צפייה בגרסה מלאה : שמן לגיר WJ מודל 2000. 45RFE
הבנתי שצריך AFT+4. מישהו מכיר מקום שמוכר באיזור לוד-רמלה?
כדאי להחליף פילטרים גם? קצת יותר מסבך לי את החיים אבל אעשה אם כדאי.
תודה
נמרוד - מערד
27-12-15, 15:26
אם כבר מדברים על החלפת פילטרים, שים לב לפילטר השטוח יש או רינג שצריך להוציא ממקומו ורק אז להכניס את החדש, ברוב המקרים הפילטר יוצא ממקומו ללא האו רינג.
נמרוד
אני חושב שאחכה למוסך ולא אחליף לבד. הגיר החל לתת קצת מכות, היום אחרי סיבוב של שעה וקצת נדלקה נורת צ'ק גיר. בדקתי שמן ונראה לי שלא היה בכלל. מלאתי איזה ליטר ןעכשיו נראה שיש מספיק. אני לא יודע מה הולך עם זה. מאה שנה שיש רכבים ולדחוף חתיכת מוט זו הדרך היחידה לבדוק כמות שמן? מעצבן
לא יכול להיות שאין שמן בגיר בכלל... אתמול האוטו שלך נסע. איך בדקת?
boaz avrahami
27-12-15, 16:27
יש של וולוולין.
דבר איתם ובדוק אצל מי מהמשווקים שלהם באזורך יש.
צפה לכ 50-60 שח לליטר.
פילטר מקורי בלבד
שמתי בניוטרל כשהמנוע פועל. הקטע הוא שבבדיקה ראשונה נראה שיש, בבדיקה נוספת - אין
ואחרי שהבאתי שמן, שמתי קצת ובדקתי ונראה שיש מלא.
פעם המדיד יוצא רטוב, פעם יבש. לא מבין את זה
גיר אוטומטי. מסתורין שגם דמבלדור לא מבין.
אסף.
boaz avrahami
27-12-15, 18:16
תבדוק שאתה מכניס לחור...
שאתה במישור
שהמוביל מדיד מחובר לגיר
שהגיר חם
השמן הוא שקוף יחסית אז תבדוק שאתה לא מפספס את הקריאה...
אני יודע שעל המדיד הוא שקוף אז בדקתי אם בכלל יש נוזל. בפעם הראשונה היה. פעם שניה לא היה, פעם שלישית היה. מחר אבדוק שוב אחרי שאסע קצת ברכב. בכל המדידות הרכב היה באותו מקום.
בכל מקרה, במהלך השבוע אלך למוסך להחלפת שמנים/פילטרים וכדומה.
לדעתי צריך לבדוק בפרקינג ב WJ, ב ZJ בודקים בניוטרל.
יש הפרש של ליטר בבדיקה שגויה של מצב ההילוך.
אם השמן לא כהה ומסריח לשרוף אז לא אמורה להיות בעיה בגיר, הגירים הללו די חזקים, בדרך כלל מכות ונסיעה לא חלקה קשורה לחיישן לחץ שמן
שנמצא בצד הגיר באיזור צינור האגזוז,
על הדרך גם הייתי מחליף את שני חיישני המהירות בצד השני, אך אם הם היו תקולים הגיר היה נכנס למצב לימפ מוד... ונוסע רק בהילוך 3.
בכל אופן כמובן שטיפול שמנים ופילטר חובה כדבר ראשון.
חיברתי מחשב ולא ראיתי שום תקלה שקשורה לגיר. מצאתי מלא תקלות אחרות (שלא היו שם למיטב ידעתי) אבל לא משהו שקשור לגיר.
מחר אבדוק שוב. אני גם אפתח שירשור חדש בקשר לתקלות שמצאתי.
boaz avrahami
27-12-15, 22:31
רמי צודק לגבי הפארקינג במנועי v8 של wj.
להלן נוהל הבדיקה
http://www.wjjeeps.com/service/transmission.htm
רק שתדע שסורק תקלות רגיל לא יכול לקרוא תקלות מסוימות כמו חיישן לחץ שמן גיר, ישנן תקלות שרק סורק מתוחכם או מה שיש למוסכים המורשים יכול לקלוט, אני הייתי נכנס למוסך מורשה ומבקש קריאה.
