PDA

צפייה בגרסה מלאה : דילמת מעבר לארה"ב



oferziv1
10-12-15, 16:44
שלום,

בעוד כחודש אנחנו עוברים לארה"ב לתקופה של שנתיים, אחרי שיקולים רבים, החלטתי שנכון לעכשיו
לא אמכור את הגיפ (אוהב אותו יותר מדיי), אשאיר אותו אצל הוריי לשמירה.

הייתי רוצה להתייעץ איתכם כיצד ומה עליי לעשות?
הן מבחינת ביטוח, אחזקה וכו'.

אשמח גם לשמוע הצעות, אם לדעתכם אני לא טועה שלא מוכר.

תודה,

עופר

lizard
10-12-15, 16:48
אתה צריך שהוא יעבור לפחות טסט אחד אחרת אתה תצטרך בדיקת מעבדה.

oferziv1
10-12-15, 16:57
הטסט הקרוב צריך להיות במרץ, אני חושב שאני אספיק לעשות עד אז את הטסט

זה מכסה לשנתיים?

Bernard
11-12-15, 04:48
מה בכלל הבעייה?
רק שנתיים - שמישהו יעשה לך טסט... יעלה לך מחיר האגרה אבל יהיה לך ראש שקט.
אני העברתי (גיסי) כל שנה טסט.. עד עכשיו:(..

- - - Updated - - -

ביטוח - תעשה רק חובה, לכבוד הטסט ותקפיא או תבטל ותחדש לקראת הטסט..

חנן-ג'יפולוג
11-12-15, 08:45
מצחיק/עצוב שעונים לך ברצינות בלי לדעת באיזה רכב מדובר.

חיפוש קצר העלה שאתה עם, פראדו 2002?

תקפיא טסט, וסע לשלום. הנושא של בדיקת מעבדה לא רלוונטי לרכב בגיל כשלך.





Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk

lizard
11-12-15, 10:05
מה זאת אומרת? לא כל רכב שלא עובר טסט יותר משנתיים חייב בדיקת מעבדה?

ד ו ר ו ן
11-12-15, 10:17
ביטוח - תעשה רק חובה, לכבוד הטסט ותקפיא או תבטל ותחדש לקראת הטסט..
נאמר לי ע"י קצין משטרה שתאונה עם רכב, גם אם הוא עומד בחנייה, שנגישה למרחב הציבורי, גם כשהוא מכובה, דינה כתאונת דרכים, ומכאן הצורך בביטוח חובה גם לגרוטאה כזו.
הסוגייה עלתה לאור אחסנה של גרוטאה עם רישיונות מוקפאים לטובת חלפים.

כלומר, ללא ביטוח צד ג', אתה יכול להיות חשוף לתביעה במידה ואיכשהו מישהו נפגע מהרכב גם כשהוא חונה.

?

zerez
11-12-15, 10:22
אתה מחוייב בביטוח חובה לכל רכב שחונה במרחב ציבורי גם אם הוא לא נוסע.
לגבי בדיקת מעבדה - עד כמה שידוע לי רק רכב מיושן צריך בדיקת מעבדה.

חנן-ג'יפולוג
11-12-15, 10:22
זה כבר נדון כאן, דורון.
לפי פסק הדין שהובא כאן, זה נכון לרכב שחונה שלא כחוק. רכב שחונה כחוק, אם פגע בו אדם, זה לא נחשב לתאונת דרכים, ואז זו אחריות הפוגע. אני לא חותם על נכונות הדברים, אבל זה מה שהיה רשום.

מיכה, זה רלוונטי לרכב מיושן בלבד. בין 19-30 שנה.

Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk

Gilad
11-12-15, 10:46
למה לשמור רכב כזה למשך שנתיים?

תמכור אותו וכשתחזור תקנה מה שיתאים לך באותו זמן.
רב הסיכוי שתצטרך להחליף את כל הנוזלים, טיפול וישור קוו כשתחזור. זה בלי לקחת בחשבון את כל הג'יפה שתצטבר במיכל דלק/עוקת שמן/מערכת קירור מכל הלכלוך שמסתובב שם וישקע ויתגבש.

המסקנה הכלכלית לדעתי היא למכור היום ולקנות כשתחזור. מה יקרה אם תחליט להאריך השהות - מי יטפל במכירת הרכב אם תחליט בעתיד מרחוק?

