התחברות

צפייה בגרסה מלאה : המלצה לג'יפ שיחליף את הגראנד ויטרה 2001 שלי



סטארגייזר
17-12-15, 17:08
שלום לכולם,

ברשותי וברשות אשתי גראנד ויטרה קצרה 1.6 ל' משודרגת (שאני מאוד מבסוט ממנה בשטח) ויונדאי I25 מודל 2012.
ברצוננו למכור את שני הרכבים ולקנות ג'יפ אחד ארוך (בגלל הילדים הקטנים, בגיל 2.5 ו-6).


1. כמה אתם רוצים להשקיע? - התקציב ינבע ממכירת שני הרכבים - בין 85 ל-95 אלף ש"ח.
2. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע? - הרכב יהיה רכב יחיד במשפחה אז הוא יהיה בשימוש יום יומי כאשר הנסועה השנתית תהיה בסביבות 15 אלף ק"מ.
3. מי נוהג בו? ביום יום אשתי תנהג בו (מניח שלא תהיה לה בעיה עם רכבים גדולים) ושנינו, בעיקר אני, בטיולים.
4. כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? - במקסימום שני מבוגרים+שני ילדים ומקום לציוד.
5. כמה קילומטרים הג'יפ יעשה בשנה? ככתוב למעלה - כ-15 אלף ק"מ +- בשנה.
6. יש תנאי סף? אוטומטי/ידני, דיזל/בנזין וכו'. - עדיף אוטומטי. אין עדיפות לבנזין או דיזל.

כמה הערות נוספות - אמנם אין לי ניסיון של שנים רבות בשטח אבל אינני נהג מתחיל. חשוב לי שיהיה לרכב יכולת שטח טובה. לא הולך בהכרח ללעוס סלעים אבל כן מעוניין ברכב עם יכולת שטח לפחות קרובה לויטרה שלי (מוגבהת 3 אינצ', נעולה מאחורה וממוגנת מלא) - כך שקרוסאוברים רכים לא באים בחשבון.

בנוסף - היות וזה יהיה הרכב היחיד במשפחה - לאמינות יש משקל לא קטן במכלול השיקולים.

תודה מראש!

יוסי.

- - - Updated - - -

כמובן שאפשר להביא בחשבון גם אופציות זולות יותר מהתקציב (גם נמוך יותר מ-85 אלף ש"ח....)

Saar
18-12-15, 08:39
כרכב יחיד, מן הסתם האופציות הראשונות הן פג'רו/טויוטה.
ויטרה ארוכה גם באה בחשבון?
גראנד צירוקי יכול להתאים מבחינת צריכת דלק?

ואני אשאל, בלי להכנס לארנק, למה לעבור לרכב יחיד?
רכב שטח שרכב יחיד יהיה יקר יותר לתחזוקה במרבית המקרים לעומת רכב שטח כרכב שני (כל תקלה חייבת להיות מתוקנת מיד, בודקים פחות עלויות ואפשרויות תיקון).
אולי שווה לשמור את ה I25 ולהחליף את הויטרה בויטרה ארוכה או רכב שטח ארוך במחיר דומה?

אלדר
18-12-15, 13:01
[QUOTE=Saar;671771

ואני אשאל, בלי להכנס לארנק, למה לעבור לרכב יחיד?
רכב שטח שרכב יחיד יהיה יקר יותר לתחזוקה במרבית המקרים לעומת רכב שטח כרכב שני (כל תקלה חייבת להיות מתוקנת מיד, בודקים פחות עלויות ואפשרויות תיקון).
אולי שווה לשמור את ה I25 ולהחליף את הויטרה בויטרה ארוכה או רכב שטח ארוך במחיר דומה?[/QUOTE].

