צפייה בגרסה מלאה : תעלומת הצרכן הסמוי על קו צופר ואורות מצוקה.
שלום,
טרופר 2003 אקסטרים.
לאחרונה עלה אצלי החשד לקיומו של צרכן סמוי, מדידה מראה 0.36 אמפר כאשר הרכב סגור ומכובה.(מדידה כאשר מצבר שני מנותק)
עברתי פיוז פיוז , וכאשר הוצאתי את הפיוז של מעגל האורות-מצוקה+צופר, ירדה הצריכה לערך נורמלי 0.02 אמפר.
מאחר וברכב מותקן איתורן החלטתי להביא חשמלאי מקצוען , ובעזרתי (וחרדתי) פירקנו כל דבר אפשרי.
ניטרלנו איתורן(כל הרכיבים), עלוקה, אזעקהרדיו, דיבורית, צופר ,ריליי-צופר, לחצן אורות מצוקה - וכלום לא הוריד את הצריכה.
עקבנו אחרי הקו הבעייתי לא הצלחנו לזהות צרכנים נוספים מקוריים\לא מקוריים.
בדקתי גם בדיאגרמות שבספר, הכל לכאורה נראה מקורי ונקי.
למישהו יש רעיון איפה לעזאזל יכול להתחבא הצרכן הסורר? או רעיונות לצרכנים מוצנעים?
תודה מראש,
חיים.
יש אפשרות לפרק את בית הפיוזים ממקומו?
אסף.
ליזרד,האם חוט יכול לצרוך?
יש אפשרות לפרק את הבית פיוזים, וכנראה אפרק אותו בקרוב בכדי ליצור את הקו מחדש.
עוד רעיונות?
נתקלתי מספר פעמים בזליגה בצד האחורי של בית פיוזים והפתרון היה פירוק וניקוי.
אסף.
יכול להיות שיש קצר או משהו כזה.
אני לא חשמלאי, אבל אני לא מבין איך יכולה להיות זליגה שלא כתוצאה מצרכן כלשהו שמורכב על הקו.
למיטב ידיעתי, קצר היה שורף את החוט\פיוז\אוטו , מגעים רופפים לבעיות אחרות(?)
השראה.
גם אויר יכול להוליך בתנאים מסוימים...
Sent from my SM-T700 using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
13-01-16, 19:28
אני מזכיר, בינתיים בעדינות, שאם למישהו אין מה לתרום לדיון, שיסתפק בלצפות בו.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
הציפצוף של הרכב רגיל או נישמע מוזר? בקדמת הרכב יש 2 צופרים, בדקת/ניתקת אותם פיזית?
boaz avrahami
13-01-16, 19:52
נתקלתי מספר פעמים בזליגה בצד האחורי של בית פיוזים והפתרון היה פירוק וניקוי.
אסף.
הייתי שמח ללמוד מזה משהו.
אשמח אם תוכל להרחיב למה אתה מכוון כך שגם חסר הבנה מספקת יוכל להפיק מזה תועלת אולי פעם בעתיד.
תודה
בדוק אם על הקו הזה לא מחובר גם שעון הזמן ו/או חוט מתח לרדיו לצורכי שמירת זכרונות התחנות שבו.
בברכה - רפי לין
ניתקתי את הצופרים , וגם את הריליי של הצופר.
כמובן הרדיו וכל התקנה לא מקורית נותקו.
תעלומה.
מה עם הפאנל הראשי? יש שם נורה שמציגה שהאורות דולקים? אם כן יכול להיות שהקו שנכנס לצג זולג.
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
נמרוד - מערד
14-01-16, 01:18
אצלי מתקיני איתורן המהוללים, חיברו את אחד מחיבורי ההזנה של המערכת לצופר, כל שימוש בצופר כשהרכב כבוי, המערכת נדרכת והרכב ננעל, מצבר גיבוי של האיתורן מת, גרם לצריכה גבוה מאיזור הצופר, בדוק אולי גם אצלך.
