כמה אותיות ויהיה בסדר גם אצלך.

103005

אסף.

amit1
25-10-15, 18:20
והשלוב המנצח הוא TC+CDL+LSD
צריך את כל האותיות האלה בשביל לטייל בשטח?

חחחחחחה :)

raanan
25-10-15, 18:32
והשלוב המנצח הוא TC+CDL+LSD
צריך את כל האותיות האלה בשביל לטייל בשטח?
באחד מימיי חורף גשום באזור חורשן שמעתי בקשר את רפי גר,
"יורם ! תשלח מכתב לחברה באנגליה (לנדרובר) שחסר להם בבורר תוכנית לבוץ עם קקי של פרות ישראליות ...."

פשוט הדיסקברי 2 או 3 לא הצליח להתמודד היכן שפראדו וויטארה (נעולים כפול) חצו בקלילות.

רענן

ד ו ר ו ן
25-10-15, 18:59
כמו שכתבתי כותבים כאן אנשים שאין להם מושג במערכות הרכב המדובר.
לקחת דוגמא של נהג, יושב בית קפה, שנתקע בחוף הים מחוסר ידע, בטח לא הוריד אוויר אפילו, לעשות מזה כאילו מערכת המשיכה לא יודעת לתפקד, זה הזוי לטעמי.ו'.
מעניין.
לא זוכר שהיית שם.
מאיפה כל ההנחות המקלות לנחרצות שלך?

תלמד לשאול שאלות לפני שאתה ממציא פרטים לא נכונים.

הורדנו ל-16 psi, והנהג לא יושב בתי קפה.

ד ו ר ו ן
25-10-15, 21:21
נחמד שאתה מלמד אותי מה קורה בדיסקו 2..:) ...
בהערת אגב לתיקון המידע המוטעה שציינת, דיסקו 2 עם TC+ CDL מתפקד מעולה כמעט בכל תוואי שטח וסוגי קרקע והשלוב המנצח הוא TC+CDL+LSDs.
עניינית להארתך הקודמת, לא מאמין להתכנות התרחיש שתארת בו ה TC עצר את הרכב. נראה שהנהג לא ידע לתפעל את המערכות ברכב.
אני לא הולך להתקשקש איתך על דיסקו, מהסיבה הפשוטה שאין לי ניסיון מעשי עם הרכב, וגם כצופה, מעט מאד.
אני כן זוכר טוב את העדויות ממקור ראשון של אנשים כאן באתר לגבי תופעות מסוכנות של המערכת בדיסקו, בנסיון ירידה ברוורס בדרדרת או מצע משוחרר, עד כדי אבדן בלמים.

אני גם לא צריך שתאמין או לא, זה לא רלוונטי מבחינתי לדיון הזה.

ד ו ר ו ן
25-10-15, 21:29
כולכם שוכחים את מערכת בקרת היציבות ESP. היא זו ש"עוצרת" את הרכב בשטח חולי/דרדרתי.
כיבוי ה-ESP בכניסה לשטח זה הדבר הראשון שעושים לפני שיורדים לשטח ברכב כביש-שטח מודרני. החל מסובארו XV ועד רוביקון.

תיכנסו לשטח טובעני ולא תכבו ESP - תקבלו את כל התופעות שדורון ציין. בפשטות - הרכב לא יסכים לנסוע.
כיבינו את ה-ESP, או לפחות זה נראה כך בלו"ש.

בסוף,
רכב חלשלוש שכל האינטליגנציה הדרושה כדי לגרום לו לנסוע בחול העמוק של החוף+גרנד קשור מאחור זה להוריד אויר ולמשוך את ידית שילוב LOW למטה, וזהו.

לא בד"חים של כפתורים ומערכות מוצצות שאמורות להקל ובסוף דורשות יותר פרוצדורות מאשר רכבים פשוטים כמו פעם.

החליטו שהנהג הממוצע כזה הדיוט שהוא לא יודע איך להתנהל בשטח, אז יצרו לו מגוון תוכנות כדי להתמודד עם מגוון מצבי שטח, אבל אם הוא כזה הדיוט, אז איך הוא יידע לזהות נכון את אתגר השטח לפניו?



