התחברות

צפייה בגרסה מלאה : הלך מנוע בטויוטה לנד קרוזר 2010 לימיטד



itamar1980
31-12-15, 22:01
לא מאמינים, הא. גם אבא שלי לא האמין כשעל 443 לפתע האוטו הפסיק לסחוב וירד למהירות זחילה. למחרת במוסך טויוטה במודיעין כבר בישרו - אחת הבוכנות לא עובדת.פתיחת מנוע כבר חשפה שרינגים נשברו, הצילנדר נסדק ובקיצור, כל השטרונגול. הלך המנוע.כמה עשה האוטו? 230,000 ק"מ. יד 1.
דרור ברלי כבר מגחך. טויוטה. מיתוס...וכו' וכו'.
יש לנו במשפחה 4 חתיכות מסוג לנד קרוזר כאשר מוביל החבורה הוא יחידה משנת 1999, יד 1, והסקאלה היום על 700,000 ק"מ.
משנת 1999 המותג "טויוטה" לא אכזב באמינות שלו. באמת שלא אכזב.
אבל הנה פתאום, לאחר 230,000 ק"מ הולך מנוע?! כמה רבה האכזבה.
אך יותר מהאכזבה מהנזק, אכזב יותר היחס של היבואן Toyota Israel טויוטה ישראל. יותר נכון חוסר היחס.
היחס היה קר. שלחו אנשים, בדקו. אמרו שהם לא אשמים. שזה לא באחריות וכו'.
הרכב כבר מעל שבועיים מושבת במוסך. כרגע ממתין לתיקון. אפילו רכב חליפי היבואן לא נאות להעמיד לשימושנו.
יש כאלה שיגידו שלקחנו את זה אישית.
אז כן. לקחנו את זה אישית. מותר לנו. אחרי שאנו מחזיקים ארבעה לנדקרוזרים בו זמנית ולאחר רומן של 15 שנים עם המותג טויוטה. לכזה יחס לא ציפינו וגם לא נעים לקבל. לא האמנו שהיבואן לא יעמוד מאחורי תדמית האמינות שהוא בנה למותג.
אבא הודיע שיותר הוא לא נוסע בטויוטה.

GodsFather
31-12-15, 22:09
230 אלף קילומטר ואתה מתלונן? לבריאות גיבור

opl
31-12-15, 22:18
מה אני מפספס? למה שטויוטה ישאו באחריות על רכב משנת 2010? למה שיתנו רכב חליפי?

נמרוד
31-12-15, 22:24
הרכב לא באחריות, זה ברור, השאלה מה קרה ובעיקר למה?

ruby
31-12-15, 22:25
קרה גם לחבר קרוב, אותו הדגם בדיוק ואותו השנתון, התכבה בעלייה ליד גינות סחרוב
ונגרר למוסך.
ההבחנה שמזרק כשל ונהרס המנוע, לא עזר לו הפניות לטויוטה ישראל וגם לא פניה לטויוטה העולמית.
לדעתי יש איזה דפקת מולד בדגם הזה !
שהיה בהצלחה !

itamar1980
31-12-15, 22:26
כן. מתלונן על כך שמנוע הולך ב 230,000 ק"מ. זה לא סביר לרכב הזה.
בעסק יש לנו כ 40 רכבים. משאיות, מסחריות ופרטיות. יש לנו את הפרספקטיבה כדי לדעת שמנוע שהולך ב 230,000 ק"מ זה לא סביר.

לפי החוק היבש טויוטה באמת לא צריכים לשאת במאומה. אך ציפינו שיבואן שמתחזק את המיתוס של האמינות יעשה משהו לקראת לקוח שנאמן למותג.

Saar
31-12-15, 22:33
גם אני לא רואה סיבה לכעס כלפי טויוטה.
נכון, זה מאוד לא נעים , אבל זו בדיוק הסכנה בנסיעה עם רכב בן 5-6 עם מעל 200000 קמ. גם אם קוראים לו טויוטה.
(וזה בכלל לא משנה שאתם היד הראשונה, עדיין הרכב לא צעיר...)
תחושתי היא שבשלהי שנות ה 90 בנו מכוניות פשוטות ואמינות יותר (רכבי שטח לפחות) ואולי המדגם המשפחתי שלכם מוכיח זאת.
בקיצור, זו צפרדע לבלוע, אבל זה המחיר של רכב משומש.
סער (שנוסע ברכב מודל 2000, יד 6 :). )

נמרוד
31-12-15, 22:42
לא היו שום סימנים מקדימים? לא היתה בעייה של תדלוק בבנזין? התחזוקה סדירה? חייבת להיות סיבה. מנועים לא הולכים סתם ככה ביום בהיר. גם לא במותגים עם מוניטין אמינות גרוע.

itamar1980
31-12-15, 22:49
לא היו שום סימנים מקדימים? לא היתה בעייה של תדלוק בבנזין? התחזוקה סדירה? חייבת להיות סיבה. מנועים לא הולכים סתם ככה ביום בהיר. גם לא במותגים עם מוניטין אמינות גרוע.

לא היו סימנים.
הרכב טופל באותו מוסך בכל התקופה והמוסך לא איבחן בעיה במהלך הטיפולים בכל התקופה.
אני בטוח שיש סיבה לכשל אך אין לי מושג מהי, ואני מאוד סקרן.
גם טויוטה לא יודעים (או שלא רוצים לדעת) מה הסיבה לכשל.

amit1
31-12-15, 23:13
מנוע יכול לשבוק וטויוטה לא חף מתקלות וכשלים ( חלקם קריטיים) מה שמטריד זה היחס של היבואן ללקוח שרכש ממנו 5 רכבים. במזרח היית מקבל במתנה מנוע חדש .
בנוסף, רמת המוסכים בארץ כל כך ירודה שבהחלט ייתכן שהיתה בעיה במנוע שהמוסך לא איבחן או שהעבודה שבוצעה במוסך היא שגרמה לכשל.
אני מבטיח לך שבשרשור זה תגלה עוד הרבה עובדות על האמינות "המיתולוגית" של טויוטה שהאיטרסנטים בשוק מנסים לשמר בכל מחיר כדי שחס וחלילה המחירון לא יצלול למטה.

Assaf Jerusalem
31-12-15, 23:24
היי איתמר. באסה. קרה לי אותו דבר ב140,000.לא עזרו שום פניות לאף אחד. שים מנוע מפירוק, לא אצל השודדים של טויוטה, שרצו רק 23 אלף ש"ח יותר לאותו מנוע... בהצלחה!

KOOKE
31-12-15, 23:31
תכלס לא מבין מה הטענות כלפי היבואן? הרכב הרבה אחרי תום תקופת האחריות. הרכב הספציפי נסע כמעט פי שניים מהממוצע שעומד על כ- 20,000 ק״מ לשנה.

אז כשל סביר שיקרה גם אם זה לכאורה קורה מוקדם יותר מתוחלת החיים הצפוייה למנוע כזה.

יובל48
01-01-16, 08:33
אל לכם להלין,את המיתוס בנו הלקוחות ולא היצרן ועכשיו כולם שבויים
במיתוס ולא מקבלים עובדות,גם טויוטה לא חפה מכשלים.

נ.ב במזרח היית מקבל במתנה מנוע חדש ,באמת עמית? או חלק מההזיה ?......

נדב ש.
01-01-16, 08:52
אל לכם להלין,את המיתוס בנו הלקוחות ולא היצרן ועכשיו כולם שבויים במיתוס ולא מקבלים עובדות,גם טויוטה לא חפה מכשלים...

