התחברות

צפייה בגרסה מלאה : אלטרנטורים ודיפנדרים



asafk
24-10-05, 16:28
בעקבות הדיונים האלה:
http://www.jeepolog.com/jp_forum/viewtopic.php?t=8074

http://www.jeepolog.com/jp_forum/viewtopic.php?t=5520

ובעקבות זה שאלטרנטור מקורי של מישהו עושה סימנים של הולך למות (לא שלי... העניין הזה של להרכיב בוש בתוך בית של לוקאס מחזיק מעמד בינתיים)- בואו נרכז כאן את כל המידע על האלטרנטורים לדיפנדר.
כמה שאלות:

מה קיים בשוק (מק"טים, אם יש) ?
מה מתאים BOLT ON, ומה צריך שינויים, ואיזה?
נסיון שלכם עם משפצים, פירמות שונות וכו'.
מה עדיף? 65? 75? 100? עוד יותר? (אני נוסע בלילה עם צמד זרקורים של 100W כל אחד, בנוסף לפנסים הראשיים. זה מצדיק לעבור לאלטרנטור של 100... אבל אולי צריך יותר? )

אסף.

חימושניק
24-10-05, 17:02
מה עדיף? 65? 75? 100? עוד יותר? (אני נוסע בלילה עם צמד זרקורים של 100W כל אחד, בנוסף לפנסים הראשיים. זה מצדיק לעבור לאלטרנטור של 100... אבל אולי צריך יותר? )


זה מאוד תלוי בדרישות של כל רכב. ברור שכל רכב שמופיע בפורום מזווד אחרת מרכב אחר.
כלל האצבע אומר - כל המרבה הרי זה משובח.

אבל יש כאן קאץ'. רוב האלטרנטורים בעלי התפוקה הגבוהה די גרועים בסל"ד נמוך (התפוקה שלהם בסרק קטנה מאוד ביחס למקסימום) ולכן יש לנסות ולהשיג Datasheet של האלטרנטורים "המועמדים" להשתלה בלנד רובר ולראות את גרף הזרם ביחס לסל"ד שלהם.

בכל אופן, בימינו אפילו למכונית סופר מיני לא מאובזרת במיוחד יש אלטרנטורים בסדר גודל של 90 אמפר....

landrover
26-11-05, 15:51
תיקון מייסבים של אלטרנטור(כולל מחיר המייסבים) : 200 ש"ח

==================
אלטרנטור משופץ :
BOSCH 75A
מספר סריאלי :
95AB-10300-DB
0123310029
700 ש"ח
מתאים ל TDI200
וזו האופציה שבחרתי.
צריך להוריד לו אחת מהתושבות עם דיסק , כדי שיכנס למקום (תמונות למטה)
==================
אפשרות נוספת:
קומבינה של BOSCH בתוך בית של לוקס - 600~500 שח
85AMP
==================

לגבי TDI300 :
מתאים:
AMR4249
A127-65amp
Denso Alternator
מניפה חיצונית.
==================

לגבי V8 :
מתאים :
PART # RNE846
ALTERNATOR - 100 AMP
V-8
MAGNETI MARELLI
$740 - חדש

==================
עבור TDI200
אלטרנטור של בוש - לפני ההתעללות:
http://img369.imageshack.us/img369/8207/p20300104xy.jpg


ההתעללות :
http://img369.imageshack.us/img369/1604/p20300132wo.jpg

התוצאה :
http://img502.imageshack.us/img502/8195/p20300140ka.jpg

אמיר.

חימושניק
26-11-05, 21:13
יש לי על השולחן אלטרנטור דומה לזה, שירד מפולקסווגן פולו. הזרם המקסימלי שלו הוא 90 אמפר והפולי שלו מתאים לרצועת PK (או Poly V), אבל לדעתי אפשר להתאים גם אותו לשימוש על TDI 200, כמו שאמיר התאים את האלטרנטור של 70A.

בכל מקרה האלטרנטור של DENSO ל-300 TDI מומלץ מאוד!

landrover
27-11-05, 10:24
איפה המומלצים:

חיפה :

מפרץ חיפה ,
הסתדרות 230
בני כרמלי
052-3489211
שיפוץ ומכירה של אלטרנטורים וסטרטרים
(אצלו קניתי)

מפרץ חיפה ,שדרות ההסתדרות
צומת וולקן , בתוך תחנת הדלק,
יהודה כרמלי
04-8725990

תל-אביב:

עוגן-סטרט
ליד סלמה
ווסרמן 7 תל אביב
טלפון: 03-6817357
אצלו היה המחיר הזול - 600 שח לקומבינציה של בוש בתוך לוקס

אמיר.

Gilad
03-12-06, 15:36
אני מעלה את ההודעה הזו כי הלך לי האלטרנטור בדיפנדר (TDI 300)

האלטרנטור הוחלף לפני 3 חודשים לאלטרנטור משופץ כאשר אני הבנתי שמתקינים לי בוש ובדיעבד מסתבר שהתקינו לוקאס.
בזמן האחרון התחילו כל מיני בעיות מכיוון האלטרנטור (אורות בעוצמה משתנה, קפיצות של מחט סלד וכדו') והאלטרנטור הוחלף היום באחריות.

כאמור, עד שהורכב האלטרנטור היום, הייתי בטוח שהאלטרנטור שלי הוא של בוש.

החשמלאי טוען שהאלטרנטור של לוקאס מצוין ומחזיק הרבה זמן ויש לו מיישרים עבים ובלה בלה בלה...


