צפייה בגרסה מלאה : רכב ראלי
נפלה לידי דייהו לאנוס (לא בטוח אבל זה מה שרשום ברשיון) מודל 98 עם מנוע 1600 וגיר אוטומט.
התכנון היה לבנות ממנה באגי 4*4 עם מנוע רוחבי שיהיה מנוע אורכי, בדומה לצפרהונדה המיתולוגית של ברוך טולידנו, אבל אני עכשיו משתעשע ברעיון להפוך אותה לרכב ראלי, כולל רישוי, פשוט וזול. אני יודע שגיר אןאומט לא אידיאלי אבל זה בשביל הכיף לא בשביל גביעים.
התחלתי לקרוא את התקנונים ולמרות שאני בוחן טכני לא הבנתי כלום מהקטע של ההומוליגציה. אני שואף לקטגורית N עד 1600. חלקים מקוריים בלבד (פרט לצמיגים כמובן).
מי יכול לעשות לי סדר בנושא?
תודה
תוכל לשאול שאלות ספציפיות אולי אוכל לעזור לך,
בעיקרון, תבנה כלוב ותאבזר את הרכב על פי התקנון ותוכל להרשם, נושא ההומולוגציה מורכב יותר, איני יודע עם דייהו לאנוס יש הומולוגציה, בכל אופן זה לא תקף לגביך מכיוון שאינך מתכנן להשתתף מחוץ לגבולות ישראל.
כשניגשים לבחינה טכנית במירוץ FIA מגישים ספר הומולוגציה ובו אישור תקף לשנת הרכב, תיעוד תהליך הבנייה, אישור כלוב עם ספציפיקציה לסוג הרכב ועוד המון קריטריונים.
אם אתה שואל אותי הייתי מוותר על דייהו רכב שאין בו מכלול אחד טוב לנהיגה. ובוחר במיצובישי לאנסר 98 ידנית עם מנוע 1600, בזמנו בניתי כזאת והיא הייתה מאוד תחרותית עם בולמי בילשטיין וקפיצים חתוכים של גאלופר, הקומבינאציה הזאת עבדה מדהים!
זה לא הולך להיות רכב תחרותי, רק בשביל פאן. אני אחפש את התקנון ואראה אם שווה לי להכנס לזה בכלל.
בנתיים מרוצי ראלי זה פחות או יותר כל מה שיש ל4 גלגלים.
נושא ההומולוגציה מורכב יותר
מזה הומולוגציה?
זה יותר מזה. הומוגני זה אחיד. הכוונה היא שהרכבים יהיו אחידים. לא רק בדגם ובשם אלא גם ברמת הברגים. אז כמובן שאי אפשר להיות אחידים לגמרי ולכן יש מסמכי הומולגציה שמאשרים מה מותר לך להרכיב על האוטו. זה מסמך של היצרן ומוגש לfia או משהו כזה. על פי המסמך הזה בןדקים אם הרכב מקורי.
הרבה יותר ברור עכשיו. תודה.
האם ניתן למצוא את מסמך הדרישות להומולגציה ברשת?
יהיה מעניין לעבור עליו.
כמו כן, מי כתב את המסמך? האם הוא ספציפי לישראל או עולמי?
מה זה באמת משנה? יש תחרויות?..................
boaz avrahami
13-12-15, 23:27
הרבה יותר ברור עכשיו. תודה.
האם ניתן למצוא את מסמך הדרישות להומולגציה ברשת?
יהיה מעניין לעבור עליו.
כמו כן, מי כתב את המסמך? האם הוא ספציפי לישראל או עולמי?
בבקשה-
http://www.fia.com/homologations
חיפוש בגוגל מראה שדווקא יש כלובים לרכב הזה. כלומר, עושים ממנו רכב ראלי. לא ממש התעמקתי בלחפש מסמכי הומולגציה כי אין לי שום כוונה להתחרות בחול.
טום, מאיזה חומר בונים את הכלוב ומאיפה אני משיג את הכללים לבניה?
תודה
הכלובים מתחלקים לשניים ,
כלוב בבניה עצמית: כלובים אלה צריכים לעמוד בקריטריונים שנקבעו ע"י FIA לכלוב בניה עצמית. הקריטריונים כוללים: סוג הצינור והמידות , איכות הריתוך וכמובן מבנה הכלוב.
