צפייה בגרסה מלאה : רעשים ו''מכות/דפיקות'' ממערכת ההינע - צ'ירוקי XJ
אהלן חבר'ה שוב חזרתי אליכם.
ישנה בעיה במערכת ההינע של רעשים ו''מכות/דפיקות''.
קודם כל כאשר משלבים להילוך אחורי/קדמי יש ''מכה''.
דבר שני, לאחר כל עצירה, קצת אחרי שמתחילים נסיעה יש ''מכה/דפיקה''. לחלופין, הדפיקה הזאת יכולה להגיע גם מאוד קרוב לעצירה מוחלטת, ואז בתחילת נסיעה אין אותה.
בנוסף, כאשר מעלים מהירות ומאיצים, ואז עוזבים את הגז, יש רעש של דפיקה(רק רעש, לא מרגישים את זה).
דבר אחרון הוא שכאשר ממיר המומנט נעול, ועוזבים את הגז אז יש דפיקה/מכה. - כמובן שזה קורה במהירויות גבוהות יותר.
הוחלפו צלבים בדריישפט אחורי, שופץ דרייבשאפט קדמי+החלפת צלבים. צירייה ימנית קדמית שופצה גם כן. כמו כן הוחלפו תושבות מנוע, ותושבת גיר נראית במצב סביר.
אין לי כ''כ רעיון מאיפה להתחיל, אולי סטליטים בסרן האחורי?רעיונות יתקבלו בברכה!
אריאל
על פניו נשמע כמו חופשים בתיבת ההעברה,-יתכן מאוד שרשרת בלויה.
אם בזמן נסיעה אין נהמה מאיזשהו דיפרנציאל וזו אכן השרשרת ,ברפיון מתקדם שלה, כשתשלב לlow תוך כדי פניה הדוקה עם אחיזה טובה ,היא תקפוץ על גלגלי השיניים שלה מהעומס,ואת זה שומעים ומרגישים יופי.
Elad Shamir
25-01-16, 11:36
לא מכיר את הרכב שלך אבל בדקת תושבות (גיר/טרנספר)?
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
בדקת מצב שמן גיר? יכול להיות שממיר מומנט סיים תפקידו בחיים.
שלום חברים,
מעדכן- לאחר בחינה קצת יותר מדוייקת, נראה שיש חופש בסרן האחורי.
כאשר מעבירים מD לR ולהיפך, כל הסרן האחורי מסותבב באותו ציר סיבוב של הגלגלים.
מישהו מכיר תופעה כזאת?
אריאל
טבעי שב D הסרן ישאף להסתובב מעלה,וב R להסתובב מטה,זה נגרם מהמומנט שמופעל מהפיניון לקורונה,הסרן מסתובב מעט בהתאם לגמישות/גאומטריית מערכת המתלים.
השאלה אם אצלך חיבור הסרן לעלים לא תקין, וישנו חופש - היינו משוחרר או חלק שבור.
תבדוק.
יובולטים בקפיצי עלים אכן נשחקים ומתעייפים.
כבר ראיתי יובולטים שאיבדו כמעט חצי מהעובי שלהם.
ברור שיש קצת גמישות במערכת המתלים, אך נראה שהתנועה לא סבירה ושהיא קוראת יש את המכה.
אולי זה לא קשור, אך עדיין חופש כזה ככל הנראה לא סביר אז אתקן את זה ולאחר מכן אם הרעשים והדפיקות ימשיכו נחקור לכיוון הטרנספר...
תודה!
אם יש ערכת הגבהה בסרן הקדמי, למיסבי קצה בלויים יש נטיה להישמע כמו חופש במערכת ההנעה.
אסף.
זה XJ מוגבה שכולנו מכירים היטב.
צ'רוקים מוגבהים עם קיט זרועות קצרות זוללים בושינגים בזרועות המתלה הקדמי.
