צפייה בגרסה מלאה : הסבת גיר מאוטומט לידני
שלום לכולם, יש לי טרופר קצר בנזין V6 3500 98 אוטומט.
אני רוצה להסב אותו לידני בצורה עצמאית.
יש פה מישהו שעשה את זה?
יודע איך לעשות את זה ?
יכול לקשר אותי למישהו שיודע ?
כל עזרה תתקבל בשמחה !
תודה רבה לכל העונים.
מעלה מן האוב.
עומד בפני צומת דרכים כבר תקופה. האם לשדרג לרכב מודרני או להשאר עם הדיסקו שנותן תמורה אדירה לשקל, ותכלס ממלא כמעט את כל מה שאדם יכול לרצות מרכב שטח (שזה, בגדול, יכולת שטח מרשימה, מכלולים חסונים, עם בונוס של הגעה אל ומ- השטח בצורה נוחה ונעימה).
אממה, אם אני נשאר איתו, אחת הסיבות היא כדי שהילדים ילמדו לנהוג עליו בשטח, ואם כבר, אז שיהיה ידני.
וכאן אני מתחבר לכותרת השרשור. מה היכולת החוקית לשנות ברשיון הרכב את הסטטוס מאוטומט לידני (לא כולל תשלום שוחד)? ואם זה אפשרי, אילו אישורים/בדיקות דרושים.
*אגב, האופציה לקנות היילקס ידני חדש יותר נשקלת גם, אבל זה אוטו בלי שמחת חיים, דיפנדר נפסל על סעיף הטרלול במחירים, וסופה/סיקס עוד לא נפסלו סופית, אבל המצאי בשוק לא לטעמי (ארוכות נדירות, ורוב מה שיש עם שיפורים מוגזמים בחוסר טעם, ומייד אחרונה שלא מעודדת אותי לקנות), או שאין לי כוח להכנס ליישור קו והפתעות של רכב לא מוכר.
שחר גרינברג
01-12-24, 12:29
אני לא נכנס לנושא הרישום ברשיון
אבל בקהילת הטרופר בנזין יש הרבה אנשים שהחליפו לגיר ידני
לא מכיר מישהו שעושים לו בעיות בטסט למרות שרשום אוטומט ברשיון
Sent from my iPhone using Tapatalk
אממה, אם אני נשאר איתו, אחת הסיבות היא כדי שהילדים ילמדו לנהוג עליו בשטח, ואם כבר, אז שיהיה ידני.
צ'מע. באמת?
תן לי להעכיר את האוירה:
איזה רכבים ידניים יהיו רלוונטיים להם כשיגדלו?
ומה לומדים על שטח בידני, שלא לומדים באוטומטי (המאפשר בחירת הילוכים ידנית)?
שחר גרינברג
01-12-24, 12:53
צ'מע. באמת?
תן לי להעכיר את האוירה:
איזה רכבים ידניים יהיו רלוונטיים להם כשיגדלו?
ומה לומדים על שטח בידני, שלא לומדים באוטומטי (המאפשר בחירת הילוכים ידנית)?
אני לא יודע אם אני הדוגמא הכי טובה
אבל רכב ידני בשטח הרבה יותר מהנה לפי דעתי
ואפילו אישתי פתאום רוצה לנהוג בשטח
בנוסף לומדים המון
בחירת הילוך נכון/ תכנון מקדים וגם התמודדות עם כשלונות
יש משהו קסום ברכב שטח ידני מיושן משהו בחיבור בין מכונה לאדם
Sent from my iPhone using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
01-12-24, 12:59
ארבעה רכבים שלנו עם גיר ידני. אחד אוטומטי ואחד ללא גיר (האיוניק5), אז לנו לפחות לימוד על ידני הוא רלוונטי מאוד.
אתמול לימדתי את הבת הצעירה , עוד מעט בת 16, לעלות על סלע ולעצור על השיא שלו. למדה בזה היכרות עם מימדי הרכב והיכן נמצאים הגלגלים, וכן שליטה מדויקת בשלוש דוושות, ברמה של להזיז את הרכב מספר סנטימטרים כשהוא במעלה ובמורד סלע. חשוב מאוד, לטעמי, ורלוונטי גם לסתם חניות במקביל בירושלים ובחיפה.
https://imageshack.com/i/pmnEZspwj
https://imageshack.com/i/pnw3Altlj
ברור שכדי לנהוג בידני צריך ללמוד לנהוג בידני.
כנ"ל לגבי אוטומטי.
אבל בנהיגת טיולים כמו שאנחנו עושים אני לא מכיר משהו שעדיף לעשות עם ידני, על פני אוטומטי.
