התחברות

צפייה בגרסה מלאה : משהוא יודע מה קרה בהר כרכום הערב ?



דור אריאל
19-12-15, 21:05
לא הבנתי אם הם רצו לצאת לכביש 10 או מה בדיוק קרה שם ולמה אין להם דלק..


https://www.facebook.com/OferPetersborg/videos/vb.653144244749379/1044640718933061/?type=3&theater

asafk
19-12-15, 21:55
סליחה אם אני פוגע במישהו, אבל ככה נראה חוסר אחריות.מי שמוביל בלילה 30 ג'יפים לציר שנסגר כבר לפני מספר שנים, ציר שיש בו פעילות בטחונית (לא.. לא "תרגיל", זה פאקינג גדר גבול עם פעילות מאוד אינטנסיבית), ועושה את זה בלי שום תיאום מול הכוחות, או לחילופין מביא קבוצה למצב שנגמר לה הדלק, כדאי שיסתכל במראה לפני שמאשים אחרים.
וזה בלי שהייתי במקום ואני קצת ממהר להביע דעה כי מי שפרסם את הנושא בפייסבוק גם כן מביע דעה.

אסף.

דרור ברלי
19-12-15, 22:32
עופר פטרסבורג עיתונאי רציני. אז לא מדובר בעוד אחד ממתלהמי הפייסבוק.

גם רכב תקול ("מתפרק") זה משהו שיכול לקרות. אז גוררים אותו. לא ביג דיל. כבר גררנו כלים מושבתים לאורך עשרות ק"מ, גם במהירויות גבוהות וגם בואדיות שקשה לעבור אותם אפילו ברגל.



מצד שני.... איך נתקעים בלי דלק? איך יוצאים לאיזור נידח שכזה (ובידיעה שאסור לנוע על כביש 10 ללא אישור, כלומר בכל מקרה צריך לצאת מאיזור הר כרכום דרך השטח) בלי לחשב כמויות דלק ובלי לחשב מרחקים וזמנים (אסור לנסוע בשמורות בחשיכה ובאופן עקרוני אני נגד נסיעה בשטח בחשיכה, גם בגלל סיכויי ההתברברות וגם כי אם קורה משהו הכל נראה פתאום קשה יותר, מלחיץ יותר ומאיים יותר. אבל זה רק אני). בכל מקרה של נסיעה לאיזור הזה צריך לתאם עם מתא"ם-פד"ם ואולי לא תיאמו? יש מצב שלא היו מאשרים להם לנסוע שם בגלל אותו תרגיל?

צה"ל אינו שירות חילוצים/גרירה/אספקת דלקים לרכבים אזרחיים שנתקעו/התייבשו. ברור שאם אתם בסכנה, יחלצו אתכם - אבל לא את הרכב - ויש מצב שגם תקבלו חשבון אחר כך... (אני ממש ממליץ לחשוב אלף פעמים אם התקיעה שלכם אכן מצדיקה הקפצת כוחות/יחידות חילוץ למיניהם...). אם איזה סיור מזדמן יסכים לתרום כמה ליטרים סולר - מה טוב. אבל זה כבר נתון לשיקול דעתו של מפקד הסיור וכבר נתקלתי לפני הרבה שנים באחד מהראלים חוצי-ישראל בסיור של קרקל על האמר שמפקדת הסיור הסכימה לתרום לי חצי ג'ריקן של סולר... אבל אני מניח שהיום, באווירת המשפטיזציה והאיסורים והאישורים הנדרשים לפני תקיעת כל גרעפס ברמת אוגדה/פיקוד/מטכ"ל, כנראה לא יתנו אפילו טיפה.

אפילו בתרגיל צבאי גדול באיזור גבול מצרים לפני כמה חודשים שהשתתפנו בו עם רכבים אזרחיים (בתשלום) שתחנת הדלק הקרובה ביותר לנק' התחלת התרגיל מרוחקת יותר מ-100 ק"מ, ונאלצנו לנסוע למרחק שמכניס את הכלים בעלי מנועי בנזין צמאים לבעיית דלק תיאורטית להמשך היום שלמחרת, בבסיס צבאי סמוך סירבו לתת אפילו ליטרים ספורים של בנזין... למרות שמדובר בדלק עבור כלים שבשירות צה"ל ומשתתפים בתרגיל.

במקרה שלנו בעיית הדלק וטווחי הנסיעה היתה ידועה מראש למפקדי הכוחות בתרגיל ובכל זאת שיבצו כלים מונעי בנזין (שמראש תודלקו רק 100 ק"מ קודם לכן והתחילו את התרגיל עם מיכל לא מלא), בקבוצה שידעו שתטחן 150 ק"מ בשטח לכל כיוון והתעקשו לא לשים על הכלים הצבאיים בשיירה שניים-שלושה ג'ריקנים עם בנזין לכל צרה שתגיע. בסוף נאלצנו להזעיק מישהו (אזרח) שיביא בנזין בג'ריקנים...

הלקח לפעמים הבאות כשיוצאים לחלק המערבי-נידח של הדרום הרחוק, בין אם לטיול ובין אם להשתתף בתרגילים - אין תחנות דלק בסביבה. צריך לחשב היטב מראש מרחקים ותדלוקים. ואם יש ספק אז אין ספק - להגיע מראש עם ג'ריקן דלק על כל רכב.

