צפייה בגרסה מלאה : הוצאות על ה CJ
ערב טוב
אתם לא חושבים שהגיע הזמן פעם אחת ולתמיד לערוך סקר (אישית אותי הוא מאוד מסקרן)
ואני עדין מחפש את הגייפ שלי
הכוונה לסקר מקיף כולל כול ההוצאות על הגייפ למאת דלק שיפורים ודיגומים רק דברים שנשברו או שבאמת היה צורך ממשי בהחלפתם ולא כמו שעלה כאן לאחרונה החלפת דש בורד כי החדש יותר קרבי :twisted:
תודה
היו דיונים כאלו, לאו דווקא לגבי סיקסים, הנה אחד מלפני שנה ומשהו על הרבה רכבים, כולל סיקסים. היו עוד דיונים כאלו בעבר, נסה לערוך חיפוש, אני מודה שזה לא חיפוש קל. אם מישהו יכול לעזור לו למצוא דיונים כאלו, בבקשה.
http://jeepolog.com/jp_forum/viewtopic.php?t=3836
זה לא משנה מה יכתבו, הרכב מספיק ישן כדי שקיים סיכוי שתצטרך להחליף בו כל בורג אפשרי, אין תאוריה, רכישה מוצלחת היא העיקר.
נמרוד תודה אך יש שם רק את הפרוט של חנן שהוא אגב בכלל לא ארוך טוב ממה שהבנתי הוא אחד החזקים בתחום הוא היחיד שהעלה את הנתונים לראות כולם
ראיתי את הדיון הזה קודם ולכן צצה בי הסקרנות לגבי העליות הכלליות של CJ
אגב הנתונים האילו ברור שלא ימנעו ממני לקנות הגייפ שלי :P
תודה
יש שם גם את הפירוט שלי מלפני שנה, בגלל זה הצלחתי למצוא את זה. נראה לי שקראת את העמוד הראשון בלבד.
קח בחשבון הוצאות כגון החלפת צמיגים - אני מניח שאין כאן אחד שלא התנסה בזה לפחות פעם אחת (זה נכון לגבי כל רכב כמובן) המחיר - בין 1200 ל 4000 ש"ח אחת למספר שנים.
ברזנט - לתקן סביב 1000 ש"ח, לתפור חדש סביב 3000 ש"ח.
כל מי שאני מכיר שיפץ סרנים (החלפות מיסבים ומחזש"ים), אם הסרן שתה מים זה כבר דורש החלפה קומפלט, כנ"ל הגיר.
אביזרים מתכלים - סטרטר, מצבר, אגזוז , רדיאטור,בלמים, צינורות , רצועות, זה נכון לגבי כל רכב משומש .
אל תבנה על תחזוקת רכב כזה בתקציב נמוך, כי לא יצא לך לטייל איתו, אני יכול היום להחזיק את הג'יפ בתקציב נמוך (עלות ביטוחים, דלק וטיפולים שותפים) רק בזכות העובדה שכבר החלפתי בו כל בורג אפשרי בהשקעה של עשרות אלפי ש"ח...
נמרוד וניר תודה על התגובה :P
נמרוד זה בדיוק מה שחיפשתי אבל אם יותר נתונים (פירוט יפה)
ניר תראה ברור לי שאם מישהו קונה רכב מחליף בו כל מכלל אפשרי אז בשנתיים שלוש הקרובות הוא לא צפוי להחליף אותו שוב אילה אם מדובר בשבר.
אבל אם אתה רוצה להיות רציני קצת יותר אתה מניסיונם של אחרים כמובן יכול להצביע על נקודות תורפה וברור שצמיגים שמנים פילטרים לא נכללים אילו דברים שיוחלפו בין אם ניסע ובין אם לא ואני מדבר על רכב שנוסע
לשם הדוגמה אתם יכולים להגיד שמצמד יכול להחזיק 50000 ק"מ ובפועל אחרי 80000 ק"מ יש צורך להחליפו ועלותו XXX
ופתאום לגלות שמשאבת מים זהו חלק רגיש שהולך יחסית יותר ל X ק"מ
ואולי אני טועה וסתם ממלה את הפורום :?