אגב באופנוע שטח, השליטה בקלץ' היא אכן עדיפה על פני שליטה בטרוטל בלבד (עם רקלוס נניח).
אבל באוטו עם דוושות, אני לא רואה את ההבדל אלא אם כן קוראים לכם טיירי נוויל.
זה לא עניין של צריך או לא. זה כמו שאני שמח על החוויה שהיתה לי לנהוג על כלים שצריך בהם דאבל קלאץ' גז ביניים, והרבה כוח בידיים זה פשוט צעצוע למבוגרים שהייתי רוצה שהילדים שלי יחוו. יותר מזה, אם הם באמת יזרמו על לנהוג בשטח, אני גם אוציא את הפיוז של הtc.
אז מה אמרנו לגבי חוקיות,
יש איזה משברנפשי בקהל.
זה נחמד מאד לנהוג על ידני ולבת שלי אפילו הסב גאווה מסוימת סביב המדורה מול הבן של החברים שהתקשה לעלות במכה ראשונה את מעלה הר כיפה אחריה. והוא עם אוטומט.
(אנחנו עם שתי נעילות אבל את זה נוח לשכוח לציין. ג'יפאות עד הסוף...).
העניין החוקי נראה לי זניח, בכל מקרה ניתן ל"תיקון" בקלות.
השאלה אם זה שווה את המחיר וההתעסקות. אם זה בולט-און בדיסקברי, למה לא.
גם ילדים שמוכנים עכשיו ללמוד על ידני (אם לא תלמד על ידני לא תוכל לנהוג על הג׳יפ) והם הולכים ומתמעטים מיום ליום לא מתעניינים ב קלאץ׳ כפול, גז ביניים ושאר דברים משנות ה 70...
אם ההסבה מאוטומט לידני נעשית בצורה מסודרת היא תירשם ברשיון.
אבל, בדרך כלל הסבה כזו כרובה בהחלפת הרבה מכלולים ודורשת מוסך ושיודע ורוצה לעשות את זה תורם חלקים או רכש מסיבי. לא יודע איך זה בדיסקו. אבל הרבה פעמים יותר משתלם פשוט למכור ולקנות.
איזה רכבים ידניים יהיו רלוונטיים להם כשיגדלו?
אגב, לא עניתי לך על הנושא שלשמו התכנסנו, אבל אתה פספסת את מהות השרשור,
האוטו שלי.
זה יהיה הרכב הידני שיהיה להם.
הם מבחינתם כבר ניסו להשביע אותי שאני לא מוכר אותו. מזל שהם כולה ילדים ולא "מחליטים עליי". פאק איט, אפילו על עצמם הם לא מחליטים.
- - - Updated - - -
גם ילדים שמוכנים עכשיו ללמוד על ידני (אם לא תלמד על ידני לא תוכל לנהוג על הג׳יפ) והם הולכים ומתמעטים מיום ליום לא מתעניינים ב קלאץ׳ כפול, גז ביניים ושאר דברים משנות ה 70...
אם ההסבה מאוטומט לידני נעשית בצורה מסודרת היא תירשם ברשיון.
אבל, בדרך כלל הסבה כזו כרובה בהחלפת הרבה מכלולים ודורשת מוסך ושיודע ורוצה לעשות את זה תורם חלקים או רכש מסיבי. לא יודע איך זה בדיסקו. אבל הרבה פעמים יותר משתלם פשוט למכור ולקנות.
למכור ולקנות רכב זה משהו שאני לא סובל, וגם גרוע בזה.
מבחינת היתכנות מכנית, זה אפשרי, ויש לי גם מכונאי שיודע ומוכן לעשות את זה.
רשמת שאם זה נעשה מסודר זה ירשם,
יש מצב שאתה מפרט?
יונימוג אדום
01-12-24, 16:25
אני כמוך - מעדיף ידני תמיד , גם על הכביש .
בשטח נוהג בסיקס ידני כמובן . סמוטנדר גם כן ידני , שתי משאיות ידניות .
מכיר כאלו שעשו הסבה מאוטומט לידני ולא מכיר שעשו להם בעיות בטסט עקב כך .
בעברי גם דיסקו 2 ידני ומדוגם .
לגבי גיר ועוד חלפים תבדוק אצל מוטי מחברת סבגל - הוא מייבא מכלולים כאלו עבור כוחות הביטחון .
מוטי - 052-6345261 .
אילן
היי אילן,
בגדול ההסבה לדיסקברי 2 מאוטומט לידני כבר בוצעה לא מעט בארץ...
כאשר הבעיה הכי גדולה מבחינתי (!) בהסבות האלו הם שבסוף אנשים מתקמצנים על הפינישים.