איל מ
20-12-15, 09:45
חבל שרכס לא כאן. )-:
(-;
עכשיו עזבו שטויות אחריות שמאחריות,
אני בשמש ולא מצליח לראות את הסרטון בפלא כמו שצריך.
מישהו מצליח לזהות את הרכב התקול?
כי דווקא הדיפנדר נראה עם מכסה מנוע סגור, מונע, ולא מחובר לשום רצועה...
(-;
(בטח דיסקו)

thebips
20-12-15, 10:23
זה שהם לא בסדר זה נכון, האם הצבא נהג נכון לדעתי לא, הצבא היה בקלות יכול ללות אותם לצמת שכביש 10 מתחבר אם הכביש המותר לנסיע (כביש 12 אם אני זוכר נכון) ושבצומת תמתין להם נידת משטרה שתקח מהם פרטיים לצורך הגשת תביעה על כניסה לשטח סגור.

נדב ש.
20-12-15, 10:39
לא מכיר את הסיפור ואין לי פייקבוק...
למה לנוע על כביש אם יש לך רכב 4×4? ועוד כביש שסגור לתנועה...
גם אם יש כלי תקוע זאת לא סיבה, כמו שדרור כתב, גררנו כלים עשרות ק"מ בשטח, נכון שבלילה זה לא נעים אבל אם אין ברירה אז אין.

יובל48
20-12-15, 10:55
שנו רבותינו:סוף מעשה במחשבה תחילה.
זה שכביש 10 סגור זה לא הפתעה לאף אחד,תכנון טיול צריך לקחת בחשבון בלתמ"ים,
נתקעת בלילה בשטח ,קצר בדלק,רחוק מאוד מהיציאה הקרובה המותרת,תתמקם ללינת
שטח, גם לישון ברכב אפשרי.

asafk
20-12-15, 11:41
צודק. חניון לילה הר כרכום למשל.
לא היתה סכנת חיים לאף מטייל. גם דלק וגם גרירה אפשר לחכות לשעות היום.

אסף.

IlanHadar
20-12-15, 11:44
היה לנו מקרה דומה בכרכום שרכב נתקע בדיוק באזור הזה, היציאה הקלה ביותר היתה אכן לכביש 10. התקשרנו לחפ"ק האוגדה שם (הפנו אותנו ממתא"ם פיקוד דרום אליהם) וקיבלנו אישור לחבור לכוח שהיה על הכביש וליווה אותנו אכן החוצה משם.

מי שמצפה שצה"ל מחכה לו שם ויעזור לו חי בסרט, הם בטח לא חייבים כלום למטיילים שם, הם עושים את העבודה שלהם ואנחנו די מציקים לפעמים.

אני לא בקיא במקרה אבל לצאת בלי דלק לשם? מה לא יודעים לקרוא מפה ולהבין שבכרכום אין תחנת דלק? בנוסף יש תקלה קחו בחשבון גרירה חזרה על לכביש הקרוב גם עם רחוק...

דור אריאל
20-12-15, 11:57
אני לא יודע אם זאת אותה קבוצה אבל מדיווח שקיבלתי מהשטח החניון לילה הושאר מלא בערמות של זבל..

asafk
20-12-15, 12:17
לא הייתי ממהר לקשור בין הדברים.

בואו משאר ממוקדים לא בהאשמות אלא בלמידה והפקת לקחים. ושוב.. צריך להיזהר לא לפגוע באיש כיוון שהמידע שיש לנו חסר מאוד.

אם כך...

לתכנן נכון כמות דלק, כניסה לחושך, וצירים סגורים.
להיות ערוכים לגרירה.
במקרה הגרוע להתקשר לתאם מי שנוחתים על כוח צבאי בגיזרה מבצעית מאוד רגישה ובשעות החושך.
ולהיות ערוכים ללינת לילה והיערכות מחדש בבוקר.

אסף.

קובי-ערד
20-12-15, 13:49
הייתי שם בצהריים. גם אותנו (2 או 3 קבוצות ג'יפים שלא קשורות אחת עם השניה) מנעו מנסיעה לכיוון הר חריף עקב אילוצים מבצעיים. הצבא צודק כי במקרה אמת עדיף פצועים/הרוגים חיילים מאזרחים.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

sgill
20-12-15, 14:16
לדעתי, מבחינה בטחונית, עדיף לנוע בלילה על שביל לכיוון כביש 40 ולא לצאת בלילה לכביש 10.
מקצרים טווחים לכביש 40 בליליה בשטח (מקסימום 750 ש"ח קנס מהרט"ג, עדיף על כדור בראש). ישנים בדרך ברכב על השביל.
בבוקר מעבירים מספיק דלק ל-2 רכבים לצאת ולביא חזרה דלק / סולר לכולם.
אני מניח שאפשר גם להזעיק בתשלום מישהו מהישובים בסביבה להקפיץ בבוקר מספר ג'ריקנים בתשלום.

הסיכון בגדול הוא היציאה לכביש 10 ללא תיאום.

