צפייה בגרסה מלאה : xj 2001 - מנוע מגמגם בזמן עמידה ונורת check engine דלוקה
שלום רב,
כמו בכותרת, כאשר הרכב עומד גם בהילוך וגם בניוטראל המנוע מידי כמה שניות מגמגם/מוריד טורים.
בנסיעה הכול תקין.
לא יודע אם קשור אבל אתמול גם נדלקה נורת check engine.
לאחר איפוס המחשב הנורה נדלקה שוב לאחר מספר קילומטרים.
מה יכול להיות הכיוון?
תודה מראש,
גיל
יש קודים של תקלות מהמנוע?
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
boaz avrahami
10-12-15, 12:37
איך יתכן צ׳ק אנג׳ין בלי קודים?
הייתי במוסך, חיברו את המכשיר למחשב הרכב, ונאמר לי שאין קודים המצביעים על תקלה ולכן רק איפסו את המחשב.
יצויין כי עניין הגמגום של המנוע הופיע כשבועיים לפני שנדלקה המנורה.
נקה את מנוע הצעדים.
תמצא מוסך שיודע לקרוא קודים , או, אפילו עדיף, תקנה סורק פשוט ל obd2 ותקרא בעצמך את הקודים.
סער,
אני אבדוק שוב את עניין הקודים, למרות שאני לא בטוח שיש קשר לגמגום המנוע.
ה"גמגום" החל כשבועיים לפני שנדלקה הנורת מנוע.
הבנתי ועדיין, מוסך שמאפס קודים בלי לתת את הדעת לגביהם היה מעורר אצלי שאלות.
סרק לא יציב נגרם לרוב ממנוע צעדים תפוס/מלוכלך. זה לא בהכרח מדליק נורת צ'ק אנג'ין (בד"כ זה לא...) ולא מודיע על שגיאות.
אבל, אם הנורה דולקת, המחשב קרא תקלה והיא שמורה בזכרון עד לאיפוס.
אני היתי מנקה את כל בית המצערת אבל היתי מתחיל ממנוע צעדים כפי שהציע סער.
בניקוי של בית מצערת צריך להיזהר מלפגוע בחיישן MAF
מה שסער אמר. סיבה ידועה לגמגום. נקה את בית המצערת היטב ועם סבלנות באמצעות ספריי קרבורטורים.
פרק קודם את החיישן.
שהספריי קרב' לא יגע חס וחלילה בחיישן...
כדי לנקות את החיישן יש ספריי ייעודי לחיישנים.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
פרק קודם את החיישן.
שהספריי קרב' לא יגע חס וחלילה בחיישן...
כדי לנקות את החיישן יש ספריי ייעודי לחיישנים.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
ספריי מגעים גם יעשה את העבודה, הכי חשוב לא לגעת ביד או להשאיר משקעים על החיישן
Sent from my iPhone using Tapatalk
פרקתי וניקיתי את המנוע צעדים. המנוע לא היה ממש מלוכלך, בכול מקרה זה לא עזר ואפילו קצת החריף את התדירות של הגמגום.
סליחה על הבורות- האם הניקיון משמעותו התזת ספריי קרבורטור לתוך הלוע כאשר המנוע עובד, או שבשביל לנקות את בית המצערת צריך לפרק את המצערת? ואיפה נמצא החיישן המדובר של המצערת?
צריך לפרק.
יש לבית המצערת 2 קונקטורים, נתק את שניהם, 4 ברגים (נדמה לי טורקס) ובית המצערת בחוץ.
החיישן עצמו זה עוד 2 ברגים.
המצתים חדשים. בנסיעה הרכב בסדר גמור. סוחב כרגיל ואין כל סימן לכך שצילינדר לא עובד.
מחר אנקה את בית המצערת בתקווה שיעזור.
זהר לא לשבור את האטם, שלוף בזהירות.
זה שהמצתים חדשים, לא ממש אומר משהו לגבי עבודת הצילינדרים. בנסיעה אתה ממש לא תרגיש אם צילינדר לא עובד.
בד"כ מרגישים שצילינדר לא עובד.
המנוע לא יעבוד "עגול" ולא רק בסרק, כמו כן, המחשב ידליק צ'ק אנג'ין ויודיע על misfire
בד"כ מרגישים שצילינדר לא עובד.
המנוע לא יעבוד "עגול" ולא רק בסרק, כמו כן, המחשב ידליק צ'ק אנג'ין ויודיע על misfire
בדיוק תיאור התקלה, לא?:)
כן, בדיוק :)
והתקלה בד"כ תודיע גם באיזה צילינדר
ניקיתי את המנוע צעדים ואת בית המצערת. לא היה הרבה לכלוך ובכול מקרה - אין שינוי לטובה.
קניתי סורק פשוט ויצא לי קוד תקלה P1391.
מבדיקת הקוד באינטרנט, ואני מקווה שאני לא טועה, אני מבין שהמדובר בחיישן קראנק.
את החיישן קראנק החלפתי רק לפני כחודש. את החיישן קניתי אצל יאנוביץ, לא של מופאר אלא סיני.
