התחברות

צפייה בגרסה מלאה : גרירת קראוון - ג'יפ או טנדר



מתן1
30-11-15, 23:14
שלום לכולם. צריך עזרה.
אנו מתכננים טיול משפחתי בארץ למשך כמה חודשים עד שנה עם קראוון נגרר במשקל 750 ק"ג, כולל מים וציוד - כ1100-1200 ק"ג.:cool:
מטרת הרכב הגורר היא לגרור, וכן לקחת אותנו (ללא הקראוון...) למקומות שהגישה אליהם היא רק עם 4X4, אין מטרה לטייל בג'יפ ולבחון את יכולותיו...
מתלבט אם לגרור עם טנדר 4X4 או ג'יפ.
התקציב לרכב עומד על 30-50K וחשבתי להתמקד על פאג'רו קינג 2001-2002 לטובת העניין.
אך יועציי אמרו לי לרדת מזה ומהר, ולקחת איזו היילקס משנתון דומה. טענתם היא שטנדר יותר בנוי לגרירה מג'יפ, יותר אמין עם פחות תקלות והחלפים פחות יקרים וגם הדלק פחות יקר ועל כן עליי לקחת היילקס או האנטר לביצוע המשימה.
אך מה לעשות, רכבי העבודה המפלצתיים מעוררים בי סלידה עוד לפני שאני נכנס, והטרטור של ההיילקסים והדימקסים והמגנומים לא כל כך משתלב בדמיוני עם הנאה של טיול שקט, שמנסה להיות רחוק ככל האפשר מכל אלמנט של עבודה... על כן חשקה נפשי בג'יפ דווקא. [אוטומט או טריפטוניק יועדף על פני ידני.] אממה - הוצאות טיול נמוכות הם עניין משמעותי מאוד עבורנו וכמובן שלא נרצה להיתקע עם הקראוון בשטח או בעליות .

מה עליי לעשות? אשמח להמלצות!:confused:

תודה

yoni_0000
01-12-15, 00:52
ההבדל בצריכת הדלק שולי.. דיזל יעשה 1-8 בערך, בנזין 1-5.. לא משנה אם על טנדר או על suv.

להגדרת משקל כמו שציינת, טנדר יתאים הרבה יותר.. כאמור, הוא יותר מתאים לגרירה, ולנשיאת ציוד ואנשים (הרבה משקל).
כל עוד תלך על טנדר מהעשור האחרון, אתה עשוי להיות מופתע לטובה. מול האנטר לדוגמא, פאג'רו מאותו שנתון לא משמעותית יותר נוח מבחינת מרווח פנימי ואבזור, וגם לא יותר עביר.
לגבי עלויות אחזקה- טנדר שמור עם קילומטרז' נמוך יהיה הרבה יותר קשה למצוא מג'יפ מקביל בשנתון. סדר הגודל של החלפים ועלות הטיפולים דיי זהה.

אם תשאל אותי, הטנדרים של איסוזו מאזדה וניסן ייתנו תמורה טובה לכסף הזה. הטויוטות והמיצובישי אומנם נחשבים טובים יותר, אך נסחרים בהתאם. קשה למצוא טנדר שמור, אבל הם מפתיעים לטובה.

נ.ב: קרוואן לא נוסע טוב בשטח...


https://www.youtube.com/watch?v=dwy5Sw88Fx4

נ.ב2: כמה חודשים בישראל..? ברגל זה לוקח 3 שבועות.

מתן1
01-12-15, 10:57
תודה רבה. אנסה להיות ממוקד יותר:
באפשרותי לקנות פאג'רו קינג 2002 יד שנייה מבעלות פרטית בלבד שעשתה 285000 ק"מ ותעלה כ46000.
אז נכון שטנדר עדיף, אבל -

1. האם הרכב הזה (בהנחה שהוא שמור מאוד ולא ראה שטח) נכנס לסיכון גבוה מבחינת התחממות/בלאי מואץ/מנוע וכו' בגרירת המשקלים שציינתי?
2. בכמה ירד ערכו לאחר כשנה של טיול (בהנחה שאני שומר ונזהר)?
3. כמה כסף עליי לשים בצד לטיפולים (בהנחה שעכשיו הוא פיקס)?

תודה

נ.ב. מטרת הטיול היא לא לגמוע קילומטרים אלא קמפינג ממושך עם גיחות לטיולים פה ושם...