יובל48
20-12-15, 14:27
אני מנסה להבין גם מהתגובות (קובי ערד למשל)יש מישהו שלא
ברור לו שיש איסור נסיעה בכביש 10?זה לא מהיום ולא מאתמול
למה אתם לוקחים בתיכנון את האופציה הזו בכלל?.
כל מי שמטייל הרבה או בודאי מי שמוביל טיול,חייב שיהיה
לו רשימת(בנוסף לאנשי הקשר בטל.)טלפונים רלוונטיים לאיזור.
צבא,פקחי רשות הטבע,חדר מצב וכד.
אגב,לאנשים שחוזרים ושואלים,גם מעלה שגיא חסום,כך
שנכון לזמן זה,צריך לחזור בדרך שהגענו(לפחות בחלקה הראשון)

חנן-ג'יפולוג
20-12-15, 15:05
לפני כחודש טיילנו בהר כרכום, כ13 רכבים, ובתיאום מוקדם (כמה ימים מראש) עם הצבא יצאנו דרך הכביש.

נדב ש.
20-12-15, 15:37
צריכים לצאת מנקודת הנחה ולקחת בחשבון כמה דברים,
1.הכביש סגור לתנועה
2.הצבא והיחידות ששם זה לא מחלקת ליוויים בשטחים(יש דבר כזה למי שלא יודע)
3.מדובר בגבול, עם כל המשמעויות.
לצבא, והסיורים בגזרה יש משימות למלא, כנראה שיותר חשובות מלרדוף אחרי אזרחים/מטיילים או ללוות אותם.
צריכים לקחת בחשבון שגם אם תכננתם ותיאמתם ליווי או כניסה לגיזרה יש מצב שהוא לא יגיע/לא יגיע בזמן, יעכב אותכם וכו' כי יש לו דברים אחרים לעשות/קיבל קריאה/הקפצה וכו', ואז נישארתם תקועים, או שתאלתרו במקרה ולא מאוחר.
אז אם מתכננים טיול כדאי מומלץ ורצוי להימנע מלהיתקרב לאיזור כזה, בטח שלא לתכנן דרכו טיול, ובטח שאם תכננתם אז למדוד את הק"מ ולהיצטייד בנוזלים/אוכל וציוד כמו שנידרש.

נמרוד
20-12-15, 15:41
לפני כחודש טיילנו בהר כרכום, כ13 רכבים, ובתיאום מוקדם (כמה ימים מראש) עם הצבא יצאנו דרך הכביש.

התיאום היה ליציאה באיזו שעה?

חנן-ג'יפולוג
20-12-15, 15:42
ישנו מתחת להר, טיילנו שם בבוקר (כלומר, המשתתפים האחרים טיילו. לי הר כרכום הספיק מהפעם הקודמת, אז נשארתי עם שמוליק לקשקש ו"לשמור על הרכבים" ) . אני מעריך שהיציאה לכביש היתה בסביבות 1300.

wonderd
20-12-15, 15:45
לא מכיר את המקרה, אבל כשאנחנו ביררנו דרכי הגעה ויציאה ליום שישי האחרון - אמרו לנו שאין בעיה עקרונית לעבור בכביש עם ליווי - ובלבד שנתאם מראש ולא בשעות ספציפיות שבהן יש פעילות..
אנחנו בסוף לא יצאנו כי לא יכולנו להגיע מוקדם מספיק כדי לא להיתקע בחושך בשטח, כנראה שיש אחרים שלא עשו שיקולים של נסיעה באור יום בטיול שלהם..
לגבי תקלות - כן דלק לא דלק, כן נתקעו לא נתקעו - זה יכול לקרות לכולם, אם לא מכירים את הפרטים חבל ישר לקטול ככה..

אלעד.

ד ו ר ו ן
20-12-15, 16:11
חישוב הדלק שלהם היה מוטעה בכל מקרה, בלי קשר לצבא.
גם בנסיעה צפונה על כביש הגבול, התחנה הכי קרובה היא מצפה רמון והם היו נתקעים בדרך.

ואז זה אומר רכב תקוע בלי דלק על הגבול בלילה.

לא יודע מתי הם התחילו לנוע החוצה מהשטח, אבל בשביל להגיע לכביש 40 באור יום הם היו צריכים לצאת מהכרכום בסביבות 15:30 לכל המאוחר, וזה לא נראה כך מהתיאור.

אז סופגים את הטעות, נשארים לישון ויוצאים בבוקר.

זה חומר קלאסי להסתבכות ותקלה קטנה שמובילה לתקלה גדולה.

הרי אף אחד לא היה פצוע, אפשר לישון ברכב אם אין אוהלים, יש כמה חניוני לילה בטווח קרוב לכרכום, ומקסימום מאחרים לעבודה ביום ראשון.

יובל48
20-12-15, 16:47
התיאום היה ליציאה באיזו שעה?

יותר חשוב,עם מי התאום? חטמ"ר שגיא או מתא"מ פ.דרום?

IlanHadar
20-12-15, 21:14
אני דיברתי עם מתא"ם דרום שכיוונו אותי לחמ"ל האוגדה, שם סמב"צית מאוד נחמדה עזרה מאוד.