ממה שאני יודע, מה שיוצר ע"י לוקאס ומתקלקל - מוחלף במשהו לא של לוקאס.
בנוסף, לדברי החשמלאי אין אלטרנטור אחר (לפחות לא של בוש) שמתאים לדיפנדר - רק לוקאס.


במוסך אחר הוצע לי אלטרנטור של מגנטו מורלי ב-850 ש"ח. האם עדיף על הלוקאס?

איזה עוד אפשרויות יש? מה לגבי ההשתלה של בוש בלוקאס והאלטרנטור של מרצדס - איך הם מחזיקים?



תודה

גלעד

gali
03-12-06, 18:52
הי גלעד, אני לא כזה מבין גדול בחשמל אבל מה יקרה אם תכניס (לאחר שינויים פיזיים קלים) אלטרנטור של סופה (דלקו רמי), לצורך הדוגמא, בדיפנדר?

כמובן שיש יתרון בהחלפה של אלטרנטור מתאים בולט און לתושבות, ואני בטוח שלחברת בוש יש כזה כמו גם לחברות נוספות כגון דלקו רמי ועוד...
הכל תלוי באיכות ובשכיחות שלהם בארץ.

חימושניק
03-12-06, 20:34
אלטרנטור של סופה זה לא דלקו-רמי (זבל אמריקאי, טפו!) אלא ניפון-דנסו (יש הטבעה ND על המכסה האחורי של האלטרנטור) - אלטרנטור מצויין, כנראה הכי טוב שיש.

gali
03-12-06, 21:33
חימושניק, אתה צודק!
רק שצה"ל מצתייד בתחליפיים של דלקו רמי לסופות שלו וללנדרוברים.
אולי אתה מתבלבל בין DELCO REMY לבין AC DELCO ??

gp1
03-12-06, 21:43
אצלי בדיפנדר מותקן אלטרנטור 100AMP מדיסקברי היצרן הוא " מגנטו מורלי " וזהו האורגינלי למיטב ידיעתי . בדיפנדר TDI המקור הוא 70 AMP ( לוקאס ? ) והמצבר 100 AMP
בדיסקו משום מה זה הפוך המצבר 72 AMP והאלטרנטור 100 AMP למיטב ידיעתי .

חימושניק
03-12-06, 22:40
אצלי בדיפנדר מותקן אלטרנטור 100AMP מדיסקברי היצרן הוא " מגנטו מורלי " וזהו האורגינלי למיטב ידיעתי . בדיפנדר TDI המקור הוא 70 AMP ( לוקאס ? ) והמצבר 100 AMP
בדיסקו משום מה זה הפוך המצבר 72 AMP והאלטרנטור 100 AMP למיטב ידיעתי .

לא מתבלבל!

האלטרנטור בסופה הוא דנסו. לא נתקלתי ולא שמעתי על אלטרנטורים תחליפיים לסופה מתוצרת DELCO REMI או AC DELCO שצה"ל משתמש בהם, וטוב שכך.

DELCO REMI, באופן כללי הוא יצרן של חלקי חשמל HEAVY DUTY המיועדים למשאיות, אוטובוסים ושאר רכב כבד. אין כמעט סיכוי לראות מוצרים של דלקו-רמי ברכב קל.

אם אתה מחפש דוגמאות למוצרים של דלקו-רמי ברכבים צבאיים, אז סטרטר של ריאו/נגמ"ש/תומ"ת/אושקוש ועוד הוא מתוצרת דלקו רמי. אלטרנטורים בהאמר מסדרה A1 (נדיר בצה"ל) הם גם מתוצרת זו. סטרטרים של האמר (דרעק!) גם של רמי, ועוד פח הזבל פתוח...

Gilad
03-01-07, 15:18
חברים אני צריך את עזרתכם בהחלטה - אחרי שהתעקשתי החשמלאי מוכן להחליף לי את האלטרנטור לאלטרנטור של בוש במקום הלוקאס.
הוא טוען שהלוקאס הרבה יותר טוב מהבוש כי יש לו מיישרים יותר עבים (או גדולים - לא זוכר) ושהוא יחזיק הרבה יותר זמן מהבוש.


מה אתם אומרים - להחליף לבוש או להישאר עם הלוקאס?


גלעד

gp1
06-01-07, 01:27
שניהם בשימוש בלנדרובר . אז תבחר . הסיבה שהם מתים מהר מן הרגיל בTDI היא הקרבה לסעפת הפליטה , פחות מ- 10 ס"מ . החום שלה הורג אותם . רצוי להוסיף מגן (חוצץ ) בין הסעפת לאלטרנטור .

gp1
20-01-07, 18:48
ELECTRICAL
System ........................................ ..................................... 12 volt, negative ground
Battery
Make/type - standard ........................................ ............... Land Rover Parts and Equipment/Lucas maintenance
free 9-plate 072
Make/type - heavy duty ........................................ ............ Land Rover Parts and Equipment/Lucas maintenance
free 14-plate 663
Generator
Manufacturer ........................................ ............................ Magnetti Marelli
Type ........................................ ........................................ . A127 - 100amp
Polarity ........................................ ..................................... Negative ground
Brush length:
New ........................................ ................................. 17 mm
Worn, minimum free protrusion from moulding ........ 5 mm
Brush spring pressure flush with moulding ...................... 1.3N to 2.7N
Regulator voltage ........................................ ..................... 13.6 to 14.4 volts
Nominal output
Generator speed ........................................ ............. 6000 rev/min
Control voltage ........................................ ................ 14 volt
Amp ........................................ ................................. 65 amp

yoni 110
21-01-07, 03:36
מסקנה,
רק מקורי למרות מחירו השערוריתי, מחזיק כמו גדול כמה שנים או כמה מאות אלפי ק"מ

-->