Gilad
05-12-15, 09:33
לשימוש כזה כל רכב "גדול" יהיה בסדר

הפאג'רו יהיה הרבה יותר מפנק בנסיעה בכביש אשר טנדר ובסופו של דבר המרחקים שתעשה הם לא גדולים ואני מבין שגם לא בכל יום


תיהנו! הרעיון נשמע מדהים

יובל48
05-12-15, 10:27
תחשוב רק שבטנדר יהיה לך מקום איכסון נוסף לכל מה שתתצטרך או תאסוף בדרך
(דלק ,מים,אשפה וכו.) דברים שלא נעים לשמור ברכב סגור.

asafk
05-12-15, 11:10
אני חושב שטנדר יהיה עדיף כדי להעמיס את הציוד הנותר.
לגבי הקרוואן עצמו - קח בחשבון שקרוואן נגרר של 750 ק"ג "אמיתי" הוא גבולי ואפילו לא מספיק למשפחה. מה שקורה הוא שברוב המקרים מוכרים קרוואן שהוא כמעט 750 ק"ג בלי ציוד בלי מצברים ובלי מים, וברגע שאיבזרת אותו ומילאת מים הוא עבר את הטון ואפילו יותר, והרי אתה לא מתכוון כל יום לרוקן מים.... לזכותם של בוני הקרוואנים הישראליים, הם בד"כ משתמשים בסרן של טון וחצי לנגרר 750 כי הם יודעים את זה.
לכן - אני ממליץ לקנות מראש קרוואן של טון וחצי, גם יותר מרווח וגם יש בו מקום לציוד בלי לרמות את המשקל - וההבדל במחיר לא גדול מאוד.

אסף.

Gilad
05-12-15, 11:55
אפרופו טון וחצי - זה גבול המשקל המותר לגרירה ללר צורך ברשיון ג'

לתשומת לבך

asafk
05-12-15, 12:46
וזה גם המשקל שלכל או רוב הטנדרים והג׳יפים מותר לגרור.

אסף.

אפרים
05-12-15, 20:45
מזל שלא מבקשים רשיון טייס.
העגלה הזאת שוקלת 3 טון ואני גורר אותה עם גיפ צ'ירוקי ורשיון ב.http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=104274&d=1449341053&thumb=1&stc=1

tom1105
05-12-15, 22:42
מזל שלא מבקשים רשיון טייס.
העגלה הזאת שוקלת 3 טון ואני גורר אותה עם גיפ צ'ירוקי ורשיון ב.http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=104274&d=1449341053&thumb=1&stc=1
יופי נחמה... תגיד גם איפה אתה...

sent from my WJ

מתן1
06-12-15, 13:27
טוב, תודה לכל העוזרים. נראה שניאלץ ללכת בכל זאת על איזה טנדר (יוני, אני בונה עליך...)
אז.. איזה טנדר מומלץ?
ממה שהתרשמתי ביד2 ועוד, המודל פחות משחק. הפרמטרים העיקריים הם קילומטראז', רמת השימור (מי יכול לדעת?) והתוספות של הטנדר. ההיילקס כמובן רמה אחת מעל כולם. האם זה מוצדק?
למה כדאי לכוון בתקציב שנע בין 30K ל50K (בלחץ)?
האם אני צריך הגבהה ומיגונים?
נפח מנוע משנה?
תודה.:)

אסף,
בחרנו קראוון של 750 כי אנחנו הולכים להעמיס עליו הרבה משקלים. רק המים - 200 ליטר (לכ4 ימים...). קצת צפוף, אבל רוב הזמן אנחנו בחוץ. אגב הפלוס בתוצרת הארץ זה שמתאימים לך אותו לפי הצרכים שלך לניצול מקום מירבי, והמחיר זול. את החסרונות לא אתחיל לפרט...

אמיר ב.א
08-12-15, 09:47
אם טנדר , לך על האנטר או מזדה ...

נותנים איזון בין האמינות לבין כמה עולה - היילקס מאוד יקר.

לגבי מיגונים - אם אתה תמיד גורר פחות קריטי , כי הקראוון לא יעבור ממילא במקומות שממש צריך מיגונים.

ש01
08-12-15, 09:55
אני הייתי מחפש סברבן ישנה,
חזק, נוח, מרווח (מאוד) ויכול לגרור בקלות

asafk
08-12-15, 12:13
אני חושב שאחד מאיתנו לא מבין את השני. קרוואן של 750 משקל כולל שוקל ריק בערך 650-700. לא נשאר לך משקל להעמיס כמעט בכלל. מים מצברים וציוד ואתה עובר את המשקל המירבי המותר של 750. לכן המלצתי על קרוואן של 1500 משקל כולל, שהמשקל העצמי שלו פחות מטון ונשאר עוד חצי טון ויותר להעמיס.

אסף.

אפרים
09-12-15, 01:20
יופי נחמה... תגיד גם איפה אתה...

sent from my WJ
בשוויץ http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=104313&d=1449616698&thumb=1&stc=1http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=104312&d=1449616583&thumb=1&stc=1
;)העגלה פתוחה במצב עבודה.אורך 8.3 מ' עומק 3.65 מ

מתן1
09-12-15, 01:32
הסברבן יקרות מאוד ואין להן שוק. גם ההאנטרים יקרים עדיין. היילקס קשה למצוא במצב טוב ובמחיר סביר, אני מכוון כרגע למאזדה b2500 (שמשום מה מאוד זולים) או דימקס. מה לוקח מבחינת אמינות?

-->