יונתןמצפה
20-12-15, 21:15
מבלי להתייחס למקרה הספציפי שאת פרטיו אינני מכיר, אני רק רוצה להתייחס לאפשרות שעלתה כאן בנוגע ללינה בשטח באזור הזה במוצאי שבת:
זה רעיון בעייתי! החל ממוצאי שבת ובטח בראשון בבוקר, שטח האש הופך להיות פעיל ולא מומלץ להיות שם ללא תיאום.
במידה ונתקעים מכל סיבה שהיא אל תוך מוצאי שבת ובטח לכיוון ראשון- חובה לעדכן את גורמי הצבא, ואם לא מצליחים מול מתאם אז ישירות מול הפקח האזורי!!!


לא להקל בזה ראש! זה יכול לקרות לכל אחד כאן...

דרור ברלי
20-12-15, 21:47
זה יכול לקרות לכל אחד. קרה, קורה ויקרה.
וכבר נשארנו לילות לא מתוכננים בשטח סביב רכב תקוע/תקול/שבור ואפילו לא עלינו - הפוך.
נתקעתם במצב מורכב בחושך? תרגיעו. תתארגנו לחניית לילה. שתו משהו חם, תאכלו משהו ולכו לישון.
את החילוץ/תיקון תעשו בבוקר, באור יום, כשאתם אחרי שינה/מנוחה ורגועים יותר.



וזה מחזיר אותי לויכוח הישן על איך אנחנו מעדיפים לטייל - מתוכנן או ספונטני.

וכדי להפחית סיכויים להפתעות לא נעימות, אני מעדיף לתכנן היטב ובדקדקנות ולא לנסוע סתם ככה באופן ספונטני - אלא אם הצטרפתם ספונטנית לחבר שתיכנן....

יונתןמצפה
20-12-15, 22:14
וזה מחזיר אותי לויכוח הישן על איך אנחנו מעדיפים לטייל - מתוכנן או ספונטני.

וכדי להפחית סיכויים להפתעות לא נעימות, אני מעדיף לתכנן היטב ובדקדקנות ולא לנסוע סתם ככה באופן ספונטני - אלא אם הצטרפתם ספונטנית לחבר שתיכנן....

דרור, מה הקשר בין תכנון וספונטניות לבין הפתעות לא נעימות?
בשני המקרים הפתעות יכולות לקרות ובשני המקרים יכולות להוביל לתוצאות גרועות או נשלטות בהתאם למוכנות שלך וליכולת שלך לתת להן מענה.
היו תקופות שהייתי יוצא למסעות ליליים במדבר, לא פעם ברכב בודד, וביותר מפעם אחת עם מפה מקופלת מבלי שיש לי מושג איפה אני נמצא. יש שטחי אש שבהם שיירות חטיבתיות עושות את זה על בסיס שבועי...
הקפדתי לנסוע באזורים כאלו בשישי בלילה. הכי כיף היה לעצור כשהספיק לי ואז ללכת לישון (מתחת לרשת צל כדי לא להתעורר מהשמש...).
אם היה בלת"ם- היה לי את כל שבת לפתור את הבעיה. אם הכל "כשורה"- שבת בבוקר זה אחלה זמן להתאפס על המיקום ולהמשיך במסע ליציאה קלה מהשטח.

בקיצור- הנושא של תכנון מדוקדק או לא ממש לא קשור לעניין. גם כשהתכנון לא מדוקדק יש סטנדרט של מוכנות שצריך לעמוד בו. ואם הכל מתוכנן בלתמים לא יכולים לקרות? לא צריך להיערך אליהם מבחינת דלק, מספרי טלפון, נעלי הליכה...?

בקיצור- מי שמרגיש בטחון מדומה שהרכב תמיד יעמוד בציפיות וייקח אותו בדיוק לאן ומתי שתכנן מטייל בחוסר אחריות.

דרור ברלי
20-12-15, 22:26
קשור באבו-אבו-אבוה.

הנה לך, השרשור הזה הוא דוגמה מהחיים: דלק למשל.
טווח נסיעה בשטח ומרחק לתחנה הקרובה.
כניסה לשעות החשיכה למשל.
אי ידיעה לגבי כביש שהתנועה בו אסורה.

כמה עוד דוגמאות בסיסיות צריך לתכנון לא נכון/רשלני?....


והרוב המוחלט של מטיילי השטח הם כאלה. תאמין לי, אני נתקל בהם בכל יום שישי.
במקרה הטוב הם מוכנים להקשיב וללמוד. אבל יש כאלה שעצם זה שקנו רכב שטח חדש ויקר ממותג נחשב, כבר הופך אותם - בעיני עצמם - למומחים גדולים ומי אני או אתה שנייעץ להם ונלמד אותם או רחמנא ליצלן - ננסה לחנך אותם.

את התוצאות אתה רואה בסרטוני הווטסאפ.

ד ו ר ו ן
20-12-15, 22:32
יונתן,
בלי לשים לב אתה מחזק את מה שדרור כתב:
כשמרגישים ש״די להיום״, יורדים במקום, הולכים לישון וממשיכים באור, ביום הבא.

כמו בהתברברות, החוכמה לעצור כשזה עוד קטן.

