PDA

צפייה בגרסה מלאה : ביטול EGR ב - TD5 לא מה שחשבת...



אסף ד.
14-12-15, 00:46
טוב, אז אחרי כמה שנים גם ה - TD5 שלי צריך לנשום אוויר יותר נקי...שוטטות בפורומים השונים הובילה לרכישת קיט EGR של Allisport (http://www.allisport.com/wp-content/uploads/2014/12/IMG_4140.jpg).
למה? כי איכות ההלחמה ותמונות המוצר שיכנעו אותי באיכות הביצוע, ואכן הגיע מה שמצולם.

טוב, אז תכלס', צריך לפרק את צינור ה - EGR מסעפת הפליטה.
המוסכניק ניסה, והזהיר שבמקרה והברגים המחברים את צינור ה - EGR לסעפת ייגזרו, הוא כבר מחליף סעפת לאחרת שמסתובבת בחצר, צודק, יש סיכון כזה.

http://www.macmillan4x4.co.uk/EGR018.jpg

בחשיבה בבית, עלה בראשי הרעיון לאטום את הצינור מצידו השני ולהשאירו מחובר לסעפת הפליטה.
יש כל מני שיטות כמו מעיכה של הצינור, קיפול וכולי.
אמרתי שייתכן ואפשר למצוא פתרון יותר אלגנטי.

לאחר פירוק שסתום ה - EGR מהצינור, נותרתי עם צינור פתוח, איך אוטמים?
יום שבת בערב, אין חנויות טמבור פתוחות, מאלתרים עם מה שיש...
פקק ריקון של הסרן, מוברג בכוח עם פטיש חשמלי חזק,
https://cdn.milwaukeetool.com/~/media/Images/Power%20Tools/Cordless/2763-22/2763-22A.jpg
שעם לחץ פיזי מתון + הדפיקות של הפטישון, סללו את הדרך לפקק לתוך הצינור באלגנטיות ובנחישות.

https://lh3.googleusercontent.com/CY_joGox_mTVi57ovjTVxkKfM6ANcUtlEQZC9tUn fFNP8fmncCEOeeRZsR_gkX1_K_MviGpyxugWCA-J57VmQpVr5xkky_0wiZPsZtUkeIxDSt74DzUior0 Pk61_8ZgGxA2zF7eEOLiHKlWiSwKOTxfpqwLGntx bnc-z3MC4kB8xh46l7rZH_83wO-n-bD3SQ26x39qxGtStKN9Ofl5fnDlH86p8OQPJ2ALz Dm0goUGfbJtaGmTV8ITogYcy0hi3RDVxGKnlfXKH GXq-VlvJtsovB1j1MgZGYGHuRWq9CMSszeNWQZNzHC3x h6Ztdv5bLvwt-jHzNMpm73y9pcZTP9Tw7oir4_-bH-8D8icNVQRlA2OArkmwxtbd0CQS85o5m6qAcI5AXL E30Xj5dKFd6yl1rIIIz_tPmm2v__hn7zjMyEojRd _SVovPbZtqFhXNGdhQw7sUM9MWxqSyXlm5DgDnF7 Dj06DfZLsVR0K1af68SPCCt7l0chasp4ybatX7fZ 2Y8XXbpnIeI3e8GympwXkKgPtfCH3HSDaU41Q96Y aJG_vW8XWSYQoecSa0hkfbHz02Aw=w1252-h940-no

טוב, עכשיו איך מוודאים שהחבר הנ"ל לא יחליט שהוא מתגרש מהצינור ברגע חולשה כזה או אחר?
מרכיבים את הטבעת המשמשת לחיבור צינור ה - EGR לשסתום ה - ERG,

http://www.macmillan4x4.co.uk/EGR013.jpg

אממה, צריך מכסה שיהדק את הפקק למקומו ללא תזוזה, שייבה עבה בקוטר חיצוני של 38 מ"מ בדיוק מתאימה למשימה.



https://lh3.googleusercontent.com/2Sx3VebG1EdX0m4RknJfMyeCn0xsLPvjCARs8eyM _3MP4b7vQOjKN_WJU447T6BRpkTFYpSduNQbIc3u YLkBiXJK_xbaBKfxW0g6G-C06p4aMVF7BnFB5dkrgwGcj1EBjj8KO-ynrILViac4tQfprXmJefQHgqqBCEe64qxmHDorRd tfj1zSoFMSbn4d6BtXepdmIdpAQQmMzkNxiyCV_2 DYh74DHggZ7y69cSsyQ4BYX9USyiEfIp-TJxGFAFU3YRgyOba6KGwbFL9_joQZyRDk8D_E2vB C6OE20ksIMTt_-53SVlVXVT5LiZ5wB-1lsn1z34b05iO8sFv9ghPFRrFOWbH4oWECOgI3gJ T5iU8el_5AR-5DVal371SPYHfXlpbGbtLWEGjMD97p1uuEOWMhdW Z19537VrFW2bBdQkt0ThlM7qcmULUMRytBhZStJG fJlB_usqgxdy5Y9YcCd-Wvj_bGBWZjCOfSVfRVdpowOCceriZSw2goGUMkQc JXft69MOXhd3nbR9Fn4s8wUPm8yWytrcUHfypyIX 21FJ9PORPP1eMwyujA_KZG4RCic5xMpA=w1252-h940-no