+1
אני מכיר לפחות 3 אנשים מקרוב שסבלו מרורים מה"מותג" ואמרו די, והם לא חברים בשום רשת חברתית.
אחד מהם "הלך" מנוע וההצעה שקיבל היתה הזויה לחלוטין.
לאחד אחר הלכו מזרקים וגם קיבל הצעה הזויה עוד יותר, קנה מנוע קומפלט ולקח ממנו את המזרקים, את שאר החלקים איחסן למקרה הבא שיבוא... והוא לא איחר לבוא והחלקים כבר בשימוש ברכב.
לאחד נוסף כבר ראש מנוע שני ברכב!
כל זה רק על המנוע "האמין והמפורסם" שלא מתקלקל, וזה לא כולל חלקי רכב אחרים שכושלים ועולים הון לא פחות.
למען הסר ספק, כל הרכבים מטופלים פיקס לפי הספר במוסכים מורשים.
צאו מהאשליה, אין דבר כזה רכב בלי תקלות או מחלות, או בכל אופן אני עוד לא מצאתי כזה, וכמו בחתימה, היו הרבה...

דרור ברלי
01-01-16, 09:06
לא נעים.
אבל לבוא בטענות ליבואן על שאינו עושה צעד של רצון טוב לפנים משורת הדין, למרות שלא חייב לך כלום?....

גם לי נדמה שזה קצת מוקדם למנוע מודרני להתאבד ככה פתאום, אבל כן - יכול לקרות לכולם ויש מיליון ואחת סיבות לכשל פתאומי של מנוע ואתה לא היחיד שזה קרה לו - לפעמים יש תקלות אפילו בטויוטה ואם לא שומעים על זה, זה כי כמו שנרמז כאן - חסידיו של המותג הזה (לא רוצה לומר "שוטים" כי הם בד"כ לא כאלה) במיוחד אלה שרכשו יד-שניה/שלישית/עשירית עם ק"מ שש-ספרתי בסכומי עתק מעל למחירון רק בגלל מוניטין אמינות ושמירת ערך, נוטים לבלוע לעתים חלק מהצפרדעים בשקט על מנת לא לפגוע בערך השקעתם... בכל מקרה, אם האוטו כבר לא באחריות - יוניון מוטורס באמת לא חייבים לך דבר.

דרור ברלי
01-01-16, 09:11
+1
אני מכיר לפחות 3 אנשים מקרוב שסבלו מרורים מה"מותג" ואמרו די, והם לא חברים בשום רשת חברתית.
אחד מהם "הלך" מנוע וההצעה שקיבל היתה הזויה לחלוטין.
לאחד אחר הלכו מזרקים וגם קיבל הצעה הזויה עוד יותר, קנה מנוע קומפלט ולקח ממנו את המזרקים, את שאר החלקים איחסן למקרה הבא שיבוא... והוא לא איחר לבוא והחלקים כבר בשימוש ברכב.
לאחד נוסף כבר ראש מנוע שני ברכב!
כל זה רק על המנוע "האמין והמפורסם" שלא מתקלקל, וזה לא כולל חלקי רכב אחרים שכושלים ועולים הון לא פחות.
למען הסר ספק, כל הרכבים מטופלים פיקס לפי הספר במוסכים מורשים.
צאו מהאשליה, אין דבר כזה רכב בלי תקלות או מחלות, או בכל אופן אני עוד לא מצאתי כזה, וכמו בחתימה, היו הרבה...



נדב, הסיפור של הסגידה לטויוטה גלש כבר מזמן למימד הדתי והמיסטי.
וזה ברור לך שאתה לא יכול להתווכח עם מאמינים.

נדב ש.
01-01-16, 09:53
ידוע דרור, בדרך כלל אנשים "דתיים" שגם אחרי שקרס להם מתלה, החליפו פעמיים סרן קדמי ועוד שלל של הפתעות עדיין לא חזרו בשאלה... אפילו להיפך מאשימים את הדרך, את כל העולם, רק לא את עצמם או הרכב... מה אני יגיד לך...

בקשר לבחור פה, כל מקרה לגופו, ואני מבין אותו לגמרי, חסיד המותג ובטח במוסך "הבית" שלו מתייחסים אליו יפה, אבל כשבא עם תקלה בסדר גודל כזה הם ישר הפנו את הגב... זה קצת כואב... הרבה יותר כואב בכיס...
פעם היה לי פג'רו 2500, לא ניכנס לפרטים מה ולמה, מנוע בעייתי לכל הדיעות, הלך הראשון הוחלף, הלך ראש הוחלף, טורבו ועוד שטויות, בסוף עוד מנוע חדש(ניילון, 21 אלף לפני מע"מ), הכל במוסך מורשה, אבל מה, מנהל המוסך והמנהל המקצועי באו לקראתי בעיניין החלפים, עידכנו על כל פרט, ובסוף גם הנחה יפה(מאוד) בלי שעוד פציתי פה.
כמו שאמרתי כל מקרה(ויבואן) לגופו...

itamar1980
01-01-16, 11:26
היי אסף
באיזה דגם ושנה?

itamar1980
01-01-16, 11:33
כמו שרשמתי, יש לנו פראדו שנת 99 עם מנוע מקורי שעשה בינתיים 700,000 קמ.

אז ברור שהמיתוס גדול מהאמת אך בכל זאת יש במיתוס גרעין של אמת. הרבה גם תלוי על איזה דגם/שנתון מדובר.

אין רכב שלא מתקלקל. אך יש כאלה שמתקלקלים פחות מאחרים. טויוטה נחשבת לכזו שמתקלקלת פחות. זה הכל.

נדב ש.
01-01-16, 11:50
זהו שלא, לדעתי בלבד.
ההבדל הוא כמו שדרור רשם, אתה לא שומע עליהם כי הם חיים בחשיכה, הינה דוגמה מפה- תגובה ראשונה של אסף מירושלים באתר ומה הוא ענה לך?

קונסטון
01-01-16, 11:51
מצד שני יש מכוניות "שמצדיקות" את השם "הרע".....
כשרואים משולש אדום בצד הכביש...וטרם רואים איזה רכב תקוע מחכה לגרר....
משחק הניחוש העצמי.. ...עם הזמן נהיה משעמם...כי צפוי מדי

חנן-ג'יפולוג
01-01-16, 11:56
כמו שרשמתי, יש לנו פראדו שנת 99 עם מנוע מקורי שעשה בינתיים 700,000 קמ.

אז ברור שהמיתוס גדול מהאמת אך בכל זאת יש במיתוס גרעין של אמת. הרבה גם תלוי על איזה דגם/שנתון מדובר.

אין רכב שלא מתקלקל. אך יש כאלה שמתקלקלים פחות מאחרים. טויוטה נחשבת לכזו שמתקלקלת פחות. זה הכל.
תגובה מרעננת, ובוגרת, חריגה בנוף.

נדב ש.
01-01-16, 13:02
המיתוס ניבנה על הגב של טויוטה היילקס האגדי, שתי סרנים חיים ומנוע שאין בו כלום.

amit1
01-01-16, 13:30
אל לכם להלין,את המיתוס בנו הלקוחות ולא היצרן ועכשיו כולם שבויים
במיתוס ולא מקבלים עובדות,גם טויוטה לא חפה מכשלים.

נ.ב במזרח היית מקבל במתנה מנוע חדש ,באמת עמית? או חלק מההזיה ?......

לא הזיה, אני מכיר אישית 2 מקרים ב TD5 ו בדיסקברי 4 שבהם הוחלף מנוע ללא חיוב, שנתיים לאחר תום האחריות!!
ואני יודע בוודאות שלקוח LR עם 5 כלים יקבל מהיבואן והיצרן יחס של מלך.

