PDA

צפייה בגרסה מלאה : החלפת סרן אחורי WJ



shay1972
06-12-15, 22:14
יש לי תקלה שחוזרת על עצמה בסרן האחורי. שוקל להחליף אותו בסרן אחר - 44 ברזל.
מה לחפש? מאיזה רכב ושנתון? האם יש מישהו מומלץ לביצוע העבודה?
תודה.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

lizard
07-12-15, 06:41
המלצה בה"פ.

kobiarava
07-12-15, 11:51
למה בה"פ? בסוד? אם יש עצות שימושיות,פיתרון לבעיה שרבים מתמודדים איתה, לא עדיף לשתף במקום ציבורי? גם ככה חלק ניכר מהידע והתקשורת עבר לוואטסאפ, ונעלם מעל הפורום. חבל....


קובי

lizard
07-12-15, 12:30
המלצות על אנשים אני אתן רק בפרטי כדי שלא לסבך אותם. עם כל העליהום שעושים עכשיו, אני קצת פרנואידי.
בכל מקרה זו לא עבודה פשוטה ואלא אם יש בעיה שאי אפשר לתקן, כמו סרן מחייך וכדומה, לא הייתי נכנס לזה כרגע.

shay1972
07-12-15, 14:04
הבעיה הנוכחית , שחוזרת פעם שנייה בתוך 10 חודשים, זה חופש בין הפין המרכזי לקייס הפתוח.
מורכבת נעילה אוטומטית ספרטן, שאולי מעמיסה יותר מדי את החלק הזה - למרות שידוע לי שיש לא מעט שנוסעים איתה כבר די הרבה ק"מ.
אז אולי זה חוסר מזל, או חלק דפוק או משהו אחר.
מחפש אלטרנטיבות - או תיקון (שוב), או פירוק ומעבר לנעילה אחרת, או החלפת כל הסרן.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

נמרוד
07-12-15, 15:03
פין חדש, קייס פתוח חדש, אולי נעילה חדשה. אבל קודם לאבחן מה מקור החופש. בכל מקרה זו לא סיבה להחלפת סרן קומפלט.

Sent from my GT-I9301I using Tapatalk

boaz avrahami
07-12-15, 16:59
אולי גם בעל מקצוע לא מיומן מספיק...

cj 64
07-12-15, 17:44
הכל תלוי בתקציב,,,סרן 44 סופה הרבה יותר נורמלי משל צירוקי
גל

השועל
08-12-15, 10:07
לא צריך להחליף סרן בגלל זה, נשמע מהלך גדול מדי.
ממה שכתבת אני מניח שהבעיה היא בהתקנה לא נכונה + כיוון ק\פ לא תקין.

יש שני סוגי קייסים:
- פתוח
- סגור

אני לא יודע איזה רכב יש לך ואיזה מודל, אבל נניח 44A או 35.
אם יש לך קייס פתוח אז הספרטן מורכב בתוך הקייס המקורי.
אם יש לך קייס לימיטד (מוגבל החלקה) אז תצטרך להביא קייס פתוח חדש על מנת להתקין את הנעילה.

בכל אופן, בשני המקרים תצטרך לפרק את הקורונה (מהקייס המקורי) בשביל להרכיב נעילה ואז להחזיר אותה למקומה. (הכיוון לא אמור להשתנות כלל וכלל במידה וביצעת התקנה נכונה ולא הייתה בעיית כיוון קודם לכן).

בזמן ההתקנה ניתן לעשות טעויות קטנות וחשובות כגון בילבול בין הצדדים של השימסים בצידי הקייס בזמן פירוק והתקנה, מה שעלול בהחלט לשנות את הכיוון בין ק\פ וליצור בק-לאש גדול מדי בין הגלגלים.

במידה והחלפת קייס לאחר (חדש) , כיוון ק\א חייב להיעשות מחדש ולוודא תאימות בין גלגלי השיניים.

אני במקומך הייתי:
1. מפרק את הקייס
2. בודק את ברגי הקורונה פיניון לסגירה נאותה (אלה הם ברגים חד פעמיים, אצלנו אף אחד לא מקפיד להחליף אותם ולכן יש להם נטייה להפתח עם הזמן, משמע חופש בגלגל הקורונה= מרווח ק\פ לא תקין=נזק).
3. בודק את הפיניון היטב, שיניים שבורות, סדקים, עיוותים, חופשי מיסבים
4. מוודא שמיסבי הקצה של הקייס תקינים, כמו כן ישנם שני U בולט (סהר) שמחזיקים את הקייס, תתקין לפי הסימון המוטבע עליהם ותוודא שהם תקינים ולא מעוותים, אין חופשים.
5. תתקין את כל המכלולים בחזרה למקום כמו שצריך.
6. בצע כיוון ק\פ תקין (מיותר לציין שיש להשתמש בטורק לסגירת הברגים).
7. סע ועדכן אם הבעיה נפתרה.

בהצלחה

shay1972
09-12-15, 12:23
וואו, תודה על התגובה המפורטת.
לצערי, אין לי את המקום, הכלים והידע לביצוע הפעולות המתוארות לבד.
נכניס למוסך ונקווה לטוב.

השועל
09-12-15, 12:47
זה בסדר שי.

העיקר שלא יספרו לך סיפורים ותבוא מוכן.

-->