PDA

צפייה בגרסה מלאה : Article: דרום מדבר יהודה: נחל פרצים, חימר, דימונה



ענן777
26-10-15, 19:00
ניתן לצפות בעמוד זה ב-http://www.jeepolog.com/forums/content.php/3650-%D7%93%D7%A8%D7%95%D7%9D-%D7%9E%D7%93%D7%91%D7%A8-%D7%99%D7%94%D7%95%D7%93%D7%94-%D7%A0%D7%97%D7%9C-%D7%A4%D7%A8%D7%A6%D7%99%D7%9D-%D7%97%D7%99%D7%9E%D7%A8-%D7%93%D7%99%D7%9E%D7%95%D7%A0%D7%94

ronen7k
27-10-15, 09:32
אתה מזכיר לי את עצמי ..

אומנם לא יוצא פעם בשבועיים , אבל יוצא לטיולים ארוכים לבד לאחר הכנות מדוקדקות.

talilim
27-10-15, 11:20
נכון, אתה דביל, אבל סוף סוך משהו טוב ונוגע לקרוא פה...
תביא את היעלה. אולי תתאים לחציל שלי. גם הוא דיי דביל.

בוטן
27-10-15, 16:47
תודה על השיתוף המרגש.

רק נדמה לי או שהמסלול המצ"ב לא תואם לגמרי את הסיפור (לפחות החלק של סכיני דימונה וכמריר)?

יונתןמצפה
27-10-15, 17:57
המסלול המצורף בעמוד ענן באזור סכיני דימונה/סילון/כמריר נדגם במרווחים גדולים מדי והוא לא מספיק מדויק כדי להסתמך עליו בציר הזה, שהוא גם ככה לא פשוט לניווט.

מעבר לכך, נשמע שעברת אחלה חוויה. (שהיא אגב המילה "סבל" בהטיה לזמן עבר, ותחשבו על זה...)
לגבי הנסיעה לבד במסלול: בתור אחד שטייל ומטייל לא מעט ברכב בודד וגם לא מעט לבד לגמרי, קטע המסלול מנחל דימונה והלאה לחלוטין לא מתאים להרפתקת בדד, ללא קשר לניסיונו ורכבו של המטייל.
פוטנציאל ההסתבכות ביחס ליכולת להיחלץ ממנה לבד/לקבל עזרה פשוט גדול מדי. הציר הזה לא פשוט (בלשון המעטה), מרובה שפצים ועליות ארוכות ומסוכנות, קליטה סלולרית גרועה, אזור מבודד ומועט מטיילים, ואפילו מבחינה ביטחונית מסתובבים בו כל מיני חברים כאלו ואחרים...

פעם אחת נכנסתי לבד לגמרי לעומקו של נחל חימר בואכה נחל קינה. בשלב מסוים החושים שלי סובבו אותי אחורה למרות שכאמור יצא לי לא מעט לטייל לבד לגמרי בעומק המדבר.
בציר הספציפי מעל נחל דימונה נסעתי מספר פעמים, פעם אחת עם שני סמוראים בלבד וזה הרגיש מעט גבולי. בעיקר מבחינת היכולת שלנו להתמודד לבד עם כל מיני סיטואציות שעשויות לקרות. במקרה הזה הביטחון הגיע מהעובדה שטיילנו 3 אנשים. לבד- כאמור בעייתי ומסוכן, בעיקר כשמשהו מסתבך.

מה שכן, אין ספק שקצב ההתקדמות בטיול בדד לא דומה לשום מסגרת אחרת של טיול. הנהג הבודד הוא הגורם היחיד שמכתיב את הקצב ואין שום בעיה לעשות גם 150 ואפילו 200 ק"מ ביום טיול בקצב סביר בשבילים פתוחים (לא ראלי).
גם בשבילים טכניים הקצב מהיר בהרבה מכל שיירה ואפילו מרכב שיש בו עוד מישהו חוץ מהנהג. זו חוויה אחרת ולפחות מבחינת החוויה זה משהו שכיף לחוות.

שוב, נראה אחלה טיול.