מקריאה בפורום לא מצאתי שהסימפטום של גמגום המנוע בסרק קשור לחיישן קראנק.
לפני שאני שוב פעם מתחיל עם העבודה הסיזיפית הזאת של החלפת חיישן קראנק, נראה לכם שהתקלה שנתן הסורק הגיונית?
דרך אגב, מבחינת נתוני רכב הסורק לא איפשר לי להכניס 'צירוקי' ולכן בחרתי גראנד צירוקי, מנוע 4.0 ליטר
יש אפשרות לאפס תקלות בסורק שלך?
אולי התקלה שרשומה היא התקלה הקודמת בגינה החלפת חיישן קרנק?
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
אין בסורק אפשרות איפוס. בכול אופן, החלפת החיישן קראנק הייתה יזומה לאחר שפעם אחת הרכב נכבה לי כאשר היה חמסין וחשבתי שעדיף להחליף לפני שאתקע. באותו זמן, נורת ה - heck engine לא נדלקה.
boaz avrahami
14-12-15, 21:36
סימפטום בהחלט מתאים לחיישן קראנק.
אל תתפתה לסחורה עלומה. שים מופר. זה חיישן קריטי למניעת תקיעה ומחליפים פעם בעשר או יותר שנים
התקלה החלה בסמיכות להחלפת החיישן?
כמו שבועז ציין, חיישן קראנק קונים של מופר.
לא חסרים סיפורים על חיישנים חליפיים שהתפגרו סתם כך.
אם אתה מזמין חיישן מחו״ל, כדאי אולי להזמין גם מנוע צעדים חדש (חלק זול יחסית, 20-30$ למיטב זכרוני) באנגלית נקרא IAC )
מתחיל להישבר לי מהרכב...
החלפתי את המנוע צעדים לחדש - לא שינה דבר
החלפתי את חיישן הקראנק למקורי של מופר - לא שינה דבר
בדקתי באמצעות התזת ספריי מגעים האם נכנס אוויר למערכת - אין ממצאים
קניתי סורק נורמאלי, איפסתי את המחשב אך לאחר 20 קמ נדלקה שוב המנורה של check engine עם קוד p1391.
השאלה שלי היא כזאת: קוד p1391 מוגדר כבעיה בחיישן קראנק או camshaft position sensor. יכול להיות שהגמגום של המנוע בסרק והנורה הדולקת בכלל מתאים לסימפטום של חיישן קמשפט תקול?
תסרוק את הצמה של החיישן שהחלפתה.
עד דבר, שחק עם הצמה בזמן שברכב עובד ותראה אם זה מדליק לך נורה או גורם לגמגום.
חיישן קאמשאפט תקול היה מונע ממך התנעה, או הופך אותה לארוכה מאוד.
הוא גם חסר כל משמעות לאחר שהמנוע התניע.
AvigdorAharon
09-01-16, 08:08
מצטער להיות נביא זעם...
קנה חיישן מקורי בארץ או בחו"ל והחלף, אח"כ אפס תקלות.
המנועים האלו לא "אוהבים" חלקים עלומי שם, שים מקורי ותהנה זמן רב.
אביגדור
מבין עכשיו שכנראה צריך רק מקורי ולכן הרכבתי את חיישן הקראנק המקורי של mopar. עדיין אין שינויי.
הזמנתי מארהב חיישן קאמשפט מקורי של mopar, צינור אוויר ושסתום ברך.
כאשר יגיע ארכיב ונקווה לטוב.
הדבר היחיד החיובי בסיפור הזה שלאט לאט אני מחליף את כל החיישנים ברכב :rolleyes:
boaz avrahami
09-01-16, 21:24
מהיכן אתה בארץ?
הייתי משקיע בסריקה עם מחשב יעודי או ניגש לאחד המוסכים שמכירים את הרכב היטב.
יכסוך לך עוגמת נפש וכסף
גר בכפר מנחם. קרוב לצומת מסמיה.
boaz avrahami
09-01-16, 23:07
אני קצת רחוק ממך ( אלא אם אתה מגיע לראש העין באמצע השבוע).
יש לי סורק ואשמח לעזור.
יש באתר עוד לפחות 2 גולשים שאני מכיר עם סורק מתאים עבורך ויש גם לאודי מזרחי בבילו שזה גם יחסית קרוב.
כדאי לך לדעתי להתאמץ להגיע לאודי ולסגור עניין.
לדעתי זה יצא לך הכי משתלם ואולי גם תלמד איזה שיעור על האוטו
אם אני מתייחס לתיאור התקלה המדוייק, מדובר בעבודת מנוע עגולה כאשר כל כמה שניות יש נפילה, קפיצת סלד עד התייצבות, וחוזר חלילה.
אם כך זה נשמע כמו בעיית חיישן חמצן.
החיישן שתפקידו לסגור את הלופ משדר למחשב נתוני היזון-חוזר שגויים ("תערובת עשירה מדי") והמחשב 'מעני' את התערובת בתגובה עד שמזהה בעיה ומקפיץ סלד, ושוב ושוב.
