מוטי ג.
25-12-15, 23:17
היי,
ייתכן והכותרת לא הכי מתאימה, אבל לא מצאתי שום דבר אחר, 'צטער.
רקע-
הרכב שלי, פולקסווגן ג'טה (האמת לא באמת שלי, אני רק מבלה בו את רוב היום, הוא בבעלות חברת ליסינג) עבר תאונה שבוע שעבר.
עשו לי סנדוויץ' בכביש 6 במהירות תלת ספרתית חוקית, נכנס בי פורד מונדאו מאחור ודחף אותי לתוך יונדאי ix35 .
עד כאן, זו סתם בעיית טמבונים קלאסית.
החלק המעניין (והיותר רלוונטי לאתר זה) הוא הנזק שנוצר לוו הגרירה ברכב.
כך זה נראה לאחר התאונה:
104786
כמובן שצריך להיות "מעט" רווח בין התפוח לטמבון לפחות שכף הריתום של העגלה תוכל להתחבר :rolleyes:
לאחר כשבוע, הרכב חזר אליי "מתוקן" לדברי נציג חברת הליסינג, ובאמת , היה נראה שהכל בסדר, כל הטמבונים במקום, נצבעו קלות ומלבד שהצופר לא עובד, שמתי לב שהתפוח לא ממש חזר למקומו הקודם-
כך זה נראה -
104787
זה מה שכתוב בהנחיות בספר הרכב - ממרכז התפוח לטמבון כ 65 מ"מ (למיטב זכרוני זה היה בערך כך, אף פעם לא מדדתי)
104789
מה שבטוח, זה לא המצב כרגע!
"שמח וטוב לב" הלכתי לבדוק האם העגלה נרתמת בקלות.
תו"כ רתימת העגלה שמתי לב שההתקן כולו מעט מתנדנד, משהו כמו 3-5 מ"מ של תנועה קדימה ואחורה שמקורה בחופש בין הקורה מתחת לפגוש והזרוע עצמה , כאן -
104790
ניסיתי ביד לסובב את 2 הברגים המחזיקים את הזרוע למקומה ולמרבה ההפתעה הם היו משוחררים!!!
לאחר כ 2 דקות של תהיה האם לנסות להסביר את המצב לנציג חברת הליסינג או פשוט לחזק את הברגים, החלטתי לחזק את הברגים.
לקחתי 2 מפתחות 19, פרשתי שמיכה על הרצפה ונגשתי לחזק את הברגים.
ואז, שמתי לב, שכאשר אני מסובב מעט את הברגים עצמם, כל הזרוע עולה ויורדת.
המחשבה הראשונה שעלתה לי בראש, היא אותה תנועה שברגים אקצנטרים עושים לבולם או משולש בכיוון פרונט(דוגמא) (https://www.lisi-automotive.com/pictures/full/photosolu2_73.png) ושנראה לי שאף אחד לא טרח להציץ מה מצב הברגים.
וכך הם נראים:
104791
חדי העין ביניכם יוכלו להבחין בסימני תחילת תהליך הגזירה שהברגים חוו.
לדעתי, הרכב עבר במוסך בלבד, ולא הגיע למתקין ווי גרירה על מנת להביע חוות דעת מקצועית על הנזק.
שאלתי\ בקשתי:
1. האם מישהו יכול להעריך את הנזק שחוו הברגים, ומהי ההשלכה על תפקודם העתידי בתהליך גרירה ממוצע?
מטרת השאלה היא התעניינות טכנית, לא שום דבר מעבר.
2. האם יש פה מישהו מחברות הליסינג או אתם מכירים כזה באופן אישי על מנת לטפל בנושא בצורה מסודרת (לא אפרט את שמה של החברה, אבל אם נציג כזה יפנה אליי בפרטי והוא גם קשור לחברה שבבעלות הרכב שלי אעביר לו את כל הפרטים הרלוונטיים).
3. ביום ראשון אנסה להציג את הבעיה לנציג הטלפוני של חברת הליסינג, אבל רק מלחשוב על זה אני מתעייף.
לא ציינתי בשום דרך את נושא אחזקת הרכבים בחברות הליסינג כי זה ממש לא רלוונטי ובטח שלא ישתנה.
אבל, זה כן גורם לי לתהות מה יכול היה לקרות אם לא הייתי שם לב...