Sent from my HUAWEI GRA-L09 using Tapatalk
וזה בדיוק מה שאני אעשה מחר. כולל החלפת פילטרים ושמנים.
כיוון נבון. רכב שמשמש לעבודה לא משחקים איתו. פעם בשנתיים שלוש טיפול גדול עושים במוסך בלי להסתכן גם אם זה עולה יותר.
אסף.
נמרוד - מערד
28-12-15, 11:43
שים לב, בזמן האחרון אני ניתקל במוסכים מורשים שלא משתמשים בשמן ATF+4, אלא בשמן אחר שהחברה מספקת, זה בא בחביות, וזה לא השמן שמומלץ על ידי היצרן.
נמרוד
המכונאי שלי יבדוק אבל לדעתו יש בגיר בכלל AFT3.
הוא בודק ואם לא ימצא, אני אלך לחפש בעצמי.
אמור להיות כתוב על מדיד השמן.
בדוק אותי.
כתוב מה? איזה שמן לשים? אני אבדוק.
מה נראה לך מיכה ?
הטלפון של חמותי... ?!
מיכה,
גם לפי היינס, ATF4. ליתר דיוק:
Mopar Plus 4 ATF or equivalent
(תכננתי להחליף היום שמן גיר אבל לא ממש בא לי לפרק ברוחות האלו משהו...)
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20151228/630a575cd3c2ee8c3adca24e2a2470de.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20151228/731b7127a89c3a6c9350a4e95d573f26.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20151228/78531d069069c42b8fbde9cfb9523e06.jpg
על המדיד רשום aft plus type 7176
boaz avrahami
28-12-15, 14:29
7176 זה 3+
רשום בקישור ששמתי.
אתה יכול לעלות לארבע פלוס אבל לא לערבב. זה אומר שכדאי החלפה שמרוקנת לחלוטין את השמן גיר ולא סתם לנקז...
המינימום המתאים הוא ה 3 פלוס.
אם זה המקורי ואתה יכול להשיג 3 פלוס תשאר איתו לדעתי
ותקן אותי אם אני טועה, אבל כתוב שם לבדוק ב N
טוב.. לפחות זה לא הטלפון של חמותי .. :)
- - - Updated - - -
ותקן אותי אם אני טועה, אבל כתוב שם לבדוק ב N
אתה לא טועה
אז atf3 ולבדוק בניוטרל. סבבה.
תודה
boaz avrahami
28-12-15, 14:44
טוב.. לפחות זה לא הטלפון של חמותי .. :)
- - - Updated - - -
אתה לא טועה
זה השלוחה
נמרוד - מערד
28-12-15, 14:56
חברים את הATF+3 הפסיקו לייצר, ומשתמשים רק ATF+4 .
בדיקת גובה רק ב פרקינג, כמו שרמי כתב.
נמרוד
נמרוד,
לגבי בדיקת גובה השמן, גם בהיינס כתוב לבדוק ב N וגם על המדיד כתוב ככה.
חברים את הATF+3 הפסיקו לייצר, ומשתמשים רק ATF+4 .
בדיקת גובה רק ב פרקינג, כמו שרמי כתב.
נמרוד
רק בN.
אני פעם ראשונה שומע שבודקים בP.
רמי - מה הבסיס לטענה ?
boaz avrahami
28-12-15, 17:05
דני, אנחנו עם גיר שונה
תשמע, אם הבנתי נכון למיכה יש WJ.
ובWJ גם בודקים ב-N, לא ב-P.
לעומת זאת בWK בודקים ב-P ולא ב-N.
חנן-ג'יפולוג
28-12-15, 17:20
P /N
אתם בטוחים שזה משנה משהו?
אלו אותם שסתומים ובוכנות שעובדים בשני המצבים, למעט השן של הפרקינג שמשנה מקום.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
חנן,
אני לא בטוח לגבי ה WJ אבל בקינג משפץ הגירים חזר והדגיש מספר רב של פעמים לבדוק רק ב N ולא ב P.
