צפייה בגרסה מלאה : איבוד מים מהרדיאטור טרופר דיזל
אהלן,
יש לי בעיה של איבוד די מסיבי של מים מהרדיאטור.
ביום ראשון מילאתי אותו עד למעלה, נסעתי בסביבות 20 ק"מ הכל היה תקין. ביום שני בבוקר בדקתי וראיתי שהנוזל כבר לא מגיע עד למעלה.
מיום שני ועד היום בבוקר (רביעי) הרכב עמד. היום יצאתי לנסיעה ולאחר חצי שעה בערך ראיתי שמד החום מתחיל לעלות.
מיד עצרתי בצד חיכיתי שהמנוע יתקרר ומילאתי מים ברדיאטור עד למעלה. (מים רגילים. זה מה שהיה נגיש..)
באופן כללי אני לא מזהה נזילה מסיבית לא בתא מנוע ולא על הרצפה.
יש רעיון לאן המים הולכים? כמו כן מצב המים במיכל עיבוי נשאר כשהיה.
חבר משאבת בדיקה בלחץ של מערכת הקירור. מניח שאין ברשותך אחת כזו, אבל בכל מוסך יש.
במקרה הטוב תאתר דליפה החוצה, במקרה הגרוע, אטם ראש.
יש מצב שיש לך פריצה באטמי שרוולי מזרקים והנוזל קירור הולך חזרה למיכל הסולר ביחד עם העודפים מהסולר, הצינור שנימצא מאחורי הראש, זה שלב מקדים להימצאות סולר ברדיאטור שיגיע תוך כמה נסיעות בודדות אם זה המצב, אבל לא תמיד.
אם יש לך בורג ניקוז במיכל סולר(לא בכולם יש) תפתח אותו בזהירות ושים כלי שקוף מתחת, תרוקן ליטר שתיים, תמתין כמה דקות ותראה אם יש הפרדה בין הנוזלים.
אפשרות שניה זאת נזילה שלא זיהית, ובטרופר יש כמה צינורות שקשה לראות וקרובים למקומות חמים במנוע.
לדעתי לא מדובר באטם ראש כי אז היה עובר נוזל קירור למיכל עיבוי, לחץ במערכת, בצנרת וכו'.
פיני גרנות
29-10-15, 07:37
בוקר טוב
תבדוק עם אין נזילה ברדיאטור חימום בקבינה
אטמי שרוולים הוחלפו לפני מס' שבועות.
בהחלט יכול להיות שיש נזילה שאני לא מוצא.
מהרדיאטור חימום לא ראיתי משהו.
תודה!
לפני שהחלפת אטמי שרוולים הכל היה בסדר?
למה החלפת אטמי שרוולים? היתה לך בעיה או תחזוקה שוטפת?
מי החליף? ביצע עבודה לפי הספר?
קניתי את הרכב לאחר החלפה. בוצעה במוסך מורשה umi נאמן בבאר טוביה.
אני בסה"כ שבועיים עם הרכב
מכיר את נאמן, חבר'ה טובים.
השאלה היא מתי התחילה הבעיה? מתי שמת לב לזה? ביצעת איזה תיקון אחר ברכב?
נסה לדבר עם המוכר ולברר מה בדיוק נעשה(או שתוציא בעצמך מהמוסך היסטוריה של כמה חודשים אחורה), זה ייתן אולי רקע לתקלה...
ביצעת את אחת הבדיקות שהציעו לך בנוגע לבדיקת לחץ וריקון דלק לכלי?
לאחר הקניה עוד נשאר ריח של סולר במים. מהמלצות בפורום אחר ניקזתי את כל המים מהרדיאטור וממיכל העיבוי ומילאתי נוזל קירור מחדש. יום לאחר המילוי גיליתי ירידה משמעותית מהמילוי שלי.
עוד לא בדקתי. רק ראיתי עוד ירידה במפלס.
מחר אני ינסה לנקז קצת דלק מהמיכל כדי לראות אם באמת יש שם מים.
