צפייה בגרסה מלאה : הגיפ האהוב בקרוב ישמש ליעודו בלבד :)
הדיסקו האהוב שלנו { td5 )
בקרוב יהפוך להיות רכב שלישי { ישמש רק לטיולים ואולי קצת בסופי שבוע }
מה הדרך הנכונה לתחזק כדי לשמור אליו
*** יש טענה שק"מ נמוך מידי גם לא טוב ***
לטייל הרבה :)
וברצינות, אני מוציא את שלי לסיבוב לפחות פעם בשבוע, גם אם זה לסופר.
בשאר הזמן הוא מחובר למטען חכם.
החלפת שמנים עפ"י זמן ולא עפ"י ק"מ.
מטען חכם ישמור על המצבר לאורך זמן ויגרום לרכב להניע גם לאחר חודשיים שלא נגעת בו.
טיפולים לבצע לפי זמן במידה ואתה לא מגיע לק״מ הנדרש בזמן סביר.
אבל אין תחליף לסיבוב קצר מדי פעם, וזה גם יימנע ממך מקרים שבהם אתה מניע את הג'יפ אחרי תקופה ארוכה ופתאום רואה שמשהו נוזל, מקצר, או סתם לא תקין...
Sent from my iPhone using Tapatalk
danny_aaron
28-12-15, 10:27
הכי בעסה זה לסוע ואז ביעד אתה מגלה את התקלה .
אני נוסע פעם בשבועיים עם האוטו לעבודה במקום המשפחתומטית וככה אני יכול לשמוע את רכשי ליבו .
1. תזוזה פעם בשבוע (מקס׳ שבועיים)
2. רצוי חנייה מקורה / כיסוי (השמש והגשם גובים מחיר, בעיקר ברכב שלא זז).
3. טיפול לפי זמן (בדר"כ מקדים את הק"מ)
4. אצלי, משבת למצבר (בעייתי עם צרכני חשמל קבועים)
אם באיזור החנייה מסתובבים עכברים, כדאי לשים מלכודות בסביבת המנוע. גם לפתוח מכסה מידי פעם.
לא תאמינו איזה מסיבות הם עושים בתא המנוע. לרוב זה שאריות אגוזים לפעמים זה נגמר בצמה אכולה.
תקרא את זה. עד הסוף. (http://www.jeepolog.com/forums/content.php/2733-%D7%93%D7%A2%D7%94-%D7%90%D7%99%D7%A9%D7%99%D7%AA-%D7%A8%D7%9B%D7%91-%D7%A9%D7%98%D7%97-%D7%9C%D7%98%D7%99%D7%95%D7%9C%D7%99%D7% 9D-%D7%91%D7%9C%D7%91%D7%93-%D7%98%D7%95%D7%91-%D7%90%D7%95-%D7%A8%D7%A2)
התובנות שלי הן רק שלי, זה לא מדעי אלא מתבסס על תחושות, אבל מומלץ להפנים אותן.
דרור,
העלת נשכחות, כבר כמעט שכחתי את טיול האינסטגרם בו הרדיאטור התפוצץ לי ב XJ (פעם יחידה ב 10 שנים שה XJ חזר הביתה על גרר...)
המסקנות שלך שרכב צריך לנסוע הן נכונות, ולכן יש להקפיד על נסיעה לפחות פעם בשבוע עם הרכב.
אני משתדל לתת לגיפ לנשום פעמיים בשבוע בערך.. יוצא לשתות קפה בים או בדיונות.. במצטבר משהו כמו 30 קמ בשבוע.. טוב גם ללב וגם לרכב. אם באמת עומדים בזה אני חושב שגם אפשר לוותר על מטען למצבר. 150 ק"מ בחודש, שומר עליו במצב נסיעה, וזניח מבחינת דלק..
לפני טיול ארוך אני נכנס עמוק לדיונות שהם אחלה proving ground. הרכה עובד יחסית קשה, מה שחושף תקלות בצורה יעילה.. עד עכשיו זה עובד, וטפו טפו כל התקלות היו במרחק קצר מהבית.
