צפייה בגרסה מלאה : גיר מתחמם ונתקע
Samurai Kfir
20-10-05, 23:28
ערב טוב
אתמול התחילה שוב בעיה בגיר והפעם זה לא שמן, הוא מתחמם ונתקע אחרי איזה 20 דקות של נסיעה.
השמן חדש, החלפתי לפני פחות מ 500 קילומטר.
מה זה יכול להיות? אולי מחזיר שמן? אולי מים שנכנסו?
חשבתי שאולי זה מים שנכנסו ושפכתי את השמן שוב היום הוא יצא יפה ונקי אבל רותח! למה זה?
combina347
21-10-05, 03:05
האם הוא עושה רעש מוזר?
מה ניתקע בדיוק הידית או שהגיר לא מסתובב בכלל?
האם כשניקזת את השמן יצא פחות ממה שמילאת
אם התשובה היא שהגיר נתקע ויש רעש מוזר אז לפי הבנתי
יש לך לגרים דפוקים וכאשר אתה נוסע הם מתחממים
עד שמגיעים לחום מסויים שהם מתרחבים ונתקעים
יתכן שהשמן נישרף ומתאדה לכן צריך להיות פחות שמן או שחור מאוד
חשוב לציין!
זה נורמאלי שגיר מתחמם אפילו מתחמם מאוד
השאלה עד כמה? האם אתה מדבר על חום שישרוף את השמן?
איציק - 4X6ZH
21-10-05, 08:26
מאיפה אחד שרוצה לתת תשובה צריך לדעת על איזה רכב מדובר ?
אולי זה סוזוקי כי השאלה היא בפורום סוזוקי ?
ואז מאיפה אפשר לדעת איזה גיר זה רגיל / אוטומטי ?
מהשאלה שלך אני מבין שזה לא פעם ראשונה . זה תמיד באותו הילוך ?
*********
כנראה שכל התשובות ידועות מראש לשואלים :roll:
*********
יש פורומים שבהם אתה לא יכול להעלות שאלה מבלי שאתה נותן את כל הפרטים מכל כיוון .
ולכן גם התשובות הם מקצועיות ביותר
*********
איציק
אתה מדבר על ידית הלוכים שנתפסת ??? או שזה ידית טרנספר ???
אם הידית של הטרנספר נתקעת אז יכול להיות שזה רק האוקלון הסורר שנמצאה בין הידית לתיבת טרנספר .
שגיא .
Samurai Kfir
21-10-05, 16:12
מדובר על סוזוקי סמוראי (כתוב בשם)
שנת 94
ואני מדבר על הגיר הידני ולא על הטרנספר, אם זה היה הטרנספר הייתי אומר טרנספר.
היום פגשתי את קומבינה בשטח והגענו למסכנה שהלך הגיר ואני אחליף אותו בקרוב..
הגיר לא נתקע בהילוך הוא נתקע בזמן העברה מהילוך להילוך (N) ואז אם אני מכבה את המנוע ומכניס להילוך אז אני יכול לסוע אבל לפעמים גם כשהמנוע מכובה הגיר עדיין תקוע בניוטרל, ואז אני מחכה קצת עד שהוא מתקרר טיפה, קומבינה הגיע למסכנה שזה הלגרים ולא שווה להחליף רק אותם אלא את כל הגיר אז זה מה שנראה לי שאני אעשה
קומבינה הגיע למסכנה שזה הלגרים ולא שווה להחליף רק אותם אלא את כל הגיר
מסקנה מאלפת, במיוחד בהתחשב בזה שגם אם הוא צודק לגבי אופי התקלה מיסבים עולים משהו כמו 250-300 ש"ח וגיר חדש בסביבות 1500.