או יש התקדמות.
אתה בטוח שזה רק ריח ולא באמת סולר? הגומי בפקק של הרדיאטור לא מנופח?
יכול להיות שלא ביצעת את החלפת הנוזל בצורה נכונה ויש אוויר במערכת, זה מסביר את זה שחסר נוזל קירור לאחר נסיעה.
אופציה אחרת שמסבירה את ההיתחממות זה אולי תרמוסטט שניתפס, שווה לבדוק אם הוא הוחלף ואם לא אז להחליף אותו, כמו כן לבדוק טוב את הרדיאטור, אולי סתום, אם היסתובב שם סולר בכמות יפה סביר להניח שהוא ניזוק והדודי פלסטיק לא אוטמים בגלל שהסולר הרס אותם ואת הגומי ביניהם.
אם לפני הטיפול שלך לא היתה בריחה של מים, לדעתי לא חיזקת את הצינור התחתון כמו שצריך, או שבזמן מילוי המים השארת בועות אויר שעכשיו מתנקזות..
כדאי למלא שוב מים, לנסוע אם אפשר בעלייה ארוכה כדי לחמם את המנוע היטב ולייצר לחץ, אחר כך לתת לרכב להתקרר שעה-שעתיים ולבדוק שוב את המים.
זה לפחות מה שאני הייתי עושה.
יש דרך נכונה לנקז? פשוט פתחתי את הפקק בתחתית הרדיאטור ונתתי לנוזל לזרום החוצה. לאחר מכן סגרתי את הפקק ומילאתי נוזל מחדש עד למעלה.
אני בכלל לא בטוח שזה רק ריח ולא באמת סולר. מחר על הבוקר אני ינקז סולר ויוודא.
אני לא יודע מה היה לפני הטיפול שלי, כמו שכתבתי למעלה הרכב חדש אצלי ואני לא יודע אם היתה בריחת מים לפני הטיפול.
באחת הפעמים שפתחתי את מכסה הרדיאטור כדי לבדוק את המפלס נשמע קול בעבוע מהמיכל עיבוי. יכול להיות קשור? מעבר לזה יש עדיין נוזל במיכל עיבוי, כשהרדיאוטור מתרוקן הוא אמור לשאוב ספיירים מהמיכל לא? לפחות ככה אני מבין ואצלי זה לא קורה.
אם פתחת את הפקק הקטן התחתון אז לא כל הנוזל יצא, הדרך הנכונה זה לפרק צינור תחתון ועליון, לפרק תרמוסטט ואםילו לתת שטיפה עם צינור גינה, לאחר מכן להרכיב מחדש הכל ולמלא נוזל, להניע את הרכב עם פקק רדיאטור פתוח ולתת לו להגיע לטמפ' עבודה כדי שהתרמוסטט יפתח ותוך כדי למלא עוד נוזל.
אם יש נזילה או בריחה של מים מאחד המקומות במנוע הוא לא תמיד ייקח נוזל ממיכל העודפים.
כמו כן תבדוק שאין לחץ גבוה בצינור העליון כשהמנוע עובד, אם יש זה מעיד על קומפרסיה במערכת המים שיכולה לנבוע בגלל אטמי שרוולים או אטם ראש פרוץ כתוצאה מהיתחממויות חוזרות.
היום ניקזתי מעט סולר מהמיכל כמו שהיצעתם.
זאת התוצאה. על פניו אני לא בטוח אם זה מים או סתם זווית צילום.
חוץ מזה בדקתי ואין לחץ יוצא דופן בצינור העליון של הרדיאטור.
הסתכלתי גם על הפקק שלו. למול השוואה לפקק של רדיאטור דימקס 2008 לא נראה משהו. הגומי העליון קצת אכול ומשונן והגומי התחתון נראה קצת נפוח. יכול להיות שמים פשוט מתאדים דרך המכסה?
103074
זוית צילום לא משהו.... אבל על פניו ניראה נקי.
תחליף פקק קודם כל, ותבדוק שוב ותעקוב.
