PDA

צפייה בגרסה מלאה : תכנון רכבת כח לפרויקט CJ5



gal rotman
07-11-15, 22:12
מדובר בפרויקט של CJ5 משנת 75
מנוע 3800 לאוברול ושיפורים קלים מעוניין להישאר עם גיר ידני
אקסים 44 ו 30 רחבים

האם מישהו מכיר טרנספר 5 מצבים שיכול להתאים?
מצב AWD 4X4 לכביש רצוי ביותר (הילדה תנהג באוטו)

תודה

נמרוד
07-11-15, 22:24
קח בחשבון שכדי שרכב ייסע עם הנעה קדמית לא מספיק טרנספר עם דיפרנציאל מרכזי (אני לא מכיר משהו שיחליף דנה 20 או 300 אחד לאחד, ג'יפים צ'רוקי/גראנד צ'רוקי עם טרנספרים כאלו הביצה של הסרן הקדמי בצד השני), צריך גם דריישפט ורצוי גם ציריות עם מיסבי Constant velocity. אחרת ההשפעות השונות של ההיגוי גורמות לאי נעימות, במקרה הטוב. בצ'רוקי ממודל ישן כמו שלי למשל, עשו חצי עבודה. הדריישפט הקדמי עם קרדן כפול ככה שהוא אפשר להגיד CV, אבל הציריות לא. נסיעה קבועה בfull time 4WD לא נעימה ואני לא ממש מצאתי שימוש בפיצ'ר הזה.

בקיצור - לא זה מה שיהפוך את האוטו לבטוח יותר, בטח לא שווה את ההשקעה הנדרשת.

six 4 life
07-11-15, 22:37
תוסיף לרשימה תיגבור בלמים - בוסטר בנוסף למשאבה המכנית שיש שם עכשיו. מאחר וזה רכב קל מאוד בוסטר של סיקס יעשה את העבודה.
לעניין הגיר והטרנספר - קח בחשבון שאין לך שם מקום לכלום. בסוף הדרך אתה תסיים עם דרייבשאפט של 20-30 ס"מ מקסימום במקרה הטוב אז חשוב שתוודא מה האורך הסופי של החלקים שאתה רוצה לשלב יחד כי גובה (אפילו בסיסי) הוא תמיד בעיה עם אורך כזה של דרייבשאפט, וסביר להניח שתצטרך דרייבשאפט עם מפרק כפול בכל מקרה.
לעניות דעתי הדנה 300 הוא היחיד שיכנס לך שם בצורה קומפקטית יחסית ואני האמת לא רואה יתרון לAWD במצב סטנדרטי בכביש במיוחד לא לרכב כזה. בשביל חודש גשם מצטבר בשנה לא צריך להרחיק לכת ברמות כאלה.
בהצלחה.

דרור ברלי
07-11-15, 22:52
אני אתחיל באזהרה, מנסיון של כמה שנים טובות עם ג'יפ כזה (מודל 78').
CJ5 עם מנוע 6 בטור בריא זה לא ג'יפ לטירונים ו/או נהגים חדשים.

משקל קל + המון מומנט + בסיס גלגלים קצרצר + מרכז כובד גבוה + ההיגוי ה"מדויק" של CJ לדורותיהם = רכב עצבני מאוד, בעל תגובות ברוטליות, לא בדיוק יציב, לא בדיוק מצטיין בשמירת קו, מאוד מאתגר לנהיגה. וזה בלשון המעטה.

לגבי המשחקים בטרנספר - ענו לך בהרחבה ואין מה להוסיף.

אני ארחיב לגבי הבלמים - במקור הג'יפ בעל 4 בלמי תוף וללא בוסטר. כל נסיעה בחולות או מעבר שלוליות עמוקות ואתה כמעט ללא יכולת בלימה.
אם אתה כבר עובר לסרן רחב של CJ צעיר יותר, זה אומר גם שדרוג מבורך לדיסקים מקדימה. תוסיף גם בוסטר של CJ מהמודלים הגבוהים או בוסטר ונדורה.

גיר 3 הילוכים T150 המקורי הוא לא מדהים וגם קשה למצוא לו חלקים. כנ"ל הטרנספר המקורי (דנה 20?...)
מכיוון שאתה מתכונן להשקיע בסרנים רחבים מ-CJ מודרני, אז אני ממליץ לעבור גם לגיר T176 עם 4 הילוכים + טרנספר דנה 300 מ-CJ ממודל גבוה, ועוד יותר ממליץ על רכבת כוח קומפלט מסופה שזה אומר גיר 5 הילוכים + טרנספר + סרנים. הם גם רחבים עוד יותר מסרני CJ מהמודלים הגבוהים.

six 4 life
08-11-15, 00:01
בלתי אפשרי להכניס מתחת לרכב הזה רכבת כח של סופה בלי להזיז את הסרן האחורי עוד אחורה. הגיר בסופה יותר ארוך מגיר ה4 הילוכים של הסיקס, ומנסיון גם הרכבת הרגילה של הסיקס עם גיר ה4 הילוכים והדנה 300 זה גבולי מאוד ומשאיר דרייבשאפט באורך נעל של אדם בוגר.

six 4 life
08-11-15, 00:10
תמונה להמחשה - דרייבשאפט של רנגלר עם גיר סופה ידני (מרחק סרנים יותר גדול מCJ5) אבל עם דנה 60 שקיצר לו עוד קצת את הדרייבשאפט, ליד הנעל שלי (מידה 45, האורך שלו מצלב לצלב 20 ומשהו ס"מ לא זוכר בדיוק). הדרייבשאפט הזה הורכב ופורק בגלל רעידות והוספנו לו מפרק כפול שפתר את הבעיה.