מערכת ה- QT2 של ג'יפ היא אחת הטובות שיש, מתמודדת היטב עם חול, סלעים, דרדרת וכו'.
קריאה היא המפתח של דיון כתוב.
אם תחזור אחורה, תראה שציינתי שבטיול אחר, בדרום, הרכב תפקד יפה מאד היכן שלא היו מצבים בהם כל 4 הגלגלים נתקלו בחוסר אחיזה.

IlanHadar
25-10-15, 21:43
דורון, בדרך כלל הדיונים איתך מושקעים יותר, זה דיון הזוי.

תגיד לי מתי, תביא את ה WK2 לאזור חולי היכן שתרצה (כמה שיותר קשה עדיף), אבוא להדגים לבעל הרכב מה הרכב הזה יודע לעשות. אם היית אומר לי סלעים לא הייתי בא...

כקוריוז - הרכב שלי עם אותה בקרת משיכה הוגדר בירדן כמלך הדיונה... בדיונה הגדולה (הענקית שנגמרת בשיפוע המטורף) במדבר הדרומי, זה בראש הדיונה למי שמכיר: 103006מקבוצה של רכבים (נראים מרחוק) רק שלי הצליח מכולם ואחרי הצליח דיסקו שלוש דיזל בקושי... בדיוק נושאי הדיון כאן.

(גם הרכב שלי כבר לא ממש נראה ככה היום :D)

ד ו ר ו ן
25-10-15, 21:53
אני מאמין לך שאתה מצליח להוציא מהרכב את מה שאתה אומר.

אותי הסיטואציה מאד הפתיעה, מדוע הרכב לא זז.
לא זז=הטורים עולים, הגלגלים מתחילים לזוז, ואז יש סדרה של בלימות והרכב נעמד ולא זז.
רק כשייצרתי לו מומנט במשיכה הוא הצליח להמשיך לשמר תנועה קדימה, ואז, מרגע שהיה בתנועה הוא נסע מהר עד לחניית כורכר..

אני לא מכיר אישית את בעל הרכב שחילצנו, אבל מהשיחה הקצרה ואיך שהוא התנהל הוא לא חדש בשטח, מה שכן, הרכב היה חדש אצלו.
שנינו חיפשנו (ומצאנו) את ניתוק ESP, הורדנו אויר ל-16 PSI (ובמקרה הזה איך לך על מה להגן.. צמיגי חתך נמוך זאת קללה לרכבי שטח), ועדיין לא זזה הנבלה.

בטיולים אחרים, בנגב, עם חבר בעל רכב דומה (מכר ועבר לדיסקו 4..), הרכב התנהג אחרת לגמרי, אמנם חוסר המהלך גרם לנפנופי גלגלים באוויר, אבל הרכב לא נעצר.
רק הפלסטיקה הרתיעה והגבילה את הגישה ונטישה מכל מדרגונת או בולדר.

דרור ברלי
25-10-15, 22:01
כיבינו את ה-ESP, או לפחות זה נראה כך בלו"ש.

בסוף,
רכב חלשלוש שכל האינטליגנציה הדרושה כדי לגרום לו לנסוע בחול העמוק של החוף+גרנד קשור מאחור זה להוריד אויר ולמשוך את ידית שילוב LOW למטה, וזהו.

לא בד"חים של כפתורים ומערכות מוצצות שאמורות להקל ובסוף דורשות יותר פרוצדורות מאשר רכבים פשוטים כמו פעם.

החליטו שהנהג הממוצע כזה הדיוט שהוא לא יודע איך להתנהל בשטח, אז יצרו לו מגוון תוכנות כדי להתמודד עם מגוון מצבי שטח, אבל אם הוא כזה הדיוט, אז איך הוא יידע לזהות נכון את אתגר השטח לפניו?