תודה[/img]
AvigdorAharon
16-10-05, 07:55
הקובץ המפורט נמצא בבית, אך מזכרון אני יכול לרשום ש:
הג'יפ אצלי 3 שנים וסכום ההוצאה עומד על 10K ש"ח. הסכום לא כולל:
ביטוח
אגרת רישוי (לא כולל את הרישוי עצמו - מחיר בדיקה, תיקונים שונים בעקבות הטסט - טיפים...)
דלק
הסכום כולל תחזוקה שוטפת ושיפורים כגון:
צמיגים (2200 ש"ח)
בניית כלוב התהפכות
בניית דלת אחורית
שיפוץ ראש מנוע (כולל סט אטמים)
טיפולים שוטפים
שלוש פעמים מבחן שנתי כולל כל הנילווים
דברים נוספים שבטח שכחתי
נתון חשוב מאוד:
הרכב משמש לטיולים ולעיתים נדירות לנסיעה באמצע השבוע. סך הקילומטרים עומד על כ 10K ק"מ לכל התקופה, אולי 4K בשנה.
אביגדור
השמשוני יחיעם
16-10-05, 08:06
בוקר טוב,,
על CJ לא עושים חשבונות,,,,,פשוט נוסעים,מתקנים,מתלכלכים,נוסעים,נהנים, מתקנים, מתלכלים, נוסעים,נהנים,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,עד אין סוף!!!
יחיעם...... אתה חי נכון !!! 8)
יחיעם כתב :
בוקר טוב,,
על CJ לא עושים חשבונות,,,,,פשוט נוסעים,מתקנים,מתלכלכים,נוסעים,נהנים, מתקנים, מתלכלים, נוסעים,נהנים,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,עד אין סוף!!!
לא יכול להיות תיאור יותר טוב נכון אמיתי ומוצלח מזה.
יחיעם כל הכבוד , נדמה לי שזה בעצם התשובה האולטימטיבית למה זה סיקס.
תודה לכול המגיבים
תראו גם אני חי את חיי בצורה של תהנה היום כי לך תדע היכן תהיה מחר :P ועוד בעבודה כמו שלי זה בכלל בעיה (צבא)
אבל בלי כול קשר לזה אפשר לתחנן את ההוצאות שלך קדימה בגדול
ע"י חישוב של הק"מ והמיכללים שהוחלפו
ברור שיש להתיחס לנתון סודי כמו סיגנון נהיגה ( רגוע / רגל כבדה)
נהיגה יום יומית אוסוף שבוע
לאחרונה אני מנסה גם להנות וגם להיות מתוחנן ילה שפכו מידע ואם אפשר בסגנון של נימרוד
אביעד_הלאלי
22-10-05, 21:02
אם אתה רוצה להיות כזה מחושב, הכי פשוט קנה סיקס, ותשאיר בערך (סמוך עליי שאם בחירת הרכב לא תהיה נכונה ההוצאות יכולות להיות הרבה יותר גבוהות) את אותו הסכום להוצאות.
מחיר זה לא יכלול את מחיר הטסט והביטוח.
קשה מאוד לאמוד את ההוצאות שלך על הרכב בשנה.
חישוב הק"מ יכול לעזור אבל זה לא תלוי רק בזה. יש המון דברים לא מתוכננים שיכולים לקרות. כמובן שתוסיף לזה גם את הגורם האנושי- הנהג- צורת נהיגתו, הטיפול באוטו וכו'...
בקיצור, קנה סיקס ותחזיק אותו לאט לאט, אם יש לך רכב פרטי העסק עוד יותר פשוט.