http://srv2.jpg.co.il/9/563e750f87189.jpg

זה יהיה המצב פלוס מינוס של הדרייבשאפט האחורי ב CJ5 עם רכבת מלאה של סיקס כולל 44 מאחור. עם גיר סופה לא ישאר דרייבשאפט.
מנסיון עם CJ 5 שעבר הסבה מלאה כזו בדיוק זה יכול לעבוד אבל יש קצת התעסקות עם הגשר גיר (הגיר יושב מעט אחורה בתושבות) והדרייבשאפט יקר. כך או כך השינוי היה מבורך (מבחינתינו), הג'יפ עם מנוע סטנדרטי וקרבורטור מכוון כראוי היה כמעט מרים גלגל קדמי בלחיצה חזקה בראשון ושני. בסוף הוא פורק בגלל המחלה הארורה... חלודות. הי"ד.

דרור ברלי
08-11-15, 10:23
חלק גדול מבעיית הרעידות אפשר לפתור ע"י התאפקות עם ההגבהות. כמעט לא צריך להגביה - עם בסיס גלגלים כל כך קצרצר, זוית הבטן מלכתחילה ללא תחרות. אני זוכר כמה ג'יפים כאלה עם גיר T176 ודנה 300, כולל מוגבהים. נסעו נפלא.

ואכן, עם מנוע חזק זה ג'יפ שיוצא מהמקום בכמעט ווילי. איזה כיףףףף.


ואם ניגע לרגע במשהו אחר לגמרי - שים לב שמודל 75' מגיע עם השילדות הישנות - כלומר שילדה צרה ועם רלסים פתוחים. חלשה ומועדת לסדקים ושבירות. כדאי לעבור עליה טוב-טוב.

gal rotman
11-11-15, 22:55
תודה לכולם על המידע,
לאחר חפירות אינטרנט עדיין לא הצלחתי להבין מאיזה חלקים מרכיבים פייב סמול בלוק אוטומטי ואיך לעזאזל זה נכנס בין שני האקסים.....
על פי אחד הפורומים גם העתקת רכבת שלמה של XJ לא אפשרית (בארצנו)
ומכיוון שבמדידה גיר 4 הילוכים עם טרנספר 300 ארוך רק בארבעה ס"מ מהקומפלקס הנוכחי - נראה שזו תהיה הבחירה.

לגבי אילוף הסורר בידיי ביתי הבכורה - נו כנראה שהיא תצטרך להיזהר..... (יהיה כיף להראות לה ממה להיזהר......)

בראשון הקרוב השלדה אמורה להיות מוכנה לניקוי חול, ואכן מדובר בשלדה צרה ופתוחה, האם לדעתכם אפשר/צריך לחזק את השלדה ואם כן אז איך? לדעתי הגמישות שלה היא גם החוזק של השלדה.
האם חיזוק ע"י "פלח" לאורך השלדה כמו בצה"לית המחוזקת יהיה אפקטיוי?

six 4 life
11-11-15, 23:06
1. מנוע V8 קצר הרבה יותר ממנוע 6 טורי, לכן הרכבת נכנסת בלי בעיה כמעט גם מתחת לCJ5.
2. גיר 4 הילוכים + דנה 300 ארוכים בכמה ס"מ אמת, אבל הביצה של הדנה 44 שאתה רוצה להרכיב גם ארוכה יותר ומקרבת לך את היוק אל הטרנספר וזה משהו שלא לקחת בחשבון הכללי. מנסיון, זה ישב ויעבוד סבבה, אבל תצטרך דרייבשאפט קצר מאוד עם מפרק כפול (אין בו שום דבר רע פרט למחיר לא זול).
3. לגביי חיזוקים של שלדת ה - ח שיש לך, אישית הייתי מכופף פרופיל ח זהה קטן יותר שיכנס בתוכה בצד הפנימי במקומות הישרים, יצמד אליה מבפנים ולמעשה יעבה אותה. חיבור כמובן בריתוך בנקודות אסטרטגיות. לגביי המקומות שאינם ישרים בשלדה ומתקמרים כלפי מעלה (לקראת הסרן האחורי ומתחת לקיר האש) אפשר לעשות דבר דומה אבל עם יותר יצירתיות ויותר חתיכות.

tom1105
11-11-15, 23:14
יש לי חבר שעכשיו סיים פרוייקט של החלפת רכבת הכח + מנוע לשל xj והסבה לאוטומאטי... הפרוייקט בוצע על ידי אורן מיבנה...

sent from my WJ

gal rotman
11-11-15, 23:24
יש לי חבר שעכשיו סיים פרוייקט של החלפת רכבת הכח + מנוע לשל xj והסבה לאוטומאטי... הפרוייקט בוצע על ידי אורן מיבנה...

sent from my WJ

מדובר על CJ5 ?
יש מצב שאתה מעלה תמונה שלו?

tom1105
11-11-15, 23:28
אכן מדובר על cj5 .

sent from my WJ

gal rotman
29-11-15, 00:46
בהנחה שאני מחליט להישאר עם האקסים הצרים המקוריים - האם יש דרך להחליף רק את הנאבות מקדימה למותאמות ברקס דיסק?
- האם ניתן יהיה למצוא נעילה נשלטת לאקס האחורי?

lizard
29-11-15, 07:28
אפשר הכול. יעלה בטח כמו להחליף סרנים

-->