מקרה הנדון, אם בעיית הדלק היא מרשלנות תכנון, ולא תקלה, אז מראש אתה מדבר על מי שבסבירות גבוהה גם ימשיך להחמיר את הבעיה, ועל פניו זה נראה שזה מה שקרה.

ד ו ר ו ן
20-12-15, 22:37
ועוד משהו,
מההכרות איתך, טיול מאולתר ספונטני שלך הוא שווה ערך למתוכנן אצל אחרים מבחינת מרחקים, טווח נסיעה, מצב הדלק, ובאיזה כיוון הכביש הקרוב, +\-

כשיצאת לשטח, בראש שלך גם בלי המפה, היית מודע טוב מאד לטווחים ותפיסת מרחקים ושטח.

נדב ש.
20-12-15, 22:41
לתכנן זה לקחת איתך דלק/סולר גם כשאתה יודע שמה שיש לך יספיק לך, למה? פעם נסעתי במדבר, עליתי מעלה, המיגון מיכל סולר חטף פצצה, במיכל היה בורג ריקון, שכיסה אותו מיגון אלומיניום סטנדרטי עם פתח לאותו בורג, אבל כשהמיגון חטף את הפצצה הוא זז ועיקם את הבורג, ואז התחיל לטפטף סולר, ואז הייתי בלי ג'ריקן ספייר כי לא חשבתי שזה יכול לקרות או שאי פעם אני יתקע בלי סולר כי תמיד מתודלק פול טנק, אבל הינה קרה, עזוב שהספקתי לצאת מהשטח ולהגיע לתחנה הקרובה, אבל אם לא? אז הייתי ניתקע בלי סולר...
מאז אותו מקרה לוקח איתי סולר, שיהיה, אני לא סוחב על הגב....

yoni_0000
20-12-15, 23:00
הטיולים הכי טובים שלי הם בדרך כלל הספונטנים.. אבל אין קשר בין זה לבין מוכנות.
מבחינתי החופש שבבחירת המסלול והאפשרות לאלתר הוא חלק מהכיף.

יצא לי כמה פעמים לזרוק משהו מהמקרר לצידנית ולצאת ליומיים, בלי מסלול מתוכנן, לבד ברכב בודד.
המוכונות זהה.. מספיק מים ואוכל, והציוד שקבוע ברכב. לפני הכניסה לשטח מתדלקים.
גם בנחלים הגדולים, יש לי טווח של 350-400 ק"מ (בנזין) עד שיגמר הדלק (בסיקס יש לי 30 ליטר נוספים בג'ריקנים), זה מספיק ל3 ימים של 100 ק"מ ביום בשטח..

לא יודע מה היה המקרה הספציפי בקבוצה ההיא... רק אוכל להגיד שבדיעבד קל לדבר.. אף אחד לא יודע מה בדיוק קרה שם, וממה נבעו השיקולים שלהם.
אני רוצה לראות כמה ממכם באמת ישארו עוד לילה לא מתוכנן בשטח במקום לצאת.. להזכירכם בחמש כבר חושך. אני לא אומר שהם 100 אחוז, אבל אני יכול לחשוב על הרבה סיבות לפעול כמוהם. בדיעבד קל לדבר..

asafk
20-12-15, 23:43
קודם כל זה נכון - בדיעבד זה קל לדבר. לכן כתבתי וחזרתי וכתבתי שצריך להיזהר ולא לפגוע באיש כי אנחנו לא יודעים מה באמת היה שם.
ומשזה נאמר - נפלת על כוח צבאי ליד הגבול בלי שום תיאום ובשעות החשכה - אל תיילל בפייסבוק שלא קיבלת מהם "שירות". בגדול, אתה מפריע לפעילות מבצעית, אז עדיף להתקפל בשקט ולא לעשות מזה עניין. אף אחד לא פצוע, אז לא קרה כלום.
זו לפחות דעתי.

אסף.

zivo
21-12-15, 00:14
ועדיין, לשאלה המקורית של אסף, מה הסיפור של הדלק?
כרכום, אומר לפחות חצי יום (עד 12-13:00 ) שהרכבים עומדים ללא תזוזה.
איזה רכב בנזין, בלי רזרבה ובלי ג'ריקן, לא מסוגל לתדלק במצפה, להכנס לכרכום ( או דרך 10 או דרך השטח), ולא מסוגל, למחרת, לצאת החוצה למצפה?
אם כל הכבוד, ומבלי להכיר את הפרטים, משהו לא מסתדר.
נראה יותר כמו ארגון ותכנון לקוי, וכל השאר סתם תרוצים וסיפורים.

yoni_0000
21-12-15, 00:27
יכול להיות ש"טיפת הדלק האחרונה" היא סתם ניפוח הדרמה בסיפור... תחשבו על זה ככה: מה הסיכוי ש30 הרכבים שהשתתפו בטיול הזה, כולם ללא יוצא מן הכלל, על שלל סוגי הרכבים, הנהגים והמשתתפים (כנראה 60 נפשות+) כווווולללם זרמו עם התיכנון, נכנסו לא מלאים או נסעו 600 קילומטר בשטח (דיזלים), והגיעו כולם לאותה נקודה "בלי טיפת דלק"...