התקלקל משהו תעמיד אותו בצד עד שיהיה לך מספיק כסף/יכולת לטפל בו. (לא מומלץ, אבל זה ה-WORST CASE SCENERIO).
ביקשת קיבלת -
הסיקס הגיע לידי בשנת 98, הוכנס למוסך ליישור קו (הוחלפו סטרטר,בולם הגה, מצבר, שופץ מפלג, הוחלפו שמנים וצלבים, עלה בערך 3500 ש"ח).
נסיעת שטח ראשונה, עליה במעלה יאיר שהיה במצב מצויין - הרדיאטור נכנס לתוך המניפה עקב התנתקות של המסיכה, הסרן הקדמי נטחן.
הוחלפה רשת רדיאטור לחדשה, הוחלף סרן קדמי + נשתל דיפ' מוגבל החלקה מקדימה, שופץ סרן אחורי (מייסבים היו גמורים והוחלפה צריה כולל נאבה), הותקן קיט קפיצים בולמים של וורן, שופצו הבלמים. השארתי במוסך בערך 15,000 ש"ח.
נסיעה ראשונה אחרי "ישור הקו" והשיפור - התפוצץ צינור בלימה, נשברה ציריה קדמית - הוחלפו במוסך ע"ח הבית.
זמן קצר אח"כ נשברה שוב ציריה קדמית - התברר שהמוסך לא התקין מייסב פנימי בתוך הספינדל.מאז לא נכנסתי שוב למוסך, הכל לבד.
אכלתי חרא עם סטרטרים- שלוש פעמים שיפוץ + החלפת זר שיניים ופחית תאום, על הדרך הוחלף גם הקלאץ'.
קניתי סרן קדמי נוסף ב 1000 ש"ח, מכרתי את הדיפ' מוגבל ההחלקה וקניתי לוקרייט קדמי + נעילת גירלס אחורית. כעבור שנה הוחלפה הנעילה האחורית לדיטרויט לוקר. לא שברתי מאז ציריות כולל בכל המעלות הכי קשים.
המנוע עבר אצלי 60-70 אלף ק"מ, הוא היה תקין וחזק כשהגיע אלי, כשפירקתי אותו מצאתי סדק בבלוק המנוע, החלפתי מנוע למנוע משופץ צה"ל. (כל הסיפור 6000 ש"ח).
הוחלף אלטרנטור בתוצרת בוש, הוחלף רדיאטור ברדיאטור חדש, הוחלף סרן אחורי בסרן דנה 44 מחוזק לאחר אין סוף שיפוצים של הישן, כל החיווט החשמלי ברכב הוחלף עקב בעיות חשמל וקצרים.
הגיר שהיה תקין ועם שמן נקי, נתפס ונשבר עקב הצטברות שביבים בתעלות השימון הצרות על הציר הראשי (זאת גם הייתה הפעם היחידה במהלך 7 שנים ו80 אלף ק"מ שנזקקתי לגרר).
גל הינע אחורי השתחרר תו"כ נסיעה (הוחלפו יוקים לכאלה עם יובולטים 220 ש"ח לאחד), שופצו שני גלי הינע.
נתפר ברזנט חדש, הוחלף מוט הגה, הוחלפו תושבות בודי, מנוע וגיר.
בקיצור, מיום הקנייה ועד היום, בערך 80 אלף ק"מ, שימוש לא יומיומי אבל אני לא מפרק את הרכב בטיולים, נוהג בעדינות יחסית, כבר שנים שלא שברתי שום דבר, החלקים היחידים ברכב שלא הוחלפו הם משאבת הבלם הראשית+בוסטר ותיבת ומשאבת ה"כ. לא תיארתי את הבעיות שהיו בג'יפ בעת הקנייה כי אותן ראיתי מראש (הייתי צריך לחבר בין המרכב לשלדה ולסדר כסאות, להחליף צמיגים ולקנות דלתות וכנפונים) חוץ מהן הג'יפ היה על פניו בסדר.