מילאת פעם שנייה/שלישית מים ושוב חסר?
סה"כ החלפתי מים פעם אחת (רק ע"י הוצאה של הפקק בתחתית) ואז מילאתי עד הסוף שוב כשהאוטו התחמם. כרגע המפלס שוב ירד.
מאוחר יותר אני אהיה ליד האוטו ויעלה תמונה של הפקק.
בדקת שהפקק שפתחת סגור היטב? בדקת שהצנרת העליונה והתחתונה סגורה היטב? חיפשת סימני מים לאחר נסיעה במאמץ?
אתה יודע לומר כמה נוזל קירור/מים מילאת בפעם הראשונה?
בטוח שסגור טוב.
בצנרת העליונה והתחתונה לא נגעתי,אך היא נראת מחוברת היטב וגם אין סימני נזילה מהאזור. (המקום הראשון שבדקתי)
חיפשתי סימני מים לאחר כל נסיעה. עוד לא ממש הייתה לי נסיעה מאומצת, רק נסיעה רגילה ארוכה, שלאחריה לא מצאתי שום נזילה.
בפעם הראשונה מילאתי כמעט 2 ג'ריקנים 4 ליטר (נוזל אדום ולווליין) לתוך הרדיאטור עד למעלה ואת השארית (לא הרבה) למיכל עיבוי.
בפעם השניה מילאתי מים רגילים שהיו הדבר היחידי בהישג יד
גם כן עד למעלה.
מצורף התמונות של מכסה הרדיאטור.
103080103079
המכסה הזה גמור, הגומיות מנופחות בגלל מגע עם סולר, השאלה אם הוא חדש או שהוא ישן ולא הוחלף כשטיפלו בתקלה של סולר ברדיאטור?
מה זאת אומרת בפעם הראשונה מילאת שתי ג'ריקנים? אחרי שריקנת את הנוזל הישן או אחרי שנסעת עם האוטו?
האמת שאני לא יודע אם החליפו אותו, אבל הוא לא נראה חדש. בכל מקרה אני אחליף.
את שני הג'ריקנים מילאתי לאחר ריקון יזום של הרדיאטור. אחרי נסיעה הייתי צריך למלא עוד בערך ליטר כדי להגיע עד למעלה.
תחליף פקק.
והליטר שמילאת זה תקין, בגלל שהיה אוויר במערכת, עכשיו נישאר לעקוב ולבדוק.
גם הליטר שמילאתי הספיק לרדת..
בכל מקרה אחליף פקק ואעדכן.
תודה לכל העוזרים!
ירד כניראה בגלל הפקק הוא לא אוטם וגורם למערכת להישאר פתוחה, בגלל זה גם לא לוקח בחזרה מהעודפים.
אולי אני רק מדמיין, אבל יכול להיות שהגומי של הפקק היה רחב מדי וגזרו אותו לגודל של המקורי? (יש שם שינון מסויים שנראה כאילו גזרו).
אם כן,
יכול להיות שזה לא פקק מקורי, או שזה פקק גמור שניסו "להאריך" לו את החיים?
(שוב, רק מהסתכלות אל התמונה, וגם לא בוודאות).
השינון שאתה מדבר עליו קיים. לא נראה כאילו הוא תוצאה של גזירה אבל בהחלט יכול להיות לא מקורי.
זה מה שקורה לפקק רדיאטור שבא במגע תמידי עם סולר, הסולר צף מעל המים ותמיד נימצא בחלק העליון של הרדיאטור, בגלל גם הדוד העליון מפלסטיק של הרדיאטור מועד לפורענות, נחלש מאוד בגלל הסולר ששהה שם כניראה זמן ממושך, תהיה דרוך ותבדוק לעיתים תכופות מה קורה שם.
אם איבוד המים מפסיק כניראה שהתקלה ניפתרה, אם אני הייתי במקומך הייתי בודק ומחליף(אם לא החליפו כשעשו את אטמי השרוולים, בדוק אחורה בהיסטוריה כמו שהצעתי למעלה לפני)את כל הצנרת גומי שצריך, רדיאטור, תרמוסטט.