נגיד מעט מאוד רכבים נוסעים עם מחשב רכב של ידני - כי זה יקר ונדיר. אז נוסעים עם תקלות/כל מניי קומבינות לפצות על זה.
אלי שחר עשה כבר כמה כאלו והייתי מתייעץ איתו. לדעתי זה יוצא באיזור ה-10 אלף שקל ברוטו (לפני מכירה של הגיר האוטומטי שלך)
מצד שני - אם כבר הייתה לי הזדמנות לדחוף לרכב ידני במשפחה, רוב הסיכויים שהייתי משאיר את הדיסקו אוטומט, ומביא פרייבט ידני מהנה לנהיגה בכביש.
יונימוג אדום
01-12-24, 17:03
הדיסקו שהיה לי לא עבר הסבה לידני אלא נולד כזה .
בשנת 2001 הגיעה ארצה סדרה שלמה ( סביב 60 יחידות ) של דיסקו 2 ידני 5 מושבים ואם אינני טועה הספק המנוע היה נמוך - כמו של הדיפנדר .
מאוד נהנתי איתו אבל הרגשתי חנוק בתוך קופסה גדולה והביצים התחילו להתחמם ;)
מכרתי אותו וחזרתי לסיקס הותיק והנאמן - פתוח כמובן .
אילן
ehudzeelim
01-12-24, 18:05
ארבעה רכבים שלנו עם גיר ידני. אחד אוטומטי ואחד ללא גיר (האיוניק5), אז לנו לפחות לימוד על ידני הוא רלוונטי מאוד.
אתמול לימדתי את הבת הצעירה , עוד מעט בת 16, לעלות על סלע ולעצור על השיא שלו. למדה בזה היכרות עם מימדי הרכב והיכן נמצאים הגלגלים, וכן שליטה מדויקת בשלוש דוושות, ברמה של להזיז את הרכב מספר סנטימטרים כשהוא במעלה ובמורד סלע. חשוב מאוד, לטעמי, ורלוונטי גם לסתם חניות במקביל בירושלים ובחיפה.
https://imageshack.com/i/pmnEZspwj
https://imageshack.com/i/pnw3Altlj
מה שמפתיע אותי זה שהשמן לא נשפך למרות החור דוך אן דוך בבקאקס.
148136
גם ילדים שמוכנים עכשיו ללמוד על ידני (אם לא תלמד על ידני לא תוכל לנהוג על הג׳יפ) והם הולכים ומתמעטים מיום ליום לא מתעניינים ב קלאץ׳ כפול, גז ביניים ושאר דברים משנות ה 70...
אם ההסבה מאוטומט לידני נעשית בצורה מסודרת היא תירשם ברשיון.
אבל, בדרך כלל הסבה כזו כרובה בהחלפת הרבה מכלולים ודורשת מוסך ושיודע ורוצה לעשות את זה תורם חלקים או רכש מסיבי. לא יודע איך זה בדיסקו. אבל הרבה פעמים יותר משתלם פשוט למכור ולקנות.
הילדים שלי יקבלו את זה ב ״פוּש״ על הפרגיסון העתיק.
אני עושה להם טובה ומתכנן הסבה לגז רגל.
Sent from my iPhone using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
01-12-24, 18:29
ככה זה בטויוטה. אין נזילות.
וכאן אני מתחבר לכותרת השרשור. מה היכולת החוקית לשנות ברשיון הרכב את הסטטוס מאוטומט לידני (לא כולל תשלום שוחד)? ואם זה אפשרי, אילו אישורים/בדיקות דרושים.
כאחד שעשה הסבה שכזו בדיסקו 1. תובנות - אוטו הרבה יותר נכון מכאנית מכל כיוון שתסתכל
לעניין החוקיות - תשכח מזה. פניתי לפני ההסבה (הייתי במזרח ועליתי לדבר עם הבחורה שאחראית) היא אמרה שכל עוד השתמשתי בחלקים מקוריים ואביא את האוטו אליהם לבדיקה לא תהיה בעיה.
בפועל ביצעתי את ההסבה (לקח לי כמה חודשים כי עשיתי לבד). הכל בוצע עם חלקים מקוריים עד רמת הבורג וכולל החלפת קונזולה מרכזית לאחת של ידני.
וכשניגשתי שוב לאותה אחראית היא התנערה מכל מה שאמרה
נהיגת שטח - סוף סוף יש LOW כמו שצריך. למרות שהמנוע חלש הוא מאוד גמיש ואין שום קושי , ואפילו הנאה למי שמתחבר לידני
מעלות ומעברים טכניים - דורש הרבה יותר ידע בנהיגה,
בועז
(שמכר את הרכב ומתגעגע אליו)
לפי דעתי אין טעם לדבר עם היבואן, אתה צריך לברר מול מ. התחבורה מה הפרוצדורה הנכונה להסבה כזו.