ניר תודה
כלומר אם אני עושה סיכום אז ככה :
הוחלף רדיאטור- נזק
סרן קדמי - נזק
סטרטר - בלאי
קלאץ'- שיפור החלפה שלא היתה מחויבת
מנוע -בלאי
אלטרנאטור - שיפור ?
גיר - בלאי
גל הינע -בלאי
מוט הגה - הלאי
בולם הגה -בלאי
בלאי- מכלל שהיה צורך אמיתי להחלפתו
שיפור- החלפה שלא הייתה מחויבת להתבצע באותו זמן הוחלף רק מסיבות נוחות ויעלות
נזק - מכלל שנישבר ולא בהיחרך התקלקל
וכמובן כל זה במשך שבע שנים ממש יפה אם זו המציאות
אביעד ברור שאני ילמד הכי טוב על בשרי
אני בטוח קונה ממש בקרוב יש משהוא חם על הכוונת עדכון ON LINE
חנן-ג'יפולוג
23-10-05, 23:11
וכמובן כל זה במשך שבע שנים ממש יפה אם זו המציאות
טל, המציאות היא בדרך כלל יפה הרבה יותר. ניר קנה גרוטאה ושיקם אותה.
אם תיקח למשל את הג'יפ של נמרוד שהדבר היחיד שמת בו זה סרן קדמי, או את הג'יפ שלי, ששופץ בו מנוע לאחר שנתיים עקב בלאי טבעי, אני מדבר על מכלולים יקרים (מעל 1000 ש"ח נזק), לא על סטרטר וכאלה תגלה שהמציאות יכולה להיות ורודה עוד יותר. הג'יפים אצלנו כשש-שבע שנים. אם תעשה קנייה טובה, ובהנחה של רכב טיולים בלבד, כנראה שלא תצטרך להוציא הרבה מעל -1500-1000 ש"ח בשנה על תחזוקה, מעבר לדלק , ביטוח וטסט.
וכמובן כל זה במשך שבע שנים ממש יפה אם זו המציאות
טל, המציאות היא בדרך כלל יפה הרבה יותר. ניר קנה גרוטאה ושיקם אותה.
אם תיקח למשל את הג'יפ של נמרוד שהדבר היחיד שמת בו זה סרן קדמי, או את הג'יפ שלי, ששופץ בו מנוע לאחר שנתיים עקב בלאי טבעי, אני מדבר על מכלולים יקרים (מעל 1000 ש"ח נזק), לא על סטרטר וכאלה תגלה שהמציאות יכולה להיות ורודה עוד יותר. הג'יפים אצלנו כשש-שבע שנים. אם תעשה קנייה טובה, ובהנחה של רכב טיולים בלבד, כנראה שלא תצטרך להוציא הרבה מעל -1500-1000 ש"ח בשנה על תחזוקה, מעבר לדלק , ביטוח וטסט.
לא ממש מסכים,
בוא נזכור שאנחנו מדברים על בין 5 ל -8 שנים אחורה, הג'יפים לא נהיו צעירים מאז וזה שקול לקניית סופה כיום מבחינת גיל הרכב. הג'יפ שלי היה גרוטאה מכמה בחינות שאת רובן לא תיארתי, משאר הבחינות הוא היה בסדר גמור - שלדה במצב מעולה, בודי לא רקוב (אפילו יפה), מנוע טוב, גיר טוב, ה"כ, ג'אנטים 8" ומכלולים תקינים בגדול ( הכל עבד במשך עשרות אלפי ק"מ), מה היה דפוק ברכב ? - צמיגים, מצב פנימי, חשמל (חיווט של תאורה בעיקר), קפיצים עייפים, סטרטר (התנעה קשה ומרעישה), סרנים (בדיעבד), לא היו תושבות מרכב כמעט בכלל והשקעתי הרבה עבודה כדי לחבר בין המרכב לשלדה ...