עכשיו בא זמנה של הטבעת להדק את כל העסק:

https://lh3.googleusercontent.com/Uc0YM0B0U4ddz_cDFhl1kSxoat-MyDaGpbjrSH7kDVTt94tg7RFkutWhSZkiKeGGFdC qWCRo8JDCYq6tT1WpkWEPyxS23wUtfRnhxwm-HmeJEE9BqVkL6NAm3jIM4HgqM1n55WU4RwPEclip Mg1fY2XlBcKiFWz29IHuETb5-w3xkc1eYBVOxNrL6SCKjzw0stotBHoDvhesDI6QT 6s5pjI6Ztzi7gY79-9PBv71U4X9JIP_UhUFwLMT--UyzHbeY7lA1Wl15f3ugwQ-zZ2NnS27sinI2DCl3DrWvWjN3QccYRx2XyUfo9FS BMqeLkZsalaESlmwRlycb4ElN6D-9fd9hUaNHD-ZbCIduN-M-NtL0tfnAkNT2PvrazztXH3zT2Q3fPHy1gbb8eksk r-WpoiPInx3wlAzDGu72enRqJk2DcIreFNqB8fJ7ml tT83yj3Tmt5WdN4kbn6tWJZiVFG_o3UUNskFXNFE At8QZs4QQYcHiiM2G148j7QyN_9Yzr7QFj-J3ChtzOp3urONkMH-dicl-Ba4L7IfDqfYrV55cxx5nxujjNbR9Qy95k861w1Xn 6g=w1252-h940-no

הידוק סופי וזהו, חזק כמו שור ואטום כמו שפקק אמור להיות.

עכשיו צינור ה- EGR וזהו...

https://lh3.googleusercontent.com/fdfz40Xkrezkdgp1HY-1F_jMlT2XNEhrP7FEf7zZlhwWVbFOwB1ELdGZ7H8 HUWgc-yo-b9-rZE770cfZz6gIOLbtU4ENC5iDQaauETFaK6tWU-CvE1k7BD2Isxv3pnBdKb2nAb2RCZROxiUi_dSBLM A0HoZRtTXOrP6SMFGNZqFSQIonjJDPKksi23DPqm yZtOAVy2_74TSSypyHRBRbGaPRpikEkTYeYwaYjs x9LmmXd2wFT_d3X6aqxxb6k9jl4Pvm8WrZQOw89K G1Px2x6qQqRB6dv7nJ3IWaUMYvsyMMZIZMlb132C PiHSdxeTFtVJ0J3gEdtoJ198JeB2VvTOV9Tk2ajs CbMDgMsY5aA1csRI7WuOPVkY-9_QyXy3tZYL9cVccvkCJvXOsgQqAlu5Pv4kKXVjF HJ2MohZNdkLhz1hPb3aG4vbPptfR0Y9bVKMDtgSb Oc1GNiuCv0ze3CipO9VQIAgD6f0VVp3nHtq5IDMQ eOe58Jfb7S229aDdbbSS4ddRTUSk7WV4PZpb6h_T 7wXcEDg7Byt1yUy-iXKz_atXlIu-G8BTMnR1VtThSjSqPJA=w1252-h940-no

איל מ
14-12-15, 09:47
לא יודע כמה שילמת אבל ניתן לקנות ולא יקר מדי קיט נורמלי שמגיע עם אטם מיוחד לסעפת, וכן אביזרים לביטול כל צנרת הואקום.
על הדרך מומלץ להעיף את קולר הגזים ובמיוחד את צנרת המים אליו ולחסוך עוד מערכת שעלולה לנזול.
לא תאמין כמה מקום וסדר נהיה בתא המנוע.
מעבר לזה, אחלה פוסט,
שווה אולי להפוך לכתבה טכנית .

shachar
14-12-15, 11:55
מה זה קולר הגזים?

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Gershon
14-12-15, 12:41
מה זה קולר הגזים?