לא צריכה להיות מניעה כי יש דיסקו 2 ידני שהגיע במקור מהיצרן.
לעיניין הנהיגה וההיתנהגות, אין ספק שגיר ידני מהנה ומאתגר יותר למי שמתחבר למכונה ממש, בדיסקו 2 זה גם הופך את הרכב למשהו אחר, ועל הדרך גם יותר "חזק".
לפי דעתי אין טעם לדבר עם היבואן, אתה צריך לברר מול מ. התחבורה מה הפרוצדורה הנכונה להסבה כזו.
לא צריכה להיות מניעה כי יש דיסקו 2 ידני שהגיע במקור מהיצרן.
לעיניין הנהיגה וההיתנהגות, אין ספק שגיר ידני מהנה ומאתגר יותר למי שמתחבר למכונה ממש, בדיסקו 2 זה גם הופך את הרכב למשהו אחר, ועל הדרך גם יותר "חזק".
חלק מהפרוצדורה לאישור שכזה זה אישור יבואן
ורק אני אגיד שאפלייה על רקע גילנות זה לא חוקי.
יש כבר מי שהסב מידני לאוטומט, וגם אני בדרך.
די, מגיע גיל שנמאס לבחוש.
יונימוג אדום
02-12-24, 16:49
ורק אני אגיד שאפלייה על רקע גילנות זה לא חוקי.
יש כבר מי שהסב מידני לאוטומט, וגם אני בדרך.
די, מגיע גיל שנמאס לבחוש.
שמיל , לא יודע בן כמה אתה .
בכל אופן אני כבר חמישים שנה על ההגה ועדיין לא נמאס לי לבחוש - ההפך , אני נרדם על ההגה של הרכב של הגברת (240 סוסים 4X4 ) .
אילן
ורק אני אגיד שאפלייה על רקע גילנות זה לא חוקי.
יש כבר מי שהסב מידני לאוטומט, וגם אני בדרך.
די, מגיע גיל שנמאס לבחוש.
אז בוא נתחלף
חלק מהפרוצדורה לאישור שכזה זה אישור יבואן
לעניות דעתי אין קשר ליבואן.
אם קיים דיסקו 2 ידני שיובא לארץ מהיצרן אין מניעה לבצע הסבה כזו. היצרן הוא שקובע, היבואן הוא רק חותמת גומי במקרה הטוב.
ניסיתי להעלות קובץ של תקנה 380, מקווה שעלה. אם לא- ממליץ לקרוא את התקנה, את האישור לשינוי צריך לקבל קודם
מרשות הרישוי.
148138
שמיל , לא יודע בן כמה אתה .
בכל אופן אני כבר חמישים שנה על ההגה ועדיין לא נמאס לי לבחוש - ההפך , אני נרדם על ההגה של הרכב של הגברת (240 סוסים 4X4 ) .
אילן
אני לא מבוגר, רק 64, וכבר יותר מ50 שנים על הגאים, אם נחשיב טרקטורים.
די.
ובאמת - אני לא היחיד, מישהו (כשירצה - יפרסם) כבר סיים הסבה מ-AX15 ל-AW4, הינו אמורים לעשות יחד, אבל הקדים ואני הבא בתור.
הוא יבוא למפגש עם הAW4.
אז בוא נתחלף
נראה לך שהויליס יחליף בעלות בעודי בחיים?
מבחינת היתכנות מכנית, זה אפשרי, ויש לי גם מכונאי שיודע ומוכן לעשות את זה.
רשמת שאם זה נעשה מסודר זה ירשם,
יש מצב שאתה מפרט?
במקרה שאני מכיר לפני הרבה שנים מי שביצע את ההסבה גם לקח אותה דרך כל הבירוקרטיה של משרד התחבורה.
לפי הבנתי כיום צריך גם אישור בכתב של המחלקה הטכנית של היבואן. יש יבואנים קלים, ויש יבואנים קשים. לא יודע מה המצב בטיוטה כיום.
עדיין חושב שקניה\מכירה זו הדרך עם הכי פחות כאב ראש.
לגבי הדיסקו, יש לי חבר עם דיסקו2 שעבר לידני ומהר מאוד חזר לאוטומט. הבחור חובב מסלולים קשים בסובב ערד.
לגבי מה ששמיל כתב, מודה באשמה וכן זה אני ואני נהנה מכל רגע:D
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.