זאת אולי הגדרה של גרוטאה אבל שילמתי עליה פחות מחצי מחיר ששילם חנן בערך באותה תקופה ושליש ממה ששילם נמרוד על ג'יפ באמת מצויין ומשופר. (מסקנה ראשונה - משתלם יותר להשקיע בעת הקנייה).
סטרטר זה לא בהכרח דבר זול, עלה לי בזמנו הרבה כסף עד שהצלחתי ליישר את העניין הזה עד שכבר החלפתי את כל מה שקשור בו. בקרוב אני אצטרך לטפל שוב בסטרטר שמתחיל לזייף אחרי 7 שנים שוב.
קלאץ' החלפתי פעמיים במשך השנים לא כתוצאה מבלאי סופני, בפעם הראשונה בעת החלפת זר השיניים ובפעם השנייה אחרי עשרות אלפי ק"מ בעת החלפת המנוע, אז גם החלפתי את טס הלחץ לכזה של סופה (יותר רך), כדי שלא אצטרך בעתיד להוריד שוב גיר.
קפיצים ובולמים בחרתי להחליף בקיט חדש ומשופר במקום לערגל וכו'.
אגזוז הלך והחלפתי את כולו (בלאי), פעמיים החלפתי מצבר, הגיר התבלה ודרש שיפוץ, טרנספר הוחלף במשופץ (ללא צורך אמיתי), סרנים הלכו מבלאי והוחלפו (רדיאטור הוחלף פעמיים, בפעם השנייה מבלאי), הוחלפו בלמים מבלאי, כמובן שכל הצינורות והרצועות לא פעם אחת, כל התושבות, כל התפוחים, אלטרנטור הלך והוחלף (בלאי), משאבת דלק, מערכת ההצתה עשתה לי בזמנו הרבה בעיות בעיקר המודול שגרם לי להיתקע מספר פעמים ( שיפצתי מפלג, החלפתי מודול והחזקתי מערכת הצתה נוספת לגיבוי), מכסה שסתומים היה נוזל והוחלף בחדש (600 ש"ח), תושבות קפיצים וגשר גיר הוחלפו במחוזקים, גלי הינע התבלו והוחלפו + נקנו ספיירים, נקנו ציריות ספייר (את אלו שהלכו אני לא סופר כי היתה בעיה שגרמה לכך), לוקרים הלכו והוחלפו..........
למה אני מספר את כל זה ? -
כי אתה לא תדע באיזה מצב הג'יפ שתקנה עד שלא תחזיק אותו ותיסע בו מספיק זמן, אני יכול להבטיח לך שכל מכלול ברכב הזה הוא עמיד ומחזיק המון, אבל לא יהיה לך מושג כמה זמן עוד נשאר לו במקרה שלך. יש בדיקות שיעזרו לך לדעת אם מכלול כזה או אחר במצב סופני, יותר מזה תוכל רק לקוות. אתה לא יכול להעריך מראש עלויות כי הרבה דברים "קטנים" וזולים יכולים להוביל אותך להוצאות גדולות.
כמעט כל מי שאני מכיר השקיע במשך השנים המון כסף במכאניקה, נמרוד אולי יוצא דופן אבל הג'יפ שלו נקנה מראש עם שכל והשקעה ולא נסע מאז הרבה מדי.
חנן שיפץ גיר בדיוק כמוני, כמו עדי וכמו רבים אחרים, הוא יסביר לך שזה כי הוא צלל עם הג'יפ בשלולית ולא החליף שמן, סבבה - אתה יכול להיות בטוח שזה שמוכר לך את הג'יפ לא צלל איתו בשלוליות ?
תערוך סקר בין באי הפורום - מי שיפץ/החליף מנוע, מי שיפץ גיר , מי שיפץ סרנים.
לנו לפחות יצא לטייל הרבה בין תיקון לתיקון, יש רבים שעוד לא יצאו מהגראז'....
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.