עדכון:
הוחלף פקק רדיאטור למקורי, הבעיה לא נפתרה.
עוד שמתי לב שמפלס המים יורד גם כשהרכב בעמידה. ללא הנעה או תזוזה של הרכב.
עדיין לא מצליח למצוא סימני נזילה או לחץ בצינורות מים.
עוד רעיון לאן להמשיך? לפני שאני מחליף את כל המערכת..
עשית בדיקת לחץ לבדוק אם יש נזילות?
אולי נוזל מעט ממקום שאתה לא רואה על חלק חם כמו למשל קולר שמן, מסביר גם את ירידת המים כשהאוטו עומד, בבדיקת לחץ אתה אמור לראות אם נוזל.
עדכונים:
עקב מחסור בזמן הכנסתי את הרכב למוסך.
מתברר שאכן יש לחץ בצינור העליון של הרדיאטור (מה שאני לא זיהיתי לבד כלחץ לא תקין).
רדיאטור נשלח לניקוי והוחלף טרמוסטט תקול. מעבר לזה, המוסכניק טוען שאולי יש פגיעה באטם ראש. כדי לא לעשות ראש מנוע הוא הכניס איזה חומר לרדיאטור בשם maxwell שיכול לפתור את הבעיה. מישהו מכיר? בעקבות החומר הנ"ל הוא שם לי גם פקק לרדיאטור בלי שסתום. התופעה היחידה ששמתי לה אליה היא שבנסיעה היום בבוקר לקח לרכב בסביבות חצי שעה להגיע לחום תקין.
בבדיקה של כמה שעות לא נראה שיש ירידה במפלס. כרגע ממשיך לעקוב..
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
אתה בטוח שהמוסכניק החליף טרמוסטט ולא ביטל אותו? לא הגיוני זמן התחממות המנוע עם טרמוסטט תקין.
דבר שני, נשאלת פה איזה 4 פעמים אם עשית בדיקת לחץ ועדיין לא ראיתי תשובה. אני מקווה שאתה יודע מהי בדיקת לחץ.
מדובר על שעון ופומפה שמחברים במקום הפקק של הרדיאטור ומנפחים לחץ חזק לתוך המערכת כדי לזהות מהיכן יש נזילה.
אם יש לך בעיה באטם הראש הפיתרון הוא רק החלפתו. החומר שהוסיפו לך יקנה לך אולי מעט זמן אבל יכול גם לסתום מעברים חשובים בראש המנוע.
נעשתה בדיקת לחץ ע"י המוסך והבנתי ממנו שיצא בסדר. לטענתו הטרמוסטט שלי היה לא תקין והוא שם אחד חדש.
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
מאיזה אזור אתה בארץ?
האם המוסך שלך מכיר היטב טרופרים?
Sent from my Nexus 4
אזור אשקלון. כנראה שהוא לא מומחה באופן מיוחד, אבל הוא מכיר את הרכב
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
נעשתה בדיקת לחץ ע"י המוסך והבנתי ממנו שיצא בסדר. לטענתו הטרמוסטט שלי היה לא תקין והוא שם אחד חדש.
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
אין מצב שעם תרמוסטט במנוע הנעת בבוקר ואחרי 10 דקות המנוע עדיין קר, תבדוק טוב מה המכונאי שלך עשה.
בנוסף מכונאי שלא יודע לאבחן אטם ראש פרוץ.... תחשוב לבד.
אני לא רוצה להלחיץ אותך אבל, במנוע 3.0 במיוחד אסור לשים שום חומר בשום מצב ברדיאטור, המעברי מים כל כך צרים שתוך זמן קצר הם ייסתמו והנזק בלתי הפיך.
אתה בטוח שהמוסכניק החליף טרמוסטט ולא ביטל אותו? לא הגיוני זמן התחממות המנוע עם טרמוסטט תקין.
