התחברות

צפייה בגרסה מלאה : יעוץ לפני קניית טריוס



Marco marco
02-01-16, 19:32
היי, אישתי ואני רוצים (טוב נו, אני רוצה ואישתי מסכימה) להחליף את היונדאי i20 שלנו ברכב שטח. תמיד אהבתי לטייל בארץ ברגל והחלום הוא לחוות את הנופים של הארץ גם עם רכב שטח..
אנחנו זוג ללא ילדים כרגע ועם כלבה בגודל בינוני. להחזיק שני רכבים יהיה גדול עלינו כך שהרכב ישמש את האשה ( = תיבה אוטומטית) ואותי בעיקר ליומיום וגם לטיולים בשטח. אנחנו מקווים לא לעבור את ה15k קילומטר בשנה.
מבחינת תקציב חשבנו להישאר פחות או יותר באותו הסכום של היונדאי שלנו, 60k, למרות שגם אם נלך על משהו בסכום נמוך יותר נמצא מה לעשות עם ההפרש בכסף ;)
דגשים מיוחדים בבחירה שלנו הם בטיחות הרכב, (וספציפית esp), עלויות שפויות, וציפיה ליכולות שטח בסיסיות בלבד, אולי עם הניסיון יבוא התאבון למפלצת שטח אמיתית..
האופציות שעלו אצלנו הן הגראנד ויטארה 1.6L, הג'ימני והטריוס. כשאומנם ברור שלראשונים יש יכולות שטח טובות יותר לאחרונים עלויות נמוכות יותר. הג'ימני כנראה יהיה צפוף וקשוח מדי בשבילנו ביומיום והטריוס כרגע הוא האופציה המובילה מבחינתנו.
אני מבקש את העזרה שלכם בכמה נקודות
1. מאיזה שנה יש טריוס עם esp ואיך אוכל לדעת בוודאות שאכן המע' נמצאת ברכב ספציפי שארצה לקנות?
2. האם מכון בדיקה רגיל מתאים גם לבדיקת רכבי שטח? עולם השטח חדש לי ואני פוחד לקנות "חתול בשק"
3. חוות דעתכם הכללית, פיספסתי אופציה מבחינת הדגמים? תובנות נוספות? איך מתחילים להכיר את נהיגת השטח??

תודה רבה על הנכונות לעזור לחבר'ה חדשים שרוצים להיכנס למים הרדודים של נהיגת השטח וסליחה על החפירה :))

JPMAN
13-01-16, 18:19
טיריוס עם ESP קיים מסוף 2009 עד 2011 בישראל
ההבדל בדגם הוא בפנסים שקופים מאחור לדגמים הקודמים
לוח השעונים שונה לעומת הדגמים הקודמים
אין לרכב הילוך כוח

המנוע הוא 1.5 המבוסס על מנוע יאריס ספורט ומורכב לאורך טיוטה היא הבעלים של דייהטסו

הרכב משווק גם בשם TOYOTA RUSH בשווקים מסויימים

הרכב מיוצר עד היום עם אותו מנוע וקיימת גירסת 7 מושבים עם מזגן מפוצל ליושבים מאחור

דייהטסו לא מוכרים רכבים בתקינה אירופאית מסוף 2011

http://www.sts.com.sg/daihatsu_cars_terios-7.php

Marco marco
13-01-16, 19:43
וואו, תודה! לא כל כך הבנתי את ההבדל בפנסים..
שאלה נוספת שעלתה לי, האם רלוונטי לחשוב על הגבהה עבור הטריוס בהמשך אם נרצה להתרחק קצת משבילי קק"ל? לא מצאתי התייחסות לזה באתרים בארץ, חוקי בכלל?

דרור ברלי
13-01-16, 19:59
אל תשאל שאלות קיטבג....

נציגי ממלכת הרשע לא רגילים לטריוסים מוגבהים ולכן גם לא מחפשים אותם.
טריוס דור II מוגבה במעט + מיגון + צמיגי AT נסע איתי טיול חוצה נגב של 3 ימים, כולל לא מעט מעברים לא פשוטים. עבר כמו גדול, לא פחות טוב מלנדקרוזרים, דימקס וגרנד ויטרות שהיו בקבוצה.... אז נכון שהאוטו היה הרבה פעמים קרוב לגבול מעטפת היכולות שלו, אבל עם נהג טוב הוא הגיע רחוק מאוד - וגם חזר משם בחתיכה אחת.

