PDA

צפייה בגרסה מלאה : מנוע מגמגם לאחר החלפת רצועת תזמון



בני
24-10-05, 11:36
שלום,

החלפת רצועת התזמון נעשתה , כולל החלפת משאבת מיים ועכשיו יש מספר בעיות:
התנעה קשה כשהמנוע קר.
המנוע לא שומר סרק כשהוא קר.
המנוע נשאר כמעט קר לחלוטין לפי מד החום בנסיעת כביש ורק בנסיעה בשטח מד החום
עולה ועדיין לא מגיע לטמפרטורת עבודה. ביציאה מהשטח, בנסיעת כביש מד החום יורד שוב.
והכי מעצבן ,הביצועים נפגעו-דבר שמתבטא בעיקר בטורים נמוכים ,מנוע מגמגם ולא עולה
"חלק" בטורים.
אציין שהאוטו עמד שלושה שבועות, אך עד לאותו רגע כל התופעות הללו לא היו קימות,
עד לרגע העמידה הוחלפו:רדיאטור. פלאנג, טרמוסטט.
מקוה שמסרתי מספיק פרטים.

המהנדס
24-10-05, 11:48
לפי דעתי זו לא הרצועת טיימינג.
אם לא היית מתקין טוב את הטיימינג המנוע לא היה נדלק ונוסע.
לגבי תופעות ההתחממות/התקררות - טרמוסטט.
זיופים בסרק/לא עולים הטורים חלק - קרבורטור סתום.

המהנדס
24-10-05, 11:51
עוד משהו הגיוני שבדר"כ קורה - צינור ואקום בקרבורטור התנתק בפירוק לא בכוונה וגורם לזיופים.

חנן-ג'יפולוג
24-10-05, 13:39
אם לא היית מתקין טוב את הטיימינג המנוע לא היה נדלק ונוסע.

זה לא נכון. פספוס של שן או שתיים גורמות לעבודה לא תקינה של המנוע. בחלק מהמנועים פספוס כזה גם יכול להוביל להיתקלות שסתום-בוכנה, אבל אלה שלא, פשוט יזייפו.
BEEN THERE DOEN THAT :oops:

תחזור לעבודה האחרונה שעשית. יתכן שזה פספוס בטיימינג, או משהו נלווה לעבודה שביצעת, כמו שהציע המהנדס-צינור שהתנתק וכו' .

המהנדס
24-10-05, 13:48
אופס סליחה , כל יום לומדים משהו חדש :oops:

פשוט תמיד יצא לי להרכיב את הטיימינג נכון 8)

סוזי המשתוללת
24-10-05, 13:55
בסמוראי למזלנו אין נזק מתזמון שגוי / קרע ברצועה
תתחיל בטיימינג תעבור להצתה בסוף תעבור לדלק

המהנדס
24-10-05, 14:05
זה מעניין.
עד כמה מורגשת קפיצה בשן בתזמון ?
מה שאני מנסה להגיד זה האם יש תופעות לוואי כמו עשן,דפיקות,הרגשה כאילו "בוכנה אחת לא עובדת",זיופים בסרק (או רק בטורים גבוהים),אכילת שמן מוגברת,סימנים על הפלאגים....

מה הסממנים.

חנן-ג'יפולוג
24-10-05, 14:09
לא ניסיתי את מזלי יותר מחמש שניות כאלו, כך שאני לא יכול להעיד על התחממות, צריכת שמן וכו', אבל במקרה שלי, מנוע דיזל, טיימינג מוזז בשן אחת, היה ברור לחלוטין שמשהו לא בסדר:

רעש לא רגיל, רעידות מנוע וכיבוי בסרק. אלה היו הסימפטומים.

אגב, כמו תמיד, כשמשהו לא מסתדר בתיקון, זה קרה בגלל אי הקפדה על כל ההוראות בהיינס. היה צריך להוריד את הסטרטר ולתקוע דרך חור בקייס המנוע מוט שמונה מ"מ קוטר אל תוך חור בגלגל התנופה, על מנת לוודא שגלגל התנופה ממוקם בצורה מדויקת. התעצלנו להוריד את הסטרטר, במקום זה עשינו סימונים על הגג"שים ועל המנוע לפני הפירוק וחשבנו שזה יהיה מספיק טוב.

כמובן שבסוף חזרנו על כל העבודה מחדש, והפעם כולל פירוק הסטרטר. למזלנו זה נגרם בלי נזק גדול יותר מאשר פציעה קלה של האגו :oops:

המהנדס
24-10-05, 14:29
הקטע פה שהבחור נסע ככה מספיק כדי להיות בשטח, בכביש, לבדוק התחממות (או "התקררות") ומחזיק טורים (חוץ ממצבים שהוא "קר") .
כשרשמתי מעלה שהמנוע לא יסע התכוונתי בדיוק לתופעה שקרתה לך חנן.
משום מה נראה לי שמנוע שקפצה לו שן בתזמון אמור להתחמם ממש ולא להתקרר....