+1

סטארגייזר
19-12-15, 09:28
העלתם נקודה נכונה.
אנחנו בקרוב עוברים דירה שתהיה ליד תחנת רכבת כך שאוכל "לחסוך" רכב לנסיעות לעבודה.
אני בסך הכל מבסוט מהויטארה שלי (אם היה יותר כח זה היה נחמד אבל לא נורא...).
חשבנו פשוט שעלות ההחזקה (טיפולים, דלק ביטוח וטסט) יהיו זולים יותר עם רכב אחד מאשר ל2 שיש לנו. אני טועה? (יכול להיות... :-) ).
אפרופו פראדו, יש לי חבר שמוכר פראדו ארוך מודל 2001. הרכב מתוחזק יפה ושמור מאוד.
הוא יכול להיות אופציה כרכב יחיד במשפחה או שזה התאבדות?

אלדר
19-12-15, 11:26
הפראדו יכול להיות אופציה מצויינת.
קח בחשבון שזה רכב בן 15 שנה, ועלויות יהיו גבוהות מהסוזוקי

Saar
19-12-15, 12:32
אני לא מכיר רכב עם עלויות נמוכות מסוזוקי.
כל דיזל ישן הוא מקור להפתעות, כולל טויוטה (תבדוק כמה עולים מזרקים לטויוטה וכמה אנשים מקווים שזה לא יפול במשמרת שלהם - רמז, המחיר קרוב מאוד למחיר הויטרה שלך)
במצבך, אני הייתי משאיר את היונדאי ומחליף את הויטרה לרכב ארוך ולא יקר שיאפשר לך טיולים וגם התניידות במידה והרכבת לא עובדת (אני יודע שאלו מקרים נדירים ;) )
במצב כזה, רכבי בנזין ארוכים יכולים להיות אופציה:
ויטרה, קאיה, אינדיאנים למינהם וכו'.
דיזלים ישנים יחסית אולי יתאימו גם:
פג'רו q למשל עדיין שייך לז'אנר של הרכבים לפני פשיטת רגל על כל תקלה.

סטארגייזר
20-12-15, 09:00
תודה רבה לכולם!

נתתם לי כמה נקודות וזויות הסתכלות שלא חשבתי עליהן.

אני לא מצפה אגב שהרכב היחיד (אם וכאשר נעשה הצעד) יהיה עם עלויות החזקה נמוכות מהויטרה שלי - עלויות החזקה יותר נמוכות משלה זה רק אולי קורקינט חשמלי ;)


אני לא מכיר רכב עם עלויות נמוכות מסוזוקי.
כל דיזל ישן הוא מקור להפתעות, כולל טויוטה (תבדוק כמה עולים מזרקים לטויוטה וכמה אנשים מקווים שזה לא יפול במשמרת שלהם - רמז, המחיר קרוב מאוד למחיר הויטרה שלך)
במצבך, אני הייתי משאיר את היונדאי ומחליף את הויטרה לרכב ארוך ולא יקר שיאפשר לך טיולים וגם התניידות במידה והרכבת לא עובדת (אני יודע שאלו מקרים נדירים ;) )
במצב כזה, רכבי בנזין ארוכים יכולים להיות אופציה:
ויטרה, קאיה, אינדיאנים למינהם וכו'.
דיזלים ישנים יחסית אולי יתאימו גם:
פג'רו q למשל עדיין שייך לז'אנר של הרכבים לפני פשיטת רגל על כל תקלה.

תודה רבה על התגובה כמובן. למה הכוונה שלך באינדיאנים?

ואגב, מה זאת הרמיזה הזאת על רכבת ישראל?! היא לעולם לא מאחרת! אין עומס ברכבות! עובדת יופי ומתוקתקת! :p

Saar
20-12-15, 11:05
אינדיאנים = גראנד צירוקי/צירוקי
לגבי רכבת ישראל, אני מבין שאתה עובד שם אז סליחה :D

סטארגייזר
21-12-15, 09:33
אגב, איך הטראנו 3 ל'? יכול להוות אופציה או שכדאי להתרחק בגלל בעיית המנועים?