תתחיל שוב, מההתחלה ותהנה מהידע שאיציק מציע לחלוק איתך. תן את כל המידע מרוכז בפעם אחת (כאן, בשרשור זה), כולל מתי זה התחיל (אתמול זה יופי, אבל אחרי מה? מה עשית כשזה התחיל?) והאם ניתן להבחין בקושי שמתגבר הדרגתית עד שהוא נתקע. האם ההילוכים עוברים חלק כשהגיר קר או קצת חם? איזה שמן שמת בגיר, של איזו חברה?
קצת פרטים, קצת מידע והדבר הכי גרוע שיקרה זה שכולם יגיעו לאותה מסקנה של קובי. במקרה הטוב יותר איציק או מישהו אחר יכירו את המאפיינים של הבעיה ויזהו אותה כמשהו הרבה יותר קטן ממה שנדמה לך.
Samurai Kfir
21-10-05, 21:02
אם ככה אז ביום שני הייתי בכינרת, עשיתי טיול בוץ כיפי של אחרי הגשם ואחריו טבלתי את הג'יפ במימיי הכינרת בשביל לנקות קצת בוץ, זה היה ממש כיף והמשכתי לסוע במים עד שניסיתי לחצות נחל ממש קטן שהסתבר שהוא ביצה מאוד עמוקה ואז שקעתי שם שקיעה רצינית, מים נכנסו מהסף דלת, ואיזה מגנום אחד חילץ אותי מהבוץ.
יחשבתי שאולי מים נכנסו לגיר אבל כבר אמרתי ששפכתי שמן ומילאת חדש והשמן היה נקי ויפה ובלי מים.
שמן אני שם של חברת אמריקן איגל 80\90
הגיר התחיל להתקע אחרי שכבר חזרתי מהכינרת, בנסיעה היום יומית שלי לעבודה.
וכן אפשר להבחין בקושי שמתגבר הדרגתית עד שהוא נתקע, אבל זה משתנה מהר מאוד בין קצת קשה ותקוע.
הוא נהיה קצת קשה להעברה ואז אחרי העברה של שני הולוכים או עצירה ברמזור ואז לא נכנס שוב להילוך, ואז אני מכבה מנוע ובדרך כלל נכנס שוב הילוך ולפעמים גם כשהמנוע מכובה לא נכנס הילוך.
עוד משהו שלא אמרתי?
מים נכנסו מהסף דלת
בניגוד לאיציק, אני לא מומחה. אבל אני רציונליסט, וההגיון אומר שאם התופעה הופיעה מייד אחרי שקיעה רצינית יש קשר ישיר בינהם. לומר לך מה הבעיה אני לא יודע, אני כן יודע לומר לך שלרוץ להחליף גיר זה הדבר האחרון שהייתי עושה. אם לאף אחד לא יהיה רעיון יותר מוצלח, לכל הפחות תפתח אותו ותראה מה קורה. אם יש נזק ששווה לקנות בגללו גיר חדש אז שלך ממילא כבר על הרצפה, אם זה רק מיסבים או שטות אחרת תזהה את הבעיה ותפתור אותה.
איציק - 4X6ZH
21-10-05, 21:31
הכל אחראי שקיעה !
ולפעמים משתחרר לאחר כיבוי המנוע .
הולך וניהיה קשה עד שנתקע
ובינתיים אתה ממשיך לנסוע
והשמן יצא נקי
*****
אתה בטח שהמצמד שלך תקין ?
אולי הוא פשוט לא מפריד טוב
מתחמם ואז בכלל לא מפריד . אתה מכבה מנוע ( אז לא צריך מצמד ) וניתן לשלב או לשחרר את ידית ההילוכים .
****
איציק
יש מצב שבשקיעה בשלולית
ניכנסים מים/בוץ למצמד ??
חשבתי שזה אטום שם.