דרור ברלי
01-01-16, 13:47
לא רק היילקס.
גם קורולות ישנות ועוד כמה דגמי מכוניות משפחתיות גדולות שאנחנו לא מכירים כאן כמו קאמרי וקורונה, לנדקרוזרים הגדולים בדגמים הפשוטים והחסונים ועוד. יש איזה שהוא בסיס למיתוס אבל רוב הטויוטות מודרניות הן כבר לא מה שהיו פעם. אפילו טויוטה בעצמם הודו שעל מנת להפוך ליצרן הגדול ביותר הם היו צריכים להתפשר קצת באיכות.

במקרה של הלנדקרוזר מדגמי 120 ו-150, הוא באמת רכב מעולה ומנוע בן 5 ששובק בפתאומיות זה חריג ולא נורמה. אבל מכיוון שהרכב כבר לא באחריות, אין למי לבוא בטענות. בעסה, אבל זה המצב. לא היתי משווה ללנדרובר, כי גם הלקוחות שונים. לנדרובר קונים מהלב ומהבטן ולא מהראש. בטויוטה זה בדיוק ההפך - אוטו שמדבר רק להגיון ולא לרגש.

את סיפורי המנועים עם ק"מ אסטרונומי שמושכים ומושכים אני שומע גם מבעלי מכוניות של יצרנים אחרים כי יש משקל גדול גם לאיכות התחזוקה (חלפים מקוריים, שמנים איכותיים, מוסך מקצועי וכו') וכמובן לאופי השימוש.
אבל אין דבר כזה אוטו שלא מתקלקל.

Micha
01-01-16, 14:19
מאחר שהיה לי דיסקו 4 אני יכול לומר שמחירו היה יקר מהפרדו-150 ב- 200K ש"ח .
מעבר לזה, מי שמוכר 400 מכוניות בשנה מתייחס ללקוחותיו אחרת ממי שמוכר את הכמות הזאת בשבוע. ו....לא. אי אפשר להתייחס אותו דבר. אי אפשר.

ולגבי הטענה של "התנהגות היבואן" - בחיאת דינאק - הרכב עבר בשנתיים את האחריות. עשה פי 2.5 מהק"מ באחריות. מה הבעייה ??

לא נעים - אבל קורה . BAD LUCK<gs id="80050631-7eaf-470c-ba29-79b6bb5f441c" ginger_software_uiphraseguid="81f8c462-4a37-413e-b959-375c4d380959" class="GINGER_SOFTWARE_mark"> .</gs> במקרה הז<gs id="f58288a5-6e8e-48d1-a54a-33774b807094" ginger_software_uiphraseguid="cf78df58-00b2-4358-9755-5f477d06fda2" class="GINGER_SOFTWARE_mark"><gs id="d46291d8-f05e-43be-a0b3-65f6b7dae1cd" ginger_software_uiphraseguid="c925b03a-b73c-45e6-8cc6-5eb0f92dfd04" class="GINGER_SOFTWARE_mark">ה </gs></gs>- טויוטה באמת לא אשמים (ובטח מי שעשה 700K ק"מ לא מתנדב לשלוח צ'ק תוספת ליבואן).

איל מ
01-01-16, 14:54
לא נראה לי שיש יבואן שהיה נוהג אחרת.
לגבי מיתוס האמינות. זה ויכוח מיותר ולא רלוונטי. אני מכיר אישית לנדרוברים עם מעל מליון ק"מ על המנוע והגיר המקוריים ועדיין לא תשמעו אותי אומר שזה הרכב שהייתי בוחר כדוגמא לאמינות.
מה שכן, הנה לנו לקח קטן לגבי טיפול במוסך היבואן והאם זה בהכרח מבטיח לנו חיים שקטים יפים ונטולי דאגות.
מצא לך מוסך אמין ומקצועי שיהיה מןכן לטפל לפי הספר (גם אם זה אומר החלפה יזומה של חלקים שעוד לא התקלקלו- ממש כמו במוסך המרכזי) ויש לך את שביל הזהב בין טיפול טוב לבין שחיטה.

yoni_0000
01-01-16, 15:03
למחוק..

amit1
01-01-16, 15:41
כמו שרשמתי, יש לנו פראדו שנת 99 עם מנוע מקורי שעשה בינתיים 700,000 קמ.

אז ברור שהמיתוס גדול מהאמת אך בכל זאת יש במיתוס גרעין של אמת. הרבה גם תלוי על איזה דגם/שנתון מדובר.

אין רכב שלא מתקלקל. אך יש כאלה שמתקלקלים פחות מאחרים. טויוטה נחשבת לכזו שמתקלקלת פחות. זה הכל.
אם כך אתה מרוצה אז שיהיה בהצלחה. עדכן בהמשך.

ד ו ר ו ן
01-01-16, 16:23
נדב, הסיפור של הסגידה לטויוטה גלש כבר מזמן למימד הדתי והמיסטי.
וזה ברור לך שאתה לא יכול להתווכח עם מאמינים.
זה נכון לכל יצרן שמקבל את הערך ״מותג״.

לכל יצרן יש דגמים מוצלחים יותר ופחות.

ועדיין, כמכלול ממוצע, זה עדיין יצרן מוביל מול ״דתות״ אחרות בסעיף האמינות.

ועמית,
לדעתי הפנאטיות שלך לחפש את הפגמים בכל מה שאינו לנדרובר, בלי קשר אם זה נכון או לא, היא סוג של פאסיב-אגרסיב.

יניב עמית
01-01-16, 17:36
לא נעים אבל יבואן כן יכול לבוא לקראת,
היה לי אופל אסטרה 2008 שקניתי מליסינג והשמיע רעשים ודפיקות ובפרוק המנוע במוסך UMI
התברר שמוסך הליסינג הכניס מברג לגלגל התנופה ושבר שו,
בקיצור פרקו, החליפו, חדשו וביקשו רק את מחיר העבודה, וזה UMI הכל כך מושמצת,
אבל טויוטה אינה נוהגת כך לפי סיפורי חברים וסיבותיה איתה.
אגב על בעיית אינג'קטורים דפוקים בטנדרי היילקס ויגו מישהוא שמע?
לא כי אף בעל טויוטה לא יודה שהוא מבקר במוסכים כמו כולם.

KOOKE
01-01-16, 17:42
אני מסכים עם עמית. בלי קשר למקרה הזה שלדעתי היובאן לא חייב/ אחראי בכלום, יבואן טויוטה יחסית ליבואנים אחרים הוא בין הגרועים. אף פעם לא לוקחים אחריות גם במקרים מובהקים שהם צריכים לשאת באחריות. בטח ובטח שיבואן טויוטה לא בא לקראת לקוח במקרי גבול או ספק.

amit1
01-01-16, 18:49
זה נכון לכל יצרן שמקבל את הערך ״מותג״.

לכל יצרן יש דגמים מוצלחים יותר ופחות.

ועדיין, כמכלול ממוצע, זה עדיין יצרן מוביל מול ״דתות״ אחרות בסעיף האמינות.

ועמית,
לדעתי הפנאטיות שלך לחפש את הפגמים בכל מה שאינו לנדרובר, בלי קשר אם זה נכון או לא, היא סוג של פאסיב-אגרסיב.
דורון, בכוונה לא אתייחס לסייפא האישי והלא רלבנטי לטעמי ( במיוחד מפיו של ארכיאולוג חובב.. :))
אני יכול לכתוב דוקטורט ברמת הבורג על תכנון הנדסי הזוי במספר איזורים בדיסקו 2 , הנדסה שקורעת לי את העור בידיים..
אבל, מכאן ועד לאמונה פנאטית ולטעמי אינפנטילית שכל מה שיוצא ממפעלי טויוטה הוא המוצר הכי איכותי שקיים עלי אדמות המרחק רב ( ראה ערך בולגוינטים, מזרקים, פעמונים, דיפר...).
מה שהכי מטריד זה היחס המחורבן של היבואן. רבאק, מדובר בלקוח שרכש חמישה כלים....בעבר היו ברשותי שני טרופרים חדשים...אתה רוצה שאספר לך איזה יחס מעולה קבלתי מ UMI?
אז הלך מנוע, קורה, היה ראוי שהיבואן יתקין מנוע על חשבונו, יחייב על העבודה ויישמר לקוח נאמן.

shay-j
01-01-16, 19:17
לי הלכו מזרקים בטויוטה לנד קרוזר 2008 ב150k ק״מ, ההצעה הראשונית הייתה כמעט 16 אש״ח.