אינדיאנים = גראנד צירוקי/צירוקי
לגבי רכבת ישראל, אני מבין שאתה עובד שם אז סליחה :D

ממש לא עובד שם (אני צחקתי כמובן - מקווה שלא פגעתי בטעות :))

Saar
21-12-15, 09:40
גם אני צחקתי, הכל בסדר... :)
לא מכיר את הטראנו.

ishc
21-12-15, 12:07
שלום לכולם,

ברשותי וברשות אשתי גראנד ויטרה קצרה 1.6 ל' משודרגת (שאני מאוד מבסוט ממנה בשטח) ויונדאי I25 מודל 2012.
ברצוננו למכור את שני הרכבים ולקנות ג'יפ אחד ארוך (בגלל הילדים הקטנים, בגיל 2.5 ו-6).


1. כמה אתם רוצים להשקיע? - התקציב ינבע ממכירת שני הרכבים - בין 85 ל-95 אלף ש"ח.
2. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע? - הרכב יהיה רכב יחיד במשפחה אז הוא יהיה בשימוש יום יומי כאשר הנסועה השנתית תהיה בסביבות 15 אלף ק"מ.
3. מי נוהג בו? ביום יום אשתי תנהג בו (מניח שלא תהיה לה בעיה עם רכבים גדולים) ושנינו, בעיקר אני, בטיולים.
4. כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? - במקסימום שני מבוגרים+שני ילדים ומקום לציוד.
5. כמה קילומטרים הג'יפ יעשה בשנה? ככתוב למעלה - כ-15 אלף ק"מ +- בשנה.
6. יש תנאי סף? אוטומטי/ידני, דיזל/בנזין וכו'. - עדיף אוטומטי. אין עדיפות לבנזין או דיזל.


כמה הערות נוספות - אמנם אין לי ניסיון של שנים רבות בשטח אבל אינני נהג מתחיל. חשוב לי שיהיה לרכב יכולת שטח טובה. לא הולך בהכרח ללעוס סלעים אבל כן מעוניין ברכב עם יכולת שטח לפחות קרובה לויטרה שלי (מוגבהת 3 אינצ', נעולה מאחורה וממוגנת מלא) - כך שקרוסאוברים רכים לא באים בחשבון.

בנוסף - היות וזה יהיה הרכב היחיד במשפחה - לאמינות יש משקל לא קטן במכלול השיקולים.

תודה מראש!

יוסי.

- - - Updated - - -

כמובן שאפשר להביא בחשבון גם אופציות זולות יותר מהתקציב (גם נמוך יותר מ-85 אלף ש"ח....)

אני הייתי בהתלבטות דומה אחרי גראנד ויטרה משופרת. מה שהפריע לי בגראנד היה מידת צמיגים בעייתית וסרן קדמי פריך מאלומיניום. אחרי הרבה לבטים ועם תקציב נמוך משמעותית בחרתי בפאג'רו Q שנת 2000 (אתה יכול לראות פה (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/95901-%D7%94%D7%A7%D7%A8%D7%95%D7%9F-%D7%94%D7%A4%D7%90%D7%92-%D7%A8%D7%95-%D7%94%D7%97%D7%93%D7%A9-%D7%A9%D7%9C-%D7%A6%D7%97%D7%99-%D7%95%D7%9E%D7%95%D7%A8%D7%9F)).
הבחירה בפגארו נבעה בעיקר מהמפרט שלו כסטנדרט, צמיגי 31 ונעילה אחורית הישר מהיצרן. בנוסף המנוע שלו שייך לדור הישן והפשוט יחסית של הדיזלים למרות שגם לו ככל רכב יש נקודות רגישות.
בתקציב שאתה מגדיר תוכלו להשאיר את היונדאי ולהוסיף רכב כמו שלי. אם יש לך זמן אני אשמח לתת לך חוות דעת יותר אמיתית לגבי הרכב עוד מס' חודשים.