לא יודע מה הבסיס לטענה ולדעתי הבחור גם עשה עבודה לא טובה בשיפוץ הגיר, אם זה משנה משהו :)
בכל אופן, בהיינס רשום במפורש N וגם על המדיד, אני לא רואה סיבה שהיצרן יכתוב N ולא P אלא אם זה משנה משהו.
יש אתר (WJJEEP) שבו כתוב P, אני לא יודע עד כמה זה באמת נכון.
אם כבר עסקינן אז השלבים לבדיקת שמן גיר בתיאוריה הם כאלה:
1. תניע את הרכב ותביא אותו לטמפ' עבודה או שתעשה סיבוב עד שהוא מתחמם.
2. עצור את הרכב במשטח ישר והעבר לP.
3. לחץ על הבלם (ברקס), העבר את ידית הגיר בין כל התחנות מלמעלה למטה, תחנה תחנה (2 שניות בכל תחנה).
4. הרם מעצור יד (הנדברקס), העבר לN.
5. הוצא מדיד ונקה אותו בעזרת מטלית נקייה.
6. החזר המדיד בסיום הנקיון.
7. המתן 5 שניות ושלוף את המדיד בזהירות (מבלי לשפשף את המדיד בדפנות המילוי).
8. בדוק את גובה השמן על המדיד.
9. וודא שהשמן נמצא בטווח המותר על פי השנתות המופיעות על המדיד.
10. מלא שמן במידה וחסר דרך צינורית המילוי (השתמש במשפך קטן).
11. חזור על פעולות 5-8 עד לקבלת הגובה הרצוי.
12. השתמש בATF4 (לא פחות מ3+), השתדל להיות עקבי בסוג השמן שאיתו אתה משתמש.
אצל רוב היצרנים, מטביעים את סוג השמן ושיטת המדידה על המדיד עצמו. (גם במדיד שמן מנוע).
WK ידוע שזה P.
WJ ידוע שזה N.
ZJ ידוע שזה N.
XJ ידוע שזה N.
נמרוד - מערד
28-12-15, 18:26
בועז נתן קישור בדף הראשון, כתוב במפורש לבדוק ב p בWJ.
ב ZJ בודקים ב .N
נמרוד
מה כתוב לך על המדיד נמרוד ?
נמרוד,
אני מכיר את WJJEEP (האתר שבועז קישר אליו), יתכן שהבחור שם טעה.
שים לב שאלו הנחיות היצרן על המדיד וגם היינס בד"כ לא טועה...
אנחנו לא יודעים מי עומד מאחורי האתר הנ"ל ויתכן שהוא שגה.
לא לריב חברים...
ב WK בנזין יש את אותו הגיר של ה WJ עם שינויים קלים.
מוזר ש WJJEEPS יטעו, הם התנך של הרכב הזה.
מצד שני מה שרשום במדיד לבדוק ב N קדוש.
משנת 2001 יש שינוי בגיר, הפך ל 545RFE, אולי שם השינוי?
שווה בדיקה ב WJ משנתון יותר מתקדם מה רשום על המדיד.
בכל אופן כאשר מודדים ב P המדיד יכול להראות שיש מספיק שמן, וב N יחסר מעל ליטר...
104886
כתוב שם לבדוק ב p.
זה מתוך ה fsm, נמרוד שלח לי את זה.
יחד עם זאת, על המדיד אצלו כתוב לבדוק ב n :)
חנן-ג'יפולוג
28-12-15, 20:24
מצוין שם שממיר המומנט מתמלא בשמן גם בפרקינג וגם בניוטרל.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
נכון. מה שאומר שכנראה אין הבדל בין n ל p
נמרוד - מערד
28-12-15, 20:36
סער
הקובץ לא ניפתח, תעלה את זה כמו תמונה.
סער
הקובץ לא ניפתח, תעלה את זה כמו תמונה.
http://www.jeeps.guru/wp-content/uploads/2015/12/how-to-check-transmission-oil-level.jpg
כאמור, על המדיד כתוב לבדוק ב N :)
ולנו ב wj דיזל אין בכלל מדיד
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
הכי טוב בלי מדיד. ככה לא מתבלבלים :)
boaz avrahami
28-12-15, 21:23
http://www.jeeps.guru/wp-content/uploads/2015/12/how-to-check-transmission-oil-level.jpg
כאמור, על המדיד כתוב לבדוק ב N :)
סער,
ההינס מכסה גם zj וגם wj.