אחד העובדים במוסך (מורשה טויוטה גדול ומרכזי) ״פלט״ שזו מחלה של הלנד קרוזרים ובעבר טויוטה העולמית תיקנה על חשבונה רכבים עם בעיית מזרקים.
שיחות יומיות למוקד שירות הלקוחות של טויוטה ודיבור על מיתוס האמינות גרמו לכך שההצעה הבאה הייתה פחות מחצי, כולל עבודה.


Sent from my iPhone using Tapatalk

ד ו ר ו ן
01-01-16, 19:21
כמו שליצרן טויוטה יש מוניטין עולמי של אמינות יחסית ליצרנים אחרים, ליבואן בארץ יש אפעס מוניטין שונה.

זה מקריאה מהירה של הפורום הנוכחי.

מצד שני, איכשהו זה עדיין לא דופק ליצרן את המוניטין.. ואת מצעד הלקוחות.

עצוב, אבל זה המצב.

arnonmg
01-01-16, 22:00
צרת רבים נחמת טיפשים..


2006 TLC 100 IL

boaz avrahami
01-01-16, 22:47
כמו שליצרן טויוטה יש מוניטין עולמי של אמינות יחסית ליצרנים אחרים, ליבואן בארץ יש אפעס מוניטין שונה.

זה מקריאה מהירה של הפורום הנוכחי.

מצד שני, איכשהו זה עדיין לא דופק ליצרן את המוניטין.. ואת מצעד הלקוחות.

עצוב, אבל זה המצב.

מה שמוכיח אולי שאפשר לדפוק את כולם כל הזמן.

רציתי רק להזכיר שיש מקרים כמו הדש בורדים שהלחץ כן עבד בו מול היבואן הנל גם מעבר לתקופת האחריות

arnonmg
01-01-16, 22:47
את ההילקס השני שלנו החזקנו משנת 2000 ועד לפני שנה - כמו שאמרו לפני - פשוט, אמין אבל בעיקר פשוט

לפני שנה שידרגנו ללנדקרוזר 100 - לא טעות
המשכנו לטפל במוסך היבואן - שוב לא טעות ישנם מוסכים מורשים בבעלות היבואן

ועכשיו לפואנטה - הלך הטורבו
לא נעים אבל לא נורא
מוסך יבואן דרש ממני 42,000 ש״ח עבור הטורבו בלבד - לפני עבודה או כל נגזרת אחרת...

מערך השירות מוקף חומה בצורה והעיסוק עם האנשים האלו מתיש

לקצר במילים - הזמנתי טורבו מקורי מחול עם מסמכי ייבוא אישי ואישורי משרד התחבורה והכל הסתכם ב 10,500 ש״ח
עבודה בוצעה ע״י מכונאי מוכשר שנרתם למשימה ועושה עד היום עבודה מדהימה עם הרכב הזה
- זה כולל מערכות בולמים הדראוליות, חיישני גובה, ביטול EGR ועוד
סה"כ עבודה וחומרים הסתכמה סביב 14,000 ש״ח

מה המסקנה שלי -
רכב אמין לא רואה מוסך...
עכשיו ברצינות -
במוסך עובדים אנשים והמוסך לא יכול להיות יותר טוב מהאנשים שעובדים בו

אנשי טויוטה ישראל משולים לאלה שהמלוכה ניתנה להם
בינם ובין היפנים שיצרו את טויוטה יש תהום פעורה וככה תקלות של אטם מזרקים, דשבורד סדוק ועוד תקלות נפוצות לא מקבלות התייחסות ראויה בעוד שמעבר לים אותן תקלות זוכות לטיפול החלפה ופיצוי

יאללה לשטח...


2006 TLC 100 IL

oferc
02-01-16, 01:40
240000 ק"מ זה לא מעט והרבה לקוחות של מותגים אחרים היו מתים להגיע ל240000 ק"מ ללא תקלות , אין ספק שהצפיות מאגדה הם הרבה מעבר אבל לדעתי אי אפשר לבוא בטענות ליבואן.

לגבי היחס או שיתוף פעולה ללקוח וותיק\חוזר זו חובה, אבל בטיוטה יודעים שהם יכולים לזלזל בכל הלקוחות שלהם והם חוזרים אליהם בלי היסוס , ועכשיו שכל המתחרים היפנים הפסיקו לייצר רכבי שטח האף שלהם יעלה עוד קצת והיחס יהיה סופר מזלזל.

יואב פולס
03-01-16, 11:04
עם ובלי להיכנס למקרה הספציפי המצער כשלעצמו,
יש ויהיו תקלות בכל רכב. גם בטויוטה. אין מושלם.

בטויוטה ספציפית, וחשוב שידעו כל בעלי הלנדקרוזרים, בתוך עוקת השמן יש פילטר. אין ברוטינת הטיפולים של האוטו שום התייחסות לאותו פילטר. אבל הפילטר נסתם עם הזמן, ומשאבת השמן לא מצליחה לשאוב ומכאן הדרך למותו הפתאומי של המנוע קצרה.
תדרשו בטיפול "אחת ל..." (אני לא יודע כל כמה זמן, אבל 100,000 ק"מ נראים לי סבירים) להוריד את העוקה כולה ולנקות את הפילטר המובנה הזה. חבר עשה את זה לאחרונה בעלות של כמה מאות שקלים. יכול להיות שזה קשור למה שקרה אצל פותח השרשור ויכול להיות שלא.

ניב151
03-01-16, 12:45
עמית,

ואני מכיר לקוחות של המזרח שקיבלו את כל הצינור .
למרות שכמה מהם החזיקו כמה כלים במקבלים , לאחר היחס עזבו את המותג.

אז מה זה אומר ? כלום.

אבל אל תשבח את המזרח אלא אם כן אתה מקור ראשון.

יניב עמית
03-01-16, 17:48
ממש לא מקור ראשון,
אני מחזיק ניסאנים ונהנה
אבל יבואנים זורקים זין בכללי
ולפי התגובות כאן טויוטה יותר מכולם

נמרוד
03-01-16, 18:21
אבל יבואנים זורקים זין בכללי


רגע, זה נכון באופן כללי?

האם מצופה מיבואן רכב שיחליף מנוע על חשבונו אחרי תקופת אחריות? האם זה נהוג איפשהו בעולם?

אני מניח שכל אחד כאן יכול לדמיין את עצמו בתור מנהל אחראי בחברת יוניון מוטורס, קרסו, או המזרח... האם אתם מחליפים מנוע כלאחר יד לרכב שיצא מתקופת האחריות לפני שנתיים ו130 אלף קילומטר?

נדב ש.
03-01-16, 19:16
מי שחושב שהיבואן חייב לו משהו אחרי תקופת האחריות טועה ובגדול.
הוא כן יכול לבוא "לקראת", בגלל כל מיני סיבות כמו שפותח השרשור ציין ואולי ציפה לקבל, אבל לא קיבל אפילו יחס לדבריו והפנו לו את הגב.

אם קיים כשל סידרתי ויש ניסיון "השתקה" כבדרך כלל עם היצרן הזה זה כבר משהו אחר.