Amitsha
21-12-15, 00:37
האמת שהדבר היחיד שחסר לי כאן מלבד כל העצות הנכונות של "להשאר במקום ולהתמודד באור יום עם הבעיות"
הוא להודיע לחמ"ל\מתא"ם על העובדה שיש קבוצה לא קטנה, תקועה בשטח מסיבה טכנית, בלילה, באיזור שהוא קרוב לגבול
או צמוד לשטח אש. לתת להם להחליט מה לעשות.
סביר להניח שהם ידאגו לחבור לאנשים שם ולהוציא אותם באופן מסודר דרך הכביש עם ליווי אומנם לא עם חיוך גדול על הפנים אבל לפחות לא יגלו 30 כלי רכב נוסעים בתצפיות.

דרור ברלי
21-12-15, 00:54
התרחיש של קוצר בדלק מתאים יותר לרכב עם מנוע בנזין גדול וצמא וגם אז, רוב ה-SUV שאני מכיר הם בעלי מיכל דלק גדול מספיק על מנת לאפשר טווח נסיעה של לפחות 300-350 ק"מ. בשטח. הרכב היחיד שאני מכיר עם צריכת דלק מאוד גבוהה ומיכל דלק קטן יחסית זה CJ, עם טווח עצמאי של כ-200-250 ק"מ בשטח בין תדלוקים (אומדן פסימי, ללא ג'ריקן). בנהיגה נכונה גם זה אמור להספיק, אבל אנחנו לא יודעים מה היה המסלול שלהם, מאיפה באו ומתי תדלקו. קוצר פתאומי בדלק יכול להיגרם גם כתוצאה מתקלה - בין אם צינורית מטפטפת או ממכה במיכל דלק כפי שנדב ציין.

אני לא מכיר את משתתפי הטיול, לא הייתי נחפז לקבוע אם אכן התרשלו או טעו, אבל לנוכח הפרטים שידועים כאן מצטיירת לי תמונה של קבוצה שאולי אינה מהמנוסות בהתנהלות בשטח בכלל ובאיזור הזה בפרט. גם לא אתפלא אם בכלל לא נכנסו לשטח מתודלקים עד הפקק כי אני נתקל בזה כל הזמן בקבוצות המטיילים שאני מוביל. למרות תחנונים חוזרים ונשנים לתדלק עד הפקק (הטיולים יוצאים תמיד מתחנת דלק) תמיד יימצא הגיבור התורן שנכנס לשטח עם חצי מיכל כי "יש לו פזומט וכאן זו תחנה של דלק/סונול" ואם זה לא מספיק, גם מצהיר בבטחון ש"לא צריך למלא, יש לי מספיק דלק". וזה יכול להיות מצד אחד ברנגלר JK שתיין או מצד שני, להבדיל אלפי הבדלות - בג'ימני חסכוני, אבל בעל מיכל דלק זערורי.... רק אחר כך, באמצע השטח, עשרות ק"מ רבים מתחנת הדלק הכי קרובה שכלל לא נושקת למסלול המתוכנן, הוא מיידע אותי שהמיכל שלו כמעט ריק.... ועכשיו לך תעכב קבוצה שלמה כדי להוציא אחד כזה לתידלוק.... או שאם אין תחנה בסביבה איאלץ לתדלק אותו מהג'ריקן-חירום האישי שלי. שזה כבר מעצבן - כי הג'ריקן הזה הוא כאמור - לחירום - ולא בשביל לחסוך לתמעים שכאלה את גיהוץ כרטיס האשראי.

על הסתומים שממלאים בנזין במקום סולר ונתקעים פתאום עם רכב שכבה ומסרב להניע, אני כבר לא מדבר. גם זה קרה.
דברים כאלה מצריכים את המדריך אשכרה להיות גננת ולוודא פיזית שכל אחד מתדלק לא רק עד הפקק אלא גם את הדלק שמתאים לו.

yoni_0000
21-12-15, 00:58
מה שמזכיר לי... לפני 8 שנים בערך (הרבה לפני כל אירועי טרור כאלו ואחרים), נסענו ביום שישי באמצע הקיץ לטיול לילה שהתחיל בשיבטה והיה אמור להסתיים בבורות לוץ. באישון לילה, ממש לפני הכניסה לנחל אלות, מגיע מכיוון מערב האמר צבאי עם סיור של קרקל. החבר'ה היו נחמדים, אבל התעקשו בתוקף שאנחנו נוסעים בשטח צבאי סגור, וליוו אותנו על כביש 10 עד מעבר ניצנה.

היום, אחריי ששירתתי בגזרות האלו, אני יודע שלפי צו אלוף השטח הצבאי הסגור למטיילים הוא עד קילומטר מכביש 10. וכל מפקד כזה או אחר מחויב להראות את הצו למטייל במידה והוא דורש ממנו לפנות את השטח... משהו שממש הפריע לי אישית כשנפקד עליי להציק למטיילים שנסעו גם 5 קילומטר מהגבול, בגלל מפקד טיפש כזה או אחר.

ד"א, אותו צו אלוף מטיל גם מגבלות נוספות על מטיילים באזור.. משהו ששווה להכיר לפני שיוצאים לטייל שם.