אין לי כח לעלות לבדוק בספר שלי אבל 1. לא הייתי סומך במאה אחוז על היינס.
2. האם יש הפרדה בין הדגמים?
בועז, לא. אין הפרדה.
שים לב שעל המדיד כתוב למדוד ב N (גם אצל נמרוד)
כאמור, יתכן שאין בכלל הבדל, מחר אנסה גם ב P וגם ב N ונראה אם יהיה הבדל...
חמותי התקשרה.. שאלה למה מתקשרים אליה וחופרים לה אם זה N או P.
אמרתי לה שתמסור לכל מי שיתקשר אליה שיסתכל במדיד שלו ושיפסיק להטריד אותה.
:)
הרכב במוסך, לפי כמות השמן שהמכונאי שאב עושה רושם שלא היה שמן. מחכים שיתקרר בשביל לפתוח. בטרנספר היה חסר מלא שמן ועכשיו בודקים סרנים
הורדנו קרטר ויצא מלא שמן אז אין לי מושג אם היה מספיק או לא. בכל מקרה לא משנה. מחליפים וזהו.
yossi biton
29-12-15, 14:22
אצלי בנזין מודל 2000 החלפתי יזום שמן גיר קניתי של וולוולין לפי הוראות יצרן נכנס 6.1 ליטר.
yossi biton
29-12-15, 15:59
שים לב אם אתה עם הטרנספר המקורי יש שמן יעודי של מופר שמתאים עדיף לקנות 2 ליטר ולהחליף נכנס בערך 1.6 ליטר בטרנספר
80/90 לא מתאים?
לטרנספר?? חלילה!
יש לי שמן תואם למופר (שמיועד לטרנספר 247) - אם אתה מעוניין, דבר איתי.
כן. המכונאי שם 80/90 לדעתי
לא מאמין. תבדוק.
Sent from my GT-I9301I using Tapatalk
נמרוד - מערד
29-12-15, 18:15
זה מוסך מורשה, או מוסך רגיל שלא מכיר את הרכב בכלל.
נמרוד
זה אמנם לא מוסך מורשה אבל הוא מכיר את הרכבים האלה. אני אבדוק איתו את העניין.
boaz avrahami
29-12-15, 18:51
תקווה שאתה מתבלבל עם הסרנים.
הטרנספר מקבל שמן אדום דומה לשמן גיר
מחר אחליף שמן בטרנספר. אני חייב לציין שלא נראה לי שהיה בו את השמן המדובר מהתחלה. לא משנה, מחר אני מקווה למצוא.
בדקתי, בסרנים יש 80W90. באחורי יש תוסף שאנסה לרכוש. תוסף לקוודרה.
בגיר יש AFT3. לפי מה שרשום במדיד. כרגע עושה רושם שיש מספיק שמן אבל בכל מקרה, הגיר עושה בעיות ולכן אקח את האוטו למכון גירים. הומלץ לי על גיראון. הוא לא מחליק, רק עושה רושם שמחליף הילוכים בעצמוונותן כאילו מיני קיקדאון. אני מקווה שזה רק סלנואידים. בכל מקרה הוחלפו פילטרים.
אז נשאר לסדר את השמן בטרנספר וזהו, הסאגה הזו מאחורי.
תודה על העזרה.
למה להחליף מחר שמן בטרנספר? תוודא עם המכונאי שהוא מילא את השמן הנכון וזהו. אתה זה שמבולבל.
בסרנים צריך שמן 75w140 בלבד, עם תוספת בקבוקון תוסף מופר,
בטרנספר שמן 245-247 , הוא בצבע צהבהב ולא אדום,
לגבי הגיר....
למה אתה מתעקש לא להקשיב?
לך לסריקת קודים מקצועית במוסך מורשה, יש את אשר ממוסך חי באזור התעשיה החדש בראשון, בתחום הזה הוא טוב,
חבל שבשביל חיישן של 200 שח תחליף גיר.