היחידי שנתן מעין "אחריות"(בת'כלס לשלם השתתפות על מנוע חדש מהניילון 5000 ₪ זה בדיחה, ראיתי חשבוניות ששלחו לאיסוזו יפן בסך 80k על המנועים האלה אז מישהו עשה פה קופה) למנוע ל 10 שנים זה איסוזו, לטרופר דיזל, הכשל הסידרתי, מהריקול הראשון שהיה למזרקים הכושלים שהעבירו סולר לשמן וגמרו מנועים, אחרי הריקול נפתרה הבעיה אבל הנזק כבר ניגרם והשם של הטרופר בשוק הפך לבעייתי, זאת הסיבה כניראה שהיבואנים/יצרנים פוחדים מהודאה שיש כשל באחד מהדגמים שלהם.

יואב פולס
03-01-16, 20:56
נדב, תתפלא לכמה קורולות ואוריס החליפו מנועים בגלל כשל. בלי שום משחק.
צ'מפיון מתעקשים שאין תקלה ב TSI ו DSG אז התקלה לא קיימת?
ליבואן X יש בעיה קוסמטית עם רכיב משמעותי בתא הנוסעים. היבואן מכיר בכך שמדובר בתקלה חריגה. היצרן טוען שאין תקלה, ושולח את היבואן לדבר ללמפה ולא משפה אותו. עכשיו מה היבואן אמור לעשות? הוא מבין שלקוחות שלו יש בעיה, אבל היצרן שולח אותו לתקציבי "רצון טוב".
יש עוד המון סיפורים.
בשורה התחתונה יבואן יכול לעשות המון למען לקוח עם כשל במנוע, בטח ללקוח חוזר עם כמה וכמה מכוניות. בין לשלוח לקוח לדבר ללמפה לבין להחליף מנוע קומפלט כולל עבודה על חשבון היבואן יש עוד כמה פתרונות באמצע, שישאירו את הלקוח עם הרגשה טובה, ולא יעמיסו על הדוחות השנתיים של היבואן.

נדב ש.
03-01-16, 21:27
גם לאוונסיס הלכו מנועים אז מה? לגיסי היתה קורולה לפני כמעט 10 שנים, 2005 נידמה לי, פעם אחת אישתו נהגה ברכב נידלקה נורת שמן והמנוע גמר, התברר שיש תקלה סידרתית, עשו משהו? שמעת על ריקול?

נגד צ'מפיון הוגשה תביעה ייצוגית אין להם הרבה ברירה, אולי זה בגלל שהשוק שלהם גם ככה לא משהו?

למה נגד יוניון לא הוגשה תביעה? ולא חסר על מה, אולי כי הלקוחות מפחדים מצניחת מחירון או ביקוש הרכבים...

היבואן יכול לעשות הרבה בלי קשר ליצרן אם הוא רוצה לשמר את הלקוחות, אבל לא חייב, בגלל כתבתי "לקראת", אז לא יקרה לו כלום אם הוא יגזור קופון יותר קטן, שיבוא ללקוח ויגיד לו במקום לשלם x אתה משלם אצלי y(יעני פחות) כי אני מעריך אותך שאתה מכניס לי הרבה זוזים בשנה(ורוצה שתמשיך) מהכלים שאתה מחזיק(ולדבריו יש לו 3), אבל לא, במקום זה הוא זורק עליו ז#;&.
אישית הייתי לוקח את המותג הביתה בלי מנוע ושורף אותו בל"ג בעומר.

דרור ברלי
03-01-16, 22:52
גם "תקלה סדרתית" במנועים לא מחייבת ריקול אלא אם מדובר במשהו בטיחותי או במנועים שבאופן סיסטמטי נגמרים לפני תום האחריות.

אני מניח שברכב עם אחריות ל- 3 שנים ו-100K ק"מ, אם המנוע היה הולך אחרי 3 וחצי שנים ו-120K ק"מ, היה קל יותר לקבל מחוות של רצון טוב מהיבואן.
אבל שנתיים ו-130K ק"מ אחרי תום האחריות, נו בחיאת. היבואן לא חייב ללקוח כלום. פשוט כלום. בטח יבואן של מותג כל כך חזק עם המוני חסידים ומאמינים, עם שם שמוכר את עצמו ושאפילו תקלת בטיחות גדולה מלפני כמה שנים (בעיות הבלימה ודוושות הגז הנתפסות + נסיון הטיוח של היצרן) לא פגעה במכירותיו.

זה כמובן היה יכול להוסיף ליבואן הרבה נקודות אם היה עושה מחווה ללקוח נאמן כזה ולפחות נושא בחלק מעלות התיקון - ויש גם סיפורים מאוד חיוביים על יבואן רכב גדול בישראל שהלך לקראת לקוחות והחליף להם מנועים ללא תמורה למרות שאותם לקוחות נהגו ברשלנות-רבתי והמנועים נהרסו באשמתם הישירה. דגש שכזה על שירות ללקוח מוסיף בעיני נקודות זכות רבות מאוד לאותו יבואן והוא מרוויח ככה לקוחות רבים ובצדק - אבל זה בהחלט לא מחייב אף יבואן אחר לנהוג כמוהו.

במקרה של הדשבורדים הנסדקים - טויוטה מוכרת הרבה מאוד רכבים שכאלה גם במקומות "קצת" יותר חמים מישראל. מפרץ פרסי למשל. האם גם שם הדשבורד נסדק בגלל החום? זה משהו שלא פוגע בתפקוד הרכב, אבל כן מפריע בעין ובהחלט מוריד מהערך שלו - כי אסור לשכוח שמדובר ברכב יקר ו"יוקרתי" עם מוניטין של איכות גבוהה ודשבורד סדוק פוגע אנושות במוניטין הזה.
אז מצד אחד יפה מאוד שהלכו כאן לקראת הלקוחות - מצד שני זה לא עבר בלי התארגנות ומאבק של הלקוחות מול נסיון להתשה - מין קטע ישראלי שכזה. גם מה שהושג בסוף זה לא בדיוק בחינם, למרות שרוב העלות מסובסדת, הלקוחות עדיין משלמים.

KOOKE
03-01-16, 23:21
אני כבר לא זוכר איזה גוף מסחרי הגה את הסיסמה השיווקית הכל כך נכונה ״ אנחנו במקום השני ולכן אנחנו מתאמצים/ משתדלים יותר...״

אז זהו שטויוטה לא במקום השני ולכן למה להם להתאמץ...

tom1105
03-01-16, 23:24
אני כבר לא זוכר איזה גוף מסחרי הגה את הסיסמה השיווקית הכל כך נכונה ״ אנחנו במקום השני ולכן אנחנו מתאמצים/ משתדלים יותר...״

אז זהו שטויוטה לא במקום השני ולכן למה להם להתאמץ...
Avis ,

sent from my WJ

mugi8675
03-01-16, 23:44
בנוגע לצ׳מפיון, מנועי Tsi וכו׳: לפני חודשיים חגגה הסופרב 1800 שבבעלותי 4.5 שנים ו- 200,000 ק״מ. צריכת שמן מנוע התדרדרה לכ- קילו לאלף ק״מ די בפתאומיות. שיפוץ מנוע עולה כ 18,000 ש״ח במוסך מורשה וכ- 14,000 במוסכי מדרכה. נעשה את זה קצר: היבואן לקח אחריות ומימן את השיפוץ. לפני זמן מה היה לשפן מהדרום בעיה עם ג׳יפון סקודה די עמוק מחוץ לתקופת האחריות ובסופו של דבר קיבל אחריות מלאה. בשני המקרים את העבודה עשו מוסכי חברה (במקרה של שפן זה התחיל עם מוסך אופניק דווקא ונפתר לאחר שעבר מוסך).
אז לא שאני משבח את צ׳מפיון. הרכבים יקרים וכך גם הביטוח והחלפים, אבל לפחות הם מאזינים לשותפים שלהם במוסכים. דווקא תכננתי להחליף רכב, אבל עכשיו יש אוטו חדש לגמרי...