מאיר רוטברג
21-12-15, 07:21
קשור באבו-אבו-אבוה.

הנה לך, השרשור הזה הוא דוגמה מהחיים: דלק למשל.
טווח נסיעה בשטח ומרחק לתחנה הקרובה.
כניסה לשעות החשיכה למשל.
אי ידיעה לגבי כביש שהתנועה בו אסורה.

כמה עוד דוגמאות בסיסיות צריך לתכנון לא נכון/רשלני?....


והרוב המוחלט של מטיילי השטח הם כאלה. תאמין לי, אני נתקל בהם בכל יום שישי.
במקרה הטוב הם מוכנים להקשיב וללמוד. אבל יש כאלה שעצם זה שקנו רכב שטח חדש ויקר ממותג נחשב, כבר הופך אותם - בעיני עצמם - למומחים גדולים ומי אני או אתה שנייעץ להם ונלמד אותם או רחמנא ליצלן - ננסה לחנך אותם.

את התוצאות אתה רואה בסרטוני הווטסאפ.


ספונטני זה שנכנסים לאוטו לוקחים ציידנית זורקים כמה דברים ונוסעים בסבבה

מתוכנן זה לקחת ארגז חילות ציידנית , אוכל, ,שתיה מיכל דלק ספר(10 ליטר) ושאר הציוד

דרור ברלי
21-12-15, 11:09
אתם צודקים. טיול לא צריך לדמות למבצע צבאי וספונטני זה באמת הכי כיף.
אבל בספונטניות יש פשרות וגם סיכונים.
הספונטניות טובה למנוסים מאוד. אצלם הכל כבר צרוב במוח. הם מכירים את השטח היטב, יודעים איפה נמצא כל שביל וכל עץ וכל שיח וכל שילדית שרופה של נגמ"ש. כל בדואי שעובר ממול עם עדר העיזים הוא חבר ותיק שלהם ויעצור כדי לשתות איתם קפה/תה. הם מכירים את האוטו שלהם על בוריו. גם אם הוא לא פיקס, הם תמיד מצוידים בחלפים הקריטיים ואם לא - הם יודעים לאלתר ולסדר הכל עם חוט ברזל, ג'בקה וקומץ זרדים. הם לא זקוקים למקרר משוכלל כי הם יכולים להתקיים בכיף על פיתה יבשה ומים מעופשים מהטיול הקודם. הגב שלהם מספיק קשוח על מנת לפרוש את השק"ש העתיק שלהם מהסדיר על אדמה טרשית ולישון כמו מלאכים.

אתם עונים לתיאור הציורי הזה? אם כן, אתם לא צריכים את העצות שלי. רדו למדבר ספונטני ותיהנו.

ואם לא? אז לא. האם אתם מספיק מנוסים בטיולים ארוכים כאלה או לא? אל תענו לי. תשאלו - ותענו - לעצמכם. בכנות.
אם התשובה היא "עדיין לא" אז עדיף שתשקיעו יותר בתכנון מראש.

נמרוד
21-12-15, 18:02
יכול לקרות, וקורה, לכל אחד מאיתנו.

ההבדל היחיד הוא שאם אני מסתבך ככה אני מתבייש, לא רץ לפייסבוק.

נדב ש.
21-12-15, 18:16
יכול לקרות, וקורה, לכל אחד מאיתנו.

ההבדל היחיד הוא שאם אני מסתבך ככה אני מתבייש, לא רץ לפייסבוק.

+1
ולא בא בתלונות בגלל טעויות שמי שאשם בהם הוא כנראה אני...
ולהיפך, אם כבר כותב אז כותב מה קרה כדי שכל השאר יראו וילמדו מה לא לעשות.

ד ו ר ו ן
21-12-15, 18:30
יכול לקרות, וקורה, לכל אחד מאיתנו.

לא בטוח בכלל.
ותראה מה דרור כתב.

אני מחבר את זה גם לאותם אנשים שמתלוננים על סטיית דיוק של 20 מטר בין ה-GPS והמפה הממוחשבת שלהם

אם אתה נמצא 20 מטר מהיעד שלך, ולא מסוגל להבין/לזהות אותו, תישאר בבית או תשכור את דרור שיוציא אותך לטיול מודרך.
אלו האנשים שכשהמחשב ניווט יפסיק לעבוד,לא יידעו להרים ראש לשמיים להבין איפה הצפון ויתברברו שעות קמ ספורים מהכביש, בלי לדעת שהוא שם.

גם כאלו ראינו.
אנשים ש״הלכו לאיבוד בטיול רכוב בפארן בין כביש 40 לכביש 90..

נדב ש.
21-12-15, 19:22
דורון, אין ספור לדוגמאות, אני מכיר כאלה שגם עם gps לא ימצאו איפה הם נימצאים... ועדיין הם יוצאים לשטח ולוקחים אחריהם עוד אנשים... אבל הם בחיים לא יודו שעשו טעות ובטח לא ייקחו מישהו שידריך אותם...

amit1
21-12-15, 19:51
[QUOTE=yoni_0000;672379]מה שמזכיר לי... לפני 8 שנים בערך (הרבה לפני כל אירועי טרור כאלו ואחרים), נסענו ביום שישי באמצע הקיץ לטיול לילה שהתחיל בשיבטה .[/QUO
מחשש למפגש עם נפלים מומלץ לא לטייל בלילה באיזור שיבטה.