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

pic-3

shachar
14-12-15, 13:04
זכרתי שבדיפנדר זה צינור אחד ללא קולר

Gershon
14-12-15, 13:40
קולר הגיע לTD5 EURO3 EGR

איל מ
14-12-15, 16:09
אגב,
וגרשון יתקן אותי אם אני טועה אבל אני די מצטט את מה שהוא אמר בזמנו,
אין צורך לקנות קיט, פשוט מנתקים את צינור הואקום מה-egr והוא נשאר סגור.
בדגמי eu03 ניתן לנתק גם את צינורית הואקום השניה השולטת על התריס שקיים. את הצינורות המנותקים סוגרים עם פקק (גולה של מיסב או סתם בורג) כדי שלא ינק אוויר ושלום על ישראל.
בחלק מהדגמים (אאל"ט גם ב-eu03) היתה אופציה מהמפעל לדיגום למדינות עולם שלישי בהן אין egr, ולכן ניתוק של הקונקטור החשמלי מהסולונואידים גורם למחשב להבין שאין egr ומשפר את תוצאות הביטול.

עם כל זאת, סילוק כל המערכות ואקום מים ואוויר מתא המנוע זהו שיפור ראוי שאולי שווה את מחירה של ערכת ביטול טובה (כזאת הסוגרת גם את הכניסה לסעפת).

Gershon
14-12-15, 16:25
אגב,
וגרשון יתקן אותי אם אני טועה אבל אני די מצטט את מה שהוא אמר בזמנו,
אין צורך לקנות קיט, פשוט מנתקים את צינור הואקום מה-egr והוא נשאר סגור.
בדגמי eu03 ניתן לנתק גם את צינורית הואקום השניה השולטת על התריס שקיים. את הצינורות המנותקים סוגרים עם פקק (גולה של מיסב או סתם בורג) כדי שלא ינק אוויר ושלום על ישראל.
בחלק מהדגמים (אאל"ט גם ב-eu03) היתה אופציה מהמפעל לדיגום למדינות עולם שלישי בהן אין egr, ולכן ניתוק של הקונקטור החשמלי מהסולונואידים גורם למחשב להבין שאין egr ומשפר את תוצאות הביטול.

עם כל זאת, סילוק כל המערכות ואקום מים ואוויר מתא המנוע זהו שיפור ראוי שאולי שווה את מחירה של ערכת ביטול טובה (כזאת הסוגרת גם את הכניסה לסעפת).

1 1+

אסף ד.
14-12-15, 18:03
ה "קיט" עולה בערך 20 פאונד אנגלי...
בשנתון שלי 2001 הוא לא מדגם EU3 כך שבסה"כ צריך לפרק את צינור 9 ולאטום את ה - T שמספרו 3 בציור בשביל לשמור על הוואקום שיוצרת המשאבה המורכבת על האלטרנטור.

במקרה שלי הבעייה עם זוג הברגים המחברים את צינור מספר 9 בציור ל - 8, לא רציתי להכנס ל "סרט" הפוטנציאלי בהחלפת סעפת פליטה ( 8 בשרטוט) ולכן השארתי את צינור 9 בשירטוט מחובר.

מה שכן, לא יודע אם ניתן "להשבית" את מודול ה - EGR דרך ה - NANOCOM.

http://workshop-manuals.com/landrover/defendertd5/defendertd5203.png

amit1
14-12-15, 18:28
חשוב מאוד להקפיד לאטום את היציאות במניפולד של ה אי גי אר כדי למנוע מצב של כשל מגבר בלם והטוב ביותר להחליף את צינור הואקום לצינור של המודל ללא אי גי אר, צינור רציף מהמגבר בלם למשאבת הואקום באלטרנטור. .

Gershon
14-12-15, 18:58
ה "קיט" עולה בערך 20 פאונד אנגלי...
בשנתון שלי 2001 הוא לא מדגם EU3 כך שבסה"כ צריך לפרק את צינור 9 ולאטום את ה - T שמספרו 3 בציור בשביל לשמור על הוואקום שיוצרת המשאבה המורכבת על האלטרנטור.

במקרה שלי הבעייה עם זוג הברגים המחברים את צינור מספר 9 בציור ל - 8, לא רציתי להכנס ל "סרט" הפוטנציאלי בהחלפת סעפת פליטה ( 8 בשרטוט) ולכן השארתי את צינור 9 בשירטוט מחובר.

מה שכן, לא יודע אם ניתן "להשבית" את מודול ה - EGR דרך ה - NANOCOM.

http://workshop-manuals.com/landrover/defendertd5/defendertd5203.png

שעושים REMAP ECU ENGINE TD5 דרך NANOCOM
קובץ היה לביטל EGR

אסף ד.
26-04-16, 21:47
הוחלף גם צינור מספר 13/4 עכשיו יש חיבור ישיר בין המשאבת וואקום לבוסטר ללא צמתי פלסטיק סדוק בדרך, וואקום מקסימלי, החלק המאתגר בעבודה הזו הוא ניתוק הצינור גומי ממשאבת הוואקום על האלטרנטור, בסוף הצינור נכנע


Sent from my iPhone using Tapatalk

-->