צפייה בגרסה מלאה : הסבת ג'ימני מאוטומט לידני. עלות וכדאיות....
לאור המבחר המצוצמם בשוק של ג'ימני ידני, אני שוקל לרכוש אוטומטי ולהסב אותו לידני.
מה סדר גודל של עלות פרוייקט כזה והאם למישהו יש ניסיון עם זה?
אם אבא שלך לא מוסכניק- עזוב אותך.
זה פרוייקט כבד ולא זול.
א. שלחתי לך הודעה פרטית בקשר לג'ימני ידני שאולי יעניין אותך
ב. אין הרבה מבחר זה נכון..אבל שווה לשלם יותר. רק אתמול ראיתי ג'ימני 2008 VVT במוסך, פחות מ-120 אלף קמ, שעכשיו נכנס לשיפוץ גיר אוטומט. 7000 שקל.
ג. בקשר להסבה - אתה צריך גיר ידני, דוושות, קלאץ', מחשב, צמה מתאימה, כיסוי לידית, לעשות חור ברצפה בשביל הדוושה, לא לשכוח כבל קלאץ'..והרשימה עוד ארוכה. וזה לפני שדיברנו על למצוא גיר ידני שזה כמעט בלתי אפשרי, ולשלם על עבודה - שזה לא רק הכסף אלא למצוא מוסכניק שיסכים לעשות את זה.
לדעתי אתה לא יוצא פה בפחות מ10-15 אלף שקל. בהתחשב בעובדה שכשחיפשתי גיר ידני לפרויקט שלי לא מצאתי בפחות מ4000 שקל.
ועוד בעיה מינורית
לא חוקי
מוני אורבך
05-11-15, 08:25
אני באמתבאמת לא מבין מה הפאטיש הזה של חלק מבעלי הגימיני לגיר ידני.
היה לי גימיני אוטומט נסעתי גם על ידני.
שניהם פגרים שבקושי זזים הידני הוא קצת (דגש על קצת) יותר טוב.
לעומת זאת בעליות טכניות בשטח (ובכלל בשטח) לידני הרבה פעמים יש בעיה שאין לו מספיק כוח להתחיל.
ואז מתחיל כל הסיפור של החלקת מצמד סרחון שריפה ועוד.
לעניות דעתי בשטח דווקא לגימני אוטומט יש יתרון, ולא חסרון.
ענין האמינות, אכן, תמיד ידני יהיה יותר אמין מהאוטומט. אבל עד כמה?
בסופו של דבר גם ידני נדפק, ואז הרבה יותר קשה למצוא אותו ולהחליפו.
ומה עם הקלץ שצריך להחליף אותו בתדירות בגלל כל ההחלקות שצריך לעשות?
אוטומט התקלקל? 7000 שח והענין מאחוריך. כמה פעמים כבר גיר מתקלקל?
בקיצור, באמנת לא מבין את ענין הידני בגימיני, נראה לי סוג של אופנה.
ועוד בעיה מינורית
לא חוקי
מדוע לא חוקי?
תקנו אותי אם אני טועה, אבל אפשר להלביש גיר של סמוראי על ג׳ימיני מלפני 2005, לא?
בעניין החוקיות, משלמים אגרה סמלית במכון טסטים ומשנים לך ברישיון מאוטומט לידני.
תקנו אותי אם אני טועה, אבל אפשר להלביש גיר של סמוראי על ג׳ימיני מלפני 2005, לא?
בעניין החוקיות, משלמים אגרה סמלית במכון טסטים ומשנים לך ברישיון מאוטומט לידני.
מלפני 2001, כשהמנוע היה G13BB. אחרי זה כבר לא יתאים.
אני באמתבאמת לא מבין מה הפאטיש הזה של חלק מבעלי הגימיני לגיר ידני.
היה לי גימיני אוטומט נסעתי גם על ידני.
שניהם פגרים שבקושי זזים הידני הוא קצת (דגש על קצת) יותר טוב.
לעומת זאת בעליות טכניות בשטח (ובכלל בשטח) לידני הרבה פעמים יש בעיה שאין לו מספיק כוח להתחיל.
ואז מתחיל כל הסיפור של החלקת מצמד סרחון שריפה ועוד.
לעניות דעתי בשטח דווקא לגימני אוטומט יש יתרון, ולא חסרון.
ענין האמינות, אכן, תמיד ידני יהיה יותר אמין מהאוטומט. אבל עד כמה?
בסופו של דבר גם ידני נדפק, ואז הרבה יותר קשה למצוא אותו ולהחליפו.
ומה עם הקלץ שצריך להחליף אותו בתדירות בגלל כל ההחלקות שצריך לעשות?
אוטומט התקלקל? 7000 שח והענין מאחוריך. כמה פעמים כבר גיר מתקלקל?
בקיצור, באמנת לא מבין את ענין הידני בגימיני, נראה לי סוג של אופנה.
וואלה לא מסכים.
אמנם הג'ימני שלי לא סטנדרטי....אבל הקלאץ' עולה 600 שקל וצריך להחליף פעם ב...