אגב, כמה זמן לאחר שרכשתי גראנד וגיטרה נשר כיסוי הגלגל בשטח לאחר שהפינים שאוחזים אותו נשרו. סוזוקי סרבו להחליף אותו בתוך תקופת האחריות בטענה שהמכסה סרוט... הוא הרי נפל מהרכב בשטח.

בקיצור, יש הרבה אופניים בין היבואנים ולכן צריך לזהות את המוסכים הטובים שלהם.

יצחק.

OhadL
04-01-16, 00:16
לפעמים אני מרגיש כאילו המרשתת אורבת לתקלות בטויוטה.

הסטטיסטיקה לא משקרת, וגם לוחות המודעות ביד 2.

תמיד יש יוצאי דופן ואיתם היבואן צריך להתמודד.

מי שמייצג את הלקוח מול היבואן זה המוסך, ובמידה והמוסך לא לוחץ אז היבואן לא פילנטרופ. במיוחד שהיבואן לא חייב דבר.

בסוגיית הדשבורדים, טויוטה ארהב, החליטו להחליף ללא עלות את הדשבורד בדגמים מסויימים. טויוטה אירופה, אליה יוניון מוטורס כפופים החליטה שלא. היבואן בסוף הכניס יד לכיס והגיע לפתרון עבור כלל הלקוחות, חלקם מעל 10 שנים על הכביש.

מציע לקחת דברים בפרופורציות

דרור ברלי
04-01-16, 01:12
לפעמים אני מרגיש כאילו המרשתת אורבת לתקלות בטויוטה.



ברור!!!

הרי זה מותג שבנה את עצמו רק על דבר אחד - שמירת ערך וסחירות שהם פועל יוצא של איכות ואמינות.
וזה עובד. למותג הזה יש מיליוני חסידים בכל העולם - אף אחד מהם לא בוחר בטויוטה כי היא נוחה, או נוסעת מדהים, או מהנה לנהיגה - קונים טויוטה בגלל מוניטין האמינות. נקודה. אפילו אני, שלא אוהב את המכוניות של טויוטה כי לטעמי הן איומות לנהיגה, דווקא ממליץ לרבים שלא מחפשים חוויות נהיגה, לרכוש טויוטה. במיוחד לאלה שסוחבים טראומה ממכוניות לא אמינות שבילו בעיקר במוסך, רק כדי שסוף-סוף יהיה להם קצת שקט ושייהנו מהחוויה המתקנת של אוטו שתמיד מניע, תמיד מקרר ותמיד מגיע. מי שצריך כלי תחבורה בסיסי ואמין שהדרישה היחידה ממנו זה לא להתקלקל (או להתקלקל הכי מעט שאפשר) ולשמור על ערכו - טויוטה זה האוטו היחיד בשבילו.

באופן טבעי ומתבקש תמיד יהיו כאלה שיצביעו על כשלים וינסו לשחוט פרות קדושות. יודע מה? בצדק! כי ערך המותג היחיד שטויוטה יכולה לנפנף בו הוא האמינות. מהבחינה הזו, אסור שידבק בה שום רבב. ממש כפי שערך המותג של ב.מ.וו הוא "מכונת הנהיגה", ושל ג'יפ ולנדרובר הוא יכולות השטח. אם מותג כלשהו מפשל דווקא בסעיפים עליהם הוא בנה את המוניטין שלו - הוא יחטוף וחזק.

זו עובדה שממוצע התקלות של דגמי טויוטה הוא באמת מהנמוכים בתעשיה אם לא הנמוך מכולם. אבל זו עובדה שגם הם לא נקיים מכשלים ומדגמים פחות מוצלחים.

יואב פולס
04-01-16, 07:46
דרור,
הלנדקרוזרים שהיו לי עדיפים בכל פרמטר על כל לנדרובר מקביל שהחזקתי. (פראדו 90 מול דיסקברי 1 או 2, לנדקרוזר 120 מול דיסקברי 2) כל פרמטר.
נוחות, עבירות, איכות והוצאות אחזקה.

AvinoamNa
04-01-16, 09:07
לא חושב שיש חולק על כך שהאמינות הכללית של טויוטה יותר טובה מזו של LR.
מה שכן, מנוע מתאבד בקמ כזה ברכב הזה זאת תופעה יוצאת דופן. והשאלה האמיתית שצריכה להישאל פה היא למה זה קרה ואיך לא עלו על זה לפני.
מנוע לא מתאבד ברגע, ואת זה ראוי לברר מול המוסך המטפל.

יניב עמית
04-01-16, 15:32
לא זאת הכונה,
הכונה היא שיבואן שקונים אצלו כלים ב250K וצפונה צריך להתייחס ללקוחות בצורה יותר טובה ממה שנראה לפי התגובות כאן
ומניסיון אישי.
מנוע יכול ללכת גם עקב תחזוקה לא נכונה.

amit1
04-01-16, 16:28
דרור,
הלנדקרוזרים שהיו לי עדיפים בכל פרמטר על כל לנדרובר מקביל שהחזקתי. (פראדו 90 מול דיסקברי 1 או 2, לנדקרוזר 120 מול דיסקברי 2) כל פרמטר.
נוחות, עבירות, איכות והוצאות אחזקה.
תגובתך ברורה, מתבקשת ונפוצה בין בעלי הטויוטות. אתה מושקע ב 2 ל"ק בשווי של 300 אל"ש ומן הסתם מעונין לשמר את המחירון הגבוה. עובדתית, הלנדקרוזר נחות בכל פרמטר שקשור לעבירות ונוחות ( בשטח) בהשוואה ללנדרובר ולדעתי גם בנושא האמינות לא תמיד מצדיק את התדמית ( פעמונים, מזרקים, בולגוינטים,דיפרנציאליים, דשבורד, מנוע וכו' :))

ד ו ר ו ן
04-01-16, 18:48
עמית,
אתה באמת חושב שיש התארגנות מחתרתית סודית של כל בעלי טויוטה שכל מטרתה טיפוח המחירון?

שיט..
עלית עלינו.

נדב ש.
04-01-16, 19:24
עוד פעם הגעתם לויכוחים של מי יותר טוב...
מתי תבינו שאין אחד מושלם, לכולם יש דפקט באיזה מקום.
ומי שאומר על לנדקרוזר "נוח" לדעתי הוא האחרון בקטגוריה בנוחות.

לדעתי זה כן נכון שיש מעין "תיאום" על מחירי השוק, תפתח לוח רכב ותראה שכל אחד בהתאם לשנתון מבקש סכום דומה, איך זה?
בא בעל טויוטה ורוצה למכור, פותח מסתכל ואומר "וואלה אלה המחירים למה אני יפרסם פחות", זה מה שמבקשים, "למה אני יבקש פחות" , ועוד כל מיני משפטים דבילים.

לפני שבוע חבר קנה טויוטה כי זה היה חלום שלו, כן קראתם טוב, חלום, הלך שילם על אחת שהנתונים לא משהו (לטעמי), מחירון(ככה אמר, אולי מתבייש לספר באמת) כשבין היתר מופיע ברישיון "ממשלתי" , מה אתם אומרים על זה...

דרור ברלי
04-01-16, 19:38
כי פרטי במצב לא משהו נמכר כבר מעל למחירון.
ופרטיים במצב טוב נמכרים בהרבה מעל מחירון.
ולפעמים אני שואל את עצמי אם אף אחד לא סופר את המחירון הזה, אז בשביל מה צריך אותו בכלל.