כלוב מאושר: זהו כלוב אם אישור FIA חובה להתקין אותו בדיוק כפי שאושר
כללים לבנייה יש באתר של אירדה או באתר הFIA.
צרפתי דוגמה של מסמכי הומולוגציה לסוברו B3 למי שמתעניין.
ושוב אצלך בדובר בכלוב בנייה עצמית.
חומר - בארץ מה שזמין למירוצים זה ST37.
.104420104421104422
דרור - יש קצת מרוצים אל תלכלך, היה עכשיו אחד מאוד מוצלח וב1.1.2016 יהיה עוד אחד בערד ואת ראלי מנוחה.
כל הגורמים עובדים קשה מאוד כדי שב2016 תצליח להיות ליגה מסודרת בתחום הראלי.
סקדיול 40. כמו שיש בכל מחסן ברזל.
אסף.
הם רוצים משוך בקור. לדעתי לא יאשרו
כבר היינו בסרט הזה. אישרו מזמן סקדיול. מה שנכון לרייד נכון לראלי. אתה הבוחן הטכני, אתה מאשר...?
אסף.
אחלה, פשוט קשה למצוא תקנונים עדכניים משום מה. מה שיש ברשות זה משנת 2010
בכל מקרה שלא יהיו פדיחות תבדוק עם ההתאחדות או הרשות או מי שלא יהיה..... ושוב.. אתה הבוחן אז אתה חותם גם על החומר
אסף.
אני אבדוק אבל נראה לי שיהיה יקר יותר מאשר לבנות לי באגי עבירות קטנה עם מנוע רוחבי לאורך.
אתה לא בונה כבר באגי עבירות גדולה עם מנוע v8?
אבל כל מה שמניע אותך בהחלטה זה מה יותר זול? מדובר בשני פרוייקטים מאוד שונים, עם תוצאות מאוד שונות, מה השניים אתה מעדיף?
דא"ג, כמה קטן אמור להיות הרכב לעבירות אם יהיה? מדובר בסה"כ ברכבת כח די חלשה, לא?
בהצלחה-קובי
https://www.youtube.com/watch?v=_YH44NIhLws
https://www.youtube.com/watch?v=9XnkqGHgXlg
ST37 ניתן לרכוש דרך יובל מלמד.
סקדיול 40 יש בהמון מקומות כמו שאסף כבר כתב.
לא ידעתי שסקדיואל מאושר. כמו שכתבתי, התקנונים לא מעודכנים כנראה. רק מראה כמה רציני כל החוק הזה...
נמרוד כן אני בונה אבל מאחר והמנוע שלי כרגע מפורק ואין מנוע אחר באופק אז אין לי הרבה לאן להתקדם.
קובי, הבאגי אמורה להיות פיצית סתם לכיף. יש לי זוג סרנים נחמדים שקבלתי. של קיה צרס או משהו כזה. אחורי FF שזה בכלל נחמד. בערך ברמה של דנה 44 שניהם. צמיגים 33-35 מה שיפול לידיים. בשביל הפרוייקט הזה הבאתי את הרכב. המנוע שלו קטן ופשוט. חלש אבל יעשה את העבודה. משהו קטן לשחק איתו ולנקות את הראש. לא תחרותי.
תום, תודה על העזרה, אשמח לדבר איתך טלפונית כדי לבדוק מול מה אני עומד. אני לא בטוח מה תהליך הבניה של רכב כזה ולאיזו רמה של פירוק צריך להגיע לפני שמתחילים לבנות מחדש.
ראבאק מיכה, אם זה סתם בשביל כיף ולא תחרותי, אז מה אכפת לך מתקנונים?
רכב ראלי - לפי תקנון כולל רישוי תחרותי (כי יש תחרויות)
רכב עבירות - הבסיס לפי תקנון (בעיקר כלוב) אבל לא יעבור רישוי תחרותי (כי אין תחרויות)
אתה הולך להוציא לרכב המסכן הזה מספר אפור ולהתחרות?
חשבתי שכן, בשביל הכיף, אבל אחרי כמה שיחות הרכב הזה בקושי ישרוד. אז ירדתי מהנושא. תודה לכל המשתתפים.
שלחתי לך את המספר בהודעה פרטית
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.