התחברות

צפייה בגרסה מלאה : כמה שאלות בנוגע לטיפול 10,000 לדיסקו - זקוק לייעוץ!?



ori4x4
19-10-05, 13:22
שלום לכולם.
אני עומד בפני טיפול 10,000 לדיסקו TDI עם EDC עם 200 אלף קילומטר.
מאחר וזה הטיפול הראשון שהחלטתי לבצע לבד יש לי מספר שאלות
קודם כל בנוגע לשמן המנוע! האם מתאים למנוע שלי שמן סינטטי מלא? האם חצי סנטטי? מה מומלץ למנועים שכאלו? אני לא מעוניין לחסוך אלא לקנות שמן איכותי.
בנוסף על הדרך אני גם מחליף שמנים בסרנים ובטרנספר (דבר שלא בוצע די הרבה זמן ) , אני מניח שלקנות דברים כמו פילטר שמן , פילטר סולר , ופילטר אוויר זה סטנדרטי בכל רכב וכך גם בדיסקו.
מעבר לכך , האם הייתי יכולים להמליץ לי על דברים לבדוק ברכב ? להחליף דברים נוספים?
מאחר ואני מחליט לטפל ברכב לבד , החלטתי שטיפול 10,000 זה הדבר הנכון להתחיל איתו :lol: .
תודה.

נמרוד
19-10-05, 13:27
כמה הודעות למטה תמצא שרשור דומה. יהיה יעיל יותר להמשיך אותו:
http://www.jeepolog.com/jp_forum/viewtopic.php?t=10373

אנא בצעו חיפוש, לא בגלל שמפריע לענות עוד פעם (למרות שיש כאלו שזה מפריע להם) אלא כי זה יעיל יותר. גם לגבי המלצות שמנים ישנם דיונים קודמים, אפילו בפורום זה בימים האחרונים.

ori4x4
19-10-05, 13:46
נמרוד - תודה על ההערה החיונית , מאחר ולא יצא לי לגלוש פה זמן רב כמעט ושחכתי כללי התנהגות בסיסיים בפורום.
אחפש ובמידה והיו שאלות נוספות אעלה פה.

ori4x4
19-10-05, 13:55
משום מה אינני מוצא את אופציית החיפוש והדיון שמצאתי בלעדיה הוא על שמן מנוע לדיסקו בנזיןץ :roll: .
לכן אשמח לתשובה לגבי בחירת שמן המנוע לדיסקו שלי , הנתונים מוצגים בהודעה הראשונה.
תודה אורי :?

OMER1
19-10-05, 23:30
גם אני , ערכתי מספר חיפושים ולא מצאתי מידע על שמן מנוע ממולץ לדיסקו TDI (שלי עם 197 אלף ק"מ , טיפול קודם שמו סנטטי מלא ).
אשמח גם אני לתשובה בעיניין.
עומר

ניר ל
21-10-05, 15:19
לא תורה מסיני, השמנים שמפורטים בספר הטיפולים מיושנים יחסית למה שיש היום.
גשו לחנויות שמנים ותבחרו שמן שמתאים למנועי טורבו דיזל בצמיגות 5/30 עד 15/40
בתקן API CF לפחות.

asafk
21-10-05, 16:10
כמו בדיון הקודם- גם כאן. אין שום טעם להשתמש בשמן סינטטי במנוע מיושן, יחסית, של רכב שטח.

תיקון קטן לניר- אתה חייב שמן CF4 לפחות (כלומר- CF4, או CG4, או CH4). הCF לא מתאים למנוע עם טורבו.

או... בקיצור- שמן מינרלי, SAE15W40, מיצרן גדול ומוכר, בדרגת איכות CF4 לפחות.

אם אתה לא יוע מתי החליפו לאחרונה שמן ופילטר בגיר האוטומטי (או שאתה לא סומך על זה שהמוסך שחייב על העבודה באמת עשה אותה)- תוסיף גם את זה לרשימה (למרות שזו משימה מחורבנת.. ניר כתב על זה- ויש לו טיפים טובים).

אם אתה לא יודע מתי הוחלפה כל צנרת הקירור ברכב (בד"כ מוטבע על הצינורות תאריך הייצור. אם הם בני יותר מ5 שנים- תחליף אותם עכשיו ויש לך שקט לעוד הרבה זמן)- תחליף גם אותה, ואת הטרמוסטט, ואת כל נוזל הקירור.

אם אתה לא יודע מתי בפעם האחרונה החליפו נוזל בלמים- נכון- גם אותו לרוקן ולהחליף.

טיימינג כבר אמרתי...?? וכיוון שסתומים?

בקיצור- אם הסטוריית הטיפולים של הרכב לא ידועה- זה הזמן לטיפול 10,000 כחלק מטיפול "פעם בשנתיים" שכולל עוד כמה דברים חשובים.

בסרן הקדמי, בפעמונים, יש גריז מיוחד של לנדרובר. זה המקום היחידי בו אני ממליץ להשתמש במשהו מיוחד של לנדרובר (או תחליפי, אבל ייעודי- של בריטפרטס). הוא מגיע בשפופרת עם הכמות המדוייקת.

לא לשכוח לגרז את הצלבים ותפוחי ההגה, לא לשכוח לכוון בלם יד.

מעבר להחלפות השמנים, חשוב שתבדוק את עובי רפידות הבלמים, מצב הדיסקים, חופש במיסבי הגלגלים, חופשים במערכת ההגה, חופשים בצלבים וגלי ההינע, מצב תושבות בודי, מצב תושבות מנוע וכל הדברים הנוספים שהם, לפעמים, חשובים יותר מהחלפות השמנים.

אסף.

ori4x4
22-10-05, 10:13
אסף - תודה על התשובה הממצה מאוד בעיניין! :wink:
הרכב אצלי כבר תקופה ארוכה , כמעט כשנתיים , אני עד עכשיו עשיתי את כל הטיפולים במוסך גדול וידוע בלי לחסוך שקל (והרכב מחזיר על כך בכמעט 0 תקלות ) .
אני חושב שאעבור לשמן חצי סנטטי (לאחר שנתיים של שימוש בשמן סינטטי מלא ששם המוסך , כמובן חצי סנטטי מאיכות גבוהה , ואערוך את כל הבדיקות האופייניות לטיפול 10,000 .
תודה , אורי .

-->