במצבים כאלה לא צריך אינטיליגנציה. צריך שהאלקטרוניקה לא תפריע למכניקה לעבוד. בחולות אין חוכמות - צריך להוריד המון אוויר ולתת המון גז - כי בחולות אתה רוצה שהכוח יגיע לגלגלים ויסובב אותם בלי הפרעות ובלי לפחד שהם מחליקים. ESP אם לא נותק, לא יאפשר למנוע להעלות סל"ד והרכב לא ייסע. פשוט מאוד - ככה זה וזהו. אם אתה מוגבל על ידי אלקטרוניקה מסרסת וצמיגי חתך נמוך - אל תיכנס לשטח חולי. גם אם יש לך 280 סוסים מתחת למכסה וסמל של Jeep. עצוב, אבל זה המצב.

צמיגי ספורט בחתך נמוך על רכב שטח זה צרעת וזה פשע, חד וחלק. זו לא הפעם הראשונה שאני מסתער על "טחנת הרוח" הזו ואני ממש לא מגזים - כמה שהם טובים בכביש במהירויות גבוהות, ככה הם חרא מזוקק בשטח - כי הם עדינים ופגיעים ולא אוחזים. אי אפשר להוריד הרבה אויר אם בכלל, כי הסיכויים שהצמיג יושמד נושקים ל-100%. ואם לא תוציא אוויר, לא יעזרו לך 280 כ"ס ולא 2,800 כ"ס, כי תתחפר למוות בחול. האמת היא שבצמיגי חתך נמוך, גם אם תוציא המון אוויר, זה לא כל כך עוזר כי הדופן כל כך נמוכה עד שגם בלחץ נמוך היא לא מקבלת "לחיים" וכמעט שלא מציפה את הצמיג על החול.

הבעיה היא שהנהג הממוצע של היום הוא באמת טמבל. אתה נתקל באנשים אינטילגנטיים שמחזיקים ברשיון נהיגה 30 ו-40 שנה ואשכרה לא יודעים כלום, החל מאיך לשבת מול הגה ואיך להחזיק הגה. עוד הרבה לפני שתדבר איתם על נהיגת שטח, לך תשכנע אותם להחזיק הגה בשתי ידיים בשעה 9 ו-3, לא להוציא יד מהחלון, לא "לפמפם" כשהם בולמים בלימת חירום וכן לחגור את חגורת הבטיחות על אמת - ולא סתם לסגור אותה ולהתיישב עליה רק כדי שהזמזם לא יצפצף.... זה אמיתי דורון. אמיתי לגמרי. אני נתקל בזה בהדרכות בכל שבוע. חוסר ידע משווע. איך הם נשארים בחיים ולא הורגים את עצמם ואת זולתם? שאלה טובה. ממש טובה.

וכשזה מגיע לנהיגת שטח - אתה שואל אותם אם יש להם נסיון בשטח - בערך חצי משוויצים ב"נסיון מהצבא". אתה מבין?... לפני 30 שנה הוא עשה סיבוב על ג'פ"ס או שהיה מוביל את הרס"פ עם ארגזי תחמושת מהבונקר לפלוגה בנ"נ - והוא קורא לזה "נסיון".

רוב נהגי SUV חדש מעולם לא נהגו לפני כן על רכב שטח וגם אם כן, לא היו ממש בשטח. מה שהם יודעים, וזה לא הרבה, מסתמך הרבה פעמים על שמועות ועל שטויות. עכשיו לך תלמד אותם בחמש שעות מה שבמשך חיים שלמים הם לא טרחו לנסות להבין.

אתה שנוהג ביומיום בהיילקס כבר שנים רבות ומאות אלפי ק"מ ברציפות, אוטו בלי הרבה כוח, בלי שום אלקטרוניקה, גיר ידני, הכל בו פיזי ודורש תכנון מוקדם ולך יש את הידע והנסיון על מנת להוציא ממנו את מה שהוא יודע לתת, פשוט לא מבין איך אפשר אחרת ואני מבין אותך כי גם אני הייתי במצב הזה. והיום רוב אלה שעולים היום על SUV חדש אשכרה לא מבינים מהחיים שלהם וכשאני רואה איך ה-SUV הללו מתוכננים ובנויים אני תוהה אם המהנדסים שתכננו אותם בכלל נהגו פעם בשטח אמיתי ולא שיקרו לעצמם ב"מסלול ניסוי" שבנוי להחמיא למגבלות הרכב. אבל זה לא יוצא דופן - מי שחריג זה אנחנו. הזמנים השתנו, האנשים השתנו, המכוניות השתנו. אלה אנחנו שנשארנו תקועים בעבר.

asafk
25-10-15, 22:26
https://youtu.be/wP30ivZRe9Y


אסף..