Sent from my HUAWEI GRA-L09 using Tapatalk
אוקי. אני אלך למוסך מורשה לסריקת קודים.
boaz avrahami
30-12-15, 07:30
מיכה
שמת בגיר atf פלוס או סתם atf?
נראה שאתה מפספס בקטנות אבל באופן די עיקבי.
שאלת המון שאלות ולא יישמת את ההמלצות...
שמן גיר
104924
שמן בסרנים
104925
תוסף לשמן בסרנים
104926
שמן טרנספר ( תשיג מסער חליפי או קנה מקורי)
104927
בגיר יש ATF3. על האריזה של השמן היה כתוב ATF3. לא יודע אם זה נחשב ATF+3. בכל מקרה, אני אלך לייבואן שמנים שהומלץ לי עליו לבדוק מה יש להם שם. בטרנספר אשים מקורי. אם אמצא. אם לא, אנסה להשיג תחליפי.
יש לי חליפי. אני נמצא במזכרת בתיה.
עונה על המפרט המקורי של השמן בהרבה פחות כסף.
בסרנים צריך שמן 75w140 בלבד, עם תוספת בקבוקון תוסף מופר,
בטרנספר שמן 245-247 , הוא בצבע צהבהב ולא אדום,
לגבי הגיר....
למה אתה מתעקש לא להקשיב?
לך לסריקת קודים מקצועית במוסך מורשה, יש את אשר ממוסך חי באזור התעשיה החדש בראשון, בתחום הזה הוא טוב,
חבל שבשביל חיישן של 200 שח תחליף גיר.
Sent from my HUAWEI GRA-L09 using Tapatalk
טוב הייתי אצל האשר הזה.
מתקשר אליהם - אומרים תבוא.
באתי, רוצים 300+מעמ לחיבור מחשב.
שאלתי אחזה שמן הם שמים בטרנספר עונה לי 80/90 או שמן כמו בגיר.
עשיתי אחורה פנה ויצאתי משם.
כמו שכתוב בחתימה :) 054-4463731
boaz avrahami
30-12-15, 12:46
מיכה, אני אחסוך לך כסף. יש לי מחשב מתאים. תעביר לי טלפון בפרטי.
במקביל קנה את השמנים המתאימים והחלף אותם במהירות האפשרית
טוב הייתי אצל האשר הזה.
מתקשר אליהם - אומרים תבוא.
באתי, רוצים 300+מעמ לחיבור מחשב.
שאלתי אחזה שמן הם שמים בטרנספר עונה לי 80/90 או שמן כמו בגיר.
עשיתי אחורה פנה ויצאתי משם.
שמים בטרנספרים של Jeepim אינדיאנים שמן כמו בגיר - כמו בגיר אוטומטי! יכול להיות שמוסכים לא מקפידים על הנוזל הספציפי לממסרות האלו עם המצמד הויסקוזי, ושמים ATF כמו בטרנספרי האחרים מסדרת NP/NVG של ג'יפים - אני מתקשה להאמין שיש מוסך ששופך שמן 80-90 לטרנספר של ג'יפ שאיננו CJ. יותר קל לי להאמין שאתה עדיין מבולבל.
עשה טובה מיכה קנה ספר טיפולים מנייר, היינז או צ'ילטונז או ספר מוסך מקורי, ותתחיל לקרוא אותו, לפחות את המבוא ואת הפרק של התחזוקה מונעת ושגרת טיפולים, לפני שאתה גורם נזקים לג'יפ.
טוב, אני לא מבולבל. באמת שלא.
boaz avrahami
30-12-15, 15:05
תסלח לי על העקיצה אבל איך אתה לא מבולבל אם אחרי שפתחת פוסט וענו לך כל כך יפה, יצאת מהמוסך כאשר אין ולו מקום אחד שבו שמו את השמן המתאים?!
כי סמכתי על המכונאי. יותר אני לא סומך על אף אחד. במפגש נאמר לי שאולי כדאי שאתן למכונאים לטפל לי באוטו, זו התוצאה...