בני
24-10-05, 15:15
לגבי הצינור ואקום לא נראה לי שהוא התנתק אבל הוא מחובר בצורה די רופפת-יחובר על ידי אזיקונים מקווה שזה מספיק טוב.
לגבי הטרמוסטט-חדש,הוחלף לפני שהאוטו עמד ולא היתה בעיה של "התקררות".
בקשר לקרבורטור ייתכן שבגלל עמידה של שלושה שבועות הוא נסתם?
"תעבור להצתה" סוזי המשתוללתך כתב,לא מובן,אם אפשרלקבל הסבר.
אציין שלפני שהנעתי את המנוע סובבתי אותו לואדות שהשסתומים לא נוגעים בבוכנות והם אכן לא. לי נראה שפיספסתי שן,איך אני מוודא את זה?

המהנדס
24-10-05, 15:25
עשית את זה לפי הספר ?
בהיינס יש הסבר טוב לפי מה שזכור לי.
יש שם נקודה שהטביעו אותה על הגלגל שמצביעה על המיקום הנכון אם יש חריגה רואים את זה ישר כי הסימונים לא אחד מול השני.
הצתה=מערכת הצתה = כויל,מפלג,חוטי הצתה,פלאגים.

alfa
24-10-05, 18:39
האם במהלך העבודה על רצועת התזמון הזזת את מיקום המפלג ?
גם אם לא היתי בודק את תזמון המפלג (קידום/איחור הצתה).
בהצלחה

karnaf
24-10-05, 18:48
לא מחייב שהמנוע יתחמם כשהרצועה לא במקום
כשיש פספוס בשן הדבר אומר שיש פתיחת שסתומים יותר מוקדם או יותר מאוחר ממה שצריך להיות וגם שהניצוץ מאחר או מקדים וכך יעילות המנוע נפגמת
יש שני סימנים לטיימינג
אחד על גלגל גל הזיזים העליון ואחד על גלגל (שנמצא מאחורי פולי המנוע ) גל הארכובה
שניהם צריכים להיות ממש אבל ממש בסימנים ורק כך אתה תהייה בטוח
ברמת העקרון צריך להיות גם סימן בפתח הקטן שנמצא על הגיר, יש סימן על גלגל התנופה שצריך להסתנכרן עם המספר 0 שאמור להימצא על הגיר ( לא יצא לי לבדוק אם יש או אין בסמוראי אני רק יודע שיש פתח שם)
קובי

עודדוש
26-06-06, 12:59
שלום
אני מחיה את השירשור הזה כדי לברר בעיה שצצה לאחר טיול.
האם יתכן שרצועת טיימינג תקפוץ שן במהלך טיול?
לאחר טיול בשבת, ללא אתגרים מיוחדים, הורגשה כבר בדרך חזרה ירידה בביצועי המנוע. מעין רעידות שמופיעות בעומס גבוה (לא ניתן לסוע בהילוך 5 הרכב לא סוחב) ובעליות צריך כל הזמן להוריד הילוך. הרכב לא כבה מיד עם סיבוב הסוויץ, המנוע לא עובד חלק (נשמע ברור מהאגזוז). בדקתי את הבורג של כיוון ההצתה והוא סגור כך שלא נראה לי שכיוון ההצתה השתנה (בכל זאת אכוון מחדש).
רצועת הטיימינג הוחלפה לפני 60K ק"מ כולל מותחן ומכסה.
תודה רבה
עודד

חנן-ג'יפולוג
26-06-06, 13:07
נדיר, אבל החגורה עלולה לקפוץ שן או אפילו יותר.

חימושניק
26-06-06, 13:29
הגיוני יותר שמדובר בבעיית הצתה.

בדוק פלאגים, חוטי הצתה, מכסה מפלג, רוטור וחופש בציר המפלג בסדר הזה.

GodsFather
28-06-06, 09:07
בנוסף להצתה תחשוב על נושא הדלק.

מצוף לא תקין או אפילו פילטר דלק סתום שמשפיע רק בטורים גבוהים או שיפוע.

היה כאן שרשור בנושא של IDANW שנתקע בדרום בגלל פילטר דלק סתום בדיוק לפי התיאור שלך.

דרך אגב, אני לא זוכר אם זה 60K או 80K המועד שצריך להחליף טיימינג, מישהו יכול לתת את התשובה ?

אלון_ק
28-06-06, 10:01
95 לפי הספר.

karnaf
28-06-06, 13:07
לי באמצע טיול קפצה רצועת הטיימינג ה5 שיניים
אחרי חצי שעה עבודה הכל חזר למקום וכל זה באמצע שום מקום

סוזי המשתוללת
28-06-06, 13:27
עודד
לך לפילטר האחורי ונתק אותו עם ייצא לך לטעום את מה שייצא ממנו סביר להניח שיהיה לזה טעם חזק של מים :-D
תחליף פילטר כי הבעייה רק תחמיר

עודדוש
28-06-06, 13:49
שלום
תודה רבה על העזרה, הבעיה באמת היתה פלג שלא עבד בגלל שהשתחרר לו ה"כובע" בקצה.

-->