אם יש לך בעיה באטם הראש הפיתרון הוא רק החלפתו. החומר שהוסיפו לך יקנה לך אולי מעט זמן אבל יכול גם לסתום מעברים חשובים בראש המנוע.
+1
אני אברר איתו לגבי הטרמוסטט שוב מחר על הבוקר.
לטענת המוסך כנראה שיש פריצה קטנה באטם ראש כי עדיין יש מעט לחץ בצנרת מים עליונה גם אחרי הניקוי. את החומר אמורים לנקז שבוע הבא. גם בזמן כזה יכול להיבצר נזק?
כמובן שבלית ברירה אני יעשה גם ראש מנוע...
מישהו מכיר מוסך מומלץ לטרופר באזור אשקלון?
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
עדכון,
פניתי למוסך אחר, שהמליצו לי עליו בפורום אחר. עשו בנוכחתי בדיקה בלחץ לרדיאטור. מיד פרץ מצד שמאל של הרדיאטור זרם חזק של מים ומעוד כמה מקומות.
מעבר לכך בדיקה של השמן העלתה חומר אפור, שמצביע על מים בשמן+הקומפרסיה בצינור רדיאטור העליון=החלפת ראש מנוע..
הראש מנוע הישן פורק, ואכן התגלה שכנראה (לפי השערת המוסכניק) מתישהו נפל איזה אום או שייבה דרך הסעפת באחד הטיפולים לתוך הראש. אי מצרך תמונה של החלקים המפוצצים בראש.
בכל מקרה הוחלף ראש מנוע לחדש, על הדרך לפי ההמלצת כאן, גם הוחלף רדיאטור לחדש וצנרת מים.
תודה רבה לכל העוזרים! בינתיים אני פותח נושא חדש על בעיה חדשה ומסתורית...
104645
מה קשור האום או השייבה שנפל לסעפת ולפריצת אטם ראש?
מצאתם את האום או השייבה אחרי הפירוק?
בתמונה שצרפת רואים את תחתית הראש ושסתומים שמראים סימנים שפגשו נוזל קירור או מים, בין השסתומים במרכז רואים את הקצה של שרוול המזרק.
אתה תתפלא מה מצאתי באגן שמן ובעוד חלקים במנוע ברכבים של חברים...
העיקר שניפתרה הבעיה, תודה על העידכון.
לא נמצא, כנראה נטחן אחרי כמה דק'.
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
לא יודע, לא נכחתי בזמן פתיחת הראש. כמו שכתבתי זאת ההשערה של המוסך..
לך יש רעיון אחר מה יכול לגרום למכתשים האלה?
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
לא רואה מכתשים, אני רואה ראש שניפגע מפריצה של אטם.
אם תנקה אותו יהיה אפשר לראות יותר טוב אולי גם סדוק, לא מעבר לזה.
אני יכול לצלם לך אותו הראש עם אותה תקלה.
תראה בין שני השסתומים העליונים. בין השניים השמאליים גם ויש שם עוד כמה..
מין מכתשים קטנים כאלו...
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
זאת תוצאה של חדירת מים.
אם היה חלק מתכת או גוף זר באיזור הזה המנוע היה דופק או נידפק מזמן...
אני באמת שואל כדי ללמוד אם בטעות זה ישמע כאילו אני מתווכח...
איך חדירה של מים לראש גורמת לכאלה שקעים?
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
בראש זורמים מים(נוזל קירור אמור להיות), כשיש פריצה באטם בין הראש לבלוק המים מגיעים לאיזור הצילינדר והשסתומים וגם בגלל הלחץ שיש ביניהם נוצרת "אכילה" של האלומיניום לאורך זמן, במקומות שהפריצה יותר גדולה רואים את זה יותר, ותופעת המים "שנעלמים" זה בגלל שהם מנסים להידחס ולהישרף בחלל הצילינדר, בגלל שמים לא דליקים הם נידחפים החוצה לסעפת וזה מתבטא בעשן.
זה בגדול...
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.