בכל מקרה השמן שלא שמו נכון זה לטרנספר. הבאתי שמן מסער ומחר אני הולך למוסך להחליף רפידות (כן, אני יכול לבד אבל לא רוצה בפעם הראשונה) וכשהרכב יהיה על הליפט אני אחליף שמן.
boaz avrahami
30-12-15, 15:38
בגיר השמן לחלוטין לא מתאים - צריך ״פלוס״
בסרנים גם לא מתאים - צריך 75-140 עם תוסף מיוחד בנוסף
בטרנספר אתה כבר יודע.
אבל עזוב מוסך- אתה ידעת מכאן למשל מה שמים בגיר ובכל זאת שמת שמן לא מתאים.
אם לא תתיחס לאוטו הזה ברצינות אתה תגלה מהר מפלצת מוצצת ותמכור אותו לחלקים בתוך זמן קצר.
האוטו שלך לא סובל טיפול מחופף ושימוש בנוזלים וחלקים סוג ז׳.
מעבר לכך אתה מבזבז קרדיט של אנשים שמיעצים לך ויוצא לא רציני בעליל
אני לא שמתי כלום. ישבתי בצד והמכונאי עשה את שלו.
לא ראיתי ATF+3 ראיתי רק ATF3. חפשתי לראות אם יש הבדל, לא מצאתי שום התייחסות בגוגל.
בסרנים רשום 80W90 או 75-140. תלוי בשימוש. אני לא גורר ולא HEAVY DUTY אז זה לא היה דחוף לי להחליף. אגב, בסרן האחורי היה מספיק שמן, בקדמי אולי 200 CC.
http://www.wjjeeps.com/service/maintenance_wj.htm
yossi biton
30-12-15, 23:42
לא הבנתי מה הקשר לגרירה אם אתה קונה גיפ ישן יחסית עדיף לבצע ישור קו מבלי להסתמך על הבעלים הקודמים אני קניתי גרנד סטנדרטי מודל 2000 לפני חודש שלא ראה שטח אבל היה מטופל חובבני ביצעתי ישור קו ואין דבר שלא נגעתי ברכב חקרתי והחלפתי הכול לפי הספר כולל תוסףשמן לקוודרה בסרנים אני מטייל המון שטח בשנה ורוצה להנות מהגיפ ולא להיתקע באף מצב אז כמו שבועז ציין חבל על כל הסיבובים זה רק יגרום לך לחורים בכיס וייאוש מהרכב תבדוק טוב לפני שאתה רץ למוסכים ותאמין לי שתהנה מהרכב בהצלחה.
החלפתי בטרנספר. נשאר להחליף/לבדוק בסרנים וכנראה שוב להחליף לגיר לATF+3 לפחות אם כי אני מנסה להשיג +4.
תודה לעוזרים.
נמרוד - מערד
31-12-15, 13:49
בגדול אין את השמן של מופר ATF+3, לא מייצרים, עברו ל ATF+4, אבל אם הכנסת שמן לא מתאים צריך לרוקן את כל השמן כולל טורק ופילטרים, והפעם שים שמן של מופר.
נמרוד
יש בחלק מהמוסכים מכשיר להחלפת נוזל ממסרת בשיטת דיאליזה. כך מוחלף 100 אחוז מהשמן.
אסף.
yossi biton
31-12-15, 16:35
104949
יש לי שמן תואם למופר (שמיועד לטרנספר 247) - אם אתה מעוניין, דבר איתי.
הי סער,
מקפיץ ...
איזה שמן תואם לנוזל מופר לטרנספר 247?
המקורי זו שחיטה לאור יום ללא משככי כאבים: 130 ש"ח לבקבוק (כמעט ליטר) !!
אייל
השמן שלו אצלי. אשמח למכור לך.
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
תודה מיכה, לפעם הזאת כבר השקעתי במקורי.
אשמח באופן כללי (ואני מניח שיש עוד כמוני או יהיו כאן נוספים בהמשך) במסגרת שיתוף הידע, לדעת איזה תחליף קיים לשמן הטרנספר (247) של מופר, ואם הניסיון הקיים עם תחליף זה הוא טוב.
אייל
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.