KOOKE
11-12-15, 11:23
כמו שציין חנן רק תאונה עם נזקי גוף שמעורב בה רכב עומד שלא חנה כדין תחשב כתאונת דרכים לפי חוק הפיצויים לנפגע תאונות דרכים.

עוד הבהרה- הכוונה היא רק לנפגעים הולכי רגל (רוכבי אופניים גם נחשבים הולכי רגל) ואם מדובר בתאונה בה מעורב רכב נוסף אז האחריות לפיצוי נפגעי הגוף היא של מבטח הרכב הנוסף.

אז אם הרכב חונה כחוק אין צורך בביטוח חובה ולדעתי גם ביטוח צד ג׳ מיותר.

מה שכן, תצטרכו להוציא ביטוח חובה לכמה ימים לצורך הנסיעה לטסט אם מחליטים שלא להקפיא את רשיון הרכב.

balmog
11-12-15, 14:00
מיכה, זה רלוונטי לרכב מיושן בלבד. בין 19-30 שנה.

Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk

חנן, אתה יכול לפרט ? אם אני רוצה להעמיד רכב מיושן ללא טסט מה נדרש ממני ומה המגבלות שלי ?
תודה.

nir.samo
11-12-15, 17:20
למה לשמור רכב כזה למשך שנתיים?

תמכור אותו וכשתחזור תקנה מה שיתאים לך באותו זמן.
רב הסיכוי שתצטרך להחליף את כל הנוזלים, טיפול וישור קוו כשתחזור. זה בלי לקחת בחשבון את כל הג'יפה שתצטבר במיכל דלק/עוקת שמן/מערכת קירור מכל הלכלוך שמסתובב שם וישקע ויתגבש.

המסקנה הכלכלית לדעתי היא למכור היום ולקנות כשתחזור. מה יקרה אם תחליט להאריך השהות - מי יטפל במכירת הרכב אם תחליט בעתיד מרחוק?

1+
גם אני הייתי בדילמה. בסוף החלטתי למכור ולא מצטער.
תאמין לי יהיו לך מספיק דאגות חדשות בחו״ל למה להוסיף עוד.


Sent from my iPhone using Tapatalk

yoni_0000
11-12-15, 18:57
קח בחשבון שרכב שעומד הרבה זמן, מפתח המון תקלות מוזרות. נזילות בעקבות מחזירי שמן שמתייבשים, משקעים בכל הנוזלים, מצבר- לא נראה לי שכל שנה לרגל הטסט תחליף מצבר, כי הרי זה יגמר מהר מאוד אם הרכב לא מונע. אם הוא לא חונה בחניה מקורה- הצטברויות של מי גשמים והיווצרות חלודה..

אם אתה ממש לא רוצה למכור, הייתי ממליץ לך להשאיל לבן משפחה או חבר... שישתמש בו כשלו. זה מה שאני הייתי עושה.

אביעד פ.
11-12-15, 19:36
אשמח גם לשמוע הצעות, אם לדעתכם אני לא טועה שלא מוכר.

תודה,

עופר

לבקשתך-
לדעתי את טועה שאתה לא מוכר.

מה הטעם לשמור רכב שאינו נדיר במשך שנתיים שבהם הוא לא יהיה בשימוש?
לקחת בשיקול את הדברים הבאים-
1. ירידת ערך
2. עלות התיקונים והשיפוצים לאחר שהוא לא נסע שנתיים
3. אפשרות שהשליחות שלך בחו"ל תתארך?
4. עלות טסט וביטוח של שנתיים- כל זאת ללא שימוש ברכב?
5. חשבת מה הכסף שהרכב שווה יכול לעשות במשך שנתיים? כשהוא "מושקע" ברכב סכום השווי ילך ויקטן, אפילו אם תשים אותו בפק"מ אם כל איגרה אחרת הכסף לכל הפחות- ישמור על ערכו.

כל זאת בלי לדבר על זה שהדגם המדובר לא נדיר במיוחד, ואם אתה ממש אוהב את הדגם הספציפי תוכל לקנות אותו בעוד שנתיים- ונחש מה? הוא יהיה יותר זול מהכסף ששמרת בצד מהמכירה שלו.

הייתי בדילמה דומה לפני שנה. לא מצטער לרגע שמכרתי.

-->