השמשוני יחיעם
21-12-15, 19:55
ערב טוב,,
מתנצל מראש,,,נשמע לי כמו שיטת "מצליח".

אני לא הייתי נשאר בלילה ( מדובר על מוצ"ש כאשר ביום א' שטחי האש פעילים) למרות שההגיון הבריא אומר שזה הדבר הנכון לעשות .

ולהלן סיפור מהעבר (עוד לפני שאסור היה לנסוע בכל מיני צירים (: ) :

חג חנוכה לפני ,,,,המון שנים - טיול של גיפים ישנים ישנים נוסע על ציר כרכום מזרח , באחד הרכבים הלך האלטרנטור ( יותר נכון הדינמו - לא לצחוק) ולא ניתן היה להמשיך בלילה.
רכב שיצא בשעות היום טלפן אלי ( לפני תקופת הפלפונים וכו ). והסביר וביקש שאצא לדרך עם חלק חליפי שיוכלו להמשיך .. משפחה זה משפחה ,,, יוצאים !

מצלצל למתא"ם דרום ,,ומסביר להם שיש בנ.צ. מסויים מספר גיפים כולל ילדים קטנים שתקועים בתקלה . ואני בדרך לחילוץ.
הילדה במתא"ם ,,אומרת לי " ח"א מתחיל לעבוד שם ב 06:00 ,,, אבל היא תודיע להם והם יבצעו יעף יבש ,,,,אל תדאג !.

במזל הצלחתי לתפוס אותם בקשר,, (הם כבר התארגנו לשינה ) בהתיעצות הוחלט שהם יתחילו להתקדם וננסה להיפגש בדרך,,צ.ה.ל זה צ.ה.ל אבל,,,,,,,,
החליפו מצברים ( גיפ עם טעינה לגיפ בלי טעינה,,,מספר פעמים ) ובערך לקראת חצות נפגשנו במיצר כרכום,,,וירדנו בנחל כרכום עד כמעט נחל פארן.

06:00 ותרעד האדמה ,,,לא יעף יבש ולא נעליים !!!!!

דרך אגב,,, ניתן לצאת מהר כרכום עד כביש 40 בלי להיכנס לשמורת טבע ( חוץ מקטע קטן ליד בארות עדה) !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

amit1
21-12-15, 20:08
דורון, אין ספור לדוגמאות, אני מכיר כאלה שגם עם gps לא ימצאו איפה הם נימצאים... ועדיין הם יוצאים לשטח ולוקחים אחריהם עוד אנשים... אבל הם בחיים לא יודו שעשו טעות ובטח לא ייקחו מישהו שידריך אותם...
ניווט לילה רכוב בשטח מדברי הוא מורכב ודורש נסיון. אם מוסיפים את החשש מנפלים, מצוקים וכו' אין שום הגיון לטייל בלילה.

דרור ברלי
21-12-15, 20:09
ניווט רכוב בלילה בשטח מדברי הוא מורכב ודורש נסיון. אם מוסיפים את החשש מנפלים, מצוקים וכו' אין שום הצדקה לטייל בלילה.


+1.

נדב ש.
21-12-15, 20:16
ניווט רכוב בלילה בשטח מדברי הוא מורכב ודורש נסיון. אם מוסיפים את החשש מנפלים, מצוקים וכו' אין שום הצדקה לטייל בלילה.

+1 בהחלט, אבל...

לא רשמתי שזה בלילה... זה ביום...
לא כדאי לך לדעת לאן הגיעו בלילה... אבל זה סיפור אחר...

ד ו ר ו ן
21-12-15, 20:31
ספציפית שם, לא הייתי נשאר באמצע השטח, אבל במקרה של תקלה משביתה, לא חושב שיש בעייה קריטית לישון בחניון של הכרכום.

מרימים טלפון למתאמ ומדווחים שנמצאים בשטח, וזהו.

נגמר הדלק צמוד לכרכום?

מקבוצה כזו גדולה, אם יש מי שמסוגל, ששניים-שלושה רכבים יסעו לאט לכביש ויביאו דלק חזרה- באותו הלילה בתאום, או בראשון בבוקר.

ומה שלא מתייחסים אליו כאן בשרשור, הוא שאם הדלק נגמר סמוך לכרכום, זה אומר שמישהו נכנס לשטח עם פחות מחצי מיכל, וזו רשלנות רבתי, איך שלא מסובבים את זה.

ואם זה ליותר מרכב אחד, אז דרשני כפליים.

amit1
21-12-15, 20:42
באיזור הכרכום אסור לנוע בלילה כי מדובר בשטח שיש בו פעילות צבאית לילית ותנועה בלילה של אזרחים עלולה לגרום לתקלה מבצעית.
עדיף לא לחרוג מהנחיות הצבא כדי שלא יסגרו לנו את השטח.

ד ו ר ו ן
21-12-15, 20:44
בגלל זה נכתב כמה וכמה פעמים לתאם את התנועה.

-->