IlanHadar
25-10-15, 22:34
בדיוק דרור מסכים לכל מילה.

ברכב כזה כדי להביא אותו לרמת רכב שטח, הגבהה 4", צמיגים נורמליים, ווי גרירה, מיגונים, הורדה וחיתוך פלסטיקים ויש לך משהו סביר, לעולם לא WJ אבל סביר.

לחול לרכב לא משופר - לחץ אויר 10-12, הילוך נמוך לביטול ה ESP ונעילת דיפ' מרכזי והכי חשוב נהג עם ביצים ורגל כבדה.

ד ו ר ו ן
25-10-15, 22:48
נו,
אתה רואה אילן?
רק בשביל זה היה שווה להתקשקש,
כדי שדרור יישב ליד המקלדת ויוציא סיכום.

;)

IlanHadar
25-10-15, 23:05
אכן דורון, דרור כל כך צודק, הדור של היום לא ידע מה זה היילקס כמו שלך עוד כמה שנים, ה WK2 זה העתיד, עצוב משהו. אני יודע שזה יהיה הרכב הבא שלי...
:rolleyes:

לקח לנו כמה שנים ללמוד להביא את ה WK לאכול משלט 21 או כל מעלה אחר, דוגמא מאתמול:
https://youtu.be/53ONxAo3rNk

ה WK2 יהיה הרפתקאה ארוכה יותר ויקרה יותר כדי לעשות סרטון כזה.

ד ו ר ו ן
25-10-15, 23:15
היילקס, וסופה, ודיפנדר.. וסיקס- מה זה סיקס?

דרור ברלי
25-10-15, 23:21
אילן, אם ה-WK2 כל כך לא מתאים לשטח (והוא לא מתאים) אז למה שדווקא זה יהיה האוטו הבא שלך?
כי אתה מוכרח שעל סלון העור המתנייע שלך יהיה כתוב Jeep?...

Jeep זה שם עם הרבה מורשת מאחוריו. המורשת הזו לא הגיעה מהסלוני-עור המתנייעים עם מסכי המולטימדיה וצמיגי הספורט על ג'נט 20' אלא מג'יפים אמיתיים מברזל שנסעו לכל מקום ועברו בכל מקום.

אם היצרן מתכחש למסורת ולמורשת שלו, אז ממש לא מוכרחים להמשיך איתו. או שדבקים בכלי ישן יותר שיכול הרבה יותר, או שעוברים לרנגלר/רוביקון....

דרור ברלי
25-10-15, 23:39
לך תסביר לנהגי השטח החדשים האלה איך זה לנהוג ברכב עם גיר ידני, עם תיבת העברה שנשלטת מכנית, בלי אלקטרוניקה, עם נעילה אוטומטית או נשלטת או בלי נעילה בכלל, לקרוא שטח, לבחור קו התקדמות, לא לעצור באמצע עלייה.... היום, כל מה שהם צריכים לדעת לעשות זה לכבות ESP, להחזיק הגה ישר ולא לעזוב את הגז.

לך תסביר להם על היגוי יתר, ותת היגוי, ולמה זה קורה, ואיך יוצאים מזה...

WK2 זה עוד טוב, כי הוא עדיין זקוק לנהג אנושי שיחליט.
לכו תעשו סיבוב באודי Q7 או וולבו XC90 החדשים. הנהג הוא רק שחקן משנה בהצגה שלהם.

nate
26-10-15, 02:40
דווקא ממה שראיתי, אלו המצויידים בterrain select (או משהו בנוסח) מתמודדים יפה עם מכשולים. אולי לא מזנקים מעליהם כמו דיפנדר (למשל) אבל עדיין, nothing to be sneezed at

-->