אריאל הסרן האחורי וגם הטרנספר לעניות דעתי תקינים. רוב הרעשים שאתה שומע מקורם במתלים. במתלה האחורי מאד יכול להיות שחיזוק של היובולטים יסגור לך את הפינה (מדי פעם צריך לעשות את זה כולל לתת מכה לעלה או שניים שלפעמים בורחים הצידה). הסיפור היותר מורכב הוא במתלה הקדמי, שדורש מעקב והחלפה של הבושינגים. אני החלפתי לפני כ4 שנים או משהו כזה לאחרונה ולא את כל הבושינגים. לאיתי מהמתלם אמור להיות את כל החלקים של רוביקון אקספרס ושווה לבקר אצלו על הליפט.
שלום חברים.
הU-BOLTS חוזקו וכרגע רובם המוחלט של המכות והרעשים עברו - תודה לאיתי וסאמר מהמתלם שעזרו בעניין והיו מאוד נחמדים ומקצוענים.
בנוגע למתלים הקדמיים - אני אגיע אליהם בהמשך לתחזוקה מקיפה.
הבעיה היותר רצינית שהתגלתה כרגע זה סדק די רציני בקצה השלדה הקדמית, מתחת לתיבת ההגה.
הסדק התגלה בעקבות חריקות שנשמעו בעת סיבוב ההגה.
אשמח לעצתכם בנוגע לתיקון, בעל מקצוע ועלויות.
אריאל
במבט שני יש 2 סדקים/שברים.
בתמונה הראשונה רואים שבר בדיוק במיקום של תושבת המוט מייצב. השבר מצולם פה מצד אחד, אך הוא עובר גם בתחתית השלדה ועד לצד השני. - לא ניתן לצלם בצורה טובה את תחתית השלדה בגלל התושבת, וגם את הצד השני היה קשה לצלם בחושך. - מחר בבוקר אצלם תמונות טובות יותר.
http://up415.siz.co.il/up2/mkx2djzmq2nk.jpg (http://www.siz.co.il/)
בתמונה השניה זה תמונה מלמטה של הסדק השני. הוא נמצא כ-10ס"מ קרוב יותר לתא הנוסעים(על אותה קורת השלדה) הסדר עולה גם לצדדי השלדה, פחות או יותר באותה צורה של התמונה הראשונה.
http://up415.siz.co.il/up1/xdumyem2mwzg.jpg (http://www.siz.co.il/)
סדקים כאלו אפשר למצוא בהרבה ג'יפים בלי שלדה שעובדים בשטח. במקרה הזה אין לזה השפעה דראסטית כי מדובר בקצה השלדה אבל כן - חייבים לתקן.
התיקון ה"רגיל" הוא קדח 3 ~ 4 מ"מ בקצה הסדק, פתיחת פאזה של עד 2 מ"מ לכל אורך הסדק, וריתוך רציף.
במקרה של הסדק תחת ההגה, הייתי מציע לאחר התיקון להשחיז למצב חלק, ולהוסיף חיזוק על הסגמנט התחתון של השלדה, מסרגל ברוחב השלדה חתוך בצורת V בקצותיו, ומרותך לסירוגין (נניח 40-40 ) לאורך השלדה.
אסף.
- - - Updated - - -
http://www.jeepolog.com/UserFiles/downloads/field%20manuals/TB9-2300-247-40%20wheeled%20vehicles%20repair%20of%20 frames.pdf
(גם את זה יש בספריית ההורדות של ג'יפולוג)
אסף.
יש לכם המלצה לבעלי מקצוע באזור המרכז שיודעים לטפל כמו שצריך ולא שוחטים במחיר?
אריאל
אני רואה שהג'יפ אכן הגיע לידיים טובות... עם עיניים יותר טובות משלי, זה בטוח!
תקשיב לאסף ולך לאן שהוא ישלח אותך. אני לא חושב שזה סיפור גדול במיוחד לתקן.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.