PDA

צפייה בגרסה מלאה : צמיגים 50/50 לג'ימני?



amnonh
19-12-15, 14:54
רכשתי ג'ימני משומש, ועם הרכב הגיעו ככה:
2 צמיגים קדמיים Dunlop Grandtrek
2 צמיגים אחוריים Goodyear Wrangler

ארבעת הצמיגים במצב מעולה, לא יבשים ולא שחוקים בכלל.
מבחינת מראה, אוהב איך שה- GoodYear נראים

האם חובה להחליף את ארבעת הצמיגים כך שיהיו זהים? הכוונה כמובן לנסיעה משולבת.

אם כן, איזה צמיגים מומלצים בהנחה שהתקציב הוא באיזור 1500ש"ח לרביעיה.

ושאלה נוספת, האם אפשר למכור צמיגים משומשים? בהנחה שאצטרך להחליף אותם.

zerez
19-12-15, 15:31
צמיגים על אותו סרן צריכים להיות זהים, אין חובה שכל הרביעיה תהיה זהה למרות שזה רצוי.
לא תימצא סט ב 1500 ש"ח המינימום הוא בסביבות 2000.

אם הצמיגים במצב טוב ואתה לא מתכוון לעבור לשטח מלא אז אין טעם להחליף אותם סע לשלום ותהנה, אין שום טעם למכור את שלך ולקנות צמיגים זהים, זה סתם הפסד כספי.

Sent from my Lenovo A3500-FL using Tapatalk

Tzvika-Pick
19-12-15, 17:10
עם טיפה מיקוח אפשר למצוא רביעיית מקסיס AT (כלומר 50/50) (דגם 771) ב-1600 ש"ח.
אפשר למכור צמיגים משומשים, אני כל הזמן רואה אנשים שמנסים למכור צמיגי משומשים בקבוצות בפייסבוק.

amnonh
19-12-15, 19:19
בלי מיקוח, בין חולון ליפו רביעיית מקסיס 205/70/15 AT נמכרים במחירים שבין 1400 ל- 1550ש"ח.
אבל אני מבין מהתשובות שלא חובה להחליף.

שגיא S
19-12-15, 19:25
אין שום חובה להחליף... אם הצמיגים כולם במצב טוב, באותה מידה, וכמו שאמרו לפני - אותו יצרן על אותו סרן (קדימה או אחורה) אז אין חובה להחליף.

amnonh
19-12-15, 19:35
מעולה.
הטיעון של אלו המצדדים בהחלפה הוא שבעת שילוב 4X4 הטרנספר ייתאמץ יותר כדי לאזן את האחיזה/קוטר גלגול השונה של שני הסרנים. כאשר מדובר בשטח עם אחיזה נמוכה אז המאמץ של הטרנספר יהיה קטן מאחר וגם כך הגלגלים מתפרפרים.
נכון שהצמיגים באותה מידה, אבל המצדדים טוענים שכאשר מדובר ביצרנים שונים או בדגם שונה של צמיג, יש הבדלים קטנים בקוטר למרות שהמידה זהה. המחמירים אף טוענים שיש חשיבות אפילו לרמת השחיקה של הצמיגים ועל כן חשיבות הצלבת הגלגלים מידי פעם כדי לגרום לשחיקה אחידה ככל האפשר.

שגיא S
19-12-15, 19:40
מעולה.
הטיעון של אלו המצדדים בהחלפה הוא שבעת שילוב 4X4 הטרנספר ייתאמץ יותר כדי לאזן את האחיזה/קוטר גלגול השונה של שני הסרנים. כאשר מדובר בשטח עם אחיזה נמוכה אז המאמץ של הטרנספר יהיה קטן מאחר וגם כך הגלגלים מתפרפרים.
נכון שהצמיגים באותה מידה, אבל המצדדים טוענים שכאשר מדובר ביצרנים שונים או בדגם שונה של צמיג, יש הבדלים קטנים בקוטר למרות שהמידה זהה. המחמירים אף טוענים שיש חשיבות אפילו לרמת השחיקה של הצמיגים ועל כן חשיבות הצלבת הגלגלים מידי פעם כדי לגרום לשחיקה אחידה ככל האפשר.

זה נכון. אבל נשמע לי מזערי וזניח במקרה שלך.

אם אתה רוצה להרגיש בטוח יותר - תקנה רביעייה ב1400 שקל ותנסה למכור את הצמיגים שלך.
העיקר שתרגיש שלם עם עצמך.

boazgutman
19-12-15, 21:21
בשטח זה כל כך זניח. איזה צמיג הספייר שלך? עכשיו אם יש פנצר לא תחליף? אז תהיה אי התאמה גם על אותה הציריה. בשטח האחיזה היא לא משולמת וזה פועל כיתרון כאשר הצמיגים לא זהים. בכביש לא הייתי נוסע ככה .
אשאל שאלה נוספת. כל כמה זמן אתה בודק ליץ אוויר? אתה חושב שחוסר איזון בלחץ אוויר בין הגלגלים שבאותה הציריה בזמן נסיעה בכביש זה פחות גרוע מצמיגים שונים על אותה הציריה בשטח?
איפה מותחים את הקוו כל אחד יגיד לעצמו . אני אומר, סע לשלום המפתחות בפנים. תשאר עם הצמיגים האלו עד שתחליט להחליף לשטח מלא . תהנה.

sent from the dark side of the moon

עמוס חכמוב
06-02-19, 11:20
חברים שאלה - מציעים לי לרכוש רביעיית צמיגי מקסיס "771" 50*50 משנת ייצור דצמבר 14 חדשים לטענתם גם המחיר מאד אטרקטיבי השאלה אם השנתון לא גמר שעות ?

assafy
06-02-19, 12:27
צמיגים בני 5 - ישר לפח. על סף העברה על החוק לימכור לך אותם. החוק מתיר עד 6 אבל לא הייתי משלם על יותר משנה.

יוני5
06-02-19, 18:09
הגודייר שיש לך מצויינים - יש לי אותם על הג'ימני. הם גם אוחזים וגם עמידים.

תיסע על מה שיש לך כל עוד הם טובים, וכשתצטרך להחליף, תחליף עפ"י הצורך, כפי שהבנת, ההמלצה שלי הוא על הגודייר.

בברכה,
יוני5

-->