גיר אוטומט עול 7000 שקל, ואף אחד לא מבטיח לך אפילו שנתיים של שקט אחרי שיפוץ.
גיר ידני שמעתי רק על אחד שנדפק...והוא ממש נשבר לרסיסים...לדעתי לא משהו מייצג.
ולג'ימני אוטומט יש בעיות התחממות שאין לג'ימני ידני...אין מה לעשות.
אני לא אמליץ לאף חבר שלי יותר לקנות ג'ימני אוטומט
חבר עם ידני (2006 או 2005) הצטרף לטיול בוץ עם רנגלרים. (בלי קשר די הזניח את הרכב) שקע עמוק והצליח להרוס את הגיר. חיפש במגרשים תקופה ובסוף הביא גיר מייבוא - שלא התאים.
בסוף הלך לשיפוץ (אצל מישהו מוכר בקהילה), על הדרך קלאץ׳ ועוד עניינים. גמר גם כן בסכום שלא יבייש שיפוץ גיר אוטומט, הרכב עמד חודש כמעט במוסך בלי חלקים .
שקט? אחרי כל הטררם הזה הרכב עדיין מקפיץ הילוכים באמצע נסיעה ומתקשה לשלב ראשון ורוורס. הוא כבר התרגל לסבול כנראה כי כבר נמאס לו לאשפז את הרכב (רכב א׳)
באוטומטים החדשים אפשר למצוא לפחות חלקים (וגם זה ככה ככה..)
Sent from my iPhone using Tapatalk
אני רק אמרתי מניסיוני עם ג'ימני שמתקרב ל-200 אלף קמ. לא קופצים הילוכים בנסיעה ולא כלום.
אם אתה מדבר על אבי....אז גם אני דיברתי עליו.
לא יודע מי זה אבי..יודע שבכל הידניות (2 סוזוקי וכמה איטלקיות) שהיו לי העסק מתחיל לחרוק קצת לפני הק״מ שלך, מאוד תלוי באופי של הנהג ובתחזוקה. אפשר לחיות עם זה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
חבר עם ידני (2006 או 2005) הצטרף לטיול בוץ עם רנגלרים. (בלי קשר די הזניח את הרכב) שקע עמוק והצליח להרוס את הגיר.
Sent from my iPhone using Tapatalk
2005 או 2006?
זה קריטי אם זה היה VVT או לא.
הגיר לפני ה VVT הוכח כבעייתי. הגיר החדש - לא שמענו בנתיים על בעיות מיוחדות (כל גיר אוטומאט ברכב שטח אפשר לטגן עם קצת נחישות), לא יותר מאוטומאט אחר.
2005 או 2006?
זה קריטי אם זה היה VVT או לא.
הגיר לפני ה VVT הוכח כבעייתי. הגיר החדש - לא שמענו בנתיים על בעיות מיוחדות (כל גיר אוטומאט ברכב שטח אפשר לטגן עם קצת נחישות), לא יותר מאוטומאט אחר.
ידני אבאלה
Sent from my iPhone using Tapatalk
אם אחרי השיפוץ יש לו בעיות של שילוב וקפיצות... הייתי חוזר לבעל המקצוע ששיפץ את הגיר...
ועדיין שיפוץ גיר ידני. שיפוץ מלא כולל קלאץ... כולל שיפוץ גל הינע וכולל גלגל תנופה חדש לא צריך להתקרב ל-7,000שקלים....
אגב לטובת הקהילה... מי הבעל מקצוע ששיפץ את הגיר?
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
הוא חזר אחרי השיפוץ (שנעשה לדעתי אצל משפץ חיצוני אבל זה לא מפחית מאחריות בעל הסדנא) וזה עדיין לא תקין ב100%. אולי הגיר לא בר-שיפוץ, אולי המשפץ עשה חרא של עבודה. העלות הייתה סביב מה שרשמת, כולל חלקים ועבודה. אין לי עניין להשחיר אף בעל מקצוע. העצה היחידה היא לדרוש אחריות לשיפוץ ולדעת לממש אותה אם הדברים לא 100%. הבחור פשוט התעייף מלהשבית את הרכב ומעדיף לנסוע עם זה ככה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
זה לא להשחיר. זה לומר שאיש זה וזה לא יודע לעשות עבודה מסויימת.
מותר ורצוי. כמה רע מ1 עד 10 תרגיש אם עוד מישהו ייפול לאותו שיפוץ לא טוב?
אסף.
אסף, אני לא בעל הרכב (בעל הרכב אינו גולש בפורום הזה) ואולי איני מכיר את כל הסיפור. אוכל רק להגיד ששיפוץ של חלק מכני (לדעתי) צריך להתבצע במקום שיש עליו המלצות ממקור אמין ושזוהי התמחותו של בעל המקצוע ולא ״על הדרך״.
סדנת שיפורים זה לא מקום לשפץ בו גיר, גם אם על פניו זה נראה טבעי לחלק מהאנשים.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.