ייתכן שתקלת קראנק איננה קשורה, וייתכן שבצ'ירוקי חיישנים קראנק וחמצן חולקים את אותו מתח רפרנס - קל לבדוק בספרות.
מכל מקום בתור צעד ראשון אמליץ לך לנתק את המחבר של חמצן ולהתניע.
חבל סתם להוציא כסף 'על עיוור'.
Sent from my SM-G850F using Tapatalk
אכן תאור מדוייק של התקלה.
איפה נמצא בצירוקי המחבר של החמצן?
חנן-ג'יפולוג
11-01-16, 15:39
חיישן חמצן מסוג פס צר "בינארי" לא מקבל מתח רפרנס.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
מחובר לחיישני החמצן :)
וברצינות, לפני ואחרי הממיר הקטליטי (יש שני חיישנים, כ"א מק"ט שונה ומחבר שונה)
כנראה שהגיע לציון גואל...
כאמור, התקלה התבטאה בכך שהמנוע גמגם בסרק ונורית ה - CHECK ENGINE דלקה. בנסיעה המנוע נסע חלק.
למען הדורות הבאים ובכדי לסגור את הפינה הזאת של התקלה, זה הסיכום:
החלפתי מנוע צעדים - לא עזר.
ניקיתי בית מצערת - לא עזר.
החלפתי לחיישן קראנק מקורי - לא עזר.
החלפתי לחיישן קאמשפט מקורי - לא עזר.
החלפתי את ה"שיניים" שעליהן מתלבש החיישן קאמשפט - לא עזר.
ניתוק חיישן חמצן - לא עזר.
החלפתי פלאגים - לא עזר.
התזת ספריי לבדוק האם ישנה יניקת אוויר חיצונית - לא עזר.
התייאשתי (למרות שקיבלתי סטטוס V.I.P מ - BUY2USA) והכנסתי את הרכב לאודי מזרחי.
אצל אודי התברר כי הצמה בתוך התא מנוע בעייתית (בגלל החום בתא מנוע חלק מהחוטי חשמל היו מחוברים/מותכים). נעשתה עבודת חשמל בתוך התא מנוע - לא עזר (למרות שבלי קשר, חשוב שהדבר נעשה - זה היה עניין בטיחותי).
לדעת אודי נשאר לבסוף להחליף את הקויל (המודל הוא 2001 אז זה הקויל הארוך). הזמנתי מארה"ב כי לא היה בארץ ו...עזר.
לפחות לבינתיים, אחרי נסיעה של כשבוע נראה שהסתדר. המנוע לא מגמגם בסרק ונורית ה - CHECK ENGINE כבר לא נדלקת.
מסתבר שהדפקט בקוייל לא היה מורגש בנסיעה, ולכן המחשבה על קוייל דפוק לא עלתה קודם.
בכול מקרה, תודה לכולם ובמיוחד לסער, יואב וארז שהשקיעו מזמנם ועזרו לי מאוד.
לבדוק קויל זה קל.
הקויל בנוי משני סלילים - פנימי וחיצוני - שעובדים על עקרון של השראתיות ביניהם.
תקינות של קויל נמדדת בהתנגדות של כל אחד מהם לפי הטבלה שלמטה, הלקוחה מה-Workshop Manual של XJ.
התנגדות סליל פנימי מודדים בין קטבי הפלוס והמינוס בכניסה,
התנגדות סליל חיצוני מודדים בין קוטב המינוס בכניסה לבין היציאה אל חוט ההצתה.
מוני אורבך
15-03-16, 21:43
זוהי רק בדיקת תקין\לא תקין היא לא בהכרח מעידה על תקינות מלאה.
בין שני הכוילים יכול להיות מעבר זרם או אפילו בחיווט של הכויל עצמו בין כריכה לכריכה.
סיפור קטן שידגים היטב את דברי.
לפנ י 10 שנים שיפצתי אופנוע DR600 (האופנוע המיתולוגי של חנן).
חנן אמר לי שהוא איחסן אותו כאשר הוא היה במצב עובד, לכאורה לנקות קרבורטור לשמן קצת ויתניע.
אז זהו שלא, פשוט לא רצה להניע.
יש קומפרסיה יש דלק אין ניצוץ.
בודק את הכויל, הכול בסדר, התנגדויות כמו שצריך ולא מוליך בין מעגל ראשוני למשני.
המודול מקבל חשמל וגם ממתג מתי שצריך (כלומר גם המודול וגם החישן תקינים)
אבל אין ניצוץ !
אחרי בדיקה ממושכת בחושך ראיתי שיש ניצוץ אבל חלש מאוד.
כאן התעצבנתי והבאתי סקופ למדוד את הגל בראשוני ובמשני.
ראיתי שיש מיתוג אבל הגל במשני מאוד חלש.
הבנתי שיש בעית כויל. באופנוע זה הכויל הוא למעשה בתוך העקה.
פרקתי ניקיתי ושלחתי לשיפוץ (החלפת חוטים וליפוף מחדש)
המשפץ אמר שהלכה היתה גמורה סדוקה לגמרי.
אחרי השיפוץ היה ניצוץ בריא והאופנוע הניע.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.