זה לא רק בלנדקרוזר. זה ככה גם בויגו. טנדרים יוצאי משטרה, חח"י וכו', שחוטים, לעוסים, עם מאות אלפי ק"מ, שזיינו אותם בת...ת ודחפו להם את כל האלמנט בסיבוב. הם כנראה בנויים ממש טוב כי הם שורדים - עובדה. ובגלל זה הם יקרים. ככה זה בטויוטה.

ולכן, יש אנשים שזה אשכרה החלום שלהם ומוכנים לשלם עבורו תועפות. זכותם.
למזלנו אנחנו חיים במדינה שמתגאה בחופש דת ופולחן.


אם כבר חלומות, אני שומר את החלומות שלי למשהו נחשק באמת - אוטו שיהיה לי כיף להסתכל עליו שעות ושכל נסיעה בו תהיה חגיגה ויש כמה מועמדות שוות במיוחד... אף אחת מהן לא סתם עוד רכב יפני כמו של כולם שלאן שלא תפנה את הראש תוך שניה תראה שלושה-ארבעה כמוהו... אבל מה אני מבין.

שגיא S
04-01-16, 19:43
גם הסופות איבדו ממזמן כל קשר לשווי האמיתי שלהן,
כנ"ל לגבי צ'רוקים שרכבים סטנדרטיים בני 15-17 שנה נמכרים ב-60 אלפי ש"ח.
דיפנדרים - מפורסמים משנת 96-97 במחירים של עשרות אלפי שקלים.

יש כל כך הרבה רכבים שנמכרים/מפורסמים רחוק מהמחירון שבאמת אתה תוהה כבר למה הוא רלוונטי?
כל מוכר אומר לך שמוכרים לפי יד 2 וכל קונה טוען שמוכרים לפי לוי יצחק...

נדב ש.
04-01-16, 19:56
אם הרכב שווה את המחיר, כלומר מתחיל מאיזה מחיר בסיס ומשם אתה מחשב את מצב הרכב ומה יש עליו תוספות ששוות, אני מוכן לשלם, 4x4 זה לא פרייבט.
ככה גם היה עם הכלים האחרונים שלי, נימכרו לפי מצבם והתוספות, וככה גם קניתי את הדיסקו, מעל ל"מחירון" והוא שווה כל שקל.

דרור ברלי
04-01-16, 19:56
כן מחירון, לא מחירון.
בויכוחי השוק דעתי היא שכל אוטו שווה בדיוק - אבל בדיוק - את מה שמשלמים עבורו.

arnonmg
04-01-16, 20:07
השוק שלנו הוא שוק דובי ... ואנחנו חיים בבועה...

כנס ללוחות רכב יד שניה בחול ותראה את הפערים - ולא רק במחיר

מי שבאמת אוהב 4x4 יעשה לעצמו טובה ויביא לארץ רכב אספנות (30+) שמור משופץ משומר ומשודרג במחיר שווה לכל נפש
יש כאלה עם 300,000 קמ וגם פחות ואפילו מצאתי לנדקרוזר 55 שנת 75 יד ראשונה - 360,000 קמ

רכב אספנות כזה עם כל הדיגומים יכול להביא הרבה יותר נחת וסיפוק בכיס ובשטח

בקרוב לא ישארו רכבי 4x4 אמיתיים ואז רכבי האספנות יהיו המוצא היחידי

ודרך אגב - משום מה הרכבים בחול תמיד ניראים שמורים יותר - למה זה?


2006 TLC 100 IL

KOOKE
04-01-16, 20:36
אין כאן לייק אז +++++1 לתגובה האחרונה זו גם תוכנית המגירה שלי להביא רכב אספנות.

yoni_0000
04-01-16, 20:42
גם אני חשבתי כמוכם..לא הכל זהב ברכב כלכך ישן.. יש המון חסרונות שצריך לקחת בחשבון מעבר לבעיות אמינות.

itamar1980
04-01-16, 21:36
לפי מה שאני מבין הישועה מהיבואן רחוקה.
מה שבטוח עכשיו יש בראש מחשבות על רכבים אחרים שפעם היו רחוקות יותר משלום עם הפלסטינים.
בתור בעל טויוטה וגם בוגר אוסטרליה, ששם הכלי נפוץ, אני לא מתחבר ללא נוח/לא עביר/ללא חווית נהיגה טובה.

דרור ברלי
04-01-16, 21:43
טויוטה וחוויית נהיגה?.............................:conf used:

itamar1980
04-01-16, 21:54
אומנם לא בפראדו...

אז אם אין חווית נהיגה וגם האמינות כבר לא מה שהיתה פעם, מה נשאר???
מטרייה שנותנים מתנה בחורף על טיפול או שאולי הקופסת סוכריות לרכב??

דרור ברלי
04-01-16, 23:00
דיברנו על זה המון. אולי כבר שנים.

נוחות וחוויית נהיגה תקבל באירופאיות. מי שאוהב לנהוג מראש לא מתעניין בטויוטה.
ערכי המותג של טויוטה, בוודאי כאן בארץ, הם סחירות ושמירת ערך שהם נגזרות ישירות של אמינות ואיכות מוכחות.
הם מעולם לא ניסו לקרוץ לקהל צעיר, הם אף פעם לא התגאו בקטע דינמי כלשהו. אתה יכול לראות את זה במפרט הטכני שהם מביאים לישראל - גירים אוטומטיים בלבד, מבחר צבעים סבתאי וחיוור על גבול החולני. שם המשחק כאן הוא סולידיות. ולא שהיצרן לא יודע לעשות דברים טובים - אבל בכל הפעמים שיוניון ניסו למכור כאן דגמים צעירים או ספורטיביים באופיים/עם גיר ידני כמו יאריס T-ספורט, MR2 ו-GT86, הם נתקעו עם המכוניות האלה. בודדות בלבד נמכרו והיבוא הופסק.
הם אגב צודקים לחלוטין - רוב רוכשי הרכב החדש בישראל לא מחפשים שום דבר דינמי אלא סולידיות ותחושת ביטחון בהשקעה שלהם. אוטו בישראל זה מוצר יקר. אף אחד לא אוהב שהשקעתו מתנדפת באויר.

דווקא רכבי השטח שלהם יותר מדברים למי שבאמת רוצה שהאוטו גם ייסע - במקרה זה בשטח. והם בהחלט טובים בזה.
לנדקרוזר סטנדרטי מהניילון מתאים כמ ושהוא למי שאוהב לטייל. נוחות הנסיעה לא מדהימה והריסון על הפנים - אבל למי שנוסע לאט ורגוע ואוהב את זה רך ומתנדנד, זה מתאים בול. תחליף לו צמיגים ל-AT וא תהבולמים הסמרטוטיים למשהו איכותי - ויש לך אחלה SUV - לא מפלצת עבירות, אבל יגיע לכמעט כל מקום, כולל חלק גדול מהמעלות המיתולוגיים, במינימום שיפורים. ישרוד יפה לאורך שנים וישמור מחיר טוב.

סיפור כזה של מנוע הוא לא נורמה אלא חריג. והאמת היא שאין מה לבוא בטענות ליבואן. זה היה נחמד מצידו אם היה הולך לקראתך, אבל הוא לא חייב.

חנן-ג'יפולוג
04-01-16, 23:51
כל נסיון לדבר על חווית נהיגה או הנאה מנהיגה כאילו מדובר במדדים אבסולוטיים ולא סוביקטיביים, הוא מצחיק במקרה הטוב, ולא חשוב מפי מי נשמעת הטענה, למרות שזה נורא מקובל בברנז'ה. לעניין הזה אין כל משמעות אם מי שכתב את זה, זה ההוא מטופ גיר, או דודה נחמה. המשקל של שני הטוענים זהה לחלוטין. זהה לאפס.