אצלי הרכב נח בגראג' במשך השבוע ואת הסידורים של יום שישי אני תמיד עושה איתו.
גם אני נהנה מהנסיעה וגם הוא מנצל את הזמן כדי לטפטף שמן במקומות חדשים.
אין לי מטען מצברים ובינתיים המצברים מחזיקים מעמד מצוין.
הבעיה היחידה היא שאחרי שבוע שהוא לא זז אז בדרך כלל אני מוזג טיפה דלק לתוך הקרבורטור לפני ההנעה הראשונה,
זה חוסך לי את הסטרטר הארוך עד שהמשאבה המכאנית שואבת דלק טרי.
לגבי אמינות - זאת שאלה פילוסופית...
במפגש (שבוע שעבר) הוא התנהג נהדר, לא קיטר, עלה את כל המעלות בלי להצליב וגם חזר דרך עליות ים המלח בלי לגרום לפקקים.
את מכסה המנוע לא פתחתי לפני היציאה, לא תוך כדי ולא אחרי.
אבל זאת רק דוגמא אחת, אני יכול לספר לך על הרבה דוגמאות אחרות בהם ארגז הכלים נפתח ולבסוף זכיתי לטרמפ עם גרר עד הבית.
אני משתדל להניע לטיול קצר פעם בשבוע. מטען סולרי עם מנתק מצברים במהלך השבוע. אם אני לא מושך מעבר לשבועיים זה מניע יפה, למרות שהמצבר כבר עייף.
מעבר לשבועיים כבר נתקלתי בבעיות הנעה, אבל זה קרה רק פעם אחת אז אין לי מספיק מידע כדי להכליל. בינתיים הוא יושב כבר שבועיים וחצי, אז תכף יהיה נסיון נוסף...
הרכב אכן מפתח נזילות בהתאם לתיאוריה של דרור, אבל זה דיפנדר - הוא עשה את זה גם כשהוא נסע יום יום...
לדיפנדר יש אטם בדיפרנציאל האחורי שעשוי מעור או חומר מאוד דומה לו. הוא מתייבש אם משאירים אותו לעמוד יותר מדי זמן, אך לרוב הוא יחזור לאטום באופן תקין לאחר נסיעה שמרטיבה את האטם.
דרור , אהבתי את הכתבה - צחקתי הרבה
צריך ללכלך את יער בן שמן בשמן :)
וקשה לעמוד בפיתוי של הדיסקו
אז סביר להניח שפעם בשבוע שבועיים יצא לסיבוב ליד הבית
כיסוי זה ברור - אשמח לקישור ל ebay { הדיסקו שמן וגדול }
אחת השאלות הגדולות זה נושא מטען למצבר - האם יכול לגרום נזק ?
{ ברכב יש קטרפילר בן שנה , לאחר חודש ללא הנעה, הניע כמו פנתר }
אצלי הרכב נח בגראג' במשך השבוע ואת הסידורים של יום שישי אני תמיד עושה איתו.
.
+1
הייתה תקופה של 3 שנים בהם ההיילקס הניע במקרה הטוב פעם בשבועיים.
שגרת טיפולים רגילה.
אני חושד שבהתאם לתיאוריה של דרור, אטמים מסויימים לא אהבו להיות במצב סטאטי, אבל חוץ מזה, כלום.
גם לא מטען למצבר.
+1
הייתה תקופה של 3 שנים בהם ההיילקס הניע במקרה הטוב פעם בשבועיים.
שגרת טיפולים רגילה.
אני חושד שבהתאם לתיאוריה של דרור, אטמים מסויימים לא אהבו להיות במצב סטאטי, אבל חוץ מזה, כלום.
גם לא מטען למצבר.
הילקס צריך מצבר ? ;)
sent from my WJ
גם אצלי בתקופה שהג'יפ בעיקר עמד, לא היה צורך במטען למצברים.
תמיד הניע בנגיעה.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.