נמרוד
אצלי מתקיני איתורן המהוללים, חיברו את אחד מחיבורי ההזנה של המערכת לצופר, כל שימוש בצופר כשהרכב כבוי, המערכת נדרכת והרכב ננעל, מצבר גיבוי של האיתורן מת, גרם לצריכה גבוה מאיזור הצופר, בדוק אולי גם אצלך.
נמרוד
תוכל לפרט באיזה רכב ולאן בדיוק חיברו?
ניסיתי לנתק את הכפתור של האורות מצוקה , לא עזר.
הדבר הבא זה לפרק את קופסת הפיוזים ולנסות לבודד אורות-מצוקה או צופר.
אם זה הצריכה אכן מהקו של קופסת פיוזים-אורות מצוקה , ניכנעתי ואחווט אותו מחדש.
פירקתם גם את החלק של האיתורן בתקרה?
פירקתם גם את החלק של האיתורן בתקרה?
לא! אתה יכול לפרט איזה חלק ואיפה הוא נמצא?
אולי כדאי שמידע מפורט היכן נוהגים להטמין את מכשירי האיתור תעבירו בפרטי, או שאני תמים מדי?
אולי כדאי שמידע מפורט היכן נוהגים להטמין את מכשירי האיתור תעבירו בפרטי, או שאני תמים מדי?
לא מאמין שגנב מקצועי לא יודע.
לגבי גנב חובבן, גם אם ידע זה לא יעזור לו הרבה.
בכל מקרה נכון לעכשיו נראה שהאיתורן חף מאשמה. נוטרלו כל הרכיבים שלו ללא שינוי בצריכה.
ממתין לתשובה מ wonded לגבי ה״חלק״ בתקרה
קיבלת בפרטי למרות שגם אני לא חושב שזאת בעיה
פעם, פעם, שהרכב הזה עוד היה שווה משהו, חברות הביטוח דרשו איתורן, אבל אני לא רציתי לשלם מנוי.
בסוף הגעתי לפשרה עם חברת הביטוח על הוספת ברז דלק סמוי (נוסף).
זה היה טרופר בנזין 98, ואני לא זוכר איפה היה הברז, אבל אולי שווה לעבור על הקו של הדלק, ולחפש אילתור כזה.
נפתרה התעלומה (ספויילר: צרכן מקורי אך עדיין לא ידוע...)
לסיכום, אחרי שהבאתי חשמלאי (מומחה איתורן) שעבד על האוטו 3 שעות ולא הצליח לפתור את הבעיה (ועוד אחרי שפירקנו כל דבר אפשרי מאחורי הדשבורד), החלטתי היום לפרק את הקופסת פיוזים בתא מנוע.
במבט ראשון הכל נראה מקורי, אמנם מאוד סבוך, אבל מסתדר לפי הדיאגרמה בספר, כלומר 2 חוטים אחד ירוק ואחד לבן שיוצאים, כביכול, אחד לריליי-צופר ושני לכיוון מתג אורות מצוקה.
ההפתעה היתה כאשר ראיתי שהחוט שמגיע לריליי לא בצבע לבן. בשלב הזה הבנתי (מהשרטוט) שישנה הסתעפות שלא ניתן להבחין בה בעין בהמשך החוט הירוק, והלבן לא מתואר בשום מקום בדיאגרמה. חתכתי את החוט הלבן והזליגה ירדה (ב0.3 אמפר הארורים) ל0.08 אמפר, כלומר פחות מ0.1 שזה בטווח התקין. החוט הלבן הוא ללא ספק תוספת מקורית מהמפעל, הוא היה מחובר ישירות לקונקטור-רגל-פיוז, ואני מעריך שמחובר למשהו שקשור למערכת הANTI THEFT.