יש מי שחוויית הנהיגה שלו היא לעבור ממוסך אחד למוסך אחר בגור האריות הנוח והאוחז עם ההגה ה"מתקשר" שלו, ויש מי שהנאת-חוויית הנהיגה שלו היא מT62 או ריו, נ"נ, רום-כרמל חסרת מרכב או MF35. נשבע לכם שיש כאן טיפוסים כאלה, ולפעמים אלו ואלו הם בכלל אדם אחד.

אז כן, עמיתיי בעלי הטויוטות. מותר לכם לומר שאתם ממש נהנים לנהוג בטויוטה שלכם.
אוהבים אתכם הרבה.





Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk

גיתאי נוה
05-01-16, 00:20
בוקר מומטר-פזור אחד לפני חודש אולי יותר, הגעתי לשלב מכונן בפרוייקט בניית הסופה (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/96366-%D7%94%D7%96%D7%9E%D7%A0%D7%94-%D7%9C%D7%94%D7%A9%D7%A7%D7%94-%D7%A1%D7%99%D7%91%D7%94-%D7%9C%D7%9E%D7%A1%D7%99%D7%91%D7%94) שלי מההתחלה, ממש בטווח הרחה מהפינלה - הטסט.
שיגרתי תמונה נבחרת במנ'שמע לאחד הוותיקים פה, והוא השיב לי בציניות המפורסמת שלו משהו כמו "יו איזה מסכן, כזה פרוייקט ארוך ובסוף לא יצא טויוטה??"
ידעתי מראש לאיזו מיטה חולה אני נכנס אצלו, אז הכל היה בקונטרול.

עוד זה מדבר וזה מסתלבט, מכיוון שרשיון האוטו כבר היה ללא תוקף, נאלצתי להניף אותו על גרר בדרך אל (מסלול) האושר.
והנה הפתעה - אורח גאה ניצב עם פרונט מורם לפניי על הגרר!

105046

מכיוון שלימוד זכות זו מצווה גדולה בתורה, נשארנו ביד עם מסקנה אחת מתחייבת: טויוטה *לא מניעה* רק כשבעל הבית מעוניין לחסוך בשורת הדלק.
את בעל הבית לא זכיתי לראות אז אני לא יודע בוודאות מאיזו עדה הוא.

ד ו ר ו ן
05-01-16, 00:21
דרור,
מעריך ונהנה מהכתיבה שלך אבל בתגובה האחרונה, פשוט שטויות..

היטיב חנן לתאר.

הנאה היא סובייקטיבית לחלוטין.

נהנתי הרבה פחות מסופות מאשר הטנדר האיטי שלי.
בדרך לשטח, וגם בתוכו.
והדבר היחידי שזה אומר הוא שאנחנו שונים.

KOOKE
05-01-16, 01:45
דורון

גם מזוכיזם הוא סוג של הנאה - רוצה לאמר שיש איזו שהיא נורמה של מה שרוב הנהגים יחשיבו כנוחות נסיעה או איכות תא הנוסעים מבחינת עיצוב ואוירה למשל או אפילו אני מעז לאמר חווית נהיגה כוללת.

אז כן לפי רוב הדיעות ככל שאני יודע עליהם המושג המופשט הזה של ״הנאה מנהיגה״ לא מתחבר אוטומטית למותג טויוטה.

ד ו ר ו ן
05-01-16, 08:23
יש לי הרבה מאד קמ על סופה.
לא מחזיק ממנה חווית נהיגה/איכות נהיגה.
המנוע שלה נהדר, וזהו.

בכביש, הטנדר העייף שלי נותן איכות נסיעה פי כמה יותר טובה.
יציבות, שקט ואיכות תא נוסעים שאחרי 17 שנים המתגים עדיין יודעים ומבצעים את תפקידם.

למעשה רוב רכבי השטח מציעים איכות חיים טובה בהרבה מהיצור השיכור הזה.

ובשטח,אני מאד נהנה מה״סתמיות״ והאדישות ״חסרת האופי״ של הטויוטה בהתנהלות בשטח.
ואולי זה מה שמעצבן כל מיני אנשים, שאלו רכבי שטח שלא עושים עניין והחווית נהיגה שלהם היא ״לאן לנסוע?״

גם דרור חוזר על המסר הזה שוב ושוב.

לחריגים מעל מטר תשעים כמוכם גם ככה קשה למצוא משהו שמתאים- אז תסלחו, אבל אתם אלוונטיים לדיון חריגים, לא הממוצע.

חנן-ג'יפולוג
05-01-16, 09:23
דורון

גם מזוכיזם הוא סוג של הנאה - רוצה לאמר שיש איזו שהיא נורמה של מה שרוב הנהגים יחשיבו כנוחות נסיעה או איכות תא הנוסעים מבחינת עיצוב ואוירה למשל או אפילו אני מעז לאמר חווית נהיגה כוללת.

אז כן לפי רוב הדיעות ככל שאני יודע עליהם המושג המופשט הזה של ״הנאה מנהיגה״ לא מתחבר אוטומטית למותג טויוטה.
+1

רק שאת האינדיבדואל שיודע לחשוב באופן עצמאי לא אמור לעניין איך הרוב, או הפרט, חווה את הרכב שלו.
הדבר היחיד שאמור לעניין אותו זה איך הוא חווה את הרכב שלו.
כן, בדיוק כמו במין.

יואב פולס
05-01-16, 11:27
לרגע היה לי נדמה שנכנסתי לאתר הצהוב.

arnonmg
05-01-16, 14:38
http://www.fourwheeler.com/features/1310-1977-toyota-land-cruiser-fj40-modern-classic/


2006 TLC 100 IL

יניב עמית
05-01-16, 19:23
כאחד שנהג הMF35 הקדים את זמנו

amit1
05-01-16, 19:33
מעניין לדעת למי עוד הלך מנוע בלנד קרוזר?

KOOKE
05-01-16, 19:36
וואו ממש אהבתי את ה fj

דרור ברלי
06-01-16, 09:53
וואו ממש אהבתי את ה fj


יפהפה. FJ40 היה ונשאר הרכב היחיד מתוצרת טויוטה שאני באמת רוצה.
ותקרא את המיפרט. איזה יופי של רכב. מאוזן, לא מוגזם. בטוב-טעם.

KOOKE
06-01-16, 15:20
בדקתי מחירים בebay מטורף מה שרץ שם. כבר יותר זול לרכוש רוביקון חדש מהניילון......

amit1
06-01-16, 17:37
מזכיר נשכחות.

ד ו ר ו ן
06-01-16, 18:20
בדקתי מחירים בebay מטורף מה שרץ שם. כבר יותר זול לרכוש רוביקון חדש מהניילון......

זה רק מראה כמה העדר גדול.

arnonmg
06-01-16, 18:25
בדקתי מחירים בebay מטורף מה שרץ שם. כבר יותר זול לרכוש רוביקון חדש מהניילון......


הנה משהו יותר הגיוני -
http://toyotalandcruiser.usedcarexport.biz/70221003.htm



2006 TLC 100 IL

arnonmg
06-01-16, 18:37
או כאן -
http://carsales.mobi/cars/results?q=(Service%3D%5BCarsales%5D%26(M ake%3D%5BToyota%5D%26(Model%3D%5BLandcru iser%5D%26((Series%3D%5BFJ60%5D%7CSeries %3D%5BFJ70RV%5D)))))


2006 TLC 100 IL

Ofir37
20-04-17, 22:25
גם לי קרה לפני חודש.דגם למיטד 2010 אותו דבר כמו המקרה שלך.
הרכב עם 215.000ק"מ ופתאום במהלך נסיעה הפסיק לנסוע הלך המנוע!! ללא התראות או נורות אזהרה הרכב מטופל בחברה רק בטויוטה.
אשמח אם תיצור קשר איתי אני כרגע לא יודע מה לעשות האם לתקן את הרכב או לא.
מחשש אולי זה תקלה סדרתית.0508758814

-->