מיכה100
21-12-15, 13:21
רכב שטח שרכב יחיד יהיה יקר יותר לתחזוקה במרבית המקרים לעומת רכב שטח כרכב שני (כל תקלה חייבת להיות מתוקנת מיד, בודקים פחות עלויות ואפשרויות תיקון).
לא בטוח שזה כל כך פשוט.
ברור שרכב יחיד נוסע יותר מרכב שני, אבל מצד שני עם רכב יחיד חוסכים עלויות ביטוח, רישוי וירידת ערך על רכב שלם שזה הרבה אלפי שקלים בשנה.
וספציפית לעניין התחזוקה, לא יודע להוכיח את זה אבל יש אומרים שרכבים 'אוהבים' לנסוע ודווקא מתחרפנים מאופיין שימוש של סופ"שים בלבד.
ואחרון חביב, ברכב יחיד הנמצא בשרות האישה מן הסתם יושקע יותר מאמץ ביישור קו ותחזוקה לפי הספר, מה שבטווח הארוך אמור להחזיר את עצמו לא רק בשקט נפשי אלא גם בהמנעות ממשברים יקרים (מי אמר גיר). כרכב שני הפיתוי לעגל פינות גדול יותר..

Saar
21-12-15, 15:52
מיכה,

הרעיון ברכב שטח לטיולים הוא שהרכב עצמו זול ועבר מזמן את ירידת הערך המשמעותית שלו.
עושים ביטוח חובה וצד ג בד"כ (ורישוי כמובן) - אלו אכן הוצאות של אלפי שקלים.
אחד הדברים המשמעותיים עבורי במעבר ל"הפרדת רשויות" היה השקט הנפשי - גם אם נשבר משהו בשבת או אפילו התלכלך מאוד, אין לחץ, לא קורה כלום אם הרכב לא נוסע ביום א. הדבר מאפשר לי לבדוק איך לתקן ללא לחץ של רכב שצריך "לעבוד".

סטארגייזר
21-12-15, 16:51
חבר'ה, אתם מעלים פה נקודות מאוד מעניינות שגורמות לי לחשוב - וזה מצויין! אני רק יכול להודות לכם על ההארות הטובות!


אני הייתי בהתלבטות דומה אחרי גראנד ויטרה משופרת. מה שהפריע לי בגראנד היה מידת צמיגים בעייתית וסרן קדמי פריך מאלומיניום. אחרי הרבה לבטים ועם תקציב נמוך משמעותית בחרתי בפאג'רו Q שנת 2000 (אתה יכול לראות פה (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/95901-%D7%94%D7%A7%D7%A8%D7%95%D7%9F-%D7%94%D7%A4%D7%90%D7%92-%D7%A8%D7%95-%D7%94%D7%97%D7%93%D7%A9-%D7%A9%D7%9C-%D7%A6%D7%97%D7%99-%D7%95%D7%9E%D7%95%D7%A8%D7%9F)).
הבחירה בפגארו נבעה בעיקר מהמפרט שלו כסטנדרט, צמיגי 31 ונעילה אחורית הישר מהיצרן. בנוסף המנוע שלו שייך לדור הישן והפשוט יחסית של הדיזלים למרות שגם לו ככל רכב יש נקודות רגישות.
בתקציב שאתה מגדיר תוכלו להשאיר את היונדאי ולהוסיף רכב כמו שלי. אם יש לך זמן אני אשמח לתת לך חוות דעת יותר אמיתית לגבי הרכב עוד מס' חודשים.

אשמח באמת לדבר איתך לגבי זה. אני עוד אשב על המספרים והחישובים, אבל ככל שאני חושב על זה יותר ויותר - במידה ונישאר עם שני רכבים אז ה-Q יהיה מהמועמדים הראשיים להחליף את הגרנד ויטרה שלי (ששוב, אני מבסוט ממנה מאוד אבל מתחילה להיות לי קצת קטנה...)

סטארגייזר
24-12-15, 16:58
מישהו/י יכול/ה לחוות דעתו/ה על הטראנו 3 ל'?

איך הוא באופן כללי מבחינת עבירות, נוחות, שימושיות, אמינות? איך הוא בהשוואה לפראדו מאותם שנים (2003+-)?

-->