ממש לא אטום לא אצלי לפחות אם תסתכל יש בגיר למטה יש חור מלבני אני מאמין שזה לקירור
חנן-ג'יפולוג
22-10-05, 00:23
מהשאלה הראשונה שלך אני בכלל חשבתי שסיבוב הגיר נתקע, כלומר, הגלגלים של הרכב ננעלים. מתגובה מאוחרת יותר הבנתי שאתה מדבר על העברת הילוכים קשה או בלתי אפשרית ואז כל העסק נשמע שונה.
בקיצור, איציק צודק, צריך לתאר היטב את הבעיה, וכדאי גם את סוג הרכב, למרות שבפורום הזה מדובר ב99 אחוז על סמוראי או ויטרה ידניים.
כשהגיר הולך קשה , תעשה את הבדיקה הבאה:
תניע את הרכב, שים בניוטרל, שחרר דוושת מצמד, לחץ על דוושת המצמד, המתן כחמש שניות או יותר , נסה לשלב לרוורס.
אם יש רעש של גלגלי שיניים, המצמד שלך לא מכוון או מקולקל.
אם אין רעש, המצמד מפריד היטב. זה הזמן לחשוד בגיר. תקלות של שילוב קשה או בלתי אפשרי, מיוחסות ברוב המקרים דווקא למנגנוני שילוב תקולים כגון טבעות סינכרון או משלבים ולאוו דוקא למיסבים. מיסבים יוצרים רעש תוך כדי עבודת הגיר בהילוך כזה או אחר ולאוו דווקא ברגע השילוב.
אם הבעייה היא בגיר, אז תקבל קודם תמונת מצב מלאה של הסימפטומים, ואז תפרק את הגיר ותראה מה הולך בפנים. אין שום סיבה להתייאש ולהחליט מראש שצריך להחליף גיר. אין בזה הגיון.
לפני כחודשיים תיקנתי תקלה בגיר של הג'יפ שלי, של חוסר יכולת אקראי לשלב להילוך רוורס, במחיר של סט אטמים לגיר ושני ליטר שמן גיר. התקלה היתה באחת מהשיניים של ההילוך האחורי, תקלה שנגרמה לאחר שהייה במים. פירוק הגיר, שיוף של השן הבעייתית, הרכבת הגיר, והעסק חזר לעבוד כמו שעון. עלות תיקון כוללת של כ80 ש"ח .
ממש לא אטום לא אצלי לפחות אם תסתכל יש בגיר למטה יש חור מלבני אני מאמין שזה לקירור
לא אמור להיות שם. אם אתה מתכוון לחלק הקדמי, בחיבור המנוע, אמורה להיות שם פחית שמצמצמת כניסת ג'יפה. מה שכן, הפחית הזו מצמצמת ולא מונעת והיא מכסה בדיוק על המצמד, מה שמתווסף להשערות של איציק/חנן בנוגע למצמד.
Samurai Kfir
22-10-05, 03:18
המצמד לא משהו תאמת הוא קשה מאוד וההפרדה שלו היא בין הסנטימטר למילימטר האחרון של הדוושה, אבל ככה זה היה מאז ומתמיד.
ועוד משהו ששכתי להזכיר זה שנשמעת שריקה בזמן נסיעה שאני לא יודע מאיפה היא מגיע, אבל השריקה הזאת קיימת גם בניוטרל וגם בהילוך ומשתנה עם מהירות הנסעיה.
חנן-ג'יפולוג
22-10-05, 09:55
המצמד לא משהו תאמת הוא קשה מאוד וההפרדה שלו היא בין הסנטימטר למילימטר האחרון של הדוושה, אבל ככה זה היה מאז ומתמיד.
זה שזה תמיד היה ככה זה לא טוב, ומצמד לא מכוון נכון יכול להרוס את הגיר. חבל.
תוודא קודם שהמצמד מכוון נכון, ואם הוא מפריד כמו שצריך ועדיין יש בעייה תעבור לגיר.