זהו... חפרתי מספיק.
ייתכן והכותרת לא הכי מתאימה, אבל לא מצאתי שום דבר אחר, 'צטער.
רקע-
הרכב שלי, פולקסווגן ג'טה (האמת לא באמת שלי, אני רק מבלה בו את רוב היום, הוא בבעלות חברת ליסינג) עבר תאונה שבוע שעבר.
עשו לי סנדוויץ' בכביש 6 במהירות תלת ספרתית חוקית, נכנס בי פורד מונדאו מאחור ודחף אותי לתוך יונדאי ix35 .
עד כאן, זו סתם בעיית טמבונים קלאסית.
החלק המעניין (והיותר רלוונטי לאתר זה) הוא הנזק שנוצר לוו הגרירה ברכב.
כך זה נראה לאחר התאונה:
104786
כמובן שצריך להיות "מעט" רווח בין התפוח לטמבון לפחות שכף הריתום של העגלה תוכל להתחבר :rolleyes:
לאחר כשבוע, הרכב חזר אליי "מתוקן" לדברי נציג חברת הליסינג, ובאמת , היה נראה שהכל בסדר, כל הטמבונים במקום, נצבעו קלות ומלבד שהצופר לא עובד, שמתי לב שהתפוח לא ממש חזר למקומו הקודם-
כך זה נראה -
104787
זה מה שכתוב בהנחיות בספר הרכב - ממרכז התפוח לטמבון כ 65 מ"מ (למיטב זכרוני זה היה בערך כך, אף פעם לא מדדתי)
104789
מה שבטוח, זה לא המצב כרגע!
"שמח וטוב לב" הלכתי לבדוק האם העגלה נרתמת בקלות.
תו"כ רתימת העגלה שמתי לב שההתקן כולו מעט מתנדנד, משהו כמו 3-5 מ"מ של תנועה קדימה ואחורה שמקורה בחופש בין הקורה מתחת לפגוש והזרוע עצמה , כאן -
104790
ניסיתי ביד לסובב את 2 הברגים המחזיקים את הזרוע למקומה ולמרבה ההפתעה הם היו משוחררים!!!
לאחר כ 2 דקות של תהיה האם לנסות להסביר את המצב לנציג חברת הליסינג או פשוט לחזק את הברגים, החלטתי לחזק את הברגים.
לקחתי 2 מפתחות 19, פרשתי שמיכה על הרצפה ונגשתי לחזק את הברגים.
ואז, שמתי לב, שכאשר אני מסובב מעט את הברגים עצמם, כל הזרוע עולה ויורדת.
המחשבה הראשונה שעלתה לי בראש, היא אותה תנועה שברגים אקצנטרים עושים לבולם או משולש בכיוון פרונט(דוגמא) (https://www.lisi-automotive.com/pictures/full/photosolu2_73.png) ושנראה לי שאף אחד לא טרח להציץ מה מצב הברגים.
וכך הם נראים:
104791
חדי העין ביניכם יוכלו להבחין בסימני תחילת תהליך הגזירה שהברגים חוו.
לדעתי, הרכב עבר במוסך בלבד, ולא הגיע למתקין ווי גרירה על מנת להביע חוות דעת מקצועית על הנזק.
שאלתי\ בקשתי:
1. האם מישהו יכול להעריך את הנזק שחוו הברגים, ומהי ההשלכה על תפקודם העתידי בתהליך גרירה ממוצע?
מטרת השאלה היא התעניינות טכנית, לא שום דבר מעבר.
2. האם יש פה מישהו מחברות הליסינג או אתם מכירים כזה באופן אישי על מנת לטפל בנושא בצורה מסודרת (לא אפרט את שמה של החברה, אבל אם נציג כזה יפנה אליי בפרטי והוא גם קשור לחברה שבבעלות הרכב שלי אעביר לו את כל הפרטים הרלוונטיים).
3. ביום ראשון אנסה להציג את הבעיה לנציג הטלפוני של חברת הליסינג, אבל רק מלחשוב על זה אני מתעייף.
לא ציינתי בשום דרך את נושא אחזקת הרכבים בחברות הליסינג כי זה ממש לא רלוונטי ובטח שלא ישתנה.
אבל, זה כן גורם לי לתהות מה יכול היה לקרות אם לא הייתי שם לב...
זהו... חפרתי מספיק.