המסקנה שלי מהסיפור היא, שככל הנראה הרבה מהדיווחים לקושי בהנעה בטרופר דיזל הם כתוצאה מזליגה כזו או דומה , שאנשים החליטו לחיות איתה או לשים ברז. קראתי בשרשור ישן שזליגה של עד 0.25 אמפר ברכב עם איתורן זה תקין - כאשר זה הסתבר כטעות, במהלך החיפוש בדקנו צריכה של כל חלקי האיתורן , וכל אחד מהם צורך מאיות אמפר בודדות.
ממליץ לכולכם (בעלי טרופר) לוודא זליגה של לכל היותר 0.1 אמפר במנוחה.
תודה לכולכם.
- - - Updated - - -
105325
חנן-ג'יפולוג
15-01-16, 20:38
אם ניתקת מכלול מקורי, אז אמור להיות חסר עכשיו תפקוד כלשהו, לא?
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
בעקרון כן, נותק צרכן מקורי.
אני כבר כמה ימים נוסע ללא הפיוז, ולא מצאתי מכלול שלא עובד, למעט צופר ואורות מצוקה.
כמובן לאחר חיתוך החוט והחזרת הפיוז שני הנ"ל עובדים .
אני מניח שהחוט החתוך לא מוביל לצרכן בסיסי ברכב, לא סביר לדעתי שיוסיפו אותו על גבי פיוז קיים.
מה שכן, אני מבין שברכב ישנה מערכת ANTI THEFT שהתווספה עם השנים, הדיאגרמות שלה קיימות בספר אבל לצערי לא מאששות לחלוטין את ההשערה שלי .
אבל החיווט שלה אכן קשור בצורה כלשהי למעגלים הללו , לכן אני עדיין מעריך שהיא מעורבת.
אגב,המערכת הזאת כוללת תמיכה\הכנה לKEYLESS ENTRY, כלומר בהתקנה של יחידה כזו (PLUG-N-PLAY) הפיצ'ר אמור לעבור עם השלט המתאים (יש סיכוי שהיחידה קיימת ברכב, לא בדקתי) אני מזכיר רכב שנת 2003...
מצאתי ברשת תרשים מעודכן מבספר של בית הפיוזים , שמאשש את ההשערה שלי שהצרכן הנוסף היא רכיב כלשהו של מערכת הANTI THEFT.
אפשר לישון בשקט
105327
אצלי ברכב היה דבר דומה.
שנת 2003.
פירקנו הכל. ביקשתי מהחשמלאי שינתק כל דבר שלא קשור למקוריות הרכב, הכל כולל הכל, בדיקת בידודים והחזרת הצמות למקומם בלוח השעונים.
לאחר פירוק שתי מערכות איתוראן (שתי חברות שונות) , כל מיני מעקפים שנעשו עם השנים ירדה הצריכה ל כ 0.03 ועדיין לא הייתי רגוע.
ניתוק מערכת הרמת החלונות המקורית הורידה את הצריכה לאזור ה 0.
התקנתי שלט נוחות אשר הצריכה שלו כמו של לד בערך ובזאת הושלמה המלאכה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
מתעלק על השירשור. איך מבצעים בדיקת זליגה?
(בטרופר, או בכל רכב עם 2 מצברים במקביל) בדיקת הזליגה נעשית באופן הבא:
1. ניתוק מצבר צד-נוסע
2. ניתוק קוטב חיובי ממצבר צד-נהג.
3. גישור קוטב וכבל חיובי בעזרת רב מודד(לשים אותו על מצב אמפר, ולשים לב להעביר את החוט למקום הנכון ברב מודד)
4. המדידה אמורה להראות פחות מ0.1 אמפר (לא בערך לא ליד , פחות)
מומלץ לבדוק באותו אופן גם על המצבר השני.
שתיי הערות
לא מומלץ לנתק כליל ואז לחבר דרך מדיד זרם. עדיף לגשר ואז לנתק גשר שיזרום דרך מודד.
עדיף לעבוד על קוטב שלילי, ככה אין סכנת קצרים
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.