Samurai Kfir
22-10-05, 12:36
אני אגיד לכם מה הסיכום שלי של כל מה שהבנתי מכאן
המיסבים אצלי לא משהו כי אני שומע שריקה בזמן נסיעה
הקלאץ' לא כל-כך מכוון (לזה אני ניגש עוד חמש דקות)
אבל אני צריך שחבר'ה עם סמוראים מתחת לשנת 96 שיגידו לי מה Feel של הקלאץ שלהם וככה נגיע למסכנה איך הוא אמור להיות
איציק - 4X6ZH
22-10-05, 13:08
ה FEEL שלי אומר שאתה צריך ללמוד בדרך הקשה .
איך אתה רוצה להעביר לך את ה FELL של המצמד .
*****
כשאתה רואה רופא לוחץ וממשש את הבטן אתה חושב שאתה יכול להבין את ה FEEL שלו בידיים ?
דברים אלה נלמדים בנסיון של שנים ולא לכל אחד יש את היכולת לקלוט את הדקויות שבבדיקות אלה .
אין הבדל גדול בין נסיון של רופא ונסיון של מכונאי
לפי השאלות שלך לדעתי כדאי לך מאד שבעל מקצוע יראה / ישמע ( שריקה ? )
לפני שאתה מפרק ומחפש את היום של אתמול .
****
איציק
רופא של ברזלים :wink: :wink:
Samurai Kfir
22-10-05, 13:10
ה FEEL זתומרת כמה הקלאץ' קשה אצלכם כי אצלי הוא קשה
Samurai Kfir
22-10-05, 18:42
כיוונתי היום את המצמד, אני לא יודע כמה זה עזר לתקיעות של הגיר כי לא עשיתי נסיעה ארוכה אבל הוא עכשיו הרבה יותר נוח, נראה מחר מה יהיה אני אעדכן
חנן-ג'יפולוג
22-10-05, 18:45
לא מכוונים מצמד לפי קושי.
בחלק העליון של מהלך וושת המצמד צריך להיות חופש, שרשום בספר, בדרך כלל של 1-2.5 ס"מ , עד שמרגישים את התנגדות המצמד ללחיצה עליו.
בלי קשר לכיוון, מצמד קשה מעיד בדרך כלל על אחת משתי אפשרויות:
כבל מצמד חלוד/מלוכלך/בדרך להיקרע.
דיסקת חיכוך שחוקה בתוך המצמד.
חנן-ג'יפולוג
22-10-05, 18:47
שריקה יכולה להיות גם מהטרנספר או מהסרן האחורי. כנס למדור הטכני לכתבה על זיהוי רעשים כדי ללמוד איך לנסות להבחין בין מקורות שונים לרעשים.
Samurai Kfir
22-10-05, 18:58
בוודאי שלא כיוונתי אותו לפי קושי, כיוונתי לפי ההפרדה, לא קראתי בספר של הרכב אבל בדיוק כמו שאמרת כיוונתי אותו, מה שיצא זה שהוא אפילו רך יותר ללחיצה רק שלא יצא לי להגיע למצב שהגיר נתקע, מחר נדע
Samurai Kfir
24-10-05, 15:06
טוב זה הקלאץ' על בטוח, הקלאץ עצמו תופס את ההילוך ולא מחליק אבל כניראה הדיסקת חיכוך, בקיצור, אני מזמין מקלמיני את הסנטר פורס קלאץ ואת ה Throwout וה Pilot ברינגס
ובלי קשר גם אגזוז חדש ו HEADR, עוד מישהו רוצה להזמין משם משהו ולהתחלק בהזמנה?
Samurai Kfir
14-03-06, 23:44
אומנם השירור הזה מאוד ישן אבל חשוב מאוד לציין שהבעיה נפטרה לגמרי לאחר החלפת כבל המצמד בלבד ולא יותר מזה!
הסתבר שהכבל היה מאבד את הכיוון כל כמה דקות של נסיעה, הקלאץ במצב מצויין, הגיר עצמו בסדר גמור, הכל היה בגלל הכבל...
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.