ענן777
27-10-15, 19:33
נכון, אתה דביל, אבל סוף סוך משהו טוב ונוגע לקרוא פה...
תביא את היעלה. אולי תתאים לחציל שלי. גם הוא דיי דביל.

אחלה, אם לא יהיה לי ים לדייג בשבת אז הכיוון הוא מדבר דרום עמוק...

talilim
28-10-15, 08:28
יש להוסיף שהחציל הוא קצת פחדן, אז בבקשה משהו עדין....
ונראה לי לפי התחזית, שתהיה לך שבת מצוינת לדייג.

מידבר
28-10-15, 23:24
ואם היו שניים, לא היה נכנס למצבים בעייתיים? מצד אחד יתכן שלא מצד שני יתכן שהבעיה הייתה כפולה. רוצה לומר, בתכנון טיול שווה לשים דגש רב על השגת מודיעין מדוייק על הציר. יציאה ביותר מרכב אחד אינה ערובה לחזרה הבייתה בשלום בדיוק כמו שיציאה ברכב בודד אינה יכולה להיות, בפני עצמה, הסיבה המרכזית להסתבכויות.

- - - Updated - - -

כמובן, ענן. כתיבה יפה ותודה על השיתוף.

יונתןמצפה
28-10-15, 23:37
מידבר, אני מודה לא ירדתי לסוף דעתך...
לא התייחסתי בשום שלב לסיכוי להסתבך, שהוא לכשעצמו, לא מהווה מבחינתי שיקול משמעותי בהחלטה אם לנסוע או לא לנסוע בציר מסוים.
התייחסתי בעיקר לסיכוי להיחלץ מהצרה, בשלום... וזה כבר כן שיקול משמעותי.
היחס בין השניים (ורמת ההסתבכות הפוטנציאלית) הוא שקובע את רמת הסיכון ואת ההחלטה אם כן או לא.... (כמו בכל מערכת ניהול סיכונים אגב.)

ד ו ר ו ן
28-10-15, 23:41
ואם היו שניים, לא היה נכנס למצבים בעייתיים?
עד כמה שאני מצליח לפענח את מיקום הכניסה לשפצ, אז באותו המקום, בטיול עם כמה משתתפים, הגיע אחד הרכבים לשפצ קשה מעל לוואדי, בגלל החלקה צידית בדרדרת.

ההבדל היה שמאד מהר יכולנו גם לעגן וגם למשוך אותו מעלה.

מידבר
29-10-15, 10:36
מידבר, אני מודה לא ירדתי לסוף דעתך...
לא התייחסתי בשום שלב לסיכוי להסתבך, שהוא לכשעצמו, לא מהווה מבחינתי שיקול משמעותי בהחלטה אם לנסוע או לא לנסוע בציר מסוים.
התייחסתי בעיקר לסיכוי להיחלץ מהצרה, בשלום... וזה כבר כן שיקול משמעותי.
היחס בין השניים (ורמת ההסתבכות הפוטנציאלית) הוא שקובע את רמת הסיכון ואת ההחלטה אם כן או לא.... (כמו בכל מערכת ניהול סיכונים אגב.)
הי יונתן. לא כתבתי בתגובה להערתך אלא ביחס לכתבה של ענן אבל אם כבר שאלת, אנחנו חלוקים בענין עקרוני: אתה טוען כי הסיכוי להסתבך בציר מסויים אינו מהווה, כשלעצמו, שיקול משמעותי בהחלטה אם לנסוע בו או לא. אני טוען בדיוק את ההפך-אם אתה לבד בשטח כדאי שתהיה חכם ומראש תמנע ממצבים שפיקח ידע לצאת מהם/שחבר יציל אותך מהם. במקרה הזה, החוכמה מתמצה באיסוף מידע מדוייק ככל שניתן באשר לאתגרים אשר יעמדו בפניך.

- - - Updated - - -


עד כמה שאני מצליח לפענח את מיקום הכניסה לשפצ, אז באותו המקום, בטיול עם כמה משתתפים, הגיע אחד הרכבים לשפצ קשה מעל לוואדי, בגלל החלקה צידית בדרדרת.