הבעיה שלו היא לא ביכולות אלא בשם המשפחה. דייהטסו הן מכוניות אמינות בשנותיהן הראשונות, אבל כשהן מתחילות להזדקן, זה קורה מהר ורע.

Marco marco
13-01-16, 20:06
צודק, אז אנסח אחרת:
איך מעבירים אוטו כזה טסט?

דווקא המוניטין שלו הוא של רכב אמין לא? נראה לי ריאלי למצוא טריוס עם מעט קלימטרז' ובתול שטח שיתן עוד עבודה

דרור ברלי
13-01-16, 20:24
בין מוניטין לבין מציאות יש לפעמים הבדל גדול.
בישראל, הרבה בעלי מכוניות עם "מוניטין של אמינות", במיוחד אם הם לא אמידים ונוסעים במכוניות מדגמים ישנים ו/או לא יקרים, נוטים להזניח אותן או לטפל בהן בחסכנות/קמצנות "כי אין צורך, הן לא מתקלקלות". אז קבל חדשות מרעישות - מכוניות דייהטסו אמינות בשנותיהן הראשונות אבל לא יכולות לסבול הזנחה או טיפול חפיפי. תזניח ותגלה שהן כן מתקלקלות ואפילו הרבה, וכשזה יקרה, תגלה גם שהחלפים שלהן יקרים. כפי שכתבתי לך בתגובה הקודמת - כשהן מתחילות להזדקן, זה קורה מהר ורע.
גם אני נפלתי פעם אחת בפח ה"מוניטין" של דייהטסו - פעם אחת ויחידה, ראשונה ואחרונה גם יחד.

ובכל זאת הטריוס דור שני הוא אוטו חמוד וטוב. תמצא את הכי חדש שאתה יכול ועם הכי מעט ק"מ, וסביר להניח שתיהנה ממנו מאוד. אבל תהיה קשוב לרכב - אל תחפף בטיפולים, תקפיד במיוחד על מצב מערכת הקירור - אלה מנועים שממהרים לרתוח ולא שורדים את זה.

- - - Updated - - -

לגבי טסט:

גם אם תמצא ערכת הגבהה כלשהי, לא מדובר כאן על קיטים של 4.5 אינץ' שמרימים את האוטו לשמיים אלא על משהו מינורי. אינץ' וחצי-שניים. הרכב לא יקפוץ בעיניים של אף אחד.

Marco marco
13-01-16, 20:33
תודה רבה :)

סטארגייזר
14-01-16, 16:20
אם חפצה נפשך ברכב עם ESP תוריד את הויטארה 1.6 ל' (מעולם לא היה לה ESP) והג'ימני (ESP רק בדגמים החדשים מ-2015 אשר אינם בתקציב שלך).

Marco marco
14-01-16, 17:14
חפצה נפשי לשמור את נפשי והבנתי שלמערכת הזו יש תרומה משמעותית לבטיחות הנהיגה (אומנם הפוקוס באתר הוא על שטח אבל אני בטוח שהאנשים פה מבינים גם בנהיגה בכללי כך שאם מישהו חושב אחרת לגבי החשיבות של ESP אשמח לשמוע).

כבר די הגענו להחלטה לגבי הטריוס בין היתר בזכות עזרתכם האדיבה אך צצו לי שתי שאלות חדשות על הדרך:
1. מה המחיר שוק (ולא מחירון) של טריוס 2010 עם קילומטראז של סביב ה-100K?
2. בסקירה באתר של ג'יפונים יד 2 במחיר של 70K נתקלתי בג'יפ פטריוט, זה לא ממש הרכב שאנחנו צריכים (ללא ילדים כרגע, ללא צורך בסמלי סטטוס וכו') אבל מצד שני אפשר לקנות אחד כזה עם ESP ו150K קילומטר במקום הטריוס ועוד להישאר עם עודף בשביל האקסטרא דלק שהוא צורך.. אז למרות שנראה לי מוזר להשוות בין הטריוס לפטריוט בכל זאת אשמח לשמוע את דעתכם.

שוב תודה לכל העונים ומעריך את כל אלה שהתאפקו כשכתבתי את המילים "טריוס" ו"שטח" באותה הודעה :)

-->