צפייה בגרסה מלאה : טורבו במנוע טורבו בנזין
ממה שאני מכיר במנועי טורבו דיזל מומלץ להמתין 30 שניות לפני דימום המנוע כדי לאפשר עצירה מוחלטת של הטורבו ולמנוע בלאי מואץ.
האם גם במנועי טורבו בנזין תקפה ההמלצה הזאת?
ההמלצה תקפה לכול מנועי הטורבו ולא משנה על מה הוא יושב .
ההמתנה היא כדי להוריד את הסלד של המניפה ושתמשיך לקבל שימון
עד כמה שאני יודע לא מדובר על עצירה מוחלטת וגם לא על הורדת סלד, כמו שנכתב - קבלת שימון כל עוד הטורבו חם לקירור ומניעת מצב שבו השמן העומד נשרף כתוצאה מהטורבו הרותח. אם נסעת נסיעה רגועה בעיר בטרם הכיבוי אין צורך להמתין לקירור נוסף.
הבנתי, טוב לדעת תודה!
וחצי דקה זה מספיק או שעדיף יותר \ תלוי באופי הנסיעה (נסיעה ארוכה, לעיתים סלד גבוה וכו')?
איך זה מסתדר עם מנועי הTSI של קונצרן פולקסוואגן, אשר יש בהם מערכת עצור-סע?
הרבה פעמים אני נוסע (מהר למדי) בכביש בין עירוני, נעצר ברמזור והמערכת מדמימה מייד את המנוע.
גם ברכבי רנו עם הTCe מצב אקו מכבה מנוע בעמידה ברמזור, באמת שאלה טובה אם השימון מפסיק או שרק הדממה מלאה מפסיקה את השימון
קראתי ממש קצת בנושא, יש אנשים שאומרים שמערכות הטורבו החדשות יודעות להתמודד עם הנושא בכמה דרכים שונות כמו צלעות קירור על הטורבו, סיפון שמן שממשיך לזרום לאחר כיבוי, מערכות עם קירור מים ומשאבה חשמלית שממשיכה להזרים. אלה חלק מהתגובות שראיתי בפורומים השונים.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.