ההבדל היה שמאד מהר יכולנו גם לעגן וגם למשוך אותו מעלה.

אוקי, זה באופן ספציפי, אבל אני שואף להפיק לקח עקרוני מהסיפור.

ד ו ר ו ן
29-10-15, 15:49
אני חושב שכבר בהתחלה עלית על מה שענן צריך לקחת כלקח..

ענן777
29-10-15, 18:39
זה בדיוק מה שקרה לי, וכדי לא להתהפך שמאלה בשפ"צ ובדרדרת פשוט זרמתי בסיבוב שמאלה ונעצרתי בואדי

talilim
31-10-15, 21:49
פסיכי.

יונתןמצפה
31-10-15, 23:30
מידבר, זה דיון שהוא יותר פילוסופי ממעשי.
אין בינינו וויכוח לגבי העבודה ש"החוכמה מתמצה באיסוף מידע מדוייק ככל שניתן באשר לאתגרים אשר יעמדו בפניך."
יחד עם זאת, אני מעדיף ע"פ רוב צורה אחרת של טיול.
מבחינתי, עמידה בתכנית אינה מדד להצלחת הטיול . יתרה מזאת, מעטות הפעמים שבהן אני אשכרה מתכנן את הטיול.
בצורת טיול כזו, שבה אי הוודאות היא חלק מהעניין, איסוף מידע מדויק פוגמת בהנאה. לפחות עבורי.
ולכן אני תמיד נמצא באיזון כלשהו בין פוטנציאל ההסתבכות לבין היכולת להיחלץ ממנה.
ובתווך הזה יש הרבה מאוד משתנים שמשפיעים בסופו של דבר על הטיול: סוג הרכב, מצבו המכאני, כמות המים שנשארו ברכב, כמות המטיילים בעונה הספציפית/אזור הטיול, המצב הביטחוני, השותפים לטיול, הקרבה לכביש ועוד ועוד ועוד...
בהתאם לכל הנ"ל אני תמיד עושה חושבים לגבי האתגרים (ולפעמים סכנות) ביחס ליכולת שלי להתמודד אתם. אני לעולם לא אקבל החלטה שיש בה מידה לא סבירה של סיכון גופני.
כבר בערך עשור שרוב הטיולים שלי הם רכב בודד. פעם אחת בלבד קראתי לחבר שיגיע לעזור מעומק השטח (הר חמרן) בגלל מאיה שבורה בקפיץ, וגם זה היה בעיקר כדי להרגיע את השותפה שלי באותו טיול (שהספיקה ללא ידיעתי בשבריר של קליטה לעדכן את אמא שלה בסיטואציה ולגרום לדאגה גדולה...) וגם כי עד אז לא היה לי רצ'ט ברכב...

ולמרות כל זה, אני שוב אני מוצא לנכון להביע את דעתי לגבי הקטע האחרון של המסלול המתואר בכתבה- הוא לא קטע שמתאים להיכנס אליו לבד. גם בלי איסוף מידע מדויק לגבי הציר הזה, מעלה סילון לבד בשילוב המיקום שלו, הטופוגרפיה מסביב וכד'- הוא מדד טוב מבחינתי לסיטואציה שבה הייתי עושה אחורה פנה אם הייתי לבד.
בפעם הראשונה שנסעתי שם לא היה לי שום מידע לגבי הציר הזה, אבל הובלתי שיירה מצוידת היטב שאפשרה להמשיך בביטחון עם היכולת להתמודד עם רוב הסיטואציות.

מידבר
01-11-15, 16:57
בצורת טיול כזו, שבה אי הוודאות היא חלק מהעניין, איסוף מידע מדויק פוגמת בהנאה. לפחות עבורי.
ולכן אני תמיד נמצא באיזון כלשהו בין פוטנציאל ההסתבכות לבין היכולת להיחלץ ממנה. נכון שאתה גם חובב בליינד דייטים? ;)

אאא

יונתןמצפה
01-11-15, 20:21
לא ממש יצא לי להתנסות. אולי פעם אחת.
כבר די